Eufrosyne Kirjoitettu September 19, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 19, 2006 Hei,Olen kauhulla kuunnellut surullisia hääpareja, joiden lauluesitykset vihkitilaisuudessa on tyrmätty kanttorin toimesta. Esim. ihan perinteinen Romanssi on useassa kirkossa ollut kiellettyä esittää. Onko tämän kesän morsiamilla kokemusta, miten on asian laita Tampereella Tuomikirkossa, saakos tuota Romanssia esittää? Kiitos! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Kirjoitettu September 20, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 20, 2006 Se riippuu ihan täysin kanttorista. Kannattaa ottaa yhteyttä häneen ja kysäistä asiaa. Me saatiin esittää kirkossa ei-uskonnollinen laulu (olet kaikki) mutta siitäkin ilmeisesti käytiin hieman vääntöä. (Emme itse jäjestäneet ko. lauluesitystä, vaan se tuli vanhempien toimesta yllätyksenä) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eufrosyne Kirjoitettu September 24, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu September 24, 2006 Totta, ainoa tapahan on varmentaa asia kanttorilta, mutta lähinnä mietin muiden kokemuksia. Kanttoreita on käsittääkseni 2 ja kuulemma linjanvedoissa saattaa olla eroja. Olisikin kiva kuulla, josko jollakulla on onnistunut ei-hengellisen, kuitenkin "säädyllisen", ;D, laulun esitys. Voipa ainakin vaatia, että meille kanssa... Niin siis kiitos Lumikko vastuksesta, kiva kuulla, että kohdallanne onnistui hieno yllätys! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lintunen Kirjoitettu October 6, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 6, 2006 Olin jokunen vuosi sitten ystäväni häissä, missä esitimme morsiamen äidin pyynnöstä parille yllätyksenä "Nousee päivä, laskee päivä" -kappaleen. Sille kanttorille sopi, mutta nyttemmin olen lukenut että joidenkin seurakuntien nettisivuilla mm. on kyseinen - aivan uskomattoman kaunis - laulu kieltolistalla. Ei sitä siis kai voi tietää ennen kuin kysyy kanttorilta. Muutenkin mielestäni kaikki epävarmat asiat kannattaa mieluummin kasata vaikka listalle ja kysyö kerralla kuin miettiä sydän kurkussa että onnistuukohan meillä... Jotkut seurakunnat / kanttorit kun kuulemma pitävät todella tiukkaa linjaa näiden asioiden kanssa!Toivottavasti onnistuu! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maisuli Kirjoitettu October 9, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 9, 2006 Tampereen Tuomiokirkossa on kanttorina Tuomas Laatu ja urkurina Matti Hannula. Kanttori itse on suht' nuori ja avomielinen, kun taas urkuri kannattaa hyvin perinteista linjaa. Kannattanee jutella kanttorin kanssa. Han mm. soittaa Tahtien Sodan tunnaria ym. haamarssina, niin etta eikohan tuo Romanssikin hanelle kay... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eufrosyne Kirjoitettu October 9, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu October 9, 2006 Hienoa kuulla tämä. Saamme kuitenkin viimeisen vastauksen vasta, kun selviää, kummalla onkaan työvuoro tuolloin. On kiva kyllä kuulla erilaisia kokemuksia, jotta voi mennä ala-astelaismeiningillä sanoon, et mekin halutaan ku noikin sai.... ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts