sinipiika Kirjoitettu February 11, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 11, 2007 En ainakaan vielä löytänyt Nuoruustangoa, joten tässä se tulee:"Lämpöni lempeni annankaunis on nuoruuteinNäät suven ruusut kannanitseni yksin teinEi ole muuta antaakuin tämä nuoruuteinSulle sen tahdon kantaaen ota itselleinMuuta en koskaan tahdokuin sinun olla vaanElämä ympärilläinkaikkoaa kokonaanHuominen päivä ei meitä vaaranna varjollaankun sinun saan vain ollatäysin ja kokonaan"san. Anu Kaipainensäv. Kaj Chydeniusesittänyt Kiti Neuvonen (muitakin toki on, mutta tuo on se alkuperäinen) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Puolinainen Kirjoitettu February 20, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2007 Taisi olla mun laittamia nuo Sininen ja Valokuvia. Meillä paikkakorttien (ei ollut hääkarkkeja) ideana oli että biisiensanat/biisit/pätkät niistä liittyivät jotenkin meihin kahteen sekä vieraaseen. Ymmärrettävää lienee että kaikille on vaikeaa löytää "täydellistä" kappaletta. Tärkeintä meille oli että paikkakortin haltija itse ymmärtää miksi kyseinen pätkä on valittu hänelle ja että hän ymmärtää että olemme valinneet pätkät henkilökohtaisesti kaikille erikseen. Valokuvia-pätkä oli valokuvaajan paikkakortissa ja Sininen-biisi liittyi meidän häiden suunnitteluun kyseisen vieraan kanssa. Noita mun laittamia biisinpätkiähän ei ole mikään pakko lainata jos ne eivät sovi kuvioihin Pyöritä silmiä, kopioin vain kokolailla kaikki mitä meillä käytettiin... Hyvä idea!Tuolla ideallahan siellä voisi olla vaikka itkuvirsi,jos kyseessä olisi pappi-vieras En meinaa varastaa ideaasi,mutta aikasta hyvä idea kuitenkin teillä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dite81 Kirjoitettu February 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 23, 2007 Me emme halua "tavallisia" mietelauseita häihimme... Siispä olenkin alkanut keräillä biisien pätkiä jokin aika sitten (häät siis kesällä 2008)... valikoimiin on tullut paljon mm. Bon Jovia ja muita esittäjiä, joista sekä minä että mieheni pidämme. Kolme A4 valmiina, ja metsästys jatkuu... Täältäkin on jokunen löytynyt, vaikka mielummin keräilen sanoituksia englanniksi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnaeaborealis Kirjoitettu March 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 7, 2007 Taidankin ehdottaa sulholle, että meidän hääkarkkeihin "runoiksi" biisien sanoja. Täältä sai hyviä ideoita ja tässä pari lisää: Tunnen sinut kuin uuden sydämentoisen sydämenomani rinnalle rintaani kasvaneen.- Maj Karma-Jos saan olla sun lähelläei pimeys tunnu edes yöllä.-Maj Karma- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nuppuli Kirjoitettu March 11, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2007 Tässä muutamia englanninkielisiä laulunpätkiä..Oh, without my love, I'd be incompleteAnd without my love, I'd be all emptySo, without my love, I would not be me-The Crash-Come let me love you, let me give my life to you, let me drown in your laughter, let me die in your arms, let me lay down beside you, let me always be with you, come let me love you, come love me again (Annie’s song – John Denver)Tosi ihania Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenita77 Kirjoitettu March 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 14, 2007 tässä tulle muutama pätkä minultakin:"Tapasin illoin sinua silloin alla vaahterapuun. tutustuttiin ihastuttiin alla vaahterapuun" (Aikakone: Alla vaahterapuun)"Rakkaus ei kysele ei aikaa ei paikkaa Rakkaus ei kysy ootko nainen vai mies Kaiken se antaa ja kaiken se ottaa Tukevasti meitä se nyt tanssittaa" (Aknestik: Kaunein)"Niin kauan kuin on rakkautta ei meiltä mitään puutu. Niin kauan kuin on rakkautta ei päivät mustiksi muutu. Niin kauan kuin on rakkautta me nauretaan ja itketään. Niin kauan kuin on rakkautta me ollaan kauniit yhdessä." (Aknestik: Niin kauan kuin on rakkautta)"Kun katsoit minuun kaiken muun mä unohdin. Kun katsoit minuun vain sinun olla halusin. Kun katsoit minuun sytyin sylissäs ja paloin.Silloin rakastaa sua aloin,kun sä katsoit minuun hetken niin." (Anna Eriksson: Kun katsoit minuun)"Jotkut menee sekaisin rock n' roll-musiikista. Jotkut menee sekaisin alkoholista. Hei beibi, menen sekaisin sinusta. Jotkut menee sekaisin kuusta. Jotkut menee sekaisin jostain ihan muusta. Hei beibi, menen sekaisin sinusta." (J. Karjalainen: Sekaisin)"Ja taas kun tulet kiinni minuun maailma alkaa alusta. Kun saan olla lähelläsi ja palaa halusta. Saa koskettaa, ei voi vastustaa." ( Mamba: Saa koskettaa)"Laulu rakkaudelle, tosi koville hemmoille, tytöille, jotka uskaltavat tunnustaa, kuinka paljon merkitsee kun on joku jota rakastaa." (Yö: Laulu rakkaudelle)"Vie mut minne vaan, taivaanrannan taa, yli merten seilataan, yli vuorten kahdestaan. Kanssasi nähdä saan, kun yö taas peittää maan, sen hetken kanssas jaan, ihan kahdestaan. Vie mut minne vaan." (Yö: Vie mut minne vaan) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myytti Kirjoitettu April 19, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 19, 2007 Sulle laulan neiti, kesäheinä, sydämeni suuri hiljaisuus, uskontoni, soipa säveleinä, tammenlehvä-seppel vehryt, uus. tuoksut vanamon ja varjot veen; niistä sydämeni laulun teen. -Eino Leinon Nocturne (Vesa-Matti Loiri/Ville Tuomi esittää)Pitelet minualuonasi turvassaNiin hyvä ollapiilossa kaikeltaUniklubi-Lupa tunteaTanssin huulillani sun ihollasi,tahdon janomme sammuttaa.Olemme yhtä ja suurempaa.Uniklubi- Olemme yhtäMe pystyisimme toisillemme ihmeen tekemään, jos sinä pystyt niin kuin minä pystyn näkemään -- S.Putro -And she's here to write her nameOn my skin with kisses in the rainPoets Of the Fall – Someone specialn' I will be standing by your sidetogether we'll face the turning tidePoets Of the Fall -DawnYou lift my spirit, take me higher, make me fly,Touch the moon up in the sky, when you are mineYou lift me higher, take my spirit, make it flyPoets Of the Fall- LiftStay, I need you here for a new day to breakStay, I want you near, like a shadow in my wakePoets Of the Fall - StayOh my love, if it's all I can do, I'll take the fall 4 UCos I will soar when I lay down with you and give my all 4 UPoets Of the Fall – All the way 4UYou are the flame in my heartYou light my way in the darkYou are the ultimate starYou make my life completeYou make me feel so sweetI belong to youAnd youYou belong to me too-Lenny Cravitz I belong to youLet me put you on a ship On a long, long trip Your lips close to my lips Let me show you the world in my eyes Depeche Mode -World in my eyesI've kissed your lips and held your hand.Shared your dreams and shared your bed.I know you well, I know your smell.I've been addicted to youJames Blunt- Goodbye my loverYou touched my heart you touched my soul.You changed my life and all my goals.And love is blind and that I knew when,My heart was blinded by you. James Blunt- Goodbye my loverAll that I am All that I ever was Is here in your perfect eyes, they're all I can seeSnow patrol- Chasing CarsIf I lie hereIf I just lie hereWould you lie with me and just forget the world-Snow Patrol - Chasing Cars Tässä muutamia mun suosikkeja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Iitu1 Kirjoitettu May 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 9, 2007 Ikuisesti sinun vain,koskaan rakkauttasi kadottaisi en.Pysy aina valonain,kosketustas ihollani tarvitsen.Ikuisesti sinun oon,voimaa lämmöstäsi elämääni saan.Meitä rakkaus suojelkoon,niin me selvittäisiin kahdestaan.(Ikuisesti sinun/Marko Lämsä) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Iitu1 Kirjoitettu May 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 9, 2007 Pimeys päiviä piilottaa,mutta rakkautta ei piiloon saa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras_morsian-08_* Kirjoitettu March 12, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 12, 2008 Ette kai pahastu jos vähän korjailen? Yhdyssanavirheitä ja pikku kielivirheitä en ala viilaamaan, mutta ajattelin nyt korjata ne mitkä mun mielestä muuttaa vähän sanojen merkitystä. Ja tässä esimakua niistä mitä olen itse keräillyt (biisin esittäjä sulkeissa): :-XLapsuuteni kesät sumuun vajonneet, palasiksi muistojeni läjään hajonneet.Palapelin kokosin paksuin rukkasin, ihmetellen minne kaikki palat hukkasin.En unta saanut ja näin jäin miettimään..Kaiken minkä muistan aika kutistaa, mä sitä pelkään, sua tahdon rutistaa.- Kaikki Häipyy On Vain Nyt (Samuli Edelmann)Korjailkaahan jos löydätte mun teksteistä virheitä... Kaikki häipyy on vain nyt on Eppujen tuotantoa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipi Kirjoitettu March 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 19, 2008 Tässä näitä mitä meidän häihin olin kerännyt. Toivon ettei mulle TAAS huomauteta siitä että siteerauksessa kuuluisi olla sanoittajan nimi eikä esittäjä, nimittäin tää biisi ja sen esittäjä -juttu oli koko homman "juju". Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Potkuri Kirjoitettu June 1, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2008 _ _ _Jos rakastat pieniä tyttöjä,pieniä tyttöjä, pieniä poikia,koiria, mummoja, vanhojapiikoja,salaattia ja sellerinjuurta,lampaanpaistia, kevätaamuja,kylmien asemien yksinäisiä miehiä,minä tulen sinun kanssasi merenrantaanja piirrän, piirrän kuvasi hiekkaanja piirrän, piirrän kuvasi hiekkaan."JOS RAKASTAT"(san. Matti Rossi, säv. Kaj Chydenius, esitt. Kristiina Halkola) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cicero Kirjoitettu June 9, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 9, 2008 Meille on myös tämä idea tulossa. Tässä muutamia ihania pätkiä, joita en ainakaan mielestäni bongannut täältä.Ihmettelen, kuinka kaksi rataa voi tyhjässä törmätä yhteenOsuman jälkeen kauniisti sataa ja tuhkasta solmimme lyhteen(Apulanta: Routa)Silmiis pala taivasta jää Silmän räpäys vain pimeää Meille kaikkeus on Tuntematon Sun kanssas ei oo pelättävää(Nylon Beat: Nukutaan)Ja sinä hymyilet ja katsot noin.Viet minut aamuun uuteenkuin kevään ensimmäiseen sateeseen.Sinun sieluusi kiinni päästä voin.Viet meidät tulevaisuuteen.(Juice: Musta aurinko nousee)Minä en tiedä mitään, kauniimpaa kuin sinäSinun silmäsi aamullakin loistaa tähtinäMinä tahtoisin piirtää sinun kasvosi tauluunMinä tahtoisin siirtää sanasi tähän lauluun...Minä tiedän sinun aina olevan sielläMihin ikinä tieni mennä voiAivan tiettömälläkin tiellä minun tuulessani soi(Kaija Koo: Minun tuulessa soi) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jobeth Kirjoitettu August 21, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 21, 2008 Mun suosikit:Why do birds suddenly appearEvery time you are near?Just like me, they long to beClose to you.Why do stars fall down from the skyEvery time you walk by?Just like me, they long to beClose to you.On the day that you were bornThe angels got togetherAnd decided to create a dream come trueSo they sprinkled moon dust in your hair of goldAnd starlight in your eyes of blue.("Close to you", Carpenters)Sitten kun osaan kaikki huonot päiväsi ulkoavoit kutsua öitä sisäänSitten kun osaan kaikki painajaisesi ulkoavoit keksiä niitä lisääMuistan sinut sentti sentiltämut en meidän juhlapäiviäJostain syystä mieleeni ei jäänumerot vaan kuvat niin kuin tääValo tarttuu sängynpeitteeseenkäsilläni sulle suojan teenSitten kun osaan kaikki huonot päiväsi...Vielä opin läpikotaisinhaaveesi ja historiaskin ("Huonot päiväsi", Zen cafe) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jobeth Kirjoitettu August 21, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 21, 2008 Sinä olet aurinkominä olen kuusinun valosi lämpöinen minusta heijastuutämän kesän päivät ja yöt me taivaitamatkataanja joka hetki yhä enemmän toisiimme uskotaankun sinuun sukellan et hukuta minuakun lennät korkealla en kadota sinuakaikki taiat kesäyön me yhdessä todistetaan jajoka hetki yhä syvemmin toisimme kietoudutaannämä kesän päivät ja yöt ovat meidän tarinaaja joka hetki yhä enemmän toisiimme rakastutaanKesää yhdessä katsellaan nämä hetket taivaissa leijaillaankauaksi katoaa kaikki muukun aurinko paistaa niin loistaa kuuja kaksi kiertolaista rakastuu("Kesä yhdessä", Anna Eriksson) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pölyökyli Kirjoitettu January 5, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 5, 2009 Meille on myös tulossa hääkarkkeihin laulunsanoja, koska mies on musiikkihullu. On kuitenkin yllättävän vaikeaa löytää sopivia pätkiä, sillä meille on tärkeää se, minkälaisesta kappaleesta on kysymys, ei riitä, että kohta on kaunis. Kiitos kaikille ihanille ihmisille, ketkä olette tänne näitä laittaneet, muutamia lisäyksiä omaan listaan täältä sainkin Jos joltain löytyy vielä lisää, niin kiitollisena ottaisin niitäkin vastaan! Me haemme suomenkielisiä pätkiä mieluiten Ismo Alankoa, Eppu Normaalia, CMX:ää, Leevi and the leavingsiä, YUP:tä ja muita vastaavan tyylisiä. Tärkeintä on siis se, että kappaleet sopivat omaan tyyliimme Tässä muutamia meidän keräämiä, toivottavasti ei ole kovin moneen kertaan täällä vielä Painoin suullesi suun ja suudeltuunkorvaasi kunmun kuiskatuntoiveeni toivointoiveeni tänsun mieleesi tämännäin siirtyvänSielusta sieluuntoiviotiepaluuta ei ollutkaanarpani heitinse vieri sun luovuodet seurasivattoisiaan-jokainen hetki historian, Eppu Normaali-Vaan vaikka maa alla horjuu,Niin rakkaus kuole ei,Jos seurapiiri meidät torjuu,Jos valtatie ne vei,Mä piittaa en,Jos säHorjut mun vieressäJa niin se onJa niin sen tulee olla-maa alla horjuu, YUP-Siltikinmun sydän lyövuoksesi jokainen yösua kaivatenlyöntinsä senkuin viimeisenlyöntinsä jokaisen-Tahdon sut, Eppu Normaali-Se ei oo raha eikä rakkausvaan tunne tääjonka ympärillä maailmatäällä pyörähtää-Tahdon sut, Eppu Normaali-Olen rakastunuton tunne kaapannut mutkokonaanja pyörteissä senkamalan ihanuudenolla saan-Tahdon sut, Eppu Normaali-Sillä uneni piirtää kuvaasi hiekkaan rannan kaukaisen jonne itseni unen raketilla laukaisen sillä matkalla hoputtomalla kohti aamua rannalla loputtomalla sinä rakastat mua koska rakastan sua - Eppu Normaali: Yöjuttu –Sä olet minulle se tyttö jota rakastanse ainut tyttö jota palvonJa jos en tiedä sinun vieressäni nukkuvanMä yksin aamuun asti valvon-Leevi and the leaving, tyttö jota rakastan-Joka ainoa yöSydän kiivaammin lyöKun sun syliisi suunnistanOlet kuin unelmaaSua en mielestä saaKun mä silmäni ummistan-Leevi and the leavings, Rakkauslaulu- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anni-Liisa Kirjoitettu February 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2009 Heh, luulin keksineeni tämä idean ihan itse.. Näköjään aika moni muukin on ehtinyt ensin..Mutta, meille olisi tulossa biisin sanoja myös ruotsiksi, tietäisikö kukaan hyviä sellaisia?Tässä pari niistä mitä olen keräillyt:All you need is love.-John Lennon, Paul McCartney-Love me tender, love me true, all my dreams fulfilled.For my darlin' I love you,and I always will.-Elvis Presley- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mulberry Kirjoitettu February 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2009 Täälläkin on yksi morsian, joka on päätynyt tähän "omaperäiseen" ideaan. Huomasin, että on hieman vaikea löytää kaikille lauluille sanoittajaa. Onko jossain sivusto, josta sanoittajat löytyy helposti? Miten olette suunnitelleet laitatteko lainauksen perään laulun nimen, esittäjän vai sanoittajan? Vai kaikki? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pölyökyli Kirjoitettu February 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2009 Me ajateltiin ensin, että laitetaan tunnetuin esittäjä ja kappaleen nimi, mutta kutsuun kun laitettiin pieni pätkä laulusta niin päädyttiin laittamaan vain sanoittaja(joka myös laulaa kappaleen), tämä tilan säästö syystä ja toisaalta kappale on varmasti tuntematon suurimmalle osalle vieraista. Informatiivisinta varmaankin vieraille on kuitenkin se, että on kappaleen nimi ja esittäjä, vaikka kunnia sanoista tietenkin kuuluu sanoittajalle. Sanoittajat löytyy varmaan helpoiten esittäjien omilta sivuilta taikka sitten jos omistaa levyn missä kyseinen kappale on..Itse en ainakaan löytänyt sanoittajien nimiä sivuilta, mistä sanoja olen ottanut... Nyt ollaan sitten meititty, että laitetaanko hääkarkkeihin kuitenkin kaikki tiedot(siis nuo sanoittaja, esittäjä ja kappaleen nimi) vai noin miten alunperin ajateltiin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mulberry Kirjoitettu February 28, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 28, 2009 Minulla on valmiiksi suunniteltuina laulut, joista lainaukset tehdään. En omista kovinkaan monen kappaleen levynkansia. Netistä ei oikein sanoittajia tosiaan löydy. Onko ainoa vaihtoehto lähteä kirjastoon etsimään? Aikamoinen urakka. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pölyökyli Kirjoitettu February 28, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 28, 2009 ^voithan kokeilla laittaa laulut vaikka tänne esille mistä teille pätkät tulee, niin uskoisin että täällä voi joku tietääkin ja osata auttaa, niin ei tarvitse niin suurta työtä tehdä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts