Lassia Kirjoitettu August 12, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu August 12, 2003 Kävin sovittamassa tuota Miikka Westmanin suunnittelemaa Kalevala Korun vihkisormusta, ja yllätyin täysin! Sormus on upean ja erikoisen näköinen kuvissa, mutta (jos mahdollista) vieläkin paremman näköinen luonnossa. Olin pelännyt sen olevan liian paksu ja "kömpelö", mutta suureksi yllätyksekseni se oli sormessa todella siro ja tyylikäs. Lisäksi se sopi ihan hyvin kihlan kanssa. Luultavasti päädyn tähän "ensirakkauteeni"; hyvänä kakkosena tulee sitten se Union Designin Puzzle (vielä jos saisi jostain ongittua selville Puzzlen hinnan, niin voisi vertailla eikä tarvitsisi välttämättä tehdä retkeä Helsinkiin, jos ko. sormus on selkeästi out of our league...) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Viiveli79 Kirjoitettu August 20, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu August 20, 2003 Minä haaveilen myös siitä Ikikullasta, elikäs yksi iso timangi sileessä rungossa Se on aah, niin kaunis Murulle ostan yllärinä sen muistojen päivän Viiveli Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabi Kirjoitettu August 27, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu August 27, 2003 Olen myös suunnitellut itselleni Kalevala Korun vihkisormusta. Nimenä sillä oli "mukaelma kehäsoljesta". En pidä timanttikoruista ollenkaan, joten mielestäni se on hyvä vaihtoehto minulle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anjuli Kirjoitettu August 27, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu August 27, 2003 Minulle tulee myös KK:n sormus:Ei kovin monella Hollannissa ole Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piketchu77 Kirjoitettu August 27, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu August 27, 2003 Olen myös harkinnut Kalevalan Kaupunkisormusta vihkisormukseksi. Minkäslainen sen sormuksen sisäpinta on.. ei taida kaiverrusta siihen enää sopia? : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Häät lokakuussa Kirjoitettu September 1, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu September 1, 2003 Minulla on ollut tässä toista vuotta kihlana kaupunkisormus. Ostettiin Kalevala Korun tehtaanmyymälästä täydellä hinnalla ja saatiin ihana kädin kaiverrus hyvin sopimaan. On tosi nätti vaikkei siihen tietty isolla voi kirjoittaa.Vihkisormukseksi on tilattu ja noudettu ikikulta sormus isoimmalla mahdollisella timantilla. Aion siis käyttää kaupunkisormusta ja ikikultaa vierekkäin. Molemmat ovat mielestäni aivan ihania!!!!!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rusina Kirjoitettu September 10, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu September 10, 2003 Itse haaveilen myös tuosta Kaupunkisormuksesta. En ole vielä käynyt kokeilemassa, joten saa nähdä muuttuuko mieli... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maisku Kirjoitettu September 10, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu September 10, 2003 Tuttu kultaseppä valoitti minua Kalevalakorujen vihkisormuksista. Eivät kuulemma ole hintansa väärtejä materiaaleiltaan, tämä on vain yhden kultasepän mielipide.Itse oli KK:ta valitsemassa, mutta se olikin livenä niin erilainen...saa nähdä mihin päädytään ??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaimo16.8.2003 Kirjoitettu September 19, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu September 19, 2003 ;D Mulla on Kalevalan vaasan sormus sekä kihla, että vihki sormuksena. Erona niissä on, että vihkisormus (Me jonkun mielestä raiskattiin...) muuttui hiukan rubiineilla, eli laitettiin siihen neljä rubiinia perättäin. Kaunis tuli!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pia Kirjoitettu September 21, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2003 Meillä on kihlasormuksina Kalevalakorun sormus 1515 ja varmaan vihkisormuksiksi hankitaan toiset samanlaiset, ellen nyt sitten minä päädy kuitenkin haluamaan itselleni tuota Kaupunkisormusta... Onneksi on vielä aikaa miettiä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
merri78 Kirjoitettu October 6, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 6, 2003 miulle tulee kalevalan ikikulta isoimmalla timantilla, eli tais olla se 0.32 karaatii. aivan ihanan ajaton sormus! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest peewee Kirjoitettu December 15, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 15, 2003 Kihlana on kalevalakorun sormus (malli 591). Vihkisormukseksi tulee samanlainen, mutta siihen teetetään timanttirivi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kärpässieni Kirjoitettu December 15, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 15, 2003 Kalevalakorun 1515/2. Sopii oikeen hyvin sileän leveän kihlan viereen. Kiviä kokeilin... Mutta ei oo oikeen meikäläisen tyyliä. Tämä hyvä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Iisabel Kirjoitettu December 17, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 17, 2003 Minäkin olen kuolannut KK:n kaupunkisormuksen perään jo useamman vuoden. Sulho kävi vielä tarkistamassa Kalevala korun omasta liikkeestä että saahan sen valkokultaisena ja kuulemma he tekevät kaikista sormuksistaan valkokultaisen version tilauksesta. Eikä se hintakaan kuulemma mikään kauhea ollut ( sulho ei suostu paljastamaan hintaa ).Minusta nuo puheen kaupunkisormuksen huonosta kestävyydestä kuulostavat kateellisten panettelulta. Entinen työkaverini sai mieheltään todella kalliin timantti-sormuksen ja tuon sormuksen timantti TIPPUI sormuksesta ja meni rikki osuessaan lattiaan....eikä siis todellakaan ollut KK:n sormus. Niin enkä tunne ketään muuta jolla olisi tuo kaupunkisormus joten enpä usko että se 'on jo kaikilla' niinkuin aikaisemmin tässä ketjussa väitettiin. I just love it! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei Kirjoitettu December 17, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 17, 2003 (muokattu) -- Muokattu: March 21, 2016, käyttäjä: Margot Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
eevuska Kirjoitettu December 18, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 18, 2003 Mieheni ehdotti meille vihkisormuksiksi kk:n Muistojen päivä sormuksia ilman kiviä. Minusta kauniit sormukset ja sellaiset meille tuleekin kun mennään naimisiin. Itse en ole "timantti/kivi ihminen".... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PeeKoo Kirjoitettu December 22, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 22, 2003 ;D Mulla on Kalevalan vaasan sormus sekä kihla, että vihki sormuksena. Erona niissä on, että vihkisormus (Me jonkun mielestä raiskattiin...) muuttui hiukan rubiineilla, eli laitettiin siihen neljä rubiinia perättäin. Kaunis tuli!!Oliko kallista teetettää noi rubiinit? Missäpäin laitatitte? Itse olen myös ajatellut tehdä vähän lisäystä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
arlene Kirjoitettu December 28, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 28, 2003 Minä ihastuin jo melkein neljä vuotta sitten tuohon Halikon Lampolan -sormukseen (tuotenro 112/2). Sanoin, että tommosen tahtoo joskus, enkä vielä ole mieltäni muuttanut. 8)Minusta se on kaunis ja yksinkertaisen tyylikäs. Hintakaan ei päätä huimaa... Kihlasormus on kapeahko, sileä puolipyöreä sormus, joten sen viereen sopii mitä vain. Mitään timanttia, tai muutakaan kiveä, en halua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsiini Kirjoitettu December 30, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 30, 2003 Minulle tuli Kalevala Korun sormus, mutta se on Kaunis Koru-mallistoa, joten niihin muinaiskoruihin se ei liity mitenkään. Ihan "nykyaikaisen" näköinen se mielestäni on. Sormukseni on Mari Saaren tuotenumerolla 8054. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nuunuu Kirjoitettu February 24, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 24, 2004 Minen löyvä mistään ikikullan kuvaa (en googlella ainaskaan, löytyy vaan samannimisiä kukkia!)!!!!! :oEikös se ole sellainen sileä, simppeli yhden timangin sormus!?Kävisköhän se yhteen mun pyöreäreunaisen 5:n pikkutimantin (tähtitaivas) kihlasormuksen kanssa???Hmm Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asherah Kirjoitettu March 3, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2004 Minulla on kihlasormuksena Kalavalakorun Kaupunkisormus Kun sen ensimmäisen kerran joskus kaupan näyteikkunassa huomasin, en saanut silmiäni irti. Päätin jo silloin, että jos menen joskus kihloihin, niin tuon sormuksen haluan. Nyt vain pikkuruiset ongelmat vihkisormuksen kanssa.. Miten saada noinkin paksun sormuksen seuraksi toinen..? Mutta siihenkin jo visio valmiina, jota kultaseppäopiskelijaystäväni kanssa yhdessä pähkäilemme Mutta kaupunkisormus on itsessään täydellisyys, upea herkkä muotoilu, sopivan paksu ja näyttävä, mutta silti siro ja tasapainoisen kaunis. Pidän suuresti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pipa25 Kirjoitettu March 3, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2004 Tyttärelläni on Kalevalakorun kaupunkisormus valkokultaisena. On kyllä tosi kaunis Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandels Kirjoitettu March 3, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2004 Kalevalakorulla oli montakin silmää hivelevää vaihtoehtoa, mutta luonnossa kun kokeilin niin eivät passanneet ollenkaan kihlani kanssa, jonka haluan myös säilyttää. Tänään se oikea sormus kuitenkin löytyi (ainakin luulisin niin), se ei sitten ollut Kalevala-mallistoa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nuunuu Kirjoitettu March 5, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2004 Kiitti Viiveli! Kylläpä se vaan on niin nätti tuo ikikulta kun mä hiukan epäilinkin!!!Hataralla muistillani tosin oli aika sumuinen mielikuva, mutta kirkastuihan tuo nyt! Ihana sormus, kerrassaan bueno! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest haidi Kirjoitettu March 15, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 15, 2004 Itselläni on Kalevalakorun vaasa-sormus kihlasormuksena 3 millisenä. Sulholla taas sama sormus 5 millisenä. Itse halusin kapeammin kihlan, jottei tule ongelmia sitten vihkisormuksen kanssa. Mietin pitkään kalevanvalikoimasta sopivaa sormusta tuon vaasasormuksen viereen, mutta en keksinyt mitään jossa olisi ollut timantti. Sitten käväisin ainoastaan kerran ihan tavallisella kultasepällä ja kas heti löytyi sormus viereen timantilla. Eikä edes maksanut paljon... 150 euroa, puoleen hintaan! Kalevalalta ei sillä hinnalla saa edes yhtä tavallista. Joten suosittelen samaa muillekin kalevala sormusten omistajille. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts