jennitys Kirjoitettu November 29, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 29, 2007 Mulla kihlasormus 15½... Se on just sopivan kokoinen nyt. Mutta mitä mieltä ootte, pitäiskö vihkisormukseen ottaa minkä verran "kasvuvaraa"? Esim. turpooko sormet jossain vaiheessa (esim. raskausaikana) niin, ettei nyt sopiva enää meekään. Kuinka helppoa on sitten tarvittaessa venyttää sormusta? Ootteko te ottaneet just sopivan kokoisen sormuksen vai hieman reilun?osta sopiva. muutokset sitten vasta kun niille on tarvetta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaintS Kirjoitettu November 30, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 30, 2007 Kannattaako sormuksen kokoa kasvattaa ja pienentää suuntaan ja toiseen? Eikö olisi enneminkin järkeä olla käyttämättä silloin, jos on vaikka ranskauden aikana turvoksissa tai sitten vain kesähelteellä?!! Muuttaa vasta sitten, kun on pysyväämpi tarve muuttaa kokoa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jennitys Kirjoitettu November 30, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 30, 2007 Kannattaako sormuksen kokoa kasvattaa ja pienentää suuntaan ja toiseen? Eikö olisi enneminkin järkeä olla käyttämättä silloin, jos on vaikka ranskauden aikana turvoksissa tai sitten vain kesähelteellä?!! Muuttaa vasta sitten, kun on pysyväämpi tarve muuttaa kokoa. En esimerkiksi raskauden aikana/ajaksi menisi muuttamaan sormusten kokoa, sillä useimpien sormet kuitenkin palautuvat raskauden jälkeen vanhaan kokoonsa. Kesähellettä koskee sama juttu, eikä se kestä kuitenkaan tässä maassa muutamaa viikkoa pidempää ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tytsyli Kirjoitettu November 30, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 30, 2007 Kiitoksia neuvoista, Jennitys ja SaintS Mä kun en saanut valita edes itse kihlasormuksen kokoa (tai ylipäätään koko sormusta), kun sulhanen oli ne salassa ostanut. En päässyt siis edes sovittamaan muita kokoja, eli siinä mielessä en tiiä oikeesta koosta mitään. Aika hyvin kuitenkin summamutikassa osasi ostaa! Ja ihan tyytyväinen oon kokoonkin. Ja tietty oli aivan ihana yllätys, kun kosinta tuli ihan yllätyksenä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruska Kirjoitettu September 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 18, 2008 Kihla on 16 mm. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu September 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 18, 2008 Kihlasormus on 15,5 ja se on varsinkin kylmällä ilmalla väljä - mutta pienempikään se ei saisi olla, koska muuten se ei menisi nivelen yli (tätä on kokeiltu vihkiä etsiessä!). Vihkisormus on myös 15,5 ja kuitenkin se on aavistuksen verran pienemmän tuntuinen sormessa (pitää siis vastaisuudessa kihlankin kurissa...). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
miumiu Kirjoitettu September 30, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 30, 2008 Minä kun aina luulin, että mulla on todella kapoiset kädet, muttamolemmat sormukset - kihla ja vihki - ovat kokoa 17.. Kihla heiluu ja pyöriikylmillä säillä, mutta vihki on taas napakamman oloinen, joten se saakihlankin aisoihin.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipana Kirjoitettu September 30, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 30, 2008 17, ja mulla on ihan tavallisen kokoiset sormet. Ei mitkään sirot, mutteivät mitkään hervottomat nakitkaan.Tuon kokoinen sormus pyörii kädessä melko hurjasti, ja kylmällä ilmalla siinä ja siinä, että pelkäänkö sen tippuvan. Mun kroppani toimii kuitenkin niin epätasaisesti, että toisina hetkinä on hyvä, että saan sitä enää pois sormista Sormukset ostettiin talvella, kun sormet olivat pienimmillään, joten oli pakko ottaa se väljempi vaihtoehto. Hyväksi on osoittautunut käytössä tämä koko, eikä sormi ainakaan tursua rumasti yli Luotan siihen,että vihkin kanssa paketti on sen verran tiiviimpi, että kylmimmilläänkään ei tarvitse enää miettiä, että tippuuko vai ei. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rog3r Kirjoitettu September 30, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 30, 2008 Kihlasormus on 16-, vihkistä kaiketi tulee saman kokoinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
korppu Kirjoitettu September 30, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 30, 2008 Tarvitsen apuanne. Eli teetimme kihlat ja omani on kokoa 46, miehen kokoa 64. Mitäköhän nämä ovat noissa perinteisissä kokoasteikon numeroissa? Omat sormet kapoiset, joten uskoisin olevan lähellä kokoa 15. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu September 30, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 30, 2008 46 on Suomen kokojen 15- ja 15 välissä, ja 64 vastaa tasan Suomen kokoa 21- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
korppu Kirjoitettu October 1, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 1, 2008 Kiitos tammikuu09! Nyt tuli tuohonkin asiaan selvyys. Oishan tuota voinut sepältä kysyä, mutta eipä tullut silloin mieleen... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu October 1, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 1, 2008 ^Eipä kestä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minette Kirjoitettu October 3, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 3, 2008 Kihlani koko on 15,5 ja vihkin 16. Pian nähdään, miltä tuntuu vihkikin käytössä. Sen mitä olen kokeillut, niin huomaa kyllä, että koko on isompi. Halusin vihkin olevan vähän isompi, koska sormeni on hieman leveämpi lähempänä niveltä. Toivottavasti ei kuitenkaan tipu itsekseen isomman koon vuoksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lumikki2009 Kirjoitettu October 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 16, 2008 Minulla ei vielä vihkiä, mutta luultavasti tulee olemaan kihlani kanssa samaa kokoa 15,5... Hieman on tuo 15,5 suuri minulle, jos on kylmä..mutta ei uskaltanut pienempääkään ottaa.. Kesä oli kuitenkin kun sain kihlani. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieta Kirjoitettu October 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 16, 2008 Mulla kihla oli ostettaessa 17-, mutta nyt sitä on pienennetty kokoon 16+. Vihki tulee olemaan 16 tai 16-. Kihla ostettiin kesällä 2006, jolloin oli tosi kuuma ja sormet turvoksissa ja on vieläkin löysähkö. Esim uidessa kihlaa saa pitää kiinni, siksi vihkistä tulee pienenpi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
saluki Kirjoitettu October 23, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2008 Täällä jumbokoko 20- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu October 23, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2008 Molemmat on 16,5. Kun sormet on normaalilämpöiset (eli mun tapauksessa vähän kylmät), on tuo koko pikkuisen löysä, mutta kun kädet lämpenee niin sitten olisi pienempi koko melkoisen tuskallinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cressie Kirjoitettu November 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2008 Kihlani on 18,5, mutta menen pienennyttämään sitä. Minulla oli ilmeisesti sormi hieman turvoksissa, kun sovitin. Luulisin, että 18 on ihan hyvä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Elina Kirjoitettu November 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2008 Mun kihla on 18. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
il-lusia Kirjoitettu November 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2008 Minun kihlani, jonka sain tänään sormeeni, on kooltaan 17,5 ja on siinä ja siinä, tarvitseeko sitä käydä pienentämässä. Katsotaan vaikka viikon päivät, että miten tuo pysyy sormessa ja mietitään sitten tuota pienennystä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
keijukaneli Kirjoitettu November 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2008 Muistaakseni kihla on 15,5 tai 16..Talvella kun on tosi kylmä niin sormus on aikas löysä, mutta en halunnut, että kesällä on sitten niin jumissa, ettei saa pois.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
peppi88 Kirjoitettu November 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 17, 2008 Talvella kun on tosi kylmä niin sormus on aikas löysä, mutta en halunnut, että kesällä on sitten niin jumissa, ettei saa pois..Sama juttu täällä. Mieheni sormus tulee olemaan hieman tiukempi kuin omani, mutta se onkin perinteinen sileä ja kulmaton. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mango14 Kirjoitettu November 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 17, 2008 Kihla on kokoa 15, samoin kuin juuri tekeillä oleva vihkikin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haati Kirjoitettu November 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 17, 2008 Kävin juuri sovittamassa kokoon 16,5 pienennettyä kihlasormustani, mutta se oli vieläkin liian iso Laitettiin se siis vielä uudestaan pajalle tehtäväksi kokoon 16+. Tasan 16 ei mene nivelestä läpi, joten tuon plussan on parasta olla sitten se oikea ratkaisu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts