Guest Hilleri25 Kirjoitettu May 10, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2005 Olen löytänyt aivan ihania häihin sopivia tuoksukynttilöitä. Nyt vaan mietin, häiritseeköhän tuoksu ihmisiä esim. ruokailun aikana? ??? Mielipiteitä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sydän Pussi Kirjoitettu May 10, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2005 Voipi olla, että kyllä. Varsinkin jos joukossa on astmaatikkoja tai allergikkoja. En uskaltaisi ottaa riskiä. Markkinoilla on myös miedontuoksuisia kynttilöitä, mutta minulle saattaa tulla jo niidenkin hennosta tuoksusta päänsärkyä. Vaikka en olekaan allergikko enkä astmaatikko, mutta "migreenikkö". Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julia. Kirjoitettu May 10, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2005 Mä jättäisin tuoksukynttilät pois, jos ei tiedä kaikkien vieraiden niitä kestävän. Astmaatikot tosiaan ainakin saa niistä oireita ja mun kaveripiirissä on myös monia ei-allergisia, jotka saavat juuri päänsärkyä tuoksuista. Niin ihania kuin ne tuoksukynttilät olisikin... :-/Niin ja kaikkihan eivät tosiaan pidä samoista tuoksuista. Mua aivan oksettaa kaikki mansikka- ja vadelmaesanssia sisältävät tuoksut ja sellaiselta haisevat kynttilät varmasti pilais täysin ruokahalun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Utti Kirjoitettu May 10, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2005 Kyllä häiritsee, samoin kaupoissa yms häiritsee!Utti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
uupunut Kirjoitettu May 10, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2005 Olen muiden kanssa samaa mieltä että häiritsee. Jos tilassa paljon ihmisiä on jo ilma "tunkkaista" ja sitten sinne sekottuu ruoan, hajuvesien ja tuoksukynttilöiden tuoksut niin voin sanoa että päänsärky on varma kellä siihen on taipumusta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Vanilla_ Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Olen myös itse ajatellut täydentää kattausta kynttilöillä (tuikuilla), mutta ärsyttää kun kaikki värilliset tuikut on juuri hajustettuja. Sattuisiko kukaan tietämään mistä saisi hajustamattomia värillisiä tuikkuja????? : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilda Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Samaa mieltä.Meillä mies kärsii tosi pahaa migreeniä minkä usein laukaiseejust tuoksukynttilät, suitsukkeet yms.Esim. Indiskaan ei meillä yhdessä ole mitään asiaa vallisevien tuoksujentakia.Mutta mullapa on tavallisia tuikkuja ilman hajuja ja punaisia.Mä kaivan ne tuolta esiin niin katsotaanpa kenen valmistamia/mistä ostettuja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Muffe- Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Harkitse tuoksukynttilöitä tarkkaan. Raskaana olevalla hajuaisti on herkkänä, joten paha olo saattaa tulla. Allergiset saattavat kärsiä. Astmaatikot saada kohtauksen. Hajut muutenkin saattaa kadota paljouteen, kun jokaisella tädillä ja mummolla on kuitenkin hajuvettä hieman enemmän kun on juhlista kyse. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
WG Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Mua ainakin häiritsee ihan missä tilanteessa vain, ei tarvitse olla ruokailu kyseessä. Enkä edes ole allerginen.Olen kironnut samaan kuin _Vanilla_, miksei voi olla hajustamattomia värillisiä tuikkuja ??? Muutaman kerran olen sellaisia jostain löytänyt mutta nyt ei sitten mistään > Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pikkuviikari Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Minua häiritsee enkä ole allerginen, kaupoissa ei voi nykyisin mennä kynttiläosastoille ollenkaan kun siellä haisee... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilda Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Nyt ihan asiasta toiseen.Miksikäs ei niitä värillisiä kynttilöitä vois ite tehdä?Mä jatkan kämpän ylös-alas kääntämistäjos jostain ne punaset tuikut löytäisin.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Macilla Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Mä ajattelin otsikon luettuani, että miten ihana ajatus! Itse, kun olen aina ollut hulluna kaikkiin huonetuoksuihin yms. :-XMutta sitten tulin ajatelleeksi samaa, kuin mitä niin moni on jo täällä sanonut: Ihmillä on lakkaa, dödöjä, partavettä ja hajuvesiä jotka jo itsessään tuovat ilmaan omat hajunsa. Sitten keittiöstä ilmaantuu ruokientuoksut...... : Totuus on se, ettei sekoitus ole välttämättä se kaikkei raikkain, mutta ikävä kyllä myös se, ettei tuoksukynttilät pääse oikeuksiinsa. Sitten on vielä niitä allergisia ja migreenin omaavia. Mieleen nousee kuva isästäni joka pärskii toistatuntia putkeen kun joku tuoksu käy nenään. :-[Niin kovasti, kuin ajatuksesta innoistuinkin aluksi, on minun raskain mielin jätettävä aie toteuttamatta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
makaki Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Mä rakastan tuoksukynttilöitä ja suitsukkeita, mut mä kans kärsin migreenistä ja koko illan vahvoissa tuoksuissa yhdistettynä viiniin, ni mulla on 3 päivää kestävä migreeni. Mä ostin vaaleenpunasia hajuttomia kellutuikkuja ikeasta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
uupunut Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Onko kukaan ollut kynttilä kutsuilla? mulla oli se lehtinen joskus mutta en nyt löytänyt sitä mistään. Siellä on värillisiä tuikkuja mutta en ole varma onko nekin kaikki tuoksullisia ??? Joskus olen värillisiä tuikkuja nähnyt jossakin kaupassa. Oliskohan tiimarissa niitä tai jossakin muussa tilpehöörikaupassa. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Vanilla_ Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Ainakin viimeksi kun Tiimarista katselin tuikkuvalikoimaa, niin kaikki olivat juuri niitä tuoksuvia.. Eipä ole muissakaan kaupoissa osunut silmään, kun olen tässä ihan tarkoituksella jo kuukauden ajan yrittänyt etsiä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Vanilla_ Kirjoitettu May 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 12, 2005 No niin, nyt joutuu Vanilla pyörtämään puheensa.. Kävin tänään Tiimarissa ja siellähän oli isoja rasioita, värillisiä hajuttomia tuikkuja! Värejä oli ainakin omenan vihreä, vaal. violetti, vaal. sininen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
uupunut Kirjoitettu May 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 12, 2005 No hyvä kun löyty! ;D Jotenkin mulla oli sellainen muistikuva että Tiimarissa olin niitä nähnyt. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilda Kirjoitettu May 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 14, 2005 Mä en nyt kirveelläkään toistaiseksi oo löytänysitä tuikkupussia mutta löysinpä tuikun.Tälläsia on siis olemassa.Toi vähän vääristää ite kynttilän väriä on oikeestipunanen eikä tollanen pinkihtävä.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MeriMort Kirjoitettu May 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 16, 2005 Tulee migreeni minuutissa. Ruoan tuoksu on parempi Ja aitojen kukkien! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
anina Kirjoitettu May 31, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2005 Minulle tulee kaikista voimakkaista tuoksuista (suitsukkeista, tietyistä hajuvesistä, tuoksukynttilöistä..) hirveä päänsärky..Muutaman hajuveden ja sulhon partaveden olen joutunut heittämään pois, kun pienikin nuuhkaisu laukaisee.. Eikä siihen auta särkylääkkeet. :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansula Kirjoitettu June 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2005 Itse varmaan joutuisin poistumaan aina välillä ulos ja saisin vähintään allergiakohtauksen.joten kannattaa varmaan aika tarkkaan miettiä.Toisaalta onhan imisillä taas erilaisia hajuvesiä ja toisethan ei níitä käyttäessä ajattele muita.....Hienohan se on kyllä ajatuksena Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eleniini Kirjoitettu June 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 16, 2005 Ruokahalut menisi kyllä. Mä en pysty syömään _missään_ tuoksussa, usein jopa syötävän ruoan tuoksu tekee pahoinvointiseksi jos on tosi vahva. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sylvesteri Kirjoitettu July 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2005 Ah niin ihania tuoksuja, vastaus silti häiritsee. Pidän tuoksukynttilöistä, mutta olen nähtävästi joillekin allerginen, kun nenä tukkeutuu pian sytytyksen jälkeen. En ole edes astmaatikko. :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tähdikki Kirjoitettu July 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 6, 2005 Ruokailun ajaksi en kyllä suosittele.Ehkä ne voisi laittaa myöhemmin illalla palamaan,riippuen tämäkin tietenkin juhlatilan koosta, jos on pienitila niin aika nopeasti koko paikka tuoksuu tosi vahvasti.Kannattaa ottaa myös selvää onko vieraissa sellaisia jotkahelposti saavat oireita vahvoista tuoksuista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
wibbe Kirjoitettu July 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 16, 2005 Meille tulee tuoksu kynttilöitä. PartyLiten votiiveissa on osassa niin mieto tuoksu et ainakin suurin osa astmaatikoista ja allergisista kestää. Lisäksi ne tulee noutopöydän somisteeksi joka on eri huone ku missä ihmiset syö ja viettää aikaa. Eli kukaan ei ole kauaa kynttilöiden lähellä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts