Guest Nasu78 Kirjoitettu February 4, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 4, 2004 Ystäväpariskunnallemme tuli molemmille vihkisormukset ja miehellä on nyt sormessaan sekä kihla- että vihkisormus. Itse pidin siitä, mutta tiedän ettei sulhaseni haluaisi toista sormusta. Joten meillä ollaan perinteisillä linjoilla, minulle kihlan lisäksi vihkisormus ja sulhon kihlaan mahdollisesti jotain ehostusta, mikäli se on tarpeellista, ja vihkipäivämäärä kaiverrutetaan tietysti ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
maiza Kirjoitettu February 8, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 8, 2004 :-*Meillä sulholle tulee -toivottavasti eurot riittää- kihlan (valkokultaa) LISÄKSI vihkisormus, koskapa minullekin tulee..Eli kaksi sormusta tulee hänkin sormessansa pitämään. Kihlasormus on nimittäin kaunis ja saanut paljon kehuja, ettei sitä viitsi laatikkoon laittaa. Ja pitäähän niitä perinteitä vähän hämmentää! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katie Kirjoitettu February 11, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 11, 2004 Meillä mies ilmoitti itse, että haluaa myös vihkisormuksen ja haluaa pitää molempia yhtä aikaa. Minulla ei ollut mitää mielipidettä asiasta, joten olen vain onnellinen, kun mieskin haluaa toisen sormuksen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sarine Kirjoitettu February 16, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2004 Meillä on tarkoitus, että miehelle tulee toinenkin sormus. Pitää sitten kihla- ja vihkisormusta. Tosin oli tarkoitus, että ne juotetaan yhteen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ronni Kirjoitettu February 19, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 19, 2004 Meillä sulho haluaa myös uuden sormuksen ja käyttää sitten luultavasti molempia samoin kuin itse teen. Ei olla kyllä vielä käyty edes katselemassa, millaisia sormuksia haluaisimme. Onhan tässä vielä aikaa?! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sulho76 Kirjoitettu February 23, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 23, 2004 Mä olin kuolannu melkein vuoden yhtä vihkisormusta, ennen kuin minua kosittiin! Kun kävin kultasepältä kysymässä hintaa, se oli karvas.. valitettavasti jouduin tyytymään toiseen vaihtoehtoon. Mutta se on lähes samalla idealla tehty kuin, morsiammeni vihkisormus, joka on tosi makee. Ehdottomasti halusin toisen sormuksen kihlasormuksen lisäksi! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuhina Kirjoitettu February 25, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 25, 2004 Minun sulholle ostetaan se Kalevalakorun Muistojen päivä -niminen sormus (ilman timanttia) johon saa kaivertaa roomalaisilla kirjaimilla päälle sen päivämäärän ku meidät vihitään ja mies haluaa kans pitää sitte kihla -ja vihkisormuksia yhtäaikaa. Kihlasormus on kaunis levee kultainen, niin mitä sitä ny kaapin pohjallakaan pitämään... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jadekettu Kirjoitettu February 26, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2004 Meillä vielä pohditaan... Tai eilen siitä tuli puhetta, että tyydytäänkö tuohon kihlasormukseen vai hankitaanko sulhollekin uusi. Omani on jo ostettu ja aion käyttää molempia yhdessä. Olemme kuitenkin olleet vasta reilun vuoden kihloissa, niin sulhonkaan sormus ei ole vielä naarmuuntunut tai muuta... Ja tosiaan kun on ruumiillisessa työssä, niin onko siellä sitten kiva pitääkään kahta sormusta... ??? Mustakin tuntuu vähän hassulta toi kahden sormuksen käyttäminen miehellä, mutta toisaalta miksei. Omassa tuttavapiirissä ei ole ketään, jolla niin olisi. En tiedä siis sitten käytännössä miltä se näyttää, ehkä hyvältäkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
helmikukka Kirjoitettu February 27, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2004 Meille sulatettiin sulhon kihlasormus ja minun kihlasormus (mulla on kaks,kun hävitin ekan joka löytyikin myöhemmin) ja jotain romu kultaa. Näin ollen mies saa leveämmän sormuksen vihkisormuksekseen. Kaiverruksena tässä uudessa sormuksessa on kihla- ja vihkipv sekä ja minun nimi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
puustinen Kirjoitettu March 9, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 9, 2004 minun mies jokin aika sitten ilmoitti, että hän haluaa sitten vihkisormuksen, jota alkaa käyttämään kihlasormuksen tilalla. kihlasormuksen antaisi mielellään minulle peukalosormukseksi, niin se ei joudu minnekään laatikoiden syövereihin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miu Kirjoitettu March 9, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 9, 2004 Meillä myös miehelle tulee vihkisormus kihlan rinnalle,kihlakin on jo melko leveä että täytynee hiukan katsella minkälainen siihen vierelle sopii. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sydney Kirjoitettu March 10, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 10, 2004 Meille tulle myös sulholle uusi vihkisormus. Kihla kun on aika muodoton ja mitättömän näköinen, keltakultainen sileä "tavis". Mulla itselläni samanlainen ja saman paksuinen. Sulhon kihal sitten pienennetään minulle ns.kolmanneksi sormukseksi. Eli mun vihkisormus (sellanen rivitimanttisormus) tulee kahden sielän kihlan väliin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rva Ronkeli Kirjoitettu March 11, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2004 Kyllä meillä myös sulhanen saa toisen sormuksen, kultaisen kantasormuksen valkokultaisella Suomen leijonalla. Itselläni on jo sormukset (sekä kihla- että vihkisormus), ne ovat isoäitini. Sulhanen aikoo kuitenkin käyttää kantasormus vain "juhlatilaisuuksissa" ja muuten on kihla sormessa. Vihkisormuksen ansiosta hän kuulema muistaa hääpäivänkin paremmin! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tahdomme_4.9.2004 Kirjoitettu March 11, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2004 Meillä ei mies toista sormusta kuulemma huoli vaikka tarjottaisi Hän kun ei ole pätkääkään korujen perään.. No saanpahan senkin rahan käyttää vihkisormukseeni ;D ;D Vitsi, vitsi.. mun sormus teetetään äidin rippisormuksesta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MeToYou Kirjoitettu March 13, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 13, 2004 Meille tulee molemmille sormus, kun ei ole kihlasormuksia. Sormukset ovat hopeaa, koska minulla on kulta-allergia. Sancta Birgitta ja Suomuhauki. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ninja Kirjoitettu March 14, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 14, 2004 Miehellä sama sormus kuin kihla... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jansku-81 Kirjoitettu March 14, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 14, 2004 kultani halusi uuden sormuksen,niin mikäs siinä,mentiin kauppaan ja ostettiin se.nyt on ainakin mieleinen.kyllä monet miehet kuulemma haluaa pitää kihlasormuksensa ja sit kirkossa pappi vaan siunaa sen tai mitä se ny tekee...näin oon kuullu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
henu_82 Kirjoitettu March 15, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 15, 2004 Meillä sulho ei halua vihkisormusta,joten se tulee vaan mulle,morsiamelle.Aluksi mietittii,että sulhollekin tulis vihki,mutta ei se sitten loppujen lopuksi haluakaan.Sen voi tietääkseni päättää täysin itse,että tuleeko vai eikö tule.eipä siihen asiaan oo kait mitään asetusta tai muutakaan vastaamista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest naimisiin_2004 Kirjoitettu March 15, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 15, 2004 Meillä tulee molemmille uudet vihkisormukset kihlojen kaveriks... Eli pidetään kihlat sormessa vielä vihkiästen jälkeenkin...! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steve_Austin Kirjoitettu March 16, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 16, 2004 Samaa sormusta tule käyttämään... sinne kaiverretaan vain myös tämä toinen päivä. :-X Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirame Kirjoitettu March 18, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 18, 2004 Meillä ei ole kihloja, eikä mies huoli vihkisormustakaan, kun ei ole koruihmisiä ollenkaan - rannekelloakaan ei käytä, kun sekin ahistaa. No, eipähän tarvitse sitten poistaa mokomaa rinkulaa, kun lähtee ravinteliin hummailemaan ilman minua. Eikös se siellä kuitenkin viimeistään poisteta sormesta? MirameP.S. Ehdotin kyllä napakorua a´la Anu Saagim, mutta ei ole ukko lämmennyt siihenkään... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keijukainen Kirjoitettu March 18, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 18, 2004 Meillä ei mies toista sormusta kuulemma huoli vaikka tarjottaisi Hän kun ei ole pätkääkään korujen perään.. No saanpahan senkin rahan käyttää vihkisormukseeni ;D ;DNäin homma menee meilläkin.. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mari80 Kirjoitettu March 21, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 21, 2004 Meiilkään mies ei ota toista sormusta... vissiinkin aika yleistä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuSSi Kirjoitettu March 29, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 29, 2004 Me tehtiin niin, että myös ukkokullalle hankittiin vihkisormus eli hänellä on nyt kädessään sekä kihla- että vihkisormus.NapuMeillä on myös alustavasti puhuttu siitä, että miehellä hankitaan myöskin vihkisormus, eli todennäköisesti samanlainen kun nyt on kihlasormuksena. Eli myös miehelle tulee sitten vihkitilaisuudessa toinen sormus kihlasormuksen vierelle.Kun puhuttiin just siitä, että onko se 'oikein' että vaan morsian ottaa uuden sormuksen, ja mies on sitten 'vanhalla' tai sitten ostetaan uus, mutta korvataan vanha sillä. Eli tasa-arvoisesti hommataan sitten molemmille uudet sormukset. Ehkä.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Satu- Kirjoitettu April 5, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu April 5, 2004 Pidettiin miehen vihkisormusta ihan hyvänä mahdollisuutena mutta sormuskaupoilla kun sulho (ihan omasta halustaan ) koitti kihlansa viereen toista sormusta niin totesi että toinen sormus kihlan kanssa ei tuntunut omalta. No mikäs siinä, päätettiin että sulholle hankitaan sen sijaan kultakello ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts