repukka Kirjoitettu September 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 3, 2005 Kaikki Tampereen ja lähiseudun vanhat kirkot ovat toinen toistaan kauniimpia. Tuomiokirkko on upea, Keskustorin vanhassa kirkossa taas puukirkon tunnelmaa, vanhempani on vihitty Aleksanterin kirkossa, Finlaysonin kirkko on kauniilla paikalla, - vaikea valinta. Messukylän vanha ja uusi kirkko ovat myös hienoja. Jos niistä jommankumman valitsee, täytyy kuitenkin mainita kutsussa sen vanhan/uuden lisäksi myös jotain tyyliin "huom! Messukylässä on kaksi kirkkoa, joten tulethan varmasti siihen oikeaan". Ystäväni häissä tuo unohtui mainita, ja sitten kymmenkunta ystävää pääkaupunkiseudulta meni siihen väärään kirkkoon, ja tajusivat tilanteen niin myöhään, että heiltä jäi vihkiminen näkemättä. Morsiusparille sitä ei koskaan kerrottu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiikinen Kirjoitettu September 9, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 9, 2005 Meidät piti vihkiä alun perin Finlaysonin kirkossa mutta netissä katsellessa panoraamakuvia kirkkojen sisältä se ei näyttänyt yhtään niin kauniilta kuin olin kuvitellut. Sitten kävimme katsomassa Viinikan kirkkoa ja ihastuin siihen heti. Sisältä eikä ulkoakaan niin kirkkomainen mutta kaunis. Remontti valmistuu huhtikuussa 2006. http://www.tampereenseurakunnat.fi/ftp/fin/kirkot.htmlSivu josta voi kirkkoihin tutustua, sisältäkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mari-emilia Kirjoitettu September 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 11, 2005 Teiskon kirkko on ehdottomasti kaunein Tampereen kirkko. Mahtavalla paikalla järven rannassa. Olisimme halunneet mennä naimisiin siellä, mutta ongelmaksi muodostui se ettei teiskon kirkossa vihitä vasta kun kello 15. Se on meille aivan liian myöhään ja juhlapaikkakin olisi ollut vähän liian kaukana Teiskon kirkosta. niimpä päädimme kakkosvaihtoehtoon mikä oli tuomiokirkko. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sisi Kirjoitettu September 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 15, 2005 Meillä oli suunnitelmissa ensin Aleksanterin kirkkoon, mutta siellä on kuulemma ens kesänä remppa ja piha auki! Ei meille mitään ole sanottu ja kirkko on varattu kesäkuulle. Luulis niiden sanoneen vihkiaikaa varattaessa jotakin remontista. > Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiikinen Kirjoitettu September 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 15, 2005 Sisi: Juu kyllä mullekin asiasta mainitsi, kun olisin kyseisen kirkon halunnut varata. Sitä en sitten tiedä koska asiasta on päätetty ja onko puhelimen toisessa päässä ollut joku asiasta tietämätön. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sisi Kirjoitettu October 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 11, 2005 Mä pistin kyselyä remontista seurakunnalle. Vastasivat, että vielä ei ole tarkkoja päätöksiä remontista tehty mutta suunnitteilla on. Jos jotain tehdään, niin pieniä korjauksia ulkopuolella, joten siitä on "korkeintaan hiukan estettistä haittaa". Tiedä häntä sitten. : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest La_miel Kirjoitettu October 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 15, 2005 Me mietitään Messukylän uutta kirkkoa ja Tuomiokirkkoa mielessä on Viinikan kirkkokin kun on oma seurakuntakin.Varaamaan päästään vasta ensi kesänä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
NamiNami Kirjoitettu December 31, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 31, 2005 Me olemme varanneet Messukylän uuden kirkon ensi kesäksi ja kävimme vähän tsekkaamassa kirkkoa joulupäivänä Hieman alkoi askarruttaa, että mistäköhän ovesta sieltä yleensä morsiuspari tulee ulos? :-?Pääovi on hassusti tielle päin, enkä siitä haluaisi tulla ulos, koska heti oven edessä on suojatie ja liikennevalot... Onko jollakin kokemusta Messukylän uudesta kirkosta vihkikirkkona, mistä ovesta pari poistui? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiikinen Kirjoitettu December 31, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 31, 2005 Veljeni häissä Messukylän kirkossa hääpari poistui pääovesta melkein suoraan autotielle. Heidän häissään ei kylläkään ollut paljon vieraita, joten kaikki siihen hahtuivayt mutta voi tulla ahdasta jos on paljon vieraita tai osa ei näe kirkosta tulevaa hääparia. Tämä mun mielepide asiasta!Jos aikoo naimisiin kyseisessä kirkossa niin kannataa mainita parkkipaikan sijainnista, sillä se voi tulla monelle yllätyksenä, koska muistaakseni läheisille tien varsille ei saa pysäköidä. Niin sehän on sen ison tien (Messukylänkatu) toisella puolella. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu January 1, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 1, 2006 Niissä häissä joissa olen ollut Messukylän uudessa kirkossa, on morsiuspari poistunut länsipuolen ovista. Etuovesta en todellakaan suosittele poistumaan. Jos poistuu itäpuolen ovista niin päätyy hautausmaalle.... Täytyy kyllä sanoa että ei mitään suurta ongelmaa ole mielestäni ikinä ollut pysäköinnin kanssa. Toisella puolella katua on parkkipaikka ja sen viereiselle kadulle saa mielestäni pysäköidä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Saijuliini Kirjoitettu January 1, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 1, 2006 Me varattiin ensi kesälle Finlaysonin kirkko, jota käytiin samana päivänä katsomassa. Mulle se oli entuudestaan tuttu, sulholle ei. Mitään muuta ei sitten niin tosissaan harkittukaan, koska iki-ihana Teiskon kirkko on vähän liian kaukana meille. Tuomiokirkkia mietittiin joskus aiemmin, mutta remontti päättyy aikaisintaan 2007, eikä me haluttu sinne pressujen keskelle. Hyvä ystävä meni messukylän uudessa kirkossa naimisiin, ja poistuminen länsiovista toimi, ja piha on tosi kaunis. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
NamiNami Kirjoitettu January 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 3, 2006 Kiitokset kaikille vinkeistä Mekin taidamme poistua tuon länsipuolen ovista, katselin myös, että toisella puolella on ihanasti hautausmaa :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PupuTupuna Kirjoitettu January 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 3, 2006 Meidät vihittiin Vanhassa kirkossa. Meillä oli vain parikymmentä vierasta ja vihkiminen tapahtui illalla, kun ulkona oli jo pimeää. Kirkossa oli ihanan tunnelmallista ja intiimiä, vaikka suurin osa kirkkosalista olikin tyhjänä. Pieniin (ja miksei isompiinkin) talvihäihin sopii mielestäni loistavasti! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sisi Kirjoitettu January 29, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 29, 2006 Mä pistin kyselyä remontista seurakunnalle. Vastasivat, että vielä ei ole tarkkoja päätöksiä remontista tehty mutta suunnitteilla on.Aamulehdessä luki jokin aika sitten, että Aleksanterin kirkon remontti alkaa vuonna 2007. Eli kesällä 2006 sen siis ei pitäisi olla remontissa, joten sen takia ei tarvitse ensi kesänä kenenkään tätä kirkkoa passata. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantsu Kirjoitettu February 14, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2006 Hei, onko kenelläkään tietoa Pispalan kirkosta? Tampereen seurakunnan sivuilla oleva kuvan palanen ei paljon anna osviittaa. Kuvia voi myös laittaa vaikka privana jos löytyy. Meille kirkon sijainnilla ei ole niinkään väliä, mutta pyrimme, että juhlapaikalle olisi alle 15 kilometriä matkaa. Suuri osa vieraista tulee myös kaukaa ja autolla, joten parkkitilaa tarvitsisi olla jonkin verran sopivassa läheisyydessä. Muita kirkkoja joita olemme miettineet ovat Aleksanterin kirkko, Messukylän uusi ja vanha kirkko, Keskustorin Vanha kirkko ja Finlaysonin kirkko. Näiden kirkkojen läheisyydessä vain ei tunnu kovin paljon olevan parkkitilaa, tai ainakaan ilmaista sellaista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pisara07 Kirjoitettu February 18, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 18, 2006 Hei!Onko kukaan kuullut mitään uutta Tuomiokirkon remontin etenemisestä? Meillä olisi häät tulossa toukokuussa -07, ja vähän jännittää että paljonkohan niitä pressuja silloin vielä siellä on? Tosi paljon ainakin itse tykkään siitä kirkosta, mutta harmittavasti tuo remontti kestää ilmeisesti kesään 2007 asti ainakin...Voi rähmä! :-[Oletteko itse vaihtaneet kirkkoa tuon remontin takia vai antaneet asian olla häiritsemättä teitä? Toisaalta ajattelen, että eihän se remppa sinne sisälle näy, mutta silti vähän vaivaa että mitä pitäisi tehdä...Tietysti voisi jotain muutakin kirkkoa Tampereelta harkita, mutta toisaalta... antaako remontin häiritä vai ei? Kertokaa mitä mieltä itse olette! : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest finn_lily Kirjoitettu February 18, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 18, 2006 Hei, onko kenelläkään tietoa Pispalan kirkosta? Suuri osa vieraista tulee myös kaukaa ja autolla, joten parkkitilaa tarvitsisi olla jonkin verran sopivassa läheisyydessä.Kirkolla on omiakin parkkipaikkoja muutama, ja tien toisella puolen ei-kenenkään omistamia hiukan lisää. Ei niitä kuitenkaan hirveästi ole, eikä taida olla oikein millään kirkolla. Kaikki ovat kuitenkin ilmaisia.Pispalan kirkko on yksi luotaantyöntävimmistä rakennuksista Tampereella, pahoittelen. Itse en edes paikallisena tajunnut sen olevan edes kirkko. Betonimöhkäle.Aleksanterin kirkkoa vastapäätä on Metso ja sen parkkipaikat sekä lähikadut. Toisella puolen kirkkoa on koulu (Aleksanterinko?), josta varmaan löytyy myös muutamia. Maksullisia kaikki? Muita kirkkoja joita olemme miettineet ovat Aleksanterin kirkko, Messukylän uusi ja vanha kirkko, Keskustorin Vanha kirkko: Kaikki keskustan parkkialueet (Keskustori ja sen pohjoisosan alla Frenckelin parkki) ovat vieressä, mutta maksullisia.Finlaysonin kirkon vieressä ainoat kunnon paikat ovat Plevnan p-talossa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
manna- Kirjoitettu February 24, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 24, 2006 meidät vihittiin aitolahden vanhassa kirkossa. tärkeitä kriteerejä oli, että kirkko on tarpeeksi pieni (niin että 150 vierasta täyttävät sen) ja että se on rauhallisella paikalla. teiskon kirkko oli ensisijainen haave, mutta klo15 vihkiminen kuulosti hiukan liian myöhäiseltä. (aamupäivällä kirkko varattu hautajaisille). mutta siis myös aitolahden vanha kirkko on tosi ihana ja kaunis:) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest keijuneiti Kirjoitettu February 24, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 24, 2006 jos parkkipaikkoja kaipaa niin kalevan kirkon ympäristöstä niitä löytyy. Tosin kirkon ulkomuoto ei kaikkia miellytä, mutta mää ainakin tykkään siitä kirkosta. se on iso, avara, valoisa ja moderni, mutta samalla kirkkomainen. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest finn_lily Kirjoitettu March 2, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 2, 2006 Minkähänlainen varaustilanne kirkkoihin Tampereella on ns. sesongin ulkopuolella, esim. talvella tai keväällä? Kesälauantait menevät kuin kuumille kiville, mutta kuinka nopealla aikataululla kirkkovihkimisen saisi talvisaikaan? Toivottavasti joku osaa auttaa! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantsu Kirjoitettu March 2, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 2, 2006 Moi finn_lily!Itse soittelin maanantaina ja tiedustelin kirkkojen tilannetta omana hääpäivänämme 2.9.2006 ja hyvin näyttäisi olevan vielä tilaa ainakin meidän vaihtoehtoisissa kirkoissa, jotka suurin osa sijaitsevat keskustan läheisyydessä. Tällä hetkellä ykkösvaihtoehtoina ovat Aleksanterin ja Finlaysonin kirkko. Vanhassa kirkossa oli kaikki iltapäivän ajat vielä vapaana, mutta syynä mahtaa olla keskustorilla olevat pirkan markkinat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maisuli Kirjoitettu March 2, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 2, 2006 Oletteko itse vaihtaneet kirkkoa tuon remontin takia vai antaneet asian olla häiritsemättä teitä? Toisaalta ajattelen, että eihän se remppa sinne sisälle näy, mutta silti vähän vaivaa että mitä pitäisi tehdä...Meilla on tammikuussa 2007 haat Tuomiokirkossa. En kyllakaan ole viela varannut paivaa... Mutta ma olen paattanyt, ettei mua haittaa remontti. Irkku-mieheni rakastui Simbergin taiteeseen nahtyaan kirkon ensimmaisen kerran ja se on mun kotikirkkoni. Vaikken erityisen uskonnollinen olekaan, niin vanhempani ovat Tuomiokirkko-seurakunnan aktiivi-jasenia ja olen tavallaan kasvanut kirkon piirissa, joten paikka on minulle silla tavalla laheinen (=en siis koe olevani myoskaan tekopyha... ) Paaoven tienoilta ovat telineet kaiketi jo tammikuussa poissa, sanoi mamma-kulta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest finn_lily Kirjoitettu March 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2006 Itse soittelin maanantaina ja tiedustelin kirkkojen tilannetta omana hääpäivänämme 2.9.2006 ja hyvin näyttäisi olevan vielä tilaa ainakin meidän vaihtoehtoisissa kirkoissaKiitos tiedosta, tämä helpotti jo huomattavasti! :* Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kielo(Guest) Kirjoitettu March 5, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2006 Olisiko kenelläkään kokemuksia Aleksanterinkirkon kappelista vihkipaikkana?Tarkoitus on käydä paikkaan tutustumassa, mutta olisi kiva kuulla jos jollain olisi itse tapahtumasta kerrottavaa? Vieraileva Kielo Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CXM Kirjoitettu March 12, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 12, 2006 Laitetaanpa tiedoksi tännekin Aamulehdessä tänään (12.3.2006) ollut tieto.Finlaysonin kirkko on remontissa koko vuoden 2007. Sinne häitään suunnitelleet, ottakaapa tämä siis huomioon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts