Rva T Kirjoitettu April 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 23, 2007 Varasin vihkiajan viime viikolla ja vihkiaika on siis kesäkuun 6pvä.Ja kyllä saa myöhäisempiä aikoja kun tuo 13.30. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jii83 Kirjoitettu April 29, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 29, 2007 Mä laitoin joskus kyselyä meilitse Helsingin maistraatille, ja sieltä tuli tiukkasanainen meili takaisin: "Vihkivaraukset vain puhelimitse. KIITOS!" :Juu onneksi ei mennä nyt sitten maistraatissa sitten edes. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
junza Kirjoitettu May 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 7, 2007 Aika erikoista toimintaa helsingin maistraatilta > Laitoin myös sähköpostilla kyselyn pari kuukautta sitten, koska meidät vihitään karkauspäivänä ja ajattelin sen olevan suosittu päivä. vastauksessa ilmoitettiin , että ensi vuodelle voi aikoja varata vasta marras- joulukuussa ja vain puhelimitse. Miten Rva. T. onnistuit varaamaan jo kesälle :-?????? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peppi Pitkätossu Kirjoitettu May 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2007 Junza, käytetään nyt vähän laskutaitoa. ;-)Rva T on varannut kesäkuun aluksi vihkiajan huhtikuun puolivälissä eli vajaat kaksi kuukautta ennen vihkimistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
junza Kirjoitettu May 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2007 ;Dkjäh! Ei olisi kai pitänyt tuohon vuorokauden aikaan lukea mitään, saatika sitten kommentoida...heh. matikka ei kyllä koskaan ole ollut mun vahvimpia lajeja! Kiitos oikaisusta!!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maitoparta Kirjoitettu May 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2007 Onpa paljon negatiivista palautetta helsingin maistraatista. Itse olen käynyt siellä kerran seuraamassa vihkimistä ja en keksi siitä valitettavaa. Vasta varasin myös puhelimitse oman vihkimisaikani sieltä ja palvelu oli ystävällistä ja asiallista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu May 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 14, 2007 Minäkin tosiaan lähetin s-postia maistraattiin ja vastasivat muutaman päivän kuluttua viestistä, että ensi vuoden varauskirja on heillä "ehkä joskus marraskuussa" ja pyysivät palaamaan asiaan silloin. Vihkimisiä järjestetään maistraatissa samaisen postin mukaan kello 9.30-15.30. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rva T Kirjoitettu May 16, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 16, 2007 Junza, käytetään nyt vähän laskutaitoa. ;-)Rva T on varannut kesäkuun aluksi vihkiajan huhtikuun puolivälissä eli vajaat kaksi kuukautta ennen vihkimistä.Juu juuri näin minä tein Kun päätimme sittenkin mennä naimisiin Ja laitoin muuten maistraattiin s-postia ja kyselin onko minun postittamat paperit saapuneet perille ja varmistin vihkiajan...sain erittäin asiallisen s-posti vastauksen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luscinia Kirjoitettu June 27, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 27, 2007 Minkälainen asetelma siellä maistraatissa on, saako aikaiseksi perinteisen kävelyn käytävää pitkin sulhon odottaessa? Onko vieraille tuolit käytävän molemmin puolin, vai seisovatko siellä kaikki (ei ainakaan taida ehtiä jalat väsyä). Ja onko ennen vihkimistilaa minkälaisia odotustiloja, että saako järjestettyä niin ettemme näe toisiamme ennenkuin "alttarilla"?Me aiomme mennä naimisiin lauantaina 16.8.2008, mutta maistraatin tiloissa, mistä saa valitettavasti pulittaa sen 200e. Häät ja siunauksen haluamme kuitenkin lauantaina, ja minusta on tärkeää, että itse vihkiminen on samana päivänä, eikä esim. edellisenä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vanilja13 Kirjoitettu July 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2007 Mitenköhän nopeasti Hgin maistraatista löytyy vihkiaikoja? Mahtaakohan saada siis vielä tämän vuoden heinäkuulle... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LilithDark Kirjoitettu July 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2007 Me aiomme mennä naimisiin lauantaina 16.8.2008, mutta maistraatin tiloissa, mistä saa valitettavasti pulittaa sen 200e.Hmm... jos menette maistraatissa naimisiin on vihkiminen maksuton. Muualla suoritettu siviilivihkiminen maksaa 200€+matkakorvaus Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peppi Pitkätossu Kirjoitettu July 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2007 ^ Vihkiminen maistraatissa virka-aikana on maksuton. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LilithDark Kirjoitettu July 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2007 Minä puusilmä en huomannut tuota lauantaita tuossa viestissä.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröken Strand Kirjoitettu July 3, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 3, 2007 Suostuvatkohan puhumaan mitään "ylimääräistä" nykyisin? Haluaisin vihkijän lukevan Pam Brownin runon alkuun ja lopussa mainitsevan nimemme (jotta tulee selväksi, että pidämme omat nimemme).Vihkijälle varmaan voi lähettää sähköpostia asiasta? Onko kenelläkään tietoa?Menemme maistraatissa naimisiin joskus helmikuussa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LilithDark Kirjoitettu July 3, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 3, 2007 ^Meillä vihkijä suostui (pienen suostuttelun) jälkeen lukemaan tämän: "Olkoon rakkautenne lujaa kuin kallio jalkojenne alla, olkoon se kestävää kuin tähdet päänne päällä. Antakaa rakkautenne roihuta tulen lailla, mutta nauttikaa myös ajoista, jolloin se on tyyni kuin lammen pinta.Sallikaa älynne ja mielenne voimien ohjata liittoanne ja tuoda siihen viisautta. Antakaa tahtojenne voiman sitoa teidät toisiinne, rakkauden ja intohimon voimien tehdä teistä onnellisia, ja omistautumisenne voiman tehdä teistä erottamattomat.Olkaa toistenne omat, mutta antakaa silti toisillenne tilaa hengittää. Olkaa kärsivällisiä, sillä vaikka myrskyjä nousee, ne myös aina laskevat".Eli kannattaa ainakin kysyä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auringonkukka-81 Kirjoitettu July 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 9, 2007 "Olkoon rakkautenne lujaa kuin kallio jalkojenne alla, olkoon se kestävää kuin tähdet päänne päällä. Antakaa rakkautenne roihuta tulen lailla, mutta nauttikaa myös ajoista, jolloin se on tyyni kuin lammen pinta.Sallikaa älynne ja mielenne voimien ohjata liittoanne ja tuoda siihen viisautta. Antakaa tahtojenne voiman sitoa teidät toisiinne, rakkauden ja intohimon voimien tehdä teistä onnellisia, ja omistautumisenne voiman tehdä teistä erottamattomat.Olkaa toistenne omat, mutta antakaa silti toisillenne tilaa hengittää. Olkaa kärsivällisiä, sillä vaikka myrskyjä nousee, ne myös aina laskevat".Ihana teksti! Mistä se on peräisin ts. kuka on kirjoittaja? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LilithDark Kirjoitettu July 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 9, 2007 ^Olen itse bongannut tuon täältä "Pakanahäät-ketjusta", jonne se oli ilmeiseti otettu Pakanaverkon lehden Vox Paganorumin numerossa 2/04 olleesta artikkelista. Sen tarkempaa tietoa mulla ei ole, tuossa lehdessä saattaa olla tarkempi tieto Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnervaK Kirjoitettu July 10, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 10, 2007 Minkälainen asetelma siellä maistraatissa on, saako aikaiseksi perinteisen kävelyn käytävää pitkin sulhon odottaessa? Onko vieraille tuolit käytävän molemmin puolin, vai seisovatko siellä kaikki (ei ainakaan taida ehtiä jalat väsyä). Ja onko ennen vihkimistilaa minkälaisia odotustiloja, että saako järjestettyä niin ettemme näe toisiamme ennenkuin "alttarilla"?Oma vihkimisemme suoritettiin juhlapaikalla, mutta yhdessä vihkimisessä olen ollut vieraana maistraatin tiloissa, joten vastaan siltä pohjalta. Vihkihuoneessa oli muistaakseni toisella sivustalla muutama tuoli, en muista lukumäärää. Vieraat voivat kyllä mielestäni hyvin seisoa vihkimisen ajan, koska sehän ei kestä kovin pitkään. Kovin pitkää "käytävää" siihen ei saa, koska huone ei ole mitenkään iso, mutta voihan niitä vieraita pyytää ryhmittymään siihen niin, että pieni käytävä jäisi keskelle. Odotushuoneita on kai kaksi, mutta koska vihkimisiä voi olla useita peräkkäin, saattaa toisessa huoneessa olla jo seuraavaa tai edellistä porukkaa odottelemassa. Tosin lauantai ei taida olla mitenkään suosittu päivä maistraattivihkimisille. On siellä myös aula, jossa on pari sohvaa ja pöytä ja tuoleja, joten jos sattuisi niin, että toinen odotushuone on muiden käytössä, niin voittehan sopia niin, että sinä odotat piilossa siellä toisessa odotushuoneessa ja sulhanen & muu hääväki aulassa. Heidän pitäisi sitten ryhmittäytyä sinne vihkihuoneeseen ja kaason tai jonkun muun sitten tulla kertomaan sulle, milloin voit tulla. Muuten, luulen, että jos haluatte musiikkia, niin teillä pitää olla oma soitin. Mutta en ole ihan varma tästä.Niille jotka miettivät, että lukeeko vihkijä muutakin kuin vain sen virallisen kaavan: ymmärtääkseni riippuu vihkijästä. Meidän vihkijä luki muutakin, mutta täältä olen lukenut, että esim. Oljemark ei suostuisi muuta tekstiä lukemaan. Tosin kyllähän silloinkin kai joku muu voi jotain siellä lukea, vaikka vihkijä ei suostuisikaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nallepuhi Kirjoitettu July 26, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 26, 2007 mahtaisiko kenelläkään olla laittaa kuvaa maistraatin tiloista, siis vihkihuoneesta? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bellis Kirjoitettu July 28, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 28, 2007 Näistä saanee jotain käsitystä vihkihuoneesta, tuossa missä on nuo tuolit niin vastakkaisella seinällä on ikkunat, tuoleja on myös tuolla ikkunaseinällä. Ovi huoneeseen on vihkipöytää vastapäätä vihkijän puolelta katsottuna oikeassa nurkassa. Huone on mielestäni tyylikäs ja vähäeleisen kaunis. Toivottavasti näistä on nyt jotain apua Tässä vielä yksi skannattu kuva jossa näkyy vihkihuoneen ovi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nallepuhi Kirjoitettu July 29, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 29, 2007 Oi kiitos Bellis! Ihan tyylikkään näköinen huone, vaikka ehkä vähän koruton onkin... hienot nuo hopeiset jutut (?) seinällä vihkijän takana. ja upea puku muuten! Tilaa ilmeisesti on sen verran että reilut parikymmentä vierasta mahtuu, vai mahtuuko, siitä noista kuvista ei oikein saa käsitystä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eia Kirjoitettu July 29, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 29, 2007 Huone oli mun mielestäni tosi ankea ;D Vihkijä oli nainen, joka hoiti hommansa tyylikkäästi ja kauniisti. Ja meitä vain nauratti, ei yhtään osattu ottaa vakavasti niin epävirallisen oloista tilannetta (no joo, mun nauru kyllä muuttui yllättäen itkuksi : tunteita herättävämpi tilanne siis loppujen lopuksi kuin mihin olin varautunut, odotin enemmän siunausta)Etukäteen emme tienneet yhtään, mitä tapahtuman pitää. (kaipa sen olisi voinut selvittää : ) Kävelimme vain sisään samalla vieraiden kanssa. Vihkijä sitten vain tervehti ja kysyi, voiko aloittaa. Virallisen kaavan jälkeen kysyi, sopiiko että hän lukee sen apassirukouksen, ilman että oltiin puhuttu siitä etukäteen. Sanottiin että lue vain ;D”Sade ei teitä enää kastele, sillä olette toisillenne suojana. Kylmyys ei teitä enää vaivaa, sillä lämmitätte toisianne. Yksinäisyyttä ei enää ole, sillä olette toisillenne elämäntovereita. Te olette nyt kaksi ihmistä, mutta edessänne on vain yksi elämä. Astukaa nyt yhdessä yhteisen elämänne päiviin. Ja olkoon elämänne Maan päällä hyvä ja pitkä.”-Apassi-intiaanien avioliittorukous-Muoks edellinen kysyi montako vierasta mahtuu, varmaan joku 30. Tuoleja ei ole niin paljoa, mutta meidän vieraat (n. 10) seisoivat jokatapauksessa kaikki, vaikka olisivat mahtuneetkin istumaan). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nallepuhi Kirjoitettu July 29, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 29, 2007 kiitos Eia tiedosta.ankea joo, siis tooosi riisuttu malli, mutta kuitenkin tyylikäs siinämielessä että on esim valkoset seinät eikä jotain ah-ällöä-väriä :koskahan koittaisi tässäkin maassa sellainen päivä, että avioliiton saisi solmia arvokkaissa ja juhlavissa puitteissa, vaikkei kirkkoon menisikään?! Maissa joissa siviilivihkiminen on pakollinen, esim. italiassa, avioliitot solmitaan kaupungintalolla tms, jotka nyt vaan sattuu olemaan kaikki jotain ihania renesanssipalatseja tai -huviloita. ja äkkiäkös nyt vaikka helsingissäkin saisi johonkin bulevardin tms arvokiinteistön lukaaliin juhlalliset tilat tähän tarkoitukseen! :D* lähtee juonimaan italian-matkaa... ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bellis Kirjoitettu July 29, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 29, 2007 ^Se rakennus missä maistraatin tilat on on kyllä kammottavan ruma Itse vihkihuone oli mulle itseasiassa myönteinen yllätys, odotin jotain tosi askeettista. Oli kiva kun oli kuitenkin kynttilöitä ja se taideteos seinällä. Taidan olla varsin vähään tyytyväistä sorttia ;DOi kiitos Bellis! Ihan tyylikkään näköinen huone, vaikka ehkä vähän koruton onkin... hienot nuo hopeiset jutut (?) seinällä vihkijän takana. ja upea puku muuten! Kiitos pukukehuista Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tintoretto Kirjoitettu August 11, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 11, 2007 koskahan koittaisi tässäkin maassa sellainen päivä, että avioliiton saisi solmia arvokkaissa ja juhlavissa puitteissa, vaikkei kirkkoon menisikään?!Meillä oli erinomaisen komea ja arvokas vihkipaikka (Seurahuone Helsingissä), jonne henkikirjoittaja Helsingin maistraatista tuli suorittamaan vihkimisen. Hän hoiti osansa arvokkaasti, mutta kaava on niin lyhyt, että onneksi meillä oli rakenneltu oma sereminia: varsinaista vihkimistä edelsi häämarssi, juhlapuhe ja laulu, vihkimisen jälkeen laulettiin virsi yhteislauluna. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts