Guest Tipi-lintu Kirjoitettu June 20, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 20, 2006 Nyt on kyllä pakko puuttua vanhana Eppu-fanina asiaan... Tämän syntisen hyvän "Kaikki häipyy, on vain nyt" kappaleen esittäjä on siis Eppu Normaali! Sanoittanut Martti Syrjä. Hyihyi Tipi-lintu! > ;DJep, mutta sen esittää myös Samuli Edelmann ja mulla sattuu olemaan koneella sellaisten biisien sanat (+esittäjä ja biisin nimi) joita mulla on cd:llä, ja cd:llä sattuu olemaan tuo Samulin versio :. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sininenuni Kirjoitettu June 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 21, 2006 sen esittää myös Samuli Edelmann Mutta silti pitäisi aina mainita alkuperäinen sanoittaja... Ja jos Samuli Edelmann on todellakin ottanut biisin nimiinsä muuttamalla hieman sanoja (mitä ei ainakaan tuossa lainaamassasi kohdassa ollut), täytyy sanoa että hyihyi Samuli! > Luulisi tuollaisen olevan itsestään selvä asia noinkin julkiselle (ja tasokkaalle, jollaisena olen Edelmannia ainakin tähän asti pitänyt...) esiintyjälle. Ihmettelen syvästi. (Mutta olisi silti ihan hauska kuulla tuo Edelmannin versio ko. kappaleesta.)Sanoo sininenuni, jonka juttuja ei kannata ottaa liian tosissaan. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipi-lintu Kirjoitettu June 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 21, 2006 Ja jos Samuli Edelmann on todellakin ottanut biisin nimiinsä muuttamalla hieman sanoja (mitä ei ainakaan tuossa lainaamassasi kohdassa ollut), täytyy sanoa että hyihyi Samuli! >Siis... hä...? Mähän juuri kirjoitin että mulla nyt sattuu koneella olemaan BIISIN ESITTÄJÄN NIMI eikä sanoittajan... Eipäs Samulia aleta nylkemään... : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sininenuni Kirjoitettu June 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 21, 2006 - Kaikki Häipyy On Vain Nyt (Samuli Edelmann)Mä vaan oletin tämän tarkoittavan automaattisesti sitä, että tarkoitat nimenomaan sanoittajan olevan Samuli Edelmann. Koska se sanoittaja on mun mielestä se, joka näissä lainauksissa pitäisi aina mainita. Jos haluaa, niin tietty esiintyjäkin, mutta vähintään sanoittaja, koska hänen kynästään ne sanat ovat tulleet... Ja kunnia sille, kenelle kunnia kuuluu. Sanoo taas sininenuni, jonka juttuja ei edelleenkään kannata ottaa turhan vakavasti. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
milizza Kirjoitettu August 18, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 18, 2006 aivan loistava idea ja aivan mahtavia biisin pätkiä!!!!Kiitos!Täytyy ehdottaa kullalle tätä. Näistä on paljon apua! Tässä on jo hirmu paljon mut lisää vaan koska kyllähän lauluja maailmassa on!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Iitu1 Kirjoitettu August 18, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 18, 2006 Sua yli kaiken mä rakastanSinä taivaani päällä maanMinä maiset murheeni unohdanSinisilmiisi kun katsoa saan RomanssiPieni korjaus tähänSua vain yli kaiken mä rakastanSinä taivaani päällä maanMinä maiset murheeni unohdanSinisilmiis' kun katsoa saanSanat ovat siis Nils-Eric Fougstedtin Romanssi-nimisestä kappaleesta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eloq06 Kirjoitettu August 22, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 22, 2006 Meillä oli seuraavanlaisia pätkiä. Laitoin vain esittäjän, että tietää mikä biisi on kyseessä. Olisitko elämäni viimeinen, elämäni rakkaus?-TeleksJoka päivä ja joka ikinen yö, sinua ajattelen.-Eppu NormaaliKoko maailma mun ympäriltä häviää, kun mä ajattelen sua.-Anna ErikssonKaikista kasvoista, kaikista katseista, etsin sinua, sinua vain.-Anna ErikssonSitähän se kaikki on, rakkautta, rakkautta vaan.-Dave LindholmEn oo koskaan tavannut, ketään niin kuin nyt oon sut.-Zen CafeHän, sai mut uskomaan. Hän, sai mut toivomaan. Hän, ja vielä enemmän.-J. KarjalainenKun katsoit minuun, vain sinun olla halusin.-Anna ErikssonElämä on helppoo silloin kun on joku, josta pitää kii.-Dingo Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipi-lintu Kirjoitettu August 23, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 23, 2006 Olisitko elämäni viimeinen, elämäni rakkaus?-TeleksPuutun tähän kun toi pilkku muuttaa mun mielestä lauseen merkitystä. Eikös se ole että "Olisitko elämäni viimeinen Elämäni Rakkaus"? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Iitu1 Kirjoitettu August 23, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 23, 2006 Tahdon oikeesti olla sinun,enkä vain leikisti rakastaa.Kanssas oikeesti kokea kaiken,mikä ollut on unelmaa.Tahdon syliisi painaa pääni,tahdon lämpöösi nukahtaa.Olla kanssasi oikeesti onnellinen,sua oikeesti rakastaa.- FinlandersAnd can you feel the love tonight?It is where we are.- Elton JohnEvery night in my dreamsI see you, I feel you- Will Jennings/Celine DionLove can touch us one timeand last for a lifetime- W. Jennings/Celine DionNothing's gonna change my love for you.You ought to know by now how much I love youOne thing you can be sure of:I'll never ask for more than your love.- Gerry Goffin, Michael MasserTässä joitakin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neela Kirjoitettu August 23, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 23, 2006 I wish for this night-timeto last for a lifetimeThe darkness around meShores of a solar seaOh how I wish to go down with the sunSleepingWeepingWith you (Nightwish/Sleeping sun) Over the hills and far away,she prays he will return one day.As sure as the rivers reach the seas,back in his arms he swears she'll be. (Nightwish/Over the hills) She is smiling like heaven is down on earthSun is shining so bright on herAnd all her wishes have finally come trueAnd her heart is weeping.This happiness is killing her.She'll be right here in my arms So in LoveShe'll be right here in these armsShe can't let go (HIM/Right here in my arms) In joy and sorrow my home's in your arms (HIM/in joy and sorrow) I hear you breathe so far from meI feel your touch so close and realAnd I knowMy church is not of silver and gold,It's glory lies beyond judgement of soulsThe commandments are of consolation and warmthYou know our sacred dream won't failThe sanctuary tender and so frailThe sacrament of loveThe sacrament of warmth is trueThe sacrament is you (HIM/ The sacrament) Jos sinulla on mies jonka todella tahdotja sinulla on mies jota todella etsitsinulla on mies joka tekisi aamuista lauhkeita (Zen cafe/Älä tee) Sinä olet minulle kaikki mitä haluanKaikki mitä toivoisinKaikki mistä haaveilinSinä olet minulle syksytaivaan kaltainenKaikki mitä osaa enKaikki mitä epäilenEn oo koskaan tavannut ketään niinkuin nyt oon sut (Zen cafe/ En oo koskaan tavannut) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Iitu1 Kirjoitettu August 23, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 23, 2006 Over the hills and far away,she prays he will return one day.As sure as the rivers reach the seas,back in his arms he swears she'll be. (Nightwish/Over the hills) Ihan pakko korjata Over the hills and far away on alunperin Gary Mooren biisi ja Nightwish on tehnyt siitä coverin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipi-lintu Kirjoitettu September 15, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 15, 2006 Tässä näitä mitä meidän häihin olin kerännyt. Toivon ettei mulle TAAS huomauteta siitä että siteerauksessa kuuluisi olla sanoittajan nimi eikä esittäjä, nimittäin tää biisi ja sen esittäjä -juttu oli koko homman "juju".Kuuletko sä kuinka syksy lähenee?Huomaatko sä ilman viilenneen?Näetkö sä linnut,jotka lentää kauas pois?Tuntisitko vielävanhan kaipauksen?Olisitko valmis mut kohtaamaan?Tulisitko asemalle mua vastaan,tulisitko vastaan?- Lähtisitkö (Pave Maijanen)Kun katsoit minuun kaiken muun mä unohdin. Kun katsoit minuun vain sinun olla halusin. Kun katsoit minuun sytyin sylissäs ja paloin. Silloin rakastaa sua aloin,kun sä katsoit minuun hetken niin…- Kun katsoit minuun(Anna Eriksson)Morsian itkee ja sulhanen nauraa, elämä on unta ja rakkautta varten. Tällaisen juhlanvain kerran kokea saa.- Lelukaupan häät (Miljoonasade) Hän on nainen vaan, mut sydämeni saanuton hän sijoiltaan.On pakko tunnustaa,kuuntele mua,tarvitsen sua!Rakkaudestaanken voimansa saa,uupumaton sellainen on,sen vahvistamaa ei voi nujertaa,se kanssani jaa...- Rakkauden vahvistama (Yö)Lapsuuteni kesätsumuun vajonneet,palasiksi muistojeniläjään hajonneet.Palapelin kokosinpaksuin rukkasin,ihmetellen minnekaikki palat hukkasin.En unta saanutja näin jäin miettimään...Kaiken minkämuistan aika kutistaa,mä sitä pelkään,sua tahdon rutistaa.- Kaikki häipyy on vain nyt (Samuli Edelmann)On autot ja asuntolainat, on koira ja kakarat. On Ikea kalusteet ja vaimolla salilla treenatut pakarat. Keräämme bonuksia,se kannattaa kyllä. Lauantai-iltana käymme alueella lapsilta kielletyllä.- Helvetistä itään (Kotiteollisuus)Mä muistan tytön tuon hyvin niin,ja muistan miten me suudeltiin.Kun mä stadia kohtipyörällä sotkinniin sitä erottiin.Hän jäi luokse joenrannan,missä tuoksuu havupuu.Kottiin sieltä hänet kannan,pussaan puhki koko suun.Heitän vuoksi naisen!Tiedän kyllä minkälaisen!Eihän löydy sulle vertaavaikka kuinka hakisin.- R.A.K.A.S. (Tapani Kansa)Kiitos kysymästä,mä pidän kiinnitästä ystävästä.Demonit kun eksytinlöytää taisin viimeinenkelin.- Enkeleitä onko heitä(Aki Sirkesalo)Hymysi tuo,mä jonka sinulta sain,se säilyy mielessäin kauan.Muistoilla noilla,jotka yhdessä saimme,elän eteenpäin kauan.Vaan miksi jossain kirjoitettu oisi,että saisin muistoissa vain eläätanssi-illoin lauantaisin?Suostu mä envain tyytymään haaveisiin,kun kanssas elää mä voisinkai loputtomiin.Ja niin kauan kaikesta nauttisin,kauan kanssasi, armahin,kauan elää niin tahtoisin vaan.- Kauan (Danny)Sun silmäs aina mä muistan,niin yltäin murheen puistan,kun illoin panen maateon mielessäni aate:Minä sulle kihlat ostansinut vielä mä sylliin nostankun rakas niin olet sinä mulleminä sulle haastelen:”Tuu mun vaimoksen.”Mökin paikan mä mettään raivaanalle kaartuvan korkean taivaan,viereen veen, joka venhettä kantaa,jonka aurinko kuultaa rantaa.Koivun kaajan laiasta lehdon,siitä teen minä kiikkuvan kehdon,siinä lasta kun liekuttaapiunen saapi pikkuinen.- Tuu mun vaimoksen (Olavi Uusivirta)Aikuinen nainen mä oon,en enää eksy maailman tuuliin.Liittomme vahvistukoon,tahtoisin jatkaahyvin alkanutta matkaa.Kun aika vaikeudet tiellemme tuo,onnesta me teemmesuojaavan muurin.Voimaa tää rakkaus suo,onnemme kestää,minkään emme anna estää,paljosta luovunjos saan luonain pitää sun.- Aikuinen nainen(Paula Koivuniemi)Kelle täällä minä kerronsen mikä salaisuus? Ollut sitä jo niin kauan, että tein sille huoneen tähän sydämeni viereen.- Sininen (Egotrippi)Kun yössä yksin vaeltaa,voi kaltaisensa kohdata ja hetken tie on kevyt kaksin kulkea. Ei etäisyys, ei vuodetkaan,ei mikään meitä erota.- Hetken tie on kevyt kulkea (Tehosekoitin)Kun mä sinut kohtasinoli ilta ihanin, linnut lauloija kimmelsi taivaan kuu.Sinä sanoit menkäämmemaalle meidän landelle.Mietin nyt; juttu tää onnistuu.- Paratiisi(Rauli Badding Somerjoki)Yllättää, hämmentääusein kohtalo näin.Pojan tie, tytön tie,kun sattuma yhteen ne vie.Minä vain, sinä vain,lyö meillä sydämet vastakkain.Ja yhteiset on askeleet,sä tieni helpoksi kulkea teet.Aina kanssainon tyttö tuollainen.- Tuollainen tyttö (Mamba)Hänen silmiäänen pysty kuvaamaan,ne loistivat vain haaveissain.Hänen piirteitäänen pysty kuvaamaan -ne tuotetta on unelmain.Maalata jos voisinkalvas Mona Lisa oisit.- Haavekuva (Topi Sorsakoski)Löysin yhden otoksen,jossa sua mä suutelen- muistaisinpa kuka otti sen -ja yhden kuvan jossasä istut autossa.Hymysi on vastustamaton.- Valokuvia (Mamba)Mä tahdon sun elämään,ja lyömään sinun tauluillesinaulaa seinään.Mä tahdon sun elämään,sun aamukahvipöytääsija pyykkipäivään.- Mä tahdon sun elämään(Pekka Ruuska)Sua koskaanjos omaksein en saisikaanois sielussani ainiaankuin sysimusta yö.Oot aatoksissain sä aamuin, unessain iltaisin.Luonasi öin ja päivinmä yhä viihtyisin.Sua lemminkuin järjetön mä oisin.- Sua lemmin kuin järjetön mä oisin (Topi Sorsakoski) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipi-lintu Kirjoitettu September 15, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 15, 2006 Kun menit sijoiltasi onnestasinä kerroit, että se tuntui siltä kuin kaikki nivelet oisnaksahtaneet aina leukaa myöten pois paikoiltaan.- Älä koskaan ikinä (Egotrippi)Hän aamukahvin vuoteeseenon tuonut rakkaalleen,valo taittuu ikkunastaonnen hetkeen jokaiseen.Saa peiton alla koko päiväntehdä taikojaanja tuntea kun lumi peittää maan.Hän risti kädet,käänsi katseen hiljaa ylöspäinja kiitti miten onkaansaanut rakkautta näin.Aina toivoi kyllä paljonmutta saikin enemmän.- Rakkaus on lumivalkoinen (Yö)Teetkö vielä kaikkesi mun tähden,saanhan olla hullu niin kuin ennen?Etsitkö mut uudelleen jos lähden,saanks mä sulta lainaajos mä tarvitsen?Luotatko kuin kiveen rakkauteeni,katsotko poispäin jos mä pyydän?Ei tää lopu mun virheeseeni,maailmani oot,kai sä ymmärrät sen?Tuo mulle taivaalta kuusi kuuta,paa Saturnuksen renkaatsormeeni mun.Mikään ei mun hulluuttani muuta,siksi sinuun turvaudun,enkä vaadi liikaa.- Kuusi kuuta ja Saturnuksen renkaat (Ressu Redford)Olen sinun jos tahdot niin,olen sinun kuin sydämesi poukkoileva, raivokas jos tahdot - olen sinun.- Kultanaamio (CMX)Olet kaikkenisä silloinkin,vaikka maailman mä voittaisin.Mitä jää jos menet pois,mitään ei minulla ois.- Olet kaikki (Topi Sorsakoski)Kävelisitkö vierellänikirkon ovesta?Kuulisitko sä musiikinsoivan holveissa?Olisinko sinulle läpi aikojense yksi ja ainoa, ainutkertainen?Juuri se oikea alla tähtien,se yksi ja ainoa,ainutkertainen.- Ainutkertainen (Sami Saari)Sun omakseni tänään saan,ei vertaistasi löydy päältä maan.Sua päästä en pois milloinkaan,mä lupaan sen, sua vaihda en. Elämältä kaiken sain,ei onneamme saa nyt kukaan estää,niin kuin taivas, maa, se kaiken kestää.Lupaan sulle sen.- Elämältä kaiken sain(Pepe Willberg)Tunsitko taivaan kaartuvansiivillä selkääs koskevan?Kuiskasin sen, et kuullut, sua rakastan.Muistatko, olin vaiti vain,vaikk' lauluna soit sielussain.Värit taivaan mä tunnistan,ne silmistäs loistavan.- Levottomat (Samuli Edelmann)Talvi toi meidät tähän paikkaan,missä lepäämme kylki kyljessä,opimme enemmän toisiamme,opimme ajoissa luopumaan.En ehkä tiedä mitä tehdä,vaikka joskus olenkin varmaja joskus makaan aivan hiljaaja uskallan vain epäillä.Jos yrittäisin puhua vain sanoja,käsiin jäänyt kosketuksen palojatäytyy luopua, ajatella uudelleen itsensä ja muut.- Aura (CMX)Tahdotko mut tosiaansuhteeseen vakavaan,pitkin polkuu poloistarinnallasi tarpomaan,elinkautistani seurassasipäivästä päivään lusimaan,aamuteesi kanssas jakamaan?- Tahdotko mut tosiaan (Popeda)Kuinka paljon mahtuupieneen sydämeen,pieneen sydämeen,rakkautta kaipuuta?Kuinka mahtuu tähän pieneen sydämeen suuri maailma,koko planeetta?- Pieni sydän(Sakari Kuosmanen)Ilmamassat vyöryy etelään,vievät kesän mennessään.Keliin kolenevaan jään,lehmuksetkin luopuu lehdistään,joutuu värjöttelemään.Mä kiirehdin sun syliis lämpimään,lämmittelemään.En kaipaa enempää.Sinne eivät pahat henget nääpainajaiset hellittää.- Mustat päivät jäädä saa (Yö)Me neroja ollaan sä tiesitkö sen?Me keksimme rakkauden.Sä olen maa, mä olen kuusä olet kuu, mä olen maa.Rakennan sun sydämeesi taloamä rakastan suaenemmän kuin Jumalaa.- Rakkaudesta (Sielun Veljet)Oli aika jolloin iltatuoksui tuntemattomalta,täyttymyksen pelkooli viedä jalat alta,Tiesin etten välttyä voisenää suudelmalta.Tiesin muutakin- salat universumin.Pyörteeseen,vedit minut pyörteeseen.- Pyörteeseen (Kolmas Nainen)Tule kanssani kun saapuu yö,yö tää on meidän vain.Silmiis kun katson rakkahinpain,tunnen taas kuinka näin sinä vainminut saat valtaan ihmeelliseen,minut heikoksi teet.- Keinu kanssani(Topi Sorsakoski)Anna käsi niin mä kanssas kuljen,yli pahan päivän näytän tien.Syliin sinut hellin suukoin suljen,suruistasi kauas turvaan vien.- Anna käsi (Kirka)Tähdet hopeiset iskevät silmääja sinä keinuen tulet mun luo, teet sen mistä unta aina nään päivin ja öin.Silmistäs maailma heijastuu, mun kanssain jäätkö aamuun? Lanteillas tanssii tähdet ja kuu, sun tahdon jäävän, sun tahdon jäävän aamuun.- Kuuhullu (Yö)En tiedä mikäsussa oikeen kiinnosti,mutta heti mulla silloin välähti; että enpähän pistäisi vastaankaan, kuljeskelemista ihan kahdestaan.- Niin jykevä on rakkaus(Rauli Badding Somerjoki)Olet ilma jota hengitän,olet kaikki mitä ymmärrän.Tähdet taivaalla muita varten on.Silmäs mulle suovat auringon.- Olet kaikki (Topi Sorsakoski)Näinä öinä melska hellittää,on kotvan kaikki selvää,ja kumman helppo ymmärtää.Sä lepäät vierelläin, kun käännyn sua päin,hetken aikaa vaistoan, sä jaat tän saman maailman.- Särkyvää (Yö)Me oltaisiin niinkuin silloin,taas kaksin niin käytäis illoin.Vain toivoisin,sitä tahtoisin minä niin.- Jos vielä oot vapaa (Ressu) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipi-lintu Kirjoitettu September 15, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 15, 2006 On ilta taasja mä melkein kuulen senkuinka askeleesihiekkaan kahahtaa.Haaveita vain,niihin uskottiin metuskin kumpikaan.Katulamput polttaayöhön aukkojaan,sinä heität pienen kiven ikkunaan,on kaikki niin kuin ennenkun me hetki jutellaantaas kahdestaan.Yö pitkä on,suloinen niin se olla vois,jäisit etkä kiiruhtaisi pois.Kumpikin meistä tuntee senyksinäisyyden.Mä en kestä enempää,kuule pyyntö tääja sano että jäät.- Sano että jäät (Yö)Mä nähdä sun, armahinjo heti aamulla aikaisin haluaisin,ja sun kauan kanssani kulkevan,kauan kellojen seisovan,kauan haluan jatkuvan niin.- Kauan (Danny)Sinä vain – ystäväniehkä ainoana planeetalla tunnet minut seisot vierelläni olen tuhonnut kaiken muun.- Sinä vain (Egotrippi)Katseet kertoo sen,en ole yksin nyt kun tunne yhteinenja toiveet,turhat toiveet ovat yksitellenkaikki täyttyneet.Ja taas,kun tulet kiinni minuun maailma alkaa alusta. Kun saan olla lähelläsi ja palaa halusta.Saa koskettaa,ei voi vastustaa. - Saa koskettaa (Mamba)Luotasi tulen kuin tulisilla hiilillä,kumisee kellot, en piittaa.Sinusta vaan jään uneksimaan.- Sinusta lauluni teen(Samuli Edelmann)Sinä vain näet minutparempana kuin ansaitsen.Sellaisena usein toivonettä näkisin itsenikin.Sinä vain.- Sinä vain (Egotrippi)Vaikka äänimerkki kertoisettä sota tullut on,ei se saisi meitä nyt nousemaan. Ei meistä kumpikaan oo suojaton, meillä toisemme suojana on.Mä tahtoisin valvoa nää tunnit, täytyy hetkeksi nukahtaa,ja pian toistemme katseettaas etsitään ja toisiimme sulaudutaan taas toisiimme sulaudutaan.- Laulu meille kahdelle (Yö)Kuin varkainsä veit mun sydämen,vaikka tuntenut sua en,kuin tosta vaanteit sen hymyillen.Kuin varkainannan sulle senja päivän jokaisen,jonka kanssas kulkea saan.Allamme pyörii maataas eteenpäin.Vie mut minne vaan,taivaanrannan taa,yli merten seilataan,yli vuorten kahdestaan.Kanssasi nähdä saankun yö taas peittää maan,sen hetken kanssasi jaanihan kahdestaan.Vie mut minne vaan.- Vie mut minne vaan (Yö) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipi-lintu Kirjoitettu September 15, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 15, 2006 Ja lapsille oli:Kun yksin oonniin sua mä aattelen ain,se näkyy päiväkirjaalaatiessain.Mä joka päivä liikkeelle lähden vaan nyt ettävain ees nähdä sut saan.- Tykkään susta (Jonna)Ei yksin kannata murjottaa,kun reilun kaverin mukaan saa.Kaksin meillä on hauskaa niin, koskaan ei jouduta suutuksiin.- Ystävyys (Jukka Rautiainen)Kun sängyssäni loionja hieman haaveilen,niin minä olen kaunisja täysikasvuinen.Ja kuninkaallisesta käynkyllä täydelleen.Ja unessani prinssi vie minut ratsulleen.- Pikku Myyn haaveet(Pikku Myy)Mä rakastan sun suuta suuta,sun tukkaa, otsaluuta,mä rakastan sun varpaita,poskia ja hampaita.Mä rakastan sun napaa,sun mahaa, leukaperää.Ja ennen kaikkee muuta minä rakastan sun nenää.- Aivan karsee nenä(Ansa ja Oiva)Naapuril on haitari jakukkapenkki soiva,sillä on myös mopedi,mut minulla on Oiva.Eikä yhtään harmita,ei yhtään harmitakaan.Ruotsissa on Tukholmaja kunnollinen kansa.Taivaalla on tähtiä,vaan minulla on Ansa.Eikä yhtään harmita,ei yhtään harmitakaan.- Eikä yhtään harmita(Ansa ja Oiva)Äiti hymyili kun isä otti kitaran, tahtoi laulaa meillepihlajasta tarinan.Lauloi Uralista,jotain valkolatvasta.Seppeleestä päässäsekä morsiamesta.En tajunnut,mut äiti sanoi se on kaunista.Niin kuin äiti itse hääkuvassa.- Pihlaja (Ella ja Aleksi)Jos sun äänesi kuulisin uudestaan,niin sen nauhalle voisin tallettaaja se kasetti olisi kultaa kalliimpaa.- Jos (Nylon Beat) Me ollaan ystävykset,kuin kaksoset.Me ollaan kaksin vain.Vaikka pieni oon mäJa suuri oot sä,ei haittaa se lain.- Titi-nallen kaverit (Titi-nalle)Jos minuutin vain saan,vois vuodet unohtaa, otan sen sekunnin kunensi kertaa tavattiin.Jos yhden metrin vaan mä saisin maailmaa,valitsen paikan jossasilloin kohdattiin.- Ainut jonka sain (Nylon Beat)Tuo tunne on levottoman vallaton ei sitä pysty raapimaan niistä kumpikaan.Ne rakastuu eikä niiden auta muu,kun katsoo silmiin vaan nyt sydän kallellaan.- Minttu ja Ville (Jonna) Yhdessä kun kuljetaansydämeni riemu täyttää.Sinusta mä löysinparhaan ystävän.Rakkaus kun valtaan saa kauniimmalta kaikki näyttää,rohkeudella luon näintunteen kestävän.Vaikket tiedäkään minne tiesi vie, vaikket vielä nää tulevaa,seuraa unelmaa, niin se paljastaa: näin sydän voimaa saa.- Barbie (Prinsessa ja Kerjäläistyttö)Oi jos tietää voismiten päin nyt ois,kun se minuun vilkaisi eilenkin.Hyvännäköinen,voi kun hyvännäköinen!- Hyvännäköinen (Jonna)Me ollaan ystävykset parhaimmat,me jutellaan, me halataan.Sä olet reilu hyvä kaveri,sun koska taas nähdä saan?- Reilu kaveri (Titi-nalle)Etkö ymmärrä mitä sulle lausuin? Kerran vielä mä kuiskata sen voin,että sullekin uudet leikkini näytän.Siihen vielä mä lisäisin, että sinusta välitän.- Etkö ymmärrä? (Lasten laulu)Näin sen eilen baarissaseitsemän aikaanja se ranskalaisia yksin söi.Miten se mut herkäksijälleen saikaan,sydämeni kurkussa asti löi.Paikaltain näin mun ihanasti kunketsuppia laittoi se annokseen.Kun se lähti pois,oli niin kuin oisseisahtunut maailma paikoilleen.- Hyvännäköinen (Jonna)Tykkään susta,Tuot maailmaani tarkoitusta.Tykkään sustamä paljon enemmänkuin nyt kaikista muista.Tykkään susta.Et edes sitä huomaa musta.Sut unessa näänkun tyynylle pään painan iltaisin.- Tykkään susta (Jonna)Sori jos täällä on ollut jo aiemmin näitä sanoja, en jaksanut alkaa tutkailemaan mitä on jo ollut ja mitä ei Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _Kerttu Kirjoitettu September 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2006 Minusta näissä pitäisi ottaa huomioon koko biisi, siis niin että ei voi ottaa jotain kivaa ja nättiä kohtaa biisistä, joka onkin oikeasti surullinen tai kertoo jostain ihan muusta. Esim. Yön Joutsenlaulu tai Rakkaus on lumivalkoinen ei ole mikään häärakkauslauluja, eikä myöskään esim. Zen Cafen Älä tee (kertsissä sanotaan Älä tee minun kanssani mitään sellaista jonka voisit säästää siihen kun sinulla on mies jonka todella tahdot). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Enni(Guest) Kirjoitettu September 30, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 30, 2006 Sä varjoihinVoit mulle käden ojentaaKun tutut polut eksyttää(Tehosekoitin - Kaukaisimmalle rannalle)Rakastan sua vain niin kovin paljonEtten muuta teeKuin aattelen vain suaAattelen vain sua(Tehosekoitin - Tuu ja rakasta mua)Kun sun kanssas baby oonNiin mä kosken aurinkoon(Apulanta - Aurinkoon)Tule viereen taas mennään nukkumaan hyvää yötä suudellaanTule viereen taas ja näytä et mä kelpaan kanssas jotain olla saan(Apulanta - Kelpaanhan rakkaani?)Teit meistä kauniin, teit meistä kauniimpaa kuin muutTeit unelmaa teit parempaa(Apulanta - Teit meistä kauniin) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren Kirjoitettu October 6, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 6, 2006 Olen samaa mieltä kuin _Kerttu. Varsinkin suomalaisten biisien kohdalla pitäisi huomioida koko kappale. Biisit ovat useille tuttuja esim. radiosta ja voi tuntua hieman oudolta (minusta ainakin) lukea pätkä jostain biisistä (esim. Zen Cafe) häissä, kun mielessäni "soisi" biisi kokonaisuudessaan, ei vain tuo irrotettu kohta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren Kirjoitettu October 6, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 6, 2006 Olen samaa mieltä kuin _Kerttu. Varsinkin suomalaisten biisien kohdalla pitäisi huomioida koko kappale. Biisit ovat useille tuttuja esim. radiosta ja voi tuntua hieman oudolta (minusta ainakin) lukea pätkä jostain biisistä (esim. Zen Cafe) häissä, kun mielessäni "soisi" biisi kokonaisuudessaan, ei vain tuo irrotettu kohta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
gertrud Kirjoitettu October 23, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2006 Näitä lukiessa sitä koko ajan "valaistuu" ja muistaa että ainiin, oli sitten tuollaisia ja tuollaisiakin...eli kiitos pätkiä lisänneille! Ja kuten joku jo mainitsikin, ei maailmasta musiikki lopu, eli lisääkin toivotaan... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ötökkä(Guest) Kirjoitettu October 24, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 24, 2006 Minusta näissä pitäisi ottaa huomioon koko biisi, siis niin että ei voi ottaa jotain kivaa ja nättiä kohtaa biisistä, joka onkin oikeasti surullinen tai kertoo jostain ihan muusta. Esim. Yön Joutsenlaulu tai Rakkaus on lumivalkoinen ei ole mikään häärakkauslauluja, eikä myöskään esim. Zen Cafen Älä tee (kertsissä sanotaan Älä tee minun kanssani mitään sellaista jonka voisit säästää siihen kun sinulla on mies jonka todella tahdot).Olen samoilla linjoilla. Sama juttu on monien muidenkin biisien kohdalla, esim. Mamban Valokuvia-biisistä tulee aina mieleen, että joku haikailee eksänsä perään, joten ihmettelisin sitä kovasti häiden yhteydessä. Vastaavasti Egotripin Sininen ei ehkä ole ihan positiivisimmasta päästä, eikä Tehosekoittimen Tuu ja rakasta mua kerro kovin onnistuneesta parisuhteesta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipi-lintu Kirjoitettu November 4, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 4, 2006 Olen samoilla linjoilla. Sama juttu on monien muidenkin biisien kohdalla, esim. Mamban Valokuvia-biisistä tulee aina mieleen, että joku haikailee eksänsä perään, joten ihmettelisin sitä kovasti häiden yhteydessä. Vastaavasti Egotripin Sininen ei ehkä ole ihan positiivisimmasta päästä, eikä Tehosekoittimen Tuu ja rakasta mua kerro kovin onnistuneesta parisuhteesta.Taisi olla mun laittamia nuo Sininen ja Valokuvia. Meillä paikkakorttien (ei ollut hääkarkkeja) ideana oli että biisiensanat/biisit/pätkät niistä liittyivät jotenkin meihin kahteen sekä vieraaseen. Ymmärrettävää lienee että kaikille on vaikeaa löytää "täydellistä" kappaletta. Tärkeintä meille oli että paikkakortin haltija itse ymmärtää miksi kyseinen pätkä on valittu hänelle ja että hän ymmärtää että olemme valinneet pätkät henkilökohtaisesti kaikille erikseen. Valokuvia-pätkä oli valokuvaajan paikkakortissa ja Sininen-biisi liittyi meidän häiden suunnitteluun kyseisen vieraan kanssa. Noita mun laittamia biisinpätkiähän ei ole mikään pakko lainata jos ne eivät sovi kuvioihin :, kopioin vain kokolailla kaikki mitä meillä käytettiin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miimuliini Kirjoitettu November 5, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 5, 2006 "Hypitään kuivuneisiin altaisiinPiirretään merkkejä, joita muut eivät ymmärräTäältä on lyhyt matka kaupunkiinPidetään se meistä etäällä"(Ultramariini: Kalpea Tähteni)"Vie mut maailman reunaankaukaisimmalle rannallevie minne päättyy tieharmaasta kaupungistakaukaisimmalle rannallevie alle tähtien"(Tehosekoitin: Kaukaisimmalle rannalle")"Puron ääntä ei voi matkia se virtaa kevyesti sen vierellä ilman sinua olen lyijyä"(Scandinavian Music Group: Iman sinua olen lyijyä)"Olet mun sydämeinOot tähtityttöseinOot säde päivän haavoittuneenOlet mun unelmainOot mun rakkaimpainOot lämpö öiden viileyteen"(Ville Leinonen & Valumo: Tähtityttö) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pallokala Kirjoitettu January 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 9, 2007 Nostelenpas vähän. Pitäisiköhän käyttää kanssa biisinpätkiä karkeissa. Jotenki ne aforismit ym runot on jo vähän kulunita Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dunst Kirjoitettu January 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 9, 2007 Joo, tää on hyvä juttu!! Mä jo ajattelin että ei laiteta koko karkkeja ollenkaan..mutta nyt voisinkin olla eri mieltä =) Toimivia...aivan paras oli mun mielestä se kaija koon "jos sua ei olisi ollut, olisin keksinyt sut ja susta olis tullut ihan samanlainen, mitään en muuttaisi"...tuo oli siis muistista, ei oikein kirjoitettu mutta ajatus tuli varmaan selväksi )Kutsuunkin voisi jonkun lyhyen pätkän pistää laulusta joka merkitseekin jotakin..meillä se sitten varmaan olis rauli somerjoelta...mä innostuin nyt : ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts