Vimpi Kirjoitettu May 13, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 13, 2004 Meillä "ystävä" on luvannut laulaa kirkossa! Nyt sitten on hakusessa laulu että millainen?! Olen alustavasti aatellut Pepe Willbergin Aamu tai sitten Elämältä kaiken sain.. Sopiiko nämä laulut kirkossa laulettavaksi?? Kirkko on onneksi pieni niin kanttori soittaa "pianolla"!Mitä teillä on ?? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pubu Kirjoitettu May 17, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 17, 2004 Riippuu paljolti kanttorista, mitä siellä voi soittaa... toiset ei suostu soittamaan mitään, mikä ei ole hengellistä, ja toisille sitten taas ei niin ole väliä... Me päädymme todennäköisesti hengellissävytteisiin lauluihin kirkkoon ja sitten hääpaikalla voi olla maallisempia esityksiä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peppi100 Kirjoitettu May 24, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2004 Meidän eka lauluvaihtoehtomme ei käynyt kanttorille. Nyt yritin toista ja pappi ihmetteli, että miksei se ensimmäinen käynyt. Eli kaikki taitaa riippua kanttorista, vai onko papilla / kappalaisella sanomista asiaan?Nyt faksaan papille kummankin vaihtoehdon sanat, niin hän saa jutella kanttorin kanssa asiasta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Myrskytuuli Kirjoitettu May 24, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2004 Meillä oli hyvin joustava kanttori, sillä ulosmarssina oli "Star Wars Theme" ja kirkossa laulettiin "Minä laulan sun iltasi tähtihin" sekä "Romanssi". Kanttorille passasi kaikki Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annimanni Kirjoitettu May 24, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2004 Meille tulee Kari Tikan Rakkaus on. Sanat ovat Raamatusta. Mä kyllä puollan hengellistä musiikkia kirkkoon. Esimerkiksi Aamu ei ole mielestäni sopivaa kuultavaa kirkossa. Juhlapaikka on asia erikseen ( laulu on mielestäni todella kaunis). Auringon lapset on siinä rajalla. Jos kirkollisen vihkimisen haluaa, on kyllä syytä samalla tutustua hengelliseen musiikkiikin. Olin kerran häissä, joissa sukulaismies lauloi kovaa ja korkealta pappavibraton kera Nousee päivä sekä Love me tender. Meni kyllä fiilis niissä häissä täysin pilalle. Varsinkin kun kanttori oli siihen päälle osaamaton tumpelo. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annimanni Kirjoitettu May 24, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2004 Lisäyksenä vielä, että mielestäni kirkon työntekijöillä on oikeus kieltäytyä ottamasta niinkin maallista musiikkia kirkkoon kuin Love me tender on. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rokkirouva Kirjoitettu May 24, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2004 Meillä laulaja lauloi mennessä, virren asemasta ja lähtiessä. Alttarille kävellessä kaikui Panis Angelicus, virren asemasta God Bless The Child ja poistuessa Oh Happy Day. Gospel kävi sekä kanttorille ja papille, kanttori tosin säesti ainoastaan ensimmäistä, ei gospelia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hessu Kirjoitettu May 25, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 25, 2004 Meillä ihana rakas ystäväni lauloi Romanssin Enpä ole koskaan kuullut mitään sen kauniimpaa.Kanttori sanoi, että hänelle käy mikä tahansa, ei juuri mitään rajoituksia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finnmarie Kirjoitettu May 25, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 25, 2004 Rokkirouva,jos gospel ei kelpaisi kirkkoon, minä varmaan järjestäisin suuren luokan draaman ;DTaidan muuten kopioda teiltä tuon Panis Angelicuksen: ei ollu tullu mieleen, mutta sehän on mahtava! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
AaGee Kirjoitettu May 25, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 25, 2004 Aamua en kyllä kirkkoon ottais, etenkään tämän kohdan vuoksi"... Mun huuliani etsien sä harot hiuksiain ja sulat suudelmaan Vain hyvänolon hiipivän mä tunnen suonissain, odotan vaan. Sä viet mun hiljaa niin kuin varoen ja mä myötäilen, ja näin tahdon olla vain ..." Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nellikki Kirjoitettu May 28, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 28, 2004 Voi ei, sulhoni juuri eilen ihastui tuohon Aamuun, mutta voiko sitä nyt näiden kommenttien jälkeen ottaakaan kirkkoon laulettavaksi?? :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hessu Kirjoitettu May 29, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 29, 2004 Voi ei, sulhoni juuri eilen ihastui tuohon Aamuun, mutta voiko sitä nyt näiden kommenttien jälkeen ottaakaan kirkkoon laulettavaksi?? :-/Ihan oma valintahan se on, ei siihen muiden mielipiteiden tarvitse vaikuttaa. Jos se vaan kanttorille ja papille sopii niin siitä vaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest almeliini Kirjoitettu May 31, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2004 Serkkuni soittaa Schubertin Ave Marian. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mevrouw_de_Jong Kirjoitettu June 21, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 21, 2004 Hyvaksyykohan pappi, jos laulaja-kaasomme laulaa taman aivan ihanan "then you look at me"...(sanat alla) kirkossa?? En ole kysynyt, mutta haat on kuukauden paasta, ja tahan hataan en kylla aijo vaihtaa vaikka mika olisi... Laugh and cry, live and dieLife is a dream we are dreamingDay by day I find my wayLook for the soul and the meaningThen you look at meAnd I always seeWhat I have been searching forI'm lost as can beThen you look at meAnd I am not lost anymorePeople run, sun to sunCaught in their lives ever flowingOnce begun, life goes till it's goneWe have to go where it's goingThen you look at meAnd I always seeWhat I have been searching forI'm lost as can beThen you look at meAnd I am not lost anymoreAnd you say you seeWhen you look at meThe reason you love life soThough lost I have beenI'll find love againAnd life just keeps on runningAnd life just keeps on runningYou look at me and life comes from you... from you Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pikku-Nipsu Kirjoitettu June 22, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 22, 2004 Yks hyvä laulu, joka sopii myös kirkkoon on Hymni rakkaudelle. Alkaa sanoilla "Sinitaivas vaikka katoaa, vaikka jäähän peittynyt on maa, sua rakastan se riittää..." Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
minneli Kirjoitettu June 22, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 22, 2004 Meille tulee tama... When You Say You Love MeLike the sound of silence callingI hear your voice and suddenly I’m fallingLost in a dreamLike the echoes of our souls are meetingYou say those words, my heart stops beatingI wonder what it meansWhat could it be that comes over meAt times I can’t moveAt times I can hardly breatheWhen you say you love meThe world goes still, so still inside andWhen you say you love meFor a moment, there’s no one else aliveYou’re the one I’ve always thought ofI don’t know how, but I feel sheltered in your loveYou’re where I belongAnd when you’re with me, if I close my eyesThere are times I swear I feel like I can flyFor a moment in timeSomewhere between the heavens and earthFrozen in timeOh, when you say those wordsWhen you say you love meThe world goes still, so still inside andWhen you say you love meFor a moment, there’s no one else aliveAnd this journey that we’re onHow far we’ve come and ICelebrate every momentAnd when you say you love meThat’s all you have to sayI’ll always feel this wayWhen you say you love meThe world goes still, so still inside andWhen you say you love meIn that moment, I know why I’m aliveWhen you say you love meWhen you say you love meDo you know how I love you? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulle Kirjoitettu June 23, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 23, 2004 Mietimme aluksi Amazing Grace -kappaletta mutta päädyimme César Franckin Panis Angelicukseen. Olen itse aika niuho laulujen suhteen, enkä missään nimessä olisi halunnut ns. kevyttä musiikkia. Makunsa kullakin :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kirsikka79 Kirjoitettu June 27, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 27, 2004 meille tulee Pekka Simojoen rakkaus on lahja jumalan. Tuttavamme esittää sen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
- Lily - Kirjoitettu June 28, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 28, 2004 Meille tulee Schubertin Ave Maria Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Natsku Kirjoitettu June 28, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 28, 2004 Meille tulee Malmstenin Auringon lapset. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baby Kirjoitettu June 28, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 28, 2004 Meidän häissä laulettiin Hymni rakkaudelle ja Anna Eriksonin Kun katsoit minuun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SandraMaria Kirjoitettu July 1, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2004 Lauluja, joita olen esittänyt ystävieni häissä on mm. Sinut aistin kuin tuulen (Ressu Redford laulanut eri sanoilla), mielettömän kauniit sanat ja melodia, Toni Edelmannin Armaan läheisyys, myös äärettömän kaunis, sekä A-M Kaskisen ja Petri Laaksosen upean Meren laulua kuuntelen. Ja sopivat varmasti kaikki kirkkoon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
saskia Kirjoitettu July 1, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2004 Mun ystävä tulee kirkkoon laulamaan meille Hymni Rakkaudelle. Se on nii-in kaunis kappale Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennynen Kirjoitettu July 1, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2004 Olen pyytänyt tottunutta kirkkolaulajaa esittämään ruotsinkielisen Det vackraste (Cecilia Vennersten), iki-ihanat sanat siinä ja hän esittä myös Ave Marian Kummassakaan ei taida olla kanttorilla mitään valittamista, luulisi ainakin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
helmikukka Kirjoitettu July 2, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 2, 2004 Meillä on ensin virsi 241 ja ennen päätösmarssia saamme kuulla Celin Dionin The Prayer. Virrenkin laulaa meille laulaja, jotta edes joku laulaa sen aikana. Virsi oli mielestäni kaunis, vaikka ensin en halunnut mitään kirkollista musiikkia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts