Guest emilja Kirjoitettu March 26, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 26, 2005 mariiqa, miehen kihlasormus voidaan pitää miehellä vihkisormusken rinnalla, vaihtaa sorma tai pienentää ja lantaa morsiammelle vaikka toiseen käteen. Voi sillä tehdä muutakin, mitä haluaa, ei kai mitään sääntöä ole mitä sillä tehdään.Meillä mies otti uuden sormuksen eli vihkisormuksen ja kihla jää sen rinnalle toiseksi sormukseksi kuten itsellänikin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Joelle Kirjoitettu March 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 28, 2005 Miehelle tulee vain vihkisormus, kihloja meillä ei ole lainkaan. : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsa Kirjoitettu March 31, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2005 Minulla on ollut jo vuosia aivan selvää, että myös miehelle tulee kaksi sormusta, siis sekä kihla- että vihkisormus, riippumatta siitä mitä yhteiskunta tai vanhat perinteet sanovat (tai mies )Tavallaan voisi ajatella, että miksi naisen pitää olla "sitoutuneempi" avioliittoon. Miksi nainen pitää rengastaa kahdella sormuksella ja mies "pääsee" puolta vähemmällä? Kuitenkin liiton velvoitteet ovat samat molemmilla, joten miksi avioliiton merkit eivät voisi olla samat?Tavallaan jos kaksisormuksisuus tulisi molemmilla yleiseksi tavaksi niin molemmista sukupuolista näkisi heti ovatko naimisissa vai "vain" kihloissa. (se milloin toisen aviosääty on noin tarkkaan tiedettävä, onkin sitten ihan toinen juttu)Tähän viestiin tuli nyt niin paljon lainausmerkkejä, että lainausmerkkikiintiö meni umpeen koko loppukevääksi! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ellu81 Kirjoitettu April 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2005 Me hankitaan miehellekkin vihkisormus, joka juotetaan kiinni kihlasormukseen häiden jälkeen. Mielestäni on ihanaa antaa sormus sulhaselleni alttarilla! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
day_dreamer Kirjoitettu April 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 6, 2005 Mies ei halua kahta sormusta, joten nyt mietitään ostetaanko uusi, vähän "hienompi" sormus hänelle (minä kannatan tätä vaihtoehtoa ) vai pitääkö vain vanhan kihlasormuksena ja siihen kaiverretaan hääpäivä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Neiti X Kirjoitettu April 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 6, 2005 Mun sulho haluaa myös uuden leveämmän ja hienomman sormuksen. Ei oo vielä päättäny käyttääkö vanhaakin. : Valkokultaa kuitenkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lnd Kirjoitettu April 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 6, 2005 mieheni asuu englannissa, joten hän aluksi kummeksui meidän (suomalaisten) käytäntöä miesten kihlasormuksista (eikä varsinaista vihkisormusta ollenkaan). hän sai itse valita kuinka haluaa tehdä. minulla oli kihlasormus tiukasti sormessa heti kihlapäivästä alkaen ja sulhokin sitten halusi itselleen sormuksen sormeen jo nyt puoli vuotta ennen häitä. kaiverruksessa ei kuitenkaan ole mitään päivämäärä, vain pieni teksti eli ei tartte mitään lisäkaiverruksia tehdä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
fragolina Kirjoitettu April 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 16, 2005 Miehelle tulee vain vihkisormus, kihloja meillä ei ole lainkaan. :Meillä toimitaan täsmälleen samalla tavalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
HD Kirjoitettu April 21, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 21, 2005 Meillä miehelle tulee kyllä vihkisormus, tai miten sen nyt ottaa. Hänen kihlansa on 5mm leveä ja ei kuitenkaan halunnut kahta sormusta mutta muutoksen kyllä (outo mies kun venkslaa tuolla tavalla... ;D). Joten kultaseppä suositteli miehelleni seuraavaa: ostamme hänelle 2kpl 3mm kihlaa, jotka juotetaan varsinaisen kihlasormuksen kummalekin puolelle. Itse olin hieman epäröivä, mutta kun sen näin, se oli todella tyylikäs. Eli periaatteessa meillä on miehellä vihkisormus, käytännössä ei, sillä kihlasormuksta on hieman vaan modifioitu. Iso (=kookas) mies, leveä sormus, näytti ihan hyvältä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kielo25 Kirjoitettu April 22, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 22, 2005 Miehisestä näkökulmasta kannatan tasaarvoa. Jos nainen saa kaksi sormusta niin miksi ei mieskin. itselleni on tulossa kaksi. ;Dt:Kielon sulhanen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MissAugust Kirjoitettu April 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 23, 2005 Meillä ollaan heti kihlojen jälkeen oltu sitä mieltä, että mies saa uuden hienon vihkisormuksen sormeensa. Ihan hyvä niin, koska kihlasormus alkaa olla aika kulunut... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tikru1981 Kirjoitettu April 24, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 24, 2005 Heippa täällä myös tuleva mies halajaa itselleen uutta sormusta, jonka olen luvannut samoin kuin tehdä hänestä kunniallisen miehen. Ei olla vielä päätetty, että tuleeko kaksi rinkulaa miehelle vai yksi isompi, luulen että se jälkimmäinen vaihtoehto...Edit. Miehelle ostettu nyt uusi hieno sormus 5,5 mm paksu ja seksikäs sekä kihlan kanssa, että ilman. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Kirjoitettu April 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 29, 2005 vaimolle tulee uusi sormus ja kihlasormus siirtyy oikeeseen käteen ja minä tyydyn kihlaan ja kaiverrukseen hääpäivästämme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexu Kirjoitettu May 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 3, 2005 Meillä vihkisormus tulee vain morsiamelle. Mulle kaiverrutetaan vihkipäivä kihlaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naima-aikeet Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 Me ollaan kans oltu siinä uskossa, että miehelle ei tule vihkisormusta... mutta nyt ollaankin päätetty tehdä niin, että aiotaan sulattaa kihlasormuksemme ja jotain muuta pikku kultasälää ja teettää uudet sormukset molemmille! Eli sitten on kihlis ja vihkis niinku samassa, ei olla sormusihmisiä niin yhdet rinkulat riittää :. Kaiverretaan sormuksiin sekä kihlajais- että vihkipäivä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu May 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 6, 2005 Hepsuta! Kiva nähdä että sulhotkin on täällä ;D liikkeellä.. Eikä pelkästään akkain hömpötyksiä ole tämä naikkaaminen :.Meidän kihlikset on halvat ja sulhon valitsemat (ihan kivat mutta olisin vähän halunnut toisenlaiset..). Nyt on rahaa käytössä enempi kuin kihlausaikaan niin ollaan ajateltu uusia molemmat sormukset. Itse olen sitä mieltä että kihlikset vois sulattaa ja jotenkin niistä liittää jotain vihkiksiin mutta en vielä tiedä. En kuitenkaan haluais heittää sulhon rakkaudella valitsemia kihliksiä öömappiin..Kihlikset on kultaiset ja itse haluaisin valkokultaa/platinaa/TERÄSTÄ. kaksi ensimmäistä on vaan niin pirun kalliita... kaiverrukset tulis ulkopintaan jotenkin hienosti One ring to rule them all -tyylisesti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marsuli Kirjoitettu May 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 6, 2005 Heippa!Mies otti kanssa sormuksen ja tehtiinpä jopa niin että sen sormuksen perusteella jonka mies valitsi suuresta joukosta sormuksia valittiin munkin sormus! (Ja tämä nyt EI ole mitään nainen hellan ja nyrkin välissä touhua!!!) Ajateltiin vielä niin että otettiin kummallekin sellaiset sormukset, että niitä voi pitää halutessaan yksin tai kihlan kanssa. Mies aikoo ainakin vielä pitää sormustaan kihlan kanssa, ja siinä se näyttikin tosi hyvältä. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
annukka242 Kirjoitettu May 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 6, 2005 Meillä ainakin sulhokin itse halusi sormuksen, ja toivoikin että valitsisin itselleni sellaisen mihin löytyisi helposti sitten sopiva sormus hänelle. Näimpä kävimme sitten teettämässä haluamamme sormukset. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eshter Kirjoitettu May 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2005 Miehelläni on nyt kaksi leveää sormusta vierekkäin. Ja se näyttää todella seksikkäältä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
meowth Kirjoitettu May 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 13, 2005 Kuulemma vähän häiritsee sormus, kun on kitaristi ammatiltaan :Munkin ukkoa sormus häiritsee soittaessa, joten silloin sitä ei käytetä Ostettiin sulholle viime viikolla vihkisormus. Halusi valkokultaisen ja leveämmän sormuksen, joten sellainen ostettiinkin. Nyt on herra tyytyväinen ;D Kihlaa ei sitten enää käytä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
16072005 Kirjoitettu May 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 18, 2005 Ei tule miehelle vihkisormusta, vaan kihlaan kaiverretaan päivämäärä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MsBluey Kirjoitettu May 19, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 19, 2005 Meillä kihlasormukset on perinteiset keltakultaiset ja sileät. Sormuskaupassa olin ihan pihalla, mutta kun laitoin valkokultaisen samanlaisen sormeeni, tunsin että se on siinä! Ylipuhuin miehenikin kokeilemaan ja nyt meillä on molemmilla samanlaiset sormukset. Näyttää muuten tosi hyvältä kun miehellä on kanssa kaksi sormusta! ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Minnuliini81 Kirjoitettu May 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 23, 2005 Meilläkin miehelle tulee toinen sormus, samanlainen kuin kihla...Ja näyttää hyvältä ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maasa Kirjoitettu May 24, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2005 Mua haluttaisi miehelle kanssa toinen sormus, mutta en usko, että hän innostuisi. Siksi olinkin kaukaan viisas ja vihjailin suhteen ollessa "siinä vaiheessa" ts. kypsä kihloihin menemiseen, jotta millainen olisi nätti kihla niin miehelle kuin naiselle Nyt on sitten 5 mm valkokultakihla molemmilla, ja miehelle se kyllä ainoana riittää ihan hyvin. Laitetaan vaan sitten siihen kaiverrukset. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuulis78 Kirjoitettu June 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 7, 2005 Juuri tänään käytiin ostamassa minulle vihkisormus, mies ei sellaista halunnut. Joten hänen kihlasormukseensa kaiverretaan vihkimispäivä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts