Moona- Kirjoitettu January 18, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2009 Meillä maksoivat yhtensä n. 400 e. Minun sormus oli kaksi kertaa kalliimpi kuin sulhasen. Sulhanen halusi ihan perus sileän keltakultaisen. Minulle tuli valko-keltakultainen koristekuvioilla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elerya Kirjoitettu January 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 27, 2009 Hurjan kalliita monilla... Tietenkin sormus tulee (toivottavasti!) pysymään sormessa lopun elämää, joten onhan se kiva semmoinen ostaa jota tykkää katsella ja joka säilyy. Me ollaan juuri sormuksia tässä hankkimassa, mutta opiskelijoiden budjetilla ei kovin kalliita hankita... Löytyykö ihan "kunnollisia" sormuksia molemmille suunnilleen alle 300 euron? Miten te kaikki halvempien sormusten ostajat, kiertelittekö useita liikkeitä vertailemassa ja sitten löysitte hyvät ja edulliset? Tietenkin nyt jos hankkii edullisemmat ja yksinkertaisemmat, ehkä vihkisormuksen saan sitten hienomman.. Mies ei edes kovin kummallista halua, sanoi yksi päivä tahtovansa paksun ja rautaisen...sitä kyllä vastustan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malssi Kirjoitettu January 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 27, 2009 ^ Me kierreltiin vähän ja päädyttiin ottamaan omamme Kultajousesta. En tiedä, miksi jotkut Kultajousta haukkuvat. Mulla ei ole pahaa sanaa sanottavana palvelusta eikä sormuksesta. Liekö sitten isompi hinta yhtä kuin "parempi" sormus, mene tiedä.Miehellä 4 mm keltakultainen, mulla 3 mm valkokultainen, yhteensä hinta taisi olla jotain 170 egee. Omani hävisi kahden vuoden jälkeen, joten sain nyt jouluna (=kihlapäivänä) uuden. Sille oli tullut vähän lisää hintaa muutaman vuoden aikana, oli 89 euroa nyt. Kaiverrukset ollaan molemmilla kerroilla pyydetty (~hieman niinkuin vaadittu) kaupan päälle. Haluttiin yksinkertaiset, että vihkisormukset voisivat olla sitten koristeellisemmat. Eli niihin säästetään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paapalo Kirjoitettu February 2, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 2, 2009 Jei, vihdoin pääsen syystäkin napsuttelemaan tännekin foorumille; mies nimittäin otti ja kosi tänään! Oltiin jo etukäteen katsottu sormukset, molemmilla Sandbergin valkokultaiset joilla hintaa yhteensä vajaa 600€. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zuige Kirjoitettu February 2, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 2, 2009 Me tahdottiin ehdottomasti terässormukset. Löydettiinkin etsimisen jälkeen sitten yhden kultakaupan loppuunmyynnistä mieluisat ja hintaa tais tulla yhteensä 36e. Samanlaiset tuli, n. 8mm leveät. Itse haluan myös leveän vihkisormuksen, joka saa sitten olla vähän laadukkaampi. Tämä kihlasormus jää sitten silloin tällöin käytettäväksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kawa Kirjoitettu February 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 4, 2009 Meillä ei kyllä paljoa laitettu kiinni sormuksiin, hopeaa ovat ja miehen sormus maksoi 10e, minun 9e. Ilman kaiverruksia, meillä ei ollut sellaiseen varaa sillä hetkellä (ja myöhemmin ei olla vaan saatu aikaseks). En tiedä tuleeko meille kesällä vihkisormuksiakaan, sormustatuoinnit tulis halvemmaks. Vaikka haaveilen kyllä valkokultaisesta sormuksesta johon on istutettu ainakin 6 timanttia, eri värisiä, niin että tulis sateenkaaren värit No juu, tuskin tulee ainakaan mitään timanttisormusta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu February 5, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 5, 2009 4,5mm puolipyöreässä valkokultarungossa 7kpl V/WS/briljantteja, kokonaispaino 0,07ct ja lähtöhinta ilman käsinkaiverrusta 649,- . Alennusta tuli 10%, kihla hommattiin Joensuussa sijaitsevan Kulta-Nallen kautta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.crane Kirjoitettu February 5, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 5, 2009 ^ Me kierreltiin vähän ja päädyttiin ottamaan omamme Kultajousesta. En tiedä, miksi jotkut Kultajousta haukkuvat. Mulla ei ole pahaa sanaa sanottavana palvelusta eikä sormuksesta. Liekö sitten isompi hinta yhtä kuin "parempi" sormus, mene tiedä.Kultajousen sormukset ovat monet laatuunsa nähden aika kalliita. Samalla rahalla saa esim. teettämällä parempilaatuiset timantit tai "vankemman" rungon sormukseensa (eli siis paksumman, leveämmän jne.). Esimerkiksi mun kihlan kaltainen sormus maksoi kultajousessa 800 €, mutta siinä oli pienemmät ja huonompilaatuiset kivet kuin teettämässäni sormuksessa, jolle hintaa tuli reilut 700 €. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaby Kirjoitettu February 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 6, 2009 Meijän kihlat makso yhteensä noin 2000 euroa, miehen 500 ja mun sitten loput. Miehellä on teetätetty sormus (ei haluttu ihan tavallista) ja mulla rivisormus 5 x 0,12 ct. Tyytyväisiä ollaan oltu! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chantal Bijou Kirjoitettu February 14, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2009 Itse asiasa, meillä oli minun kihlasormus paljon halvempi kuin sulhasen. Taisivat maksaa yhteensä päälle 900 euroa, mutta panostettiin, kun kerran loppuelämän niitä sormissamme pidetään. Minun sormus oli jotain päälle 200 euroa ja miehen loput. Miehen sormus maksoi siksi niin paljon, kun on leveä valkokultainen, johon meni paljon materiaalia, mutta myös siksi, koska haluttiin sen päälle aivan omanlainen köynnöskaiverrus. Oma sormukseni on filigraanisormus, jonka köynnös haluttiin miehen sormukseen. Sormuksemme ovat kyllä juuri sellaiset, kuin haluttiinkin, joten kannatti maksaa. Kumpikaan meistä ei olisi halunnut tavanomaisia sormuksia, vaan erityisesti, juuri meille ja yhteen sopivat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chan Kirjoitettu February 15, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 15, 2009 Ostimme Thaimaasta kaksi valkokultaista sormusta, joista toisessa on 0,09 ct timantti yhteensä 350 euroa. Sen lisäksi että sormukset ovat muutenkin Thaimaassa halvempia niin oli myös alennusmyynnit meneillään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurbutti Kirjoitettu February 16, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2009 Ihana idea Chantal Bijoun sormuksissa.Meillä oma kihla maksoi morsiamen tinkimisen jälkeen 200e, morsiamen kihla 700e. Minulla ihan tavallinen sileä, puolipyöreä keltakultainen sormus, morsiolla kultakultainen sormus yhdellä isohkolla timantilla. Toisia sormuksia meille ei sitten enää tulekaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phalaneopsis Kirjoitettu February 21, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 21, 2009 Yhdyn edellisiin, että Chantal Bijoun sormukset ovat todella valloittavat Meillä kihlat maksoivat yhteensä n. 1300€. Otettiin suoraan miehelle hieman kalliimpi sormus, sillä hänelle ei tule toista sormusta.. saa näin hieman tasoitusta mun timanteille Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arby Kirjoitettu February 22, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 22, 2009 Mun kihla maksoi 445 eur alennettuna (lähtöhinta 635). Kaiverrus maksaa sitten vielä 20 eur.Sulhon sormus maksoi alennettuna 170 eur, sisältäen kaiverruksen.Yhteensä siis n. 615 eur (+kaiverrus). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu80 Kirjoitettu February 22, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 22, 2009 Meidän kihlat maksoi noin 250e, käytiin ne sopivasti ostaa juhannuksen jälkeen,niin saimme alennusta -20% muistaakseni.. Miehen sormus on ihan perustasainenja minulla kolme pientä kiveä (valkokultaa molemmat). Ovat hyvin sopivia, ja miehellekintuli mieluinen sormus joka ei "häiritse" bassonsoittoa.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twisted Kirjoitettu February 25, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 25, 2009 (muokattu) . Muokattu: April 15, 2021, käyttäjä: Twisted Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malssi Kirjoitettu February 25, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 25, 2009 ^ Me kierreltiin vähän ja päädyttiin ottamaan omamme Kultajousesta. En tiedä, miksi jotkut Kultajousta haukkuvat. Mulla ei ole pahaa sanaa sanottavana palvelusta eikä sormuksesta. Liekö sitten isompi hinta yhtä kuin "parempi" sormus, mene tiedä.Kultajousen sormukset ovat monet laatuunsa nähden aika kalliita. Samalla rahalla saa esim. teettämällä parempilaatuiset timantit tai "vankemman" rungon sormukseensa (eli siis paksumman, leveämmän jne.). Esimerkiksi mun kihlan kaltainen sormus maksoi kultajousessa 800 €, mutta siinä oli pienemmät ja huonompilaatuiset kivet kuin teettämässäni sormuksessa, jolle hintaa tuli reilut 700 €.No joo, en tullut ajatelleeksi yhtään timanttisormuksia tms. (noloa). Mulle tulee kiviä vain vihkiin, ja sen aion kyllä myös teettää... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
anskuliini09 Kirjoitettu February 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2009 Miehellä valkokultainen, suorareunainen sormus 390€. Mulla keltakultainen 3-4mm kauttaaltaan kuvioitu ja myös ns. suorareunainen 148€. Miehelle ei toista sormusta tule ja mun vihkisormukseen menee noin 500-600€. Tässä mun kihla ja mahdollisesti tuleva vihki. Kaksi hyvää vaihtoehtoa vihkisormukseksi, joista täytyy valita... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna1983 Kirjoitettu February 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2009 meillä on ihan vaan hopeiset kihlasormukset,maksoi yhteensä kaiverruksineen joku alta 50e. en ollut edes pitänyt sormuksia viimeiseen 10 vuoteen,ja oli aika totutteleminen. lisäksi olen aika sählä ja pelkäsin hävittäväni sormuksen. vihkisormus kuulemma saa olla arvokkaampi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonssku Kirjoitettu March 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 1, 2009 mun kihlasormus maksoi 150e ja miehellä taisi olla 100e. Minun sormus on muuten samanlainen kun miehellä mutta minulla on valkokultaiset reunat Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu79 Kirjoitettu March 2, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 2, 2009 Ihana noi Chantal Bijoun kihlat. En muista olenko kommentoinut meidän kihlojen hintaa (kuva löytyy päikystä, alkupuolelta), mutta ne maksoi 150e kipale. Molemmat on 14k valkokultaa, sileät, sulholla hiekkaviimeistely ja mulla kiiltävä, sileät. Simppelit, mutta teetetyt. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmimorsian2010 Kirjoitettu March 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 6, 2009 Meidän kihlat maksoi yhteensä 560 euroa, josta sulhon sormus lohkaisi suuremman osan. Sormukset ovat palladiumvalkokultaa, ihan yksinkertaiset sileät ja teetimme ne Asemankellossa. Tuota teettämistä voin suositella lämpimästi kaikille. Hinta voi olla edullisempikin kuin suoraan mallistosta ja tuntuu ainakin meistä jotenkin vielä henkilökohtaisemmalta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medinilla Kirjoitettu March 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 6, 2009 Meidän valkokultaiset perus sileät rinkulat maksoivat 100e kpl. Normi hinta oli n. 140e, et saatiin -30% alennusta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
metsänneito Kirjoitettu March 10, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 10, 2009 Miun kihlasormus maksoi 120 luokkaa ja mieheni reilu 300, päätettiin panostaa kunnolla kultani sormukseen, kun hänelle ei sitten vihkisormusta hankita. Saatiin meidän näköiset kihlasormukset; minulle timanttileikkaus ja miehelle kunnolla rosoisempi "hippupinta". Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras_Raitatiikeri_* Kirjoitettu March 24, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2009 Kihlasormukseni suositushinta oli n. 1300 €, miehen kihla maksoi 300 €. Molemmat keltakultaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts