Heipsi79 Kirjoitettu May 31, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2006 Voi vitsi. Siinä olis vastaus meidän ongelmaan. Jos vain joku tietää minkä merkkisiä ne tuikut on tai että mistä niitä saa niin se tieto otettaisiin erittäin innostuneesti vastaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hmmm Kirjoitettu May 31, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2006 Nämä nyt eivät kymmentä tuntia pala, mutta vähän normaalia kauemmin kuitenkin:http://www.omatmerkit.inex.fi/omdet.asp?vi...;productID=1311 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipi-lintu Kirjoitettu May 31, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2006 Helkkari kun en nyt löydä mistään niitä 10h palavia (muistankohan väärin...?), mutta Finnmarilla on 8h palavia http://www.finnmari.fi/suomi/tuotteet/muut.html. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaWom Kirjoitettu June 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 3, 2006 Helkkari kun en nyt löydä mistään niitä 10h palavia (muistankohan väärin...?), mutta Finnmarilla on 8h palavia http://www.finnmari.fi/suomi/tuotteet/muut.html.Huomatkaa, että Finnmarin 8 tuntia palavat tuikut ovat halkaisijaltaan 6 cm. Eivät siis mahdu ihan jokaiseen tuikkukippoon... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninski Kirjoitettu June 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2006 Olisi tosi kiva kuulla kokemuksia tai mielipiteitä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disaronno Kirjoitettu June 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2006 Itselläni ei ole kokemusta talvihäistä, vielä... Ensi helmikuussa on tarkoitus järjestää omat talvihäät. Kun kerroin eräässä seurueessa haluavani paljon kynttilöitä ja ulkotulia paikan päälle, eräs äiti vähän tuskastui ja tokaisi, ettei sinne häihin sitten lapset ole varmaankaan kutsuttu. En ollut ajatellut asiaa tuolta kantilta laisinkaan. No, mielestäni samat turvallisuussäännöt pätevät, oli häissä lapsia tai ei. Eli itse en kanna tressiä aiheesta, on vanhempien oma asia vahtia minne lapsien kätöset menevät. Onhan entisaikaankin valaistu pirteissä oljylampuilla ja pidetty tulta uunissa, ilman sen kummempia draamoja, vai mitä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninnuska Kirjoitettu June 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2006 On tullut koluttua noita häitä eikä missään ole ollut ikinä ongelmia kynttilöiden kanssa, vaikka muutamissa on niitä ollut tosi paljon. Vanhempien tehtävä on katsoa lastensa perään - ja tosiasiassa harva lapsi oikeasti on varomaton tulen kanssa. Ja harvoinpa häissäkään lapset voivat leikkiä tulen läheisyydessä niin valvomattomina, ettei siinä ole ketään aikuista lähettyvillä. Aina joku on ulkona tupakalla ja sisätiloissa nyt porukkaa varmasti liikkuu. Eli mun mielestä ihan hyvin voitte laittaa kynttilöitä häihinne. (Sijoittelussa kannattaa ehkä pitää järki kädessä - ihan yleisen paloturvallisuuden vuoksi.)Kannattaa muuten kysyä juhlapaikasta, saako siellä polttaa kynttilöitä ja onko heillä vaatimuksia, millaisia kynttilöitä saa polttaa. Ja onko määrärajoituksia (jos meinaatte jonkun kynttilämeren sinne kyhätä... Jos on pieni huone ja huoneen lämpötila nousee ja kynttilät savuttavat, palohälyttimet voivat laueta.) Sukulaisen häät pidettiin paikassa, jossa oli tosi tiukat määräykset ja laatuvaatimukset kynttilöiden suhteen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest partylite(Guest) Kirjoitettu June 19, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 19, 2006 Heips! Joku jo mainitsikin että toimi emäntänä niin saat votiivit ehkä jopa täysin ilmaiseksi ja kenties vielä jotain muutakin kivaa tai ainakin helpotusta maksuun. =) PatyLitellähän on votiiveja tuoksuttominakin väreissä valkoinen, punainen, ja sininen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninski Kirjoitettu July 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu July 21, 2006 Olen jutellut nyt muutaman pikkulapsellisen ystäväni kanssa ja ovat näyttäneet vihreää valoa kynttilähäille sanoen että lapset ovat vanhempien vastuulla . HYvä pointti tuo että täytyy muistaa kysyä juhlapaikasta, saako siellä polttaa kynttilöitä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nokkis Kirjoitettu July 28, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu July 28, 2006 Käyttäisin itse tällaisessa tapauksessa vedessä kelluvia kynttilöitä tai laittaisin pöytäkynttilät korkeisiin lasimaljoihin tms. Kelluvissa sammutusaine on lähellä ja lasimaljat estäisivät sen, ettei kukaan vahingossa huitaise kynttilää hihallaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ceecilia Kirjoitettu July 28, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu July 28, 2006 Äitinä, jonka lapsella on vaikea palovamma, mä oon aika tyrmistynyt kommenteista "jokainen hoitaa itse lapsensa". Tottakai jokainen hoitaa itse lapsensa, mutta jos tiedossa on noinkin suuri lapsimäärä, onko todella liikaa vaadittu, että realistisesti otetaan se myös huomioon? Vahinko juhlavaatteessa, joka on usein keinokuitua ja syttyessään voi käyttäytyä millä tavalla tahansa, voi sattua hyvin helposti myös aikuiselle. Mä lähtisin juuri noista kelluvista vaihtoehdoista, ja sellaisista astioista, joissa liekin suojana on hieman korkeammat reunat. Ulkotulet monesti hirvittää, juhlapaikkojen pihalla hyvin lähellä kulkureittejä, ihmiset on humalassa eivätkä ehkä pysy pystyssä omin avuin... Minä ottaisin kyllä ihan ilman lapsivieraitakin tuon kynttilöiden sijoittelun vakavasti, jotta turhalta mielipahalta vältyttäisiin. Pelkästään vaikean palovamman hoito voi kestää vuosia, puhumattakaan siitä, että kaikki arvet eivät parane koskaan.Ja kyllä, meillä oli kynttilöitä häissämme, pöytien keskellä korkeissa kyntteliköissä tuettuna. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaasotar Kirjoitettu July 30, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu July 30, 2006 laittakaa kynttilät korkeisiin lasimaljoihin eivät silloin kaadu helposti eikä niitä lapsetkaa yltä niin helposti koskemaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jemppa Kirjoitettu September 14, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 14, 2006 Löytyisikös kuvia ja hintoja noista Maria Drockilan kynttilöistä? Ovat niin kauniita. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adette Kirjoitettu September 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 16, 2006 http://www.mariadrockila.fi/paja/index1.htmlTuossa osoitteessa ainakin kuvia - hintoja en löytänyt. Itse sain tulevalta anopiltani lahjaksi vaaleanpunaisia ruusukellu kynttilöitä - eivät ainakaan kovin halpoja varmaan olleet... :-? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nars Kirjoitettu September 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 16, 2006 Aikas kalliita ovat, mutta laadukkaita. Niin ja todella kauniita. Itse olen niitä saanut tuttavaltani, joka työskenteli Marialla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Miuccu(Guest) Kirjoitettu September 17, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 17, 2006 Hintavia ovat, ja laadusta voidaan olla montaa mieltä...ostin noita kelluvia ruusuja, ja niitä ei voinut polttaa kuin kolmanneksen kun jo kellahtivat sivulle ja sammuivat. Että sellaisia.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PP(Guest) Kirjoitettu September 19, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 19, 2006 Kelluvat ruusut olivat muistaakseni noin neljästä eurosta 16 euroon koosta riippuen, mutta tarkkoja hIntatietoja saa varmasti ainakin pajamyymälöistä Orimattilasta, Ulvilasta tai Helsingistä. yhteystietoja löytyy osoitteesta www.mariadrockila.fi.Olen itse vakkarikäyttäjä kyseisille kynttilöille ja ainakaan niissä kymmenissä kelluvissa ruusuissa, jotka olen polttanut, ei ole itseni kohdalla ollut mitään ongelmaa. Päin vastoin aiemmin polttamani muut "halppis" kellut ovat kellahtaneet ja palaneet ihan päin mäntyä, mutta nuo ruusut olivat positiivinen yllätys. Eli siinä mielessä hintansa väärtti ja suosittelen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
uupunut Kirjoitettu September 23, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 23, 2006 Ostin viime jouluna niitä lahjaksi ja nyt itselläni palaa yksi kynttilä olkkarin pöydällä. Aivan ihania kynttiöitä ja kyllähän ne maksavat, mutta olen sitä mieltä että laatu maksaa sekä käsityö. Hintoja en yhtään muista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunnutin Kirjoitettu January 18, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2007 Eli miten kaikilla tavoin voisi käyttää tuikkuja ja kelluvia kynttilöitä niin, että niiden alla tai seassa kasveja, kukkia, kiviä, hedelmiä tai muuta väriä tuomaan?Mistäköhän löytäisi tuikkukuppeja, joiden alle saisi näitä?Vaihtoehtoisesti haussa myös korkeajalkaisia, pikarimaisia kippoja...Vinkkejä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLL4ever Kirjoitettu January 22, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 22, 2007 En ole nyt ihan varma olisiko tämä sulle idea, muttaIkeasta ostat niitä 1,95e maksavia pikkupeilejä - neliönmallinen jamaalaat Tiimarin askartelumaaleilla haluamasi väriseksi tai vaikkaservettitekniikalla päällystät tai ihan miten haluat...sittenkeskusta on "peilinä" eli heijastaa nätisti Tuikun valoa...esim. syksyllätoteutin tällaista...mulla tuossa on "kultainen servetti pohjalla" jatahalteen annettu rypyttyä tuollai "vanhentavasti"...sitten palasiaoranssia mulperipaperia lytättynä sinne sun tänne...päälle vielähieman hiekkakultakimalletta...päivän valossa tuo ei ole nätti vaanvasta illalla tunnelmallinen...eli valolla on merkitystä...kannattaa siisaskartelutuotosta tarkastella vielä siinä ihanassa kynttilänvalohämyssä . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidia Kirjoitettu January 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2007 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidia Kirjoitettu January 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2007 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunnutin Kirjoitettu January 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2007 Ompa tosi kauniita lyhtyjä ja ihania asetelmia, kiitokset teitille!Näistähän sai jo hyviä ideoita. Ja tosiaan, pitkänmallisen lasin alaosanhan saa tungettua täyteen rehuja ja kynttilä kellumaan päälle. Peilit on kanssa hyvä tehokeino.Ikeaan siis kannattaa oikeasti suunnata, sieltä varmaan löytyy kynttilän kestäviä erimallisia lasejakin? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nuppu79 Kirjoitettu February 18, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 18, 2007 Heps,Tietääkö kukaan mistä saisi ostettua kullan värisiä antiikkikynttilöitä (joko sileitä tai sellasia kierteisiä) Turusta tai tilattua muualta? Ainakin Now&Foreverin esitteessä olen nähnyt, mutta tuumin että jos löytyis jostain muualta. Entäs, kultaisia kynttilänjalkoja tällaisille kynttilöille? Ei mitään kauhean korkeita tai monimutkaisia kynttelikköjä, vaan suht yksinkertaisia. Löytyiskös näistä kuvia?Ihanaa häiden suunnittelua kaikille! :-X Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neiti.Aurinko Kirjoitettu February 18, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 18, 2007 Mä en tuosta antiikista osaa kauheasti sanoa, mutta Tiimarissa näin pitkiä, kultaisia kynttilöitä, jotka oli hieman röpelöisiä pinnaltaan... Mielestäni kauniita. Samoin tiimarissa oli kullanvärisiä kynttilänjalkoja...Yhdelle ja useammallekin kynttilälle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts