Guest Sandu(Guest) Kirjoitettu August 29, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 29, 2006 Miten olette ilmoittaneet pöydissä illan ohjelman ja menuun?Tälläisen pohjan väsäsin, mutta haluaisin lisää ideoita teiltä..OnnittelumaljaAlkuruoka SavuporokeittoPääruoka Paahdettua häränfilettä Pekoni-perunakakkua Portviinikastiketta Viini, maito, kotikalja tai vesiVapaata ohjelmaaHääkakun leikkaus Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest memmuska Kirjoitettu August 29, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 29, 2006 Mun mielestä ohjelma ja menu vois olla erikseen, siis niin, että ohjelmassa mainitaan, koska syödään, ja sitten olisi erikseen menu, jossa kerrotaan, mitä ruokaa on tarjolla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunna84 Kirjoitettu March 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 8, 2008 nostanpas tätä, kun kerran tällänen aihe on jo... eli meille tulee pöytäkolmiot pöytiin. yhdelle sivulle tulee menu, yhdelle ohjelma ja yhdelle meijän nimet ja päivämäärä.OhjelmaTervetulomaljat Juhlaväen esittelyHääateriaPuheet:Morsiamen isäSulhasen isäKaasotBestmanitKahvi ja hääkakun leikkausHäävalssi ja vanhempien valssitTanssiminen jatkuuMorsiuskimpun & sukkanauhan heittoYöpalaTanssi ja hauskanpito jatkuupitäiskö jossain mainita kaasojen ja bestmanien nimet (ne tulee kyllä esittelyssä). entä morsiustytöt ja sulhaspoika? tai pappi? (meille ei tule kirkko-ohjelmaa) entä häävalssin nimi? bändin nimi? mitä muuta infoa?miten menuussa olevat ruuat tulisi jaotella? en viitsi kaikkea laittaa yhteen pötköön, mutta meillä ei erikseen ole alkuruokaa tms. tuleeko jo menuussa ilmoittaa mikä on laktoositon ym. vai riittääkö että buffetpöydässä on laput? pitääkö viinien nimet mainita? pitopalvelu? alkumaljan nimi ja ainesosat? kun meillä on alkoholiton drinkki alkumaljana. mitä muuta infoa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marisavo Kirjoitettu April 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 8, 2008 me oltiin aateltu niin, että pöytiin tulee pöytäkolmiot. yhdelle sivulle tullee pöytänumero, toiselle ohjelma ja kolmannelle menu! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malssi Kirjoitettu April 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 8, 2008 miten menuussa olevat ruuat tulisi jaotella? en viitsi kaikkea laittaa yhteen pötköön, mutta meillä ei erikseen ole alkuruokaa tms. tuleeko jo menuussa ilmoittaa mikä on laktoositon ym. vai riittääkö että buffetpöydässä on laput? pitääkö viinien nimet mainita? pitopalvelu? alkumaljan nimi ja ainesosat? kun meillä on alkoholiton drinkki alkumaljana. mitä muuta infoa?Ruoat voi jakaa osiin sen mukaan, ovatko ne kylmiä vai lämpimiä ja suolaisia vai makeita. Esimerkiksi ensin voisi mainita salaatin/-t, kylmät kalat jne., sitten lämpimän pääruoan ja halutessa voi lopussa mainitan hääkakun (tai jos on erillinen jälkiruoka, niin sen ensin). Ruokien perään voi laittaa suluissa esim. (L, G), ja merkkien selitykset loppuun, jos tilaa jää. Pöydässä olevat laput toimii tietty myös, makuasia...Viinien nimet voi mainita halutessaan, ainakin itse tykkäisin nimistä (jos vaikka haluaisin ostaa samaa, tai sitten ihan mielenkiinnosta). Jos alkumaljatiedot mahtuvat, niin nekin voi laittaa, mutta menun luulisi vievän tilaa ainakin jonkin verran A4-paperin kolmasosasta?...Toivottavasti oli edes vähän apua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunna84 Kirjoitettu April 9, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 9, 2008 kiitos Malssi09! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuurunen Kirjoitettu May 5, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu May 5, 2008 Meille tulee kanssa pöytiin kolmiot joihin yhdelle sivulle menu toiselle ohjelma ja kolmannelle runo ja meidän nimet ja päivä. Tosin laitan vielä seisovaan pöytään menun valokuvakehykseen varmuudeksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lilith Kirjoitettu June 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 10, 2008 Meinasitteko laittaa mitään suuntaa-antavia kellonaikoja ohjelmalappuun? Toisaaltahan se olisi hyvä, että ihmiset osaisi varautua etteivät olisi juuri kakun leikkuun aikana esim röökillä, mutta antaako vähän niuhon mielikuvan sekunnilleen laaditusta aikataulusta? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morre Kirjoitettu June 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 10, 2008 Mä en ajatellut laittaa mitään kellonaikoja, lähinnä siksi, että itselle tulee stressi siitä että pitääkö ne vai ei. Eikä kukaan muukaan voi valittaa liian aikaisin/myöhään aloittamisesta.Mun piti laittaa pöytäkolmioon yhdelle sivulle juomat, mutta onkohan se ihan hölmöä kun esim. meidän viinejä ei saa Suomesta Alkoista lainkaan? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-T Kirjoitettu June 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 10, 2008 Meillä kutsussa ilmoitettiin juhlien noin päättymisaika. Laittaisitteko tässä tapauksessa sen ajan myös pöytäohjelmaa viimeiseksi? Että muistavat sitten vieraat milloin on aika siirtyä muualle jatkamaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neferty Kirjoitettu June 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2008 Vähän sivuhuomautuksena: virallisen etiketin mukaan menussa ei mainita alkoholittomia ruokajuomia (vesi, mehu, maito, kotikalja), mutta alkoholilliset kyllä. Viineistä kirjoitetaan tarkemmin mitä viinejä on kyseessä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neferty Kirjoitettu June 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2008 Meinasitteko laittaa mitään suuntaa-antavia kellonaikoja ohjelmalappuun? Toisaaltahan se olisi hyvä, että ihmiset osaisi varautua etteivät olisi juuri kakun leikkuun aikana esim röökillä, mutta antaako vähän niuhon mielikuvan sekunnilleen laaditusta aikataulusta? Meillä tulee noin kellonajat ohjelmalappuun sen vuoksi, että ihmiset tietävät suurinpiirtein mihin aikaan on mitäkin odotettavissa (itse olen kaivannut tätä häissä joissa kellonaikoja ei ole ollut). Muutoinkin humoristiseen ohjelmaamme tulee kyllä loppuun huomautus tyyliin "Morsiuspari ei vastaa enemmän kuin todennäköisistä ohjelmanmuutoksista". Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huu Kirjoitettu July 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 16, 2008 (muokattu) Olisi kiva, jos voisitte laittaa tänne esimerkkejä ohjelmistanne. Meidän pitäisi pikapuolin saada oma ohjelma suunniteltua. Tai no ohjelma sinänsä on melkein valmis, mutta kaipaan siis nimeomaan vinkkejä siitä, miten esittää asiat ohjelmalehtisessä. Muokattu: July 16, 2008, käyttäjä: Huu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gisela Kirjoitettu July 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 16, 2008 (muokattu) Olin kesäkuussa häissä, joissa bestman-seremoniamestarilla oli kello, siis sellainen "lehmänkello", jota se sitten kilkatti, kun jotain oli odotettavissa. Kävi kilauttamassa myös ovella, että tupakoivat ja muuten ulkoilevat osasivat suunnata sisätiloihin.Toimi tosi hyvin. Ja siis kellon idea tietysti kerrottiin heti juhlan alussa.EDIT: Tämä liittyy siis tietenkin tuohon kellonaikojen tarpeellisuuteen hääohjelmassa.. Muokattu: July 16, 2008, käyttäjä: Gisela Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lilith Kirjoitettu July 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 16, 2008 Me päädyttiin laittamaan muutama kellonaika sinne sekaan Yksissä häissä oli kellonajat merkattu ohjelmaan ja musta se oli vieraan kannalta tosi kiva juttu.Tulee meille ohjelman vetäjille kyllä joku kilkutinkin.Juhlaohjelma15. 00 Seremonia Tervetuliaismalja16. 00 Ruoka Pientä ohjelmaa18. 30 Hääkakku ja kahvi19. 30 Häätanssi, tanssilattia vapaa Morsiuskimpun heitto21. 00 JatkoilleMuutokset ohjelmassa todennäköisiä.Kaaso: xxxx xxxxBestmanit: xxxx xxxx ja xxxx xxxxMorsiusneidot:xxx xxxx ja xxxx xxxx Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MissPyjama Kirjoitettu July 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 16, 2008 Meillon A4-taitettuna ja sisälle tulee toiselle puolelle menu ja toiselle ohjelma. Kannessa lukee apassi-intiaanien avioliittorukous. Hyvin simppelisti siis.Ohjelmaan ei laitettu kellon aikoja vaan ne "pääohjelmat" eli alkumalja (puhe), hääateria, bändi(häävalssi) ja iltapala. Leikkejä taitaa olla muutama mut mä en nähnyt tarpeelliseksi kertoa niistä sen enempää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-T Kirjoitettu August 5, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 5, 2008 Vähän sivuhuomautuksena: virallisen etiketin mukaan menussa ei mainita alkoholittomia ruokajuomia (vesi, mehu, maito, kotikalja), mutta alkoholilliset kyllä. Viineistä kirjoitetaan tarkemmin mitä viinejä on kyseessä.Eli siis ei riitä että kirjoittaa "puna- ja valkoviinit" vaan pitäis laittaa myös mitä merkkiä ne on? Vai? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlee Kirjoitettu August 12, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 12, 2008 Joo, tapana on laittaa viinistä lisätietoja tyyliin: viinin nimi, rypäleet, maa/suurissa viinimaissa usein alue ja vuosikertaesim. Casa Silva Cabernet Sauvignon, Carmenère, Chile 2005Casa Silva = viinin (tässä myös tilan) nimiCabernet S., Carmenere = rypäleetChile =maa2005 = vuosikertaViini-ihmisille ainakin tuo on mukava tietää, eikä suinkaan tarkoita, että tarjottavan viinin pitäisi olla jotain vuosikertaviiniä tai muuten huippuarvokasta. Ihan mielenkiinnosta vain mukava tietää mitä juo:P .Niin ja kaikki vieraat ei välttämättä osaa rypäleiden perusteella päätellä viini väriä, eli lienee hyvä mainita kumpi on punainen ja kumpi valkoinen . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu80 Kirjoitettu February 17, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 17, 2009 Meillä ajateltiin, että häälehtiseen tulee ohjelma jossa kerrotaan suuripiirteisesti juhlan etenemisestä, iltapalalle ajattelin laittaa noin kellonajan, jotta ihmiset tietävät milloin murkinaa on tarjolla (ei siis ole tarjolla koko yötä), ja koska juhlapaikalla on tarjolla saunomismahdollisuus niin sitten loppuun esim "saunat lämpiminä klo 21 alkaen"Olisi kiva, jos joku laittaisi esimerkkejä käytössä olleista ohjelmista, millaiso on olut ja miten toimineet? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maria Kirjoitettu July 1, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2011 Nostellaanpas tätä hieman...Meille tulee samaan lehtiseen kirkko-ohjelma, sekä juhlaohjelma. Ajattelin laittaa ne eri sivuilla ja toteutukseen kaivattaisiin vinkkejä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest viivi Kirjoitettu July 8, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 8, 2011 Onko epäkorrektia, jos kirjoittaa hääohjelmaan häiden "päättymisajan" eli esim. seuraavasti:"Tanssit jatkuu klo 01 asti" Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakkautta vain Kirjoitettu July 12, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 12, 2011 Onko epäkorrektia, jos kirjoittaa hääohjelmaan häiden "päättymisajan" eli esim. seuraavasti:"Tanssit jatkuu klo 01 asti"Aivan asiallisesti laitettu Meillä oli aluksi myös tulossa moinen päättymisaika, mutta hääpaikka vaihtui joten sitä ei olekkaan. Ja uskon että ymmärtävät vieraatkin tuon poistumisajan.Alunperin oli itsellä tarkoitus hääinfoon kirjoittaa, että: juhlat eivät jatku aamuun asti, vaan jatkaa hääpari yöllä vielä matkaansa ***** asti. Ja tuohon sitten nätisti päättymis aika perään Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.