siile Kirjoitettu September 21, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2007 Tarttuisko ne tuikut peiliin kiinni pienellä steariinitipalla? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peppi Pitkätossu Kirjoitettu September 21, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2007 Tuikut on muuten aseteltava vähintään viiden senttimetrin ja mielellään jopa kymmenen senttimetrin etäisyydelle toisistaan, jottei synny roihahdusta tai allaspaloa. Itse suosin juuri tästä syystä erillisiä tuikkulyhtyjä ja -laseja, vaikka ne tulevakin kalliimmiksi kuin peilinpalat tai isot maljat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Appelsiini-Sonja Kirjoitettu September 21, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2007 Löytyisikö Ikeasta halvempia vaihtoehtoja? Itse kyllä varmaan lähtisin mieluummin tukemaan pöytää ettei heilahda niin pahasti että juomalasit ja kynttilät on vaarassa jos joku sattuu tönäisemään. Kannattaa myös varata pöytien ympärille tilaa kunnolla, se jo ehkäisee sitä ettei kukaan kävele niin pahasti pöytää päin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emäntä Kirjoitettu September 21, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2007 http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10119008 Nämä on ainakin suosittuja häissä ja halpoja.Monet morsiammet on maalannut tai muuten somistanut niitä omiin häihinsä sopiviksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pamsu Kirjoitettu September 22, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 22, 2007 Noita Silkkiuikun mainitsemia Ikean Galej-tuikkukeppoja mäkin suosittelen.Maksaa tosiaan alle 25snt kappaleelta, joten ei ole hinnalla pilattu. Ja jopa halvemmalla saattaa saada jos pitää silmät auki täällä naikkarien myynti-osastolla...Ikean Galej-sarjaan kuuluu muuten myös jalallinen malli, esim. mitä jos laittaisit noita tavallisia ja näitä jalallisia sekaisin?!Mitään omia "virityksiä" en suosittele, mm. Piltti-purkkeihin ei saa laittaa tuikkuja kun ne voi poksahtaa, eikä mitään tuikkukeppoja kannata koristella paperilla tai muulla syttyvällä.En tiedä minkä tyyliset häät teille on tulossa, mutta tuikku-asetelmia (kunhan muistaa sen turvallisen etäisyyden) voi tehdä vaikka ison lautasen, laudanpätkien, valokuva- tai taulukehysten yms päälle. Mahdollisuuksia on rajattomasti!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
he-na Kirjoitettu September 24, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 24, 2007 ihana!! pistin kaason ostamaan niitä! kiitos teille! en olisi muuten löytänyt noita!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
emka Kirjoitettu November 10, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 10, 2007 Minä myös kaipaan kokemuksia Ikean kynttilöistä. Eikö kellaan ole kokemusta?? Itse olen katsellut tällaisia.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaisu_ Kirjoitettu November 12, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 12, 2007 Vinkkinä, että Askossa on tällä hetkellä pallokynttilät 1e/kpl! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadian_Ulla Kirjoitettu November 12, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 12, 2007 Mulla on siis visio, mutta toteutus tökkii.... Tarvitsisin kynttilöitä, jotka olisivat halkaisijaltaan n. 2,5cm. Perus antiikki- ja kruunukynttilät ovat 2 cm... Eli onko moisia edes olemassa kohtuuhinnalla saatavissa, ja jos on, niin missä??!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
heko Kirjoitettu November 12, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 12, 2007 Kaasolla on tuollainen kolmisydäminen ja sanoi että ei kannata ostaa, kun itse suunnittelin. Ongelma tuossa on kuulemma se, että kun on 3 sydäntä, niin sulaa steariinia on niin paljon, että liekki tukehtuu. Eli yhtä kerrallaan voi vain polttaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaisu_ Kirjoitettu November 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2007 Tiimarihan on pullollaan ton paksuisia pöytäkynttilöitä, joten kysymys kuuluu, kuinka pitkiä mahdat kaipailla...? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sminka Kirjoitettu November 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2007 Oon ostanut Ikeasta pitkiä antiikkikynttilöitä, ja ne on palanut tosi hyvin.Mun mielestä noi monisydämiset, oli sitten mistä tahansa, on huonoja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadian_Ulla Kirjoitettu November 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2007 Tiimarihan on pullollaan ton paksuisia pöytäkynttilöitä, joten kysymys kuuluu, kuinka pitkiä mahdat kaipailla...? No ei meidän tiimarissa ollut muita kuin basicantiikki-ja kruunukynttilöitä ja sitten todella paksuja pöytäkynttilöitä.... Mutta täytynee lähteä sitten jonnekin toiseen Tiimariin, jos näin todella on!!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
heko Kirjoitettu November 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2007 Olen itse tänään menossa taas häähankintoja tekemään. Kerroppa, minkä mittaisia kynttilöitä tosiaan haet, niin pidän silmät auki ja raportoin, jos täältäpäin löytyisi moisia . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pauline08 Kirjoitettu November 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2007 Olemme juuri kokeilleet, miten tuo neliönmallinen palaa. Ei saa tarpeeksi happea, joten liekki sammuu/palaa erittäin huonosti. En tiedä, onko pyöreissä kynttilöissä samaa vikaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadian_Ulla Kirjoitettu November 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2007 Sillä pituudella ei ole kauheasti väliä, tuo paksuus on tärkeämpi!! Eli kaikki pituudet melkein huomioidaan!!!! Kiitos! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lumikukka-81 Kirjoitettu November 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2007 Itse myös talvihäihin pohdiskelin samaa. Itse ostin pirkka pöytäkynttilöitä olikohan n3 euroa 8 kappaletta ja koristelin kynttiläkynillä(hopeisen värisellä) jotka ei siis haittaa palamista mitenkään ja tosi kivoja tuli ja minusta hyvin paloivat kynttilät n 8 tuntia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
heko Kirjoitettu November 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 14, 2007 Eilen ei kävellyt moisia vastaan :/ Torstaina vuorossa vähän isompia kauppoja, niin katselen taas. (Haen itsekin siis kynttilöitä, joten ei ole iso vaiva ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadian_Ulla Kirjoitettu November 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 14, 2007 Kiitti Heko!! Ja itseasiassa, multa löyty kotoa juuri oikean paksuiset kynttilät, kolme kappaletta, mutta kun ne on lasten kastekynttilät..... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaisu_ Kirjoitettu November 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 14, 2007 Mun Tiimarin kynttilät on 3-4cm, joten voi tosiaan olla, että tarkka 2,5cm on harvinainen... :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadian_Ulla Kirjoitettu November 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 14, 2007 Joo, löysin netistä kaupan joka myy kirkoille noita kynttilöitä, mutta yksi kynttilä maksaa 4,70€ ja se on kyllä pikkasen liikaa pienen budjetin häihin.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
heko Kirjoitettu November 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 14, 2007 Oletkos muuten harkinnut, että valaisit kynttilöitä itse? Se on yllättävän mukavaa puuhaa. Kastamallakin saa aika kivoja kynttilöitä (eli kastaa sitä nartsaa steariinikattilaan, jossa on sulaa lämmintä steariinia). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadian_Ulla Kirjoitettu November 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 14, 2007 Oletkos muuten harkinnut, että valaisit kynttilöitä itse? Se on yllättävän mukavaa puuhaa. Kastamallakin saa aika kivoja kynttilöitä (eli kastaa sitä nartsaa steariinikattilaan, jossa on sulaa lämmintä steariinia).Ei oo käyny mielessäkään, onko se vaikeaa...? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
heko Kirjoitettu November 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 14, 2007 Riippuu, mitä haluaa . Eli itse olen tehnyt semmosia varsin eläväpintaisia (tulee siis aika semmosia röpyliäisiä, ei sileitä) pitkiä kynttilöitä kastamalla tuota lankaa siihen nesteeseen. Saa ihan niin paksuja kuin haluaa.Toinen vaihtoehto on, että valaa eli kaataa sitä nestettä johonkin kippoon suoraan. Itse en ole kokeillut, mutta olen kuullut, että tuota seosta voisi kaataa myös erilaisiin muotteihin, joista se kovettunut kynttilä lähtee irtikin, jos haluaa siis sileää pintaa ja irrallisia kynttilöitä eikä polta niitä suoraan siinä valukipossa.Materiaaleja tuohon massaan saa Sinellistä ainakin. Aika monta kiloa ja muutaman euron maksaa.Suurin vaiva on varmaan tuon massan sulattaminen nesteeksi. Vanha kattila on paras. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annely Kirjoitettu November 16, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 16, 2007 Kynttilöiden tekeminen on yllättävän helppoa: sulatetaan steariini ja kaadetaan muotteihin. Olen itse tehnyt kynttilöitä useamman kerran, ja hyviä on tullut. En ole tosin käyttänyt irrotettavia muotteja, mutta olisikohan silikoni siihen hyvä materiaali?Ai niin, ei kannata käyttää muoviastioita! Nimim. muutaman kauhan sulattanut... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts