Kvarkki Kirjoitettu January 20, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 20, 2009 ^Luulisin, että varauksen kannalta on sama vihitäänkö teidät vai vain siunataan. Se, että haluatte eri seurakunnan kirkon kuin mihin mies kuuluu, voi vaikuttaa varausaikaan, koska ainakin joissain seurakunnissa oman seurakunnan jäsenten toiveet menevät edelle.Asia selvinnee parhaiten soittamalla kirkkoherranvirastoon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
}i{ Kirjoitettu May 21, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 21, 2009 Mikä on normitaksa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modiana Kirjoitettu May 22, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu May 22, 2010 Itse kysyin Porvoon suom.srk:sta eli kotiseurakunnastani (nykyisin asun Lahdessa) avioliiton siunaukselle aikaa tuossa oliskohan ollut huhtikuun puolella. Toivottu ajankohta olisi siunaukselle heinäkuu 2011. Kysyin suoraan eräästä lauantaipäivästä ko.kuussa ja sainkin heti listan kellonajoista, jotka olivat vielä varattavissa ja nappasin siitä sitten hyvältä kuulostavan. Mieheni ei ole kristitty, mutta itse olen luterilainen, joten saamme siunauksen kuitenkin järjestettyä ja vielä kotikirkostani, niin asiat ovat oikein hyvin. Päivämäärä ja kellonaika siis jo varattu! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mollastiina Kirjoitettu March 26, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu March 26, 2012 Meidät vihitään entisen kotiseurakuntamme kirkossa, ja nykyisinä "vierasseurakuntalaisina" meidän olisi pitänyt maksaa 50 euron varausmaksu. Sinänsä hääbudjettiin aika mitätön lisä, mutta sovimme kirkkoherran kanssa, ettei meidän ihan periaatteesta tarvitse kyseistä summaa maksaa, koska olen kyseiseen seurakuntaan tehnyt melkoisen määrän vapaaehtoistyötä. Ystävällinen kirkkoherra totesikin, että aika hullulta tuntuisi meiltä laskuttaa vihkikirkosta. Mutta kiva näin! Tuo kirkko on minulle rakkaampi kuin yksikään nykyisen seurakuntani kirkoista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miyu Kirjoitettu May 4, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2012 Minä varasin kirkon ja papin (ja seurakuntatalon) koska kyseessä on minun synnyinseurakuntani Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naani Kirjoitettu May 24, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2012 Me soiteltiin ja kyseltiin eilen Kirkkonummen seurakunnan varauspolitiikasta. Kirkko voidaan varata vasta vuotta ennen haluttua päivää, ja tilaisuudesta (siunaustilaisuus) ei tartte maksaa Muuten oltaisiin saatu varata vasta 6kk ennen haluttua päivää ja jouduttu maksamaan reilu 200e tilaisuudesta, mutta onneksi vanhempani kuuluvat kirkkonummen seurakuntaan ja tämän takia saadaan "paremmat lähtökohdat" Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrsAugust13 Kirjoitettu October 16, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu October 16, 2012 varasimme yhdessä, kun haluttiin Helsingin pitäjän kirkko ja sinne oli nettivaraus. Mutta vihkiaikaa ilmoittaessaan soittivat kirkkoherran virastosta mulle. Ja kanttori saatiin tietää samantien, eli n. vuosi ennen häitä ensi kesänä selviää sitten kuka pappi meidät vihkii Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
- MEF Kirjoitettu October 17, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu October 17, 2012 En saa jostain syystä kirkkoa varatuksi. Kerran oon käyny paikan päällä mutta en muista siitä oikeen mitään. Kirkko on sijainniltaan täydellinen ja kuitenki se otetaan oli se kuinka kämänen tahansa. Ja tiiän ettei se etes oo... Onneks on aikaa... Ja onneks se ei oo mikään hullun suosittu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
oui-je-le-veux Kirjoitettu October 22, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu October 22, 2012 Varasimme hääpäivän n. 4 kuukautta aiemmin. Menemme naimisiin Pariisin Amerikkalaisessa kirkossa. Halusimme häät joulukuulle ja ensin se näytti olevan suuri ongelma, koska kirkossa oli joulukuun aika joka viikonloppu jotain jouluista ohjelmaa. Sitten päätimme katsella perjantai-iltapäiviä ja teimmekin varauksen 28.12. Olimme ihan tyytyväisiä siihenkin, kunnes parin päivän päästä tuli soitto "Sorry we have made horrible mistake. Your wedding day is double booked". Kirkko oli niin pahoillaan tästä mokasta, että lupasi heti että voimme saada uudeksi hääpäiväksi 29.12.2012 Lauantain. Sehän sopi meille paremmin kuin hyvin Varausmaksu avioliiton siunaus seremonialle tässä kirkossa oli 350 euroa ja loput 850 euroa maksetaan viimeistään 40 päivää ennen hääpäivää. Eli yhteensä seremonia maksaa 1200 euroa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
niiskutin Kirjoitettu February 25, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 25, 2014 Kuulin ystävältäni, että hääpari antaa kanttorillekin tyypillisesti jonkun korvauksen soitosta. Paljonko olette kanttorille antaneet? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu February 25, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 25, 2014 ^Ei kyllä kovin tyypillistä ole, en ole koskaan kuullut tällaisesta. Kanttori on töissä ja saa palkan seurakunnalta työstään samoin kuin pappikin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts