weeper Kirjoitettu July 30, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu July 30, 2013 Minä tykkään Kangasalan vanhasta kivikirkosta. Niin kaunis ja tunnelmallinen. Kivoin, missä itse olen käynyt Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jo-Jo Kirjoitettu September 21, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2013 Tampereen tuomiokirkko ja Tyrvään Pyhän Olavin kirkko ovat omia suosikkeja. Jälkimmäisen kirkon sijainti on upea, kuuluu suomalaiseen kansallismaisemaan ja on tuttu Mauri Kunnaksen kirjoista. Tuomiokirkko sen sijaan on ihanan romanttinen ja tunnelmallinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pullami Kirjoitettu October 13, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu October 13, 2013 (muokattu) Minä vedän myös kotia päin ja sanon kiimingin kirkko. Tässä osoite jossa voi katsoa panoraamakuvaa kirkon sisältä: http://www.oulunseurakunnat.fi/kiiminginkirkko Kaunis punainen ristikirkko ulkoa ja sisältä vaalean raikas. Tämä oli myös mieheni ehdoton suosikki, jossa hän haluaa mennä naimisiin Muokattu: October 13, 2013, käyttäjä: Pullami Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljankukkanen Kirjoitettu June 24, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 24, 2014 Kauniita kirkkoja kaikki nuo aiemmin mainitut! Minä nostelen ketjua Ikaalisten kirkolla. Tämä ei ole upea eikä näyttävä, mutta puiseksi maalaiskirkoksi mielestäni idyllinen ja perinteinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rinku Kirjoitettu July 13, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 13, 2014 Ehdottomasti Suomenlinnan kirkko! Kotoisan pieni, valoisa, kaunis, ja upealla paikalla! Tykkään! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannaa^^ Kirjoitettu August 12, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 12, 2014 Lappeenrannasta löytyvä Lappeen Marian kirkko. Ihana vanha puukirkko keskellä kaupunkia. Oma rippikirkkoni ja tuleva hääkirkkomme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu August 20, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 20, 2014 Lappeenrannasta löytyvä Lappeen Marian kirkko. Ihana vanha puukirkko keskellä kaupunkia. Oma rippikirkkoni ja tuleva hääkirkkomme.Ja ensi kesänä vielä remontoidussa komeudessaan Meidänkin piti alunperin mennä naimisiin Marian kirkossa kirkon juhlavuonna; se oli ainut Lappeenrannan kirkoista, jonne olisin "suostunut". Kaunis kirkkopuisto ja hieno kellotapuli ja kun kirkkokin on vielä rakennusteknisesti hyvin harvinainen (Suomen ainoa puinen kaksoisristikirkko), niin olisi kyllä pitänyt minunkin tänne ketjuun sitä ehdottaa! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaisukaisu Kirjoitettu November 3, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 3, 2014 Tampereella Finlaysonin kikko on kyllä ihana, sopivan pieni. Rovaniemen kirkko on sisältä upea, seinämaalaus on vangitseva. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanshe Kirjoitettu August 10, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu August 10, 2015 Näyttävistä kirkoista Helsingin Johannes. Erilaisista kirkoista Pälkäneen rauniokirkko. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
wend Kirjoitettu September 8, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu September 8, 2015 Helsingin Vanha kirkko on vaan se oma lemppari, ja erityisesti talvella se nousee oikeuksiinsa, kuten kuvasta näkyy. ♥ Ei ole liian silmiinpistävä tai ylellinen kuten esimerkiksi Tuomiokirkko. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lumen Kirjoitettu April 24, 2017 Raportoi Share Kirjoitettu April 24, 2017 Ainakin Porvoon & Pyhän Laurin kirkot. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts