janssu Kirjoitettu February 26, 2002 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2002 Meillä tulee hääkarkkeihin biisinpätkiä, sopii meille paljon paremmin laulavina ihmisinä, kuin aforismit tms. Nyt vaan lyö pää ihmeesti tyhjää ??? eli niitä pätkiä puuttuu, vaikka kuinka kuunneltais suomipoppia tai selattais laulukirjoja, ja vaikka osataan paljon biisejä ulkoa kumpikin. Näin tuntuu kyllä käyvän monille muillekin laulaville ihmisille, osaa kyllä kokonaisia lauluja, mutta jos pitää poimia johonkin aiheeseen sopivia paloja, ei muista mittään.. Eli jos teille tulee mieleen joitakin lyhyitä (alla olevat esimerkit mahtuu sopivasti meidän karkkeihin) hääpäivään sopivia pätkiä tyyliin:Tahdon sun elämään, sun aamukahvipöytääsi ja pyykkipäivään. Olet kaikkeni, aarteeni, kallehin, olet onneni, unelmain.Hän sinun on jee jee.Käymme yhdessä ain.Kevyesti niin nyt mä astelen..Mä elämältä kaiken sain.Uskon rakkauteen, uskon ihmiseen, joka kanssas kestää kauemmin kuin huomiseen.niin otan ikikiitollisena niitä vastaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambi Kirjoitettu February 26, 2002 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2002 Minä suojelen sinua kaikelta mitä ikinä keksitkin pelätäei ole sellaista pimeääjota minun hento käteni ei torjuisiUltra Bra / Minä suojelen sinua kaikelta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambi Kirjoitettu February 26, 2002 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2002 Maailmaanvalo kasvoillaanvaeltaa hän jota rakastananna mun tulla mukaan sunlöytää voin aarteen kadotetunseuraan suaseuraan suaKaija Kärkinen & Ile Kallio / Seuraan sua Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambi Kirjoitettu February 26, 2002 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2002 Oot kuin karkkia mulleMakea tunneJonka vain sun huulilta saanAnnan lahjan mä sulle OdotetulleSokeria oon kokonaanNylon beat / Oot kuin karkkia mulle Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
peppiina Kirjoitettu February 26, 2002 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2002 Lempi pehmentää pään (Jonna Tervomaa)Sinä olet minun/maku joka tarttuu/on huulissani (UB:Kaunis ja ylpee)Kun olet kohdallani/viulut soittavat taustalla/kuulen askeleesi pysähtyvän viereeni (UB Kun näen sinut kaukaa)R.A.K.A.S.Sun kanssas katson maailmaa ja samaa untaa nään (15. yö)Kullalleni minä laulelen, ja kellekäs minä muille (Niin minä neitonen..)Käy kanssani niin kotiluolaan näytän sulle tien - ja sinut armaakseni vien. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
peppiina Kirjoitettu February 26, 2002 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2002 Jos sun äänesi kuulisin uudestaan/ Niin sen nauhalle voisin tallettaa/ Ja se kasetti olisi kultaa kalliimpaa (Nylon Beat:Jos)Ja kun sä katot mua/mä voisin punastua/niin mä oon sua miettinyt (Maija Vilkkumaa: Prinsessa jää)Unta kaikki taas/Kanssasi kun kulkea saan/Mitään kauniimpaa en vois koskaan omistaa (Tervomaa: En sinulta rauhaa saa)Olin kakskytviis kun sanoin:"Please, eikö mentäis naimisiin?" (Anssi Kela: Nummela)Niin kirkas kuin taivas, on mieleni mun/Kun vielä tuntea saan rakkautesi sun (J.Karjalainen: Ankkurinappi)Kävelisitkö vierelläni kirkon ovesta?/Kuulisitko sä musiikin soivan holveissa?/Olisinko sinulle läpi aikojen/Se yksi ja ainoa, ainutkertainen?/Juuri se oikea alla tähtien/Se yksi ja ainoa ainutkertainen (Sami Saari: Ainutkertainen)Anna käsi niin mä kanssas kuljen,/ yli pahan päivän näytän tien/Syliin sinut hellin suukoin suljen/ suruistasi kauas turvaan vien (Kirka)sinut kun näin ihmeellinen/sydämessäin ääni niin yksinäinen/kuiskasi näin: siinä hän nyt on...kuolema ei pelottaa voi meitä/taivas taikka tuonela, oot rakkain/eikä edes kuolema erottaa voi meitä/eilen, tänään, huomenna, oot rakkain (Veeti ja Laura Voutilainen: Kuolema) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
peppiina Kirjoitettu February 26, 2002 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2002 Me oltaisiin niinkuin silloin/Taas kaksin niin käytäis illoin/Vain toivoisin, sitä tahtoisin minä niin (Ressu:Jos vielä oot vapaa)Sä kerran löysit myös sen/Tuon puolen vuosisadan rakkauden/Sun oli helppo olla onnellinen, olla onnellinen (Yö: Joutsenlaulu)Se tyttö meni naimisiin/Sen pojan kanssa naimisiin/He rakastivat ja kitarat helisivät, jee-ee (4 baritonia: Pop-musiikkia)Sata kesää, tuhat yötä ainakin tahdon kanssasi sun/Sata kesää, tuhat yötä valvoisin luona rakastetun/Sata kesää, tuhat yötä kaikkineen oisit mun omanain/Sata kesää, tuhat yötä rakkauteen missä ja milloinka vain (Paula Koivuniemi)sinua, sinua rakastan/niin liikkuu pehmeä kätesi/kuin vene varhain aamuisella joella (Sinua, sinua rakastan, m.m. Pepe Willberg)Minä vain, sinä vain/Lyö meillä sydämet vastakkain/Ja yhteiset on askeleet/Sä tieni helpoksi kulkea teet jaYllättää, hämmentää/Usein kohtalo näin/Pojan tie, tytön tie/Sattuma yhteen ne vie (Mamba: Tyttö tuollainen)Muita biisejä, jotka kannattanee tsekata :Pelle Miljoona: Moottoritie on kuuma, Sä kuulut päivään jokaiseen, Hei, me mennään naimisiin, Samuli ja Sani: Olen luonasi sun, Rakkaustarina (m.m. Tapani Kansa) sekä Maarit Hurmerinnan, Kaija Koon, Laila Kinnusen ja Baddingin tuotanto muun muassa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Typy Kirjoitettu February 27, 2002 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2002 EIkös siinä Pepe Willbergin iki-ihanassa Aamu-biisissä ole se kohta joka menee jotakuinkin:Sanon Kultasein, mä näin tahdon olla ain!Sitten on tietenkin SIGin Vuosisadan rakkaustarina, josta voisi löytää jotain kivaa...Minä rakastan Sua, se totta on tänään, yhä enemmän enemmän se tarkoittaa jne Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
janssu Kirjoitettu February 27, 2002 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2002 Kiitos ihan hirveesti!! Näistä löytyi niin paljon lisää, että meidän hääkarkkien tekstit on printattu illan mittaan ;D ja vielä jäi varastoonkin muutama. Sulho saa vielä huomenna päivänvalossa tarkistaa ne, ettei jää mun "lukihäiriöisiä" tieni muuttuu teiniksi - virheitä (näitä aina joskus jää, kun liiaksi tuijottelee samaa tekstiä näytöltä) ja sitten mä alan leikellä ja rullata niitä valmiiksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pajusirkku Kirjoitettu March 30, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 30, 2004 Tosi vanha ketju, mutta en malta olla lisäämättä yhtä laulunpätkää:Ja silloin sankareiden patsaat meidän rakkaudellemme kumartaa ja mahtavimmatkin tekee kunniaa ja kiväärien pauke maailmassa hetkeksi taukoaa ja taivas meidän syntimme unohtaa Mahtipontista ja ah niin ihanaa vanhaa Yötä (Laulu meille kahdelle) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eppaleena Kirjoitettu March 31, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2004 "Sinä vain,ei muut mua huomiseen saa jaksamaan.Sinä vain,yksin pystyt mulle voimaa antamaan.Sinä vain,joka kerran rakkaudem sait syttymään.Sinä vain olet aina ainoain." (Tauski, Sinä vain)"Jos minuutin vain saan,vois vuodet unohtaa otan sen sekunnin kun ensikertaa tavattiin.Jos yhden metrin vaanmä saisin maailmaan, valitsen paikan jossa silloin kohdattiin..." (Nylon Beat; Ainut jonka sain)"Kovin monta vuotta odotettiin,mut pikavuoro sai meidät kiiSe enää pysähdy ei, vaan sydämet veiJa valo näytti rakastaviin..." (Nylon Beat: Nukutaan)"Jos rakastat mua silloin,kun eniten mä sitä tarvitsen, oot mulle oikea ihminen.Ja jos rakastat mua silloin,kun vähiten mä sitä ansaitsen,oot mulle oikea ihminen." (Disco: Pidä hyvää huolta minusta)"Ihan hiljaapainan pääni syleilyysivain sydän villinä lyö.." (Aikakone: Ihan hiljaa)"Kun katsoit minuunkaiken muun mä unohdinKun katsoit minuunvain sinun olla halusinKun katsoit minuunsytyin sylissäs ja paloinSilloin rakastaa sua aloin, kun sä katsoit minuunhetken niin.." ( Anna Eriksson: Kun katsoit minuun)"Jos sua ei ois ollutolisin keksinyt sutOis susta samanlainen tullut,mitään en ois muuttanut." (Kaija Koo: Jos sua ei ois ollut)"Älä sano,minä tiedänEttet osaa elää ilman hellyyttäOlet niin kuin minäkin,liekö sattumaa että kohdattiin.." (Mamba: Saa koskettaa)Tässä nyt joitain, mitä mieleen tuli... Kuka tykkää, kuka ei.. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HVN Kirjoitettu April 1, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2004 …on aamu, herään sylistäsi sinun, kiedot kätes kaulaan minun….…vie minut minne vaan, taivaan rannan taa……kun sinut nään, en hetkeen pysty hengähtämäänkään, ja sydän tahtiaan tarkistaa……yhteinen hetki kahden, toisiamme kuunnellaan……sydämeeni osuman sain, se on amorin viinistä kai……sinä sekoitat minut paremmin kuin mikään muu……tähtilampun alla, siinä sängynlaidalla, kun me kerran suudeltiin, aina uskon ihmeisiin……elä miten ajattelet, se on se elämisen anti……vaik kaikki muu mun onnistuiskin ehkä unohtaa, mä sua muistoistani pois en saa……hän tanssi kanssa enkeleiden, tanssi pienen tanssin, vaan tiedän etten koskaan ,voi häntä unohtaa……ja kun kaiken lasken yhteen, toistan ikivanhan lauseen: uskon rakkauteen…..reissumiestä laulattaa kun kaunista tyttöä saa hän rakastaa……hän, saa mut nauramaan. Hän, saa mut laulamaan. Hän , antoi mulle sävelmän……oi mikä ihana ilta, voi tapahtua mitä vaan……me ollaan sankareita kaikki kun oikein silmiin katsotaan……äidin silmät on sumeat jo, hän sanoo maailma on vaarojen karikko……jos sulla kerran on, joku josta oikeesti välität, niin pidä siitä kii……anna minulle armahduksesi, ole minulle Rafaelin enkeli……niin sekaisin saa pään joskus maailma tää, vain rakkaudella kai se selviää……ja sä hetkellä rakkauden mulle kuiskasit lupauksen, olen tyttösi sulle ikuinen……he rakastuvat kun kitarat surisivat……sen tyttö meni naimisiin, sen pojan kanssa naimisiin, he rakastivat ja kitarat helisivät……vaan sillä on väliä, mikä lopulta on tärkeintä……tänään saletisti natsaa……en vaihtais päivääkään……oot kuin karkkia mulle……elämältä kaiken sain……olet kaikkeni, aarteeni, kallehin, olet onneni, unelmain… Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Irene Kirjoitettu April 2, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2004 Meille tulee tää kutsukorttiin: "Yllättäin, hämmentää, usein kohtalo näinPojan tie, tytön tie, kun sattuma yhteen ne vie.Sinä vain, minä vainLyö meillä sydämet vastakkainja yhteiset on askeleetsä tieni helpoksi kulkea teet..."- Tyttö tuollainen/MambaMies laulanut mulle usein! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muffinssi Kirjoitettu April 2, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2004 Yhden koko elämän,tämän toivon kestävän,mitään muuta en tahdo mä niin...(paljon sanomatta jää) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taikaa Kirjoitettu January 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2005 Kiitos loistavasta vinkistä laittaa biisien pätkiä aforismien tilalle, toivottavasti ideaasi saa lainata Pitkään mietin, että emme laita aforismeja, koska eivät ole oikein meidän tyylisiä. Biisinpätkät sen sijaan on, ihme ettei tullut mieleeni aiemmin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Myrskytuuli Kirjoitettu January 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 28, 2005 Vannoutuneena Dingo-fanina ;D- ja elämä on helppoo silloin kun on joku josta pitää kii- sinä ja minä liikennevaloissa, sinä ja minä slummitaloissa, sinä ja minä aamukasteessaNämä näin pikaiseen häspäkän keskeltä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady_Marian Kirjoitettu January 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 29, 2005 Vannoutuneena Dingo-fanina ;D- ja elämä on helppoo silloin kun on joku josta pitää kii- sinä ja minä liikennevaloissa, sinä ja minä slummitaloissa, sinä ja minä aamukasteessaNämä näin pikaiseen häspäkän keskeltä!;D Sulla on hyvä musiikkimaku.. ;D ;D Tässä vähän lisää.. ..Hän on se, joka sun nimesi oikein ääntääJa saa sut tähtiin lentämään..-Hän on se-..He täällä tanssivat ja toisistaan humaltuivatTäällä kulkuri ja kaunotar rakastuivat..-Kulkuri ja kaunotar-..Sä luulit ei tällaista paikkaa olekaanMissä päänsä voi toisen syliin upottaa..-Kulkuri ja kaunotar-..Sinä saavuit ja puhalsit otsalleni ilmaa helpottavaa..-Kunnian kentät-..Sinä viimeinkin sylissäniAavikolla kukka puhkeaa kukkimaan..-Laulu tulevaisuudelle-..Lupaatko tulla omakseni tässä ja nytTiedän pystyväni ensi kertaa rakastamaan..-Laulu tulevaisuudelle-..Olin tänään niin onnellinenMinut hulluksi teit vain hymyillen..-Nähdään taas-..Minä ymmärrän sua, sinä ymmärrät muaSe on jotain..-Valkoiset tiikerit-..Varjosi on paras taulu, mikä seinälläni on..-Värejä-Edit: Jos joku ei todellakaan tiedä : ;D, niin Dingon biisien sanat ovat Pertti Neumannin käsialaa lähes kokonaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
minttu77 Kirjoitettu January 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 30, 2005 Vau! Mahtaisikohan biisinpätkiä löytyä englanninkielisenä keltään? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seris Kirjoitettu February 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 1, 2005 yksi enkuksi:Love is a word you gave it a nameLove is right nowSo don't close your heartI've been waiting all my lifeFor the moment of our loveWith you(Negative: The moment of our love, ihana biisi!) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Myrskytuuli Kirjoitettu February 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 3, 2005 ;D Sulla on hyvä musiikkimaku.. ;D ;D Tässä vähän lisää.. ..Hän on se, joka sun nimesi oikein ääntääJa saa sut tähtiin lentämään....He täällä tanssivat ja toisistaan humaltuivatTäällä kulkuri ja kaunotar rakastuivat....Sä luulit ei tällaista paikkaa olekaanMissä päänsä voi toisen syliin upottaa....Sinä saavuit ja puhalsit otsalleni ilmaa helpottavaa....Sinä viimeinkin sylissäniAavikolla kukka puhkeaa kukkimaan....Lupaatko tulla omakseni tässä ja nytTiedän pystyväni ensi kertaa rakastamaan....Olin tänään niin onnellinenMinut hulluksi teit vain hymyillen....Minä ymmärrän sua, sinä ymmärrät muaSe on jotain....Varjosi on paras taulu, mikä seinälläni on..Ihanaa Lady_Marian: meni ihan kylmät väreet, kun luin näitä Pitääpä ehdottaa kaasoilemalleni morsmaikulle, että miten ois nämä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassandra Kirjoitettu February 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 4, 2005 Tämä Alicia Keysin If I Ain't Got You-biisin kertsi mulla on soinut päässä nyt taukoamatta kun hääpäivä lähestyy uhkaavasti: ...Some people want it allBut I don't want nothing at allIf it ain't you babyIf I ain't got you babySome people want diamondringsSome just want everythingBut everything means nothingIf I ain't got you... -ja samassa biisissä se loppukin on ihana ...If I ain't got you with me babySo nothing in this whole wide world don't mean a thingIf I ain't got you with me baby... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
WG Kirjoitettu February 9, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 9, 2005 Mahtava idea, mähän oikein innostuin Tässä satoa:Katseet kertoo sen,en ole yksin nytkun tunne yhteinen jatoiveet, turhat toiveetovat yksitellen kaikki täyttyneet- Mamba: Saa koskettaa -Ja taas, kun tulet kiinni minuunmaailmaa alkaa alustaKun saan olla lähelläsi ja palaa halustaSaa koskettaa, ei voi vastustaa.- Mamba: Saa koskettaa -Minä rakastan jokaista elettäsi,sinun ääntäsi tuoksuasiSinä saat minut suunniltani,olen polvillani- Tommi Läntinen: Rakkauslaulu -Tämä ei ole unelmaasatua kaukaisen maanMä sulta kaiken saansun kanssas mä kaiken jaan.- J. Karjalainen: Mä olen sinun -Sinun olkapäältäkaikki hyvältä näyttääSinun vieressäsi mikäänei tee kipeääSinun olkapäätä on niinmukava käyttääTänään vielä tähän vähän jään.- Suurlähettiläät: Valot ja varjot -Viimeinkin, minun vuoroni tulla jo täytyyAikani kahlasin, paikkaani hain,Jumalaani etsin ja sinut viimein sain.- Sir Elwooden hiljaiset värit: Viimeinkin -Miten kertoisin senmitä tunnen nyt kunjokaisen sanan pelkään kuluneenmä suudelmin kai jotain kertoa voin tunteistani sinulle rakkainpäin.- Mamba: Yö on hellä - Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Veke Kirjoitettu February 10, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 10, 2005 Minusta on erityisen tärkeätä laittaa AINA lainauksen jälkeen kirjoittajan nimi näkyviin. Kunnia sille, jolla kunnia kuuluu ja minusta on mukavakin saada tietää vaikka runon tai aforismin kirjoittaneen nimi, jos vaikka haluanm tutustua hänen teksteihinsä enemmänkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Veke Kirjoitettu February 10, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 10, 2005 Ja tietty mielellään biisinkin nimi laulua lainattaessa. Muuten menee ilta mietittäessä, mistä laulusta olikaan kyse... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
WG Kirjoitettu February 10, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 10, 2005 Olen samaa mieltä. Ja jos pätkä on kovinkin lyhyt, en varmaan tunnista koko laulua.Mutta pitäisikö lauluissa laittaa esille nimenomaan sanoittajan nimi? Hän sen työn on tehnyt. Toisaalta esittäjän nimi olisi lukijalle informatiivisempi.Kuitenkaan ei viitsisi laittaa pieneen lappuun niin paljon tietoa, että infoa on enemmän kuin itse biisiä ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts