vehkli Kirjoitettu November 10, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 10, 2005 Tämä kysymys on ehkä vähän hölmö, mutta haluaisimme Isä Heikin vihkimään meidät mutta miten häntä kannattaa lähestyä..? Mies on luvannut soittaa papille kun ehtii, mutta viikko on jo kulunut eikä ole 'ehtinyt'.. Ja häät ovat joulukuussa. Ajattelin nyt sitten itse ottaa yhteyttä pappiin, kannattaisiko soittaa? Itse en siis ole ortodoksi vaan mies on.Soitelkaa vaan! Isä Heikillä on puhelinaika aina torstaisin, mutta peremmin hänet saa kyllä kiinni ihan kännykästä. Puhelintuntina hänelle tuntuu olevan helposti buukattuna tapaamisia yms. kirkolla. Nimimerkki pari viikkoa puhelinaikana kiinni yrittänyt... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
taika15 Kirjoitettu November 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 11, 2005 Janese, kyllä sä voit soittaa vaikka et ortodoksi olekaan jos ei sulho tuota ehdi hoitaa . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janese Kirjoitettu November 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 12, 2005 Moi kaikille, kiitos vinkeistä, soitin Isä Heikille ja hänellä oli vapaata hääpäivänämme ja suostui vihkimään! Olen tosi häpinä tästä. Mutta seuraavaan asiaan, haluaisin läheisen ystäväni kruununkannattelijakseni, mutta hän on minua 10 senttiä lyhyempi. Tuleeko tästä pituuserosta ongelmia? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janese Kirjoitettu November 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2005 Eikö kukaan tiedä..? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
missu Kirjoitettu November 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2005 Hei Janese!Omat hääni ovat vasta ensi toukokuussa, joten ensikäden tietoa tuosta kruununkannattelijan pituus-ongelmasta mulle ei ole.. Mutta.. Ne, jotka ko. hommassa ovat olleet, ovat antaneet ymmärtää kruunun painavan sen verran paljon (sitähän kannatellaan yhdellä kädellä) että kruununpitelijöiden olisi hyvä olla pitkiä, voimakkaita miehiä. Itse päätin, etten rasita naispuolisia ystäviäni kruunun kanssa taiteilemisella, vaan pyydän suosiolla itseäni pitemmät miehet (3kpl) hommaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janese Kirjoitettu November 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 17, 2005 Hei Missu, ihan hyvä idea pyytää miespuolisia apuun. Itse olen nähnyt kuvia naispuolisista kannattelijoista, joten ajattelin kuitenkin pyytää naispuolisia ystäviäni siihen hommaan. Lähinnä mietityttää toinen ystäväni, joka on tosiaan pieni ja pyöreä ja hänelle voisi tulla ongelmia kannatella painavaa kruunua. Ehkäpä pyydän erästä pidempää kaveriani siihen, tosin hän ei ole niin läheinen itselleni kuin tämä toinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marde Kirjoitettu November 18, 2005 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu November 18, 2005 Juu, kyllä se pidempi kantaja kandee olla. Mulla oli veli, joka on mua reilut 10 cm pidempi sekä läheinen sukulainen (nainen, ei se ole sukupuolesta kiinni) joka on mya myös n. 10 cm pidempi. He olivat todella kiitollisia, että oli vaihtopari. Samaa mieltä oli miähen kantajat (kaksi urheiluhullua, jolla luulisi hauista olevan..)Ainakin uspenskin kruunut on tod painavia.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
taika15 Kirjoitettu November 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 18, 2005 Munkin kruununkannatelija on naispuolinen mutta mua melkein kymmenen senttiä pidempi, pitää ilmeisesti kuitenkin pyytää joku toinenkin siihen hommaan . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marde Kirjoitettu November 20, 2005 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu November 20, 2005 Itse ainakin suosittelen, että on kaksi paria, jotka kruunuja kannattelevat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zellona-78 Kirjoitettu November 22, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 22, 2005 Eli kuka on teidän mielestä helsingin seurakunnasta se mukavin isä, joka on hoitanut vihkitoimituksia?Kun pappi pitäis valita, mutta kun emme tunne heitä lainkaan, olisi mukava kuulla kokemuksianne! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest www.ortodoksi.net Kirjoitettu November 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 23, 2005 Infoa ortodoksisesta avioliitosta ja ortodoksisuudesta:http://www.ortodoksi.nettai suoraan:http://www.ortodoksi.net/tietopankki/sakra..._avioliitto.htm Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marde Kirjoitettu November 29, 2005 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu November 29, 2005 Eli kuka on teidän mielestä helsingin seurakunnasta se mukavin isä, joka on hoitanut vihkitoimituksia?Kun pappi pitäis valita, mutta kun emme tunne heitä lainkaan, olisi mukava kuulla kokemuksianne! isa Heikkiä suosittelen minä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vehkli Kirjoitettu November 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 29, 2005 Eli kuka on teidän mielestä helsingin seurakunnasta se mukavin isä, joka on hoitanut vihkitoimituksia?Kun pappi pitäis valita, mutta kun emme tunne heitä lainkaan, olisi mukava kuulla kokemuksianne! Samoin Isä Heikkiä kannatan minä! Oli meillä vihkimässä ja sai meidät molemmat rentoutumaan ja nauttimaan toimituksesta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Janese(Guest) Kirjoitettu December 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 3, 2005 Hei, osaako kukaan sanoa kuinka paljon kruunut painavat Uspenskissa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athene Kirjoitettu December 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 6, 2005 Ah kuinka ihanaa!!!! Olen surffannut täällä ja nyt vasta löysin kaltaisiani!!! Olenkin miettinyt kun paikka on niin suosittu niin kai täällä ortodoksimorsiammiakin pakko jossain olla..... Pähkäilyn aihetta mulle tuottaa se, saisiko edes osan toimituksesta kreikaksi? Suvulleni olisi mukavampaa.... Pitää soittaa seurakuntaan ja kysyä.Ja saakohan kreikkalaisia perinteitä mukaan. Suomen ja Kreikan tavat kun vähän eroavat. Ainakin haluan kruunut mieluummin kuin seppeleet.Pitäiskö antaa kantajille joululahjaksi kuntosalikortit haban kasvatukseen? ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janese Kirjoitettu December 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 11, 2005 Hei, edelleen kuulisin mielelläni että kuinka paljon kruunut painavat Uspenskissa, onko arvioita? Kruununkannattelijoita kiinnostaa..Itse mietin että valuuko tuohuksesta helposti steariinia käsille - kannattaisiko ostaa/tehdä steariinistopparit? Niissähän on jo ne pahviläpyskät mutta riittävätkö ne? Häät 17.12. eli vajaa viikko. Jännittää! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vehkli Kirjoitettu December 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 13, 2005 Hei, edelleen kuulisin mielelläni että kuinka paljon kruunut painavat Uspenskissa, onko arvioita? Kruununkannattelijoita kiinnostaa..Itse mietin että valuuko tuohuksesta helposti steariinia käsille - kannattaisiko ostaa/tehdä steariinistopparit? Niissähän on jo ne pahviläpyskät mutta riittävätkö ne? Häät 17.12. eli vajaa viikko. Jännittää!Kruunut painaa kannateelijoidemme arvion mukaan jotain 1-1,5 kg ja isäni ja kummisetäni sanoivat että hyvin jaksoivat kantaa. Onhan se staattista kannatusta, mutta tarvittaessa vaihdetaan kättä ja käsien väsyessä kannattelijaa!Meillä oli tuohuksissa ne pahvirenkaat suojana, olin ne itse koristellut. Tuohus paloi puhtaalla liekillä, eikä roiskunut edes pöytää kierrettäessä.Onnea vaan suureen päiväänne! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurSu Kirjoitettu December 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 14, 2005 meillä ei ollut tuohuksissa mitään suojia, eivätkä valuttaneet vaikka kädet vähän tärisikin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MissCherry Kirjoitettu January 24, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 24, 2006 Täällä ilmoittautuu ortodoksi-morsian. Sulhaseni on luterilainen, mutta en vaihtaisi ortodoksihäitä luterilaisiin mistään hinnasta. Eikä sulhokaan pistänyt pahakseen Uspenskin Katedraali on varattu 27.5.2006 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athene Kirjoitettu January 24, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 24, 2006 Täällä ilmoittautuu ortodoksi-morsian. Sulhaseni on luterilainen, mutta en vaihtaisi ortodoksihäitä luterilaisiin mistään hinnasta. Eikä sulhokaan pistänyt pahakseen Uspenskin Katedraali on varattu 27.5.2006Tervetuloa joukkoon "tummaan" *wirn* Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zellona-78 Kirjoitettu January 25, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 25, 2006 Missäkön täällä ketjussa se oli tai jossain luin vaan tuon häämarssijutun, kun eikirkossa pahemmin sitä marssita niin juhlapaikkaan saapuessa se sitten raikaa meidän häissä!Vaikka ortodoksivihkiminen on todella hienoa ja juhlallista, niin jotain tulee sitten myös lutikoilta!Eli marssi!! ;DIhana juttu ja varmaan myös vieraista kiva, voisin ainakin kuvitella! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
.dcera Kirjoitettu February 24, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 24, 2006 Hei ortodoksimorsiamet ja -rouvat! Itse olen evankelisluterilainen, mutta sulhaseni on ortodoksi, ja näillä näkymin meidät vihitään ortodoksisesti (mikäli mahdollista), mikä on sulhaselleni tärkeää. Itse haluaisin vain ensisijaisesti kristillisen vihkitoimituksen, olipa sitten luterilainen tai ortodoksinen. Tämä ketju onkin minulle varmaan hyödyllistä luettavaa, sillä sulhaseni tietää valitettavan vähän uskontokuntansa tavoista ja perinteistä, vaikka niitä arvossa pitääkin. Toivottavasti saisin piakkoin naikkari-statuksen (vai mikä se nyt on?) että pääsisin hakemaan tietoa ja vinkkejä erityisesti näistä ortodoksihäiden erityspiirteistä päiväkirjoistanne ja hääpäiväkertomuksistanne. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
missu Kirjoitettu April 9, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 9, 2006 Hei .dcera!Seurakunta järjestää keväisin "avioliitto-infon" josta saa vastauksia kaikken mahdolliseen itseään askarruttavaan. Lisäksi esim. häämessuilla seurakunnalla on oma ständi ja infotilaisuudet. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
.dcera Kirjoitettu April 12, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 12, 2006 Hei .dcera!Seurakunta järjestää keväisin "avioliitto-infon" josta saa vastauksia kaikken mahdolliseen itseään askarruttavaan. Lisäksi esim. häämessuilla seurakunnalla on oma ständi ja infotilaisuudet.Hei! Mistähän tuosta avioliitto-infosta saisi tietoa, ainakaan Suomen ortodoksisen kirkon sivuilla Tapahtumat listalta ei löytynyt mainintaa? Järjestetäänkö se kaikissa seurakunnissa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
missu Kirjoitettu April 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 13, 2006 Helsingin ortodoksinen seurakunta järjesti kyseisen infon tänä vuonna 12.3. ja tiedotti asiasta Ortodoksiviestissä ja häämessuilla jaetussa lappusessa. Soita suoraan Hgin srk nuorisoasiantoimistoon ja kysy aiheesta lisää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts