bride7/2010 Kirjoitettu May 14, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 14, 2009 Kihlasornus 16 ja samankokoinen vihkisornus olisi tarkoitus hankkia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Kirjoitettu May 15, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2009 Mä vedän ihan pohjat; kihlasormus 21, vihkisormus 22. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
*vt Kirjoitettu May 16, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 16, 2009 Mulla on kihla 18 ja vihki 17.5 ja kihlakin pitää pienentää saman kokoiseksi kuin vihki samalla kun se kiillotetaan. Sormus venyny käytössä tai sormi kaventunu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
zezz Kirjoitettu May 21, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 21, 2009 kihla on muistaakseni 17 ja vihki vissiin sitten 17,5 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leana Kirjoitettu May 22, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 22, 2009 Mulla on kihla kokoa 16,5. Vähän väljältä tuntuu, kun on kaivanut itelleen kolon tuohon sormeen.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katajanmarja80 Kirjoitettu May 28, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 28, 2009 Vein just molemmat pienennättäviksi, jonka jälkeen ovat kokoa 16. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
rizie Kirjoitettu June 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2009 Mun kihla on kokoa 18- , mutta tuntuu siltä että se olisi liian iso. Vihkisormus täytyy ottaa sitten 17.5, jos se pitäis sitä kihlaa sitten kurissa . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oanna Kirjoitettu June 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2009 (muokattu) Luulisin että mulla on molemmat sormukset kokoa 15. (Tosin nyt en olekaan enää ihan varma, jos sittenkin ovat 14 1/2.)Nyt lämpimällä on sormet niin turvoksissa etteivät irtoa kuin veden tai saippuan avulla. Kylmemmällä taas pyörivät sormessa ja sekin ärsyttää kun vihki menee väärin päin. Niin että molempi pahempi/parempi . Muokattu: June 1, 2009, käyttäjä: Oanna Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lumie Kirjoitettu June 5, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 5, 2009 Miten kaiverrukset käyttäytyy, kun sormusta pienentää? Entä minkä verran pienennys yleensä maksaa? Melko uusi kihlani tuntuu liian suurelta eikä sormuksen löysyyteen oikein tunnu tottuvan (...liikkuu itsestään vinoon, kivi kääntyy sivuun, "heiluu" kättä ravistellessa) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
niranda Kirjoitettu June 5, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 5, 2009 Mulla myös sama ongelma... sormuksia sovitellessa epäröin tämän ja pienemmän kanssa. Mielestäni sormeni ei ollut turvoksissa yhtään joten ajattelin että ei ole mukavaa jos on liian tiukkakaan joten valitsin tämän. Ostimme sormukset suokolta tampereelta ja mielestäni heillä oli omituinen koko systeemi. Mun mielestä tämä koko on 40 tai jotain... ja siis minulla on tosi kaposet sormet! Jokatapauksessa, olen pähkäillyt pienentämistä joka päivä sen jälkeen kun sain sormuksen sormeeni. Ei meinaa millään asettua, ehkä nyt hieman paremmin kuin alussa (2kk sitten) mutta kuitenkin, se on ihan vinkkelis vonkkelis kun laittaa sormet yhteen ja muutenkin. Ajattelin katsoa kesän yli ja käydä pienentämässä jos ei ala sopimaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu June 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 6, 2009 (muokattu) Miten kaiverrukset käyttäytyy, kun sormusta pienentää? Entä minkä verran pienennys yleensä maksaa? Melko uusi kihlani tuntuu liian suurelta eikä sormuksen löysyyteen oikein tunnu tottuvan (...liikkuu itsestään vinoon, kivi kääntyy sivuun, "heiluu" kättä ravistellessa) Kun koon muutos tehdään oikein, kaiverrukselle ei tapahdu yhtään mitään. Ennen häitä mun kihlaani pienennettiin ja miehen kihlaa suurennettiin, ja kaiverrukset ovat edelleen aivan identtiset.Niin ja meillä kahden kihlan muokkaaminen ja kiillotus maksoivat Kalevala Korun omalla sepällä yhteensä 49 euroa. Muokattu: June 7, 2009, käyttäjä: tammikuu09 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu June 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 6, 2009 Ostimme sormukset suokolta tampereelta ja mielestäni heillä oli omituinen koko systeemi. Mun mielestä tämä koko on 40 tai jotain... ja siis minulla on tosi kaposet sormet!Tuo 40 taitaa olla ympärysmittakoko, kun taas useimmiten Suomessa käytetään halkaisijakokoa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu79 Kirjoitettu June 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 6, 2009 ^Juu, on sormen ympärysmitta. Mulla on sen mukaan 50.0 koko ja muuten 16.0. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oanna Kirjoitettu June 7, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 7, 2009 Entä minkä verran pienennys yleensä maksaa?Ei se paljon maksa. Sain oman kihlani kavennuksen kaupan päälle vihkisormusta ostaessa mutta oikeasti sen hinta olisi ollut muistaakseni noin pari kymppiä, ehkä alle. Mulla siis kavennettiin eikä pienennetty mutta luulisi että aika samoissa hinnoissa ovat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruska Kirjoitettu June 7, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 7, 2009 Kävin keväällä kyselemässä kahdesta koruliikkeestä sormuksen pienentämisen hintoja ja sileän sormuksen pienennys maksoi alle 20 e molemmissa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lumie Kirjoitettu June 7, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 7, 2009 Kävin keväällä kyselemässä kahdesta koruliikkeestä sormuksen pienentämisen hintoja ja sileän sormuksen pienennys maksoi alle 20 e molemmissa. Kävin eilen kysymässä oman kaksikivisen valkokultaisen pienentämistä ja arvioivat, että vaatii rungosta palan poisottoa, uuden rodinoinnin ja kaiverruksen vaikka pienennöksessä kyse olisi neljännes-puolesta millistä. Tarkkaa hintaa en saanut, mutta myyjä epäili sen pyörivän ainakin 60 eurossa. Ymmärsin, että kivet vaikuttavat siihen, ettei sormusta voi puristaa pienemmäksi... *harmitus* nyt sitten pitäisi miettiä, että sietääkö pyörivää ja vinoon menevää sormusta putoamisriskillä, vai viekö kuitenkin korjattavaksi... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Kirjoitettu June 8, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 8, 2009 Heips kaikki!Muistakaahan myös ostaessanne sormuksia, että kihla saattaa tuntua isolta, mutta kun rinnalle tulee vihki yhdistelmästä tulee heti jämäkämpi. Joten jos te olette siinä ja siinä kaventaisiko vai ei, kannattaa odottaa vihkiä ja elää sen kanssa hetken ennen kuin tekee päätöksen. Toinen valitettava tosiasia on se, että yleensä sormet turpoavat vanheten - joten se 0,25 liikkumavaraa ei yleenä ole niin iso että se tippuisi ilman vähän "apua". Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lumie Kirjoitettu June 8, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 8, 2009 Heips kaikki!Muistakaahan myös ostaessanne sormuksia, että kihla saattaa tuntua isolta, mutta kun rinnalle tulee vihki yhdistelmästä tulee heti jämäkämpi. Joten jos te olette siinä ja siinä kaventaisiko vai ei, kannattaa odottaa vihkiä ja elää sen kanssa hetken ennen kuin tekee päätöksen. Toinen valitettava tosiasia on se, että yleensä sormet turpoavat vanheten - joten se 0,25 liikkumavaraa ei yleenä ole niin iso että se tippuisi ilman vähän "apua".Ihan hyvä pointti! Pitänee varmaan vielä seurata tilannetta (ja koettaa olla hukkaamatta sormusta ) josko tota löysyyttä oppisi sietämään. Tai sitten vaan pitää kesällä syödä tavallista enemmän jäätelöä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morsia Kirjoitettu June 9, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 9, 2009 Oma kihla on ilm. 15+. Myyjä sanoi ostaessa, ettei tämä ole "ihan 15 1/2". Vähän väljä on ollut, mutta pienempi oli aivan liian ahdas... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariann Kirjoitettu June 11, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2009 16+ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kvarkki Kirjoitettu June 11, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2009 Onpa täällä kapeasormisia morsiamia. Oma vihkini on 17,5 ja eilen ostin toisen sormuksen reissua varten kokoa 18 (kun sormet kuitenkin turpoavat lämpimässä). Äidin kanssa kun vertailtiin sormusten kokoja, todettiin, että hänellä nivelten kohta on paksuin, kun taas minulle se nivelten väli. Naureskelinkin, että koskahan tämä lapsen pyöreys alkaa kadota Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
merkinkantaja Kirjoitettu June 12, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2009 Onpa täällä kapeasormisia morsiamia. Oma vihkini on 17,5 ja eilen ostin toisen sormuksen reissua varten kokoa 18 (kun sormet kuitenkin turpoavat lämpimässä). Äidin kanssa kun vertailtiin sormusten kokoja, todettiin, että hänellä nivelten kohta on paksuin, kun taas minulle se nivelten väli. Naureskelinkin, että koskahan tämä lapsen pyöreys alkaa kadota Sama homma Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pohjantuuli Kirjoitettu August 7, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2009 Molemmat 15+ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jilia Kirjoitettu August 17, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 17, 2009 Kihla kokoa 16,5 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmisade Kirjoitettu August 18, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 18, 2009 Kihla on 15,5 ja ellei ihmeitä tapahdu, vihki samaa kokoa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts