Guest Danuta Kirjoitettu May 20, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 20, 2006 "Sinä vain saat mut luottamaanmeillä on aikaasinä vain saat mut tuntemaanettä mä kelpaansinä vain saat mut taistelemaan tuulimyllyjä vastaansinä vain saat mut nouisemaanläpi hangen ja jään"Stella: HäävalssiAivan ihana biisi, joka tulee meidän "häävalssiksi". Itkin kun vesiputous kun kuulin tän ekan kerran... :'( :'( Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cillax Kirjoitettu November 1, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 1, 2006 Tää päivä on teidän, se päivä on nyt, kun tanssitte rakkauden tanssin. Tähdetkin taivaan teitä nyt katsoo kun jaatte tään päivän niin onnellisen. Ootte yhdessä olleet jo kauan, ihan nuoresta toisiinne tukeutuen. On tunteenne kasvanut vuosien myötä, niin ilot kuin surutkin ain jakaen. Nyt tienne on alussa vasta. Sen kuljette voimalla rakkauden. Kaikki se kestää ja kaikki se voittaa, sen voima on suuri ja ihmeellinen. Tuossa on Finlandersin "Tää päivä on teidän"-laulun sanat, tuo ihana valssi tulee meille häävalssiksi. Nyt rupesin miettimään, että voisiko tuota mukaillen myös kirjoittaa kutsuun tekstin,eli siis onko "laillista" kirjoittaa kutsuun vaikkapa että "nyt tiemme on alussa vasta, sen kuljemme voimalla rakkauden", ja kirjoittaa alle että "Finlandersia mukaillen"? Olipa se selvästi selitetty mut kyllä joku ymmärtää, luotan teihin :Ja muuten, onkohan tuolla biisillä tarkempi sanoittaja kuin vaan Finlanders, ja mistähän sen löytäis? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
orkidea Kirjoitettu December 6, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 6, 2006 Mitäs mieltä olette Neljän Ruusun uudesta "Tahdon" biisistä, onko se liian erikoinen kutsuun? Tässä biisin sanat siis, tästä voisi ottaa lyhennelmän kutsuun.seurakunta saapuu paikoilleense valmistautuu suureen lupaukseentaipaleet kahden ihmisenyhteiseksi suunnataanja elämä on kuin elokuvaaprinsessa prinssin lopulta saatiara ja kangasta valkeaasuru ja murhe unohtuurakkaus on suurempi kuin muukaikki tietävät sen ja uskovattahdon tahdon valokuva mustavalkoinentuo taasen mieleen suuren päivän senyhdessä näin kun vanhetaanei rakkaus sammu milloinkaanja elämä on kuin elokuvaaprinsessa prinssin lopulta saatiara ja kangasta valkeaasuru ja murhe unohtuurakkaus on suurempi kuin muukaikki tietävät sen ja uskovattahdon tahdon Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tuuls22 Kirjoitettu December 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 7, 2006 löytyiskö englanninkielisiä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palluska Kirjoitettu December 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 7, 2006 Meille tulee kutsun kanteen Tauskin Sinä (Tauski "fani", kun olen) vain biisistä seuraava pätkä:Sinä vain, ei muut mua huomiseen saa jaksamaan.Sinä vian, yksin pystyt mulle voimaa antamaan. Sinä vain, joka kerran rakkauden sait syttymään. SInä vain, olet aina ainoain. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elomorsian Kirjoitettu December 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 7, 2006 Tuosta Neljän ruusun Tahdon-biisistä...Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään tms. mutta mulle tulee tosta sellanen vaikutelma, että on kirjoitettu ironissävytteisesti, eikä tosissaan. Vielä kun ajattelee Ilkka Alangon kirjoitustyyliä yleensä, niin olen entistä vakuuttuneempi tästä. Lisäksi siinä biisin lopussa on jotain lapsen ja aikuisen välistä keskustelua ja ilmeisesti siinä halutaan kuvata jotain riitatilannetta, ainakin äänistä päätellen. Tältä pohjalta en itse ottaisi tätä biisiä häihini missään muodossa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tuuls22 Kirjoitettu December 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 7, 2006 mä otan tahdon-kappaleen, editoituna versiona kuitenkin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
orkidea Kirjoitettu December 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 7, 2006 Niin ajattelinkin, että "Tahdon" biisi voi herättää monenlaisia ajatuksia. En tiedä, mikä Ilkka Alangon tarkoitus/sanoma on ollut, mutta hän on ainakin hiljattain itse mennyt naimisiin, että ihan välttämättä ei olis siltä pohjalta ironiasta kysymys. Itsestäni biisin sanat ovat jotenkin kauniit, mutta täytynee vähän vielä miettiä uudelleen; ehkä oma tunnetila ennen tärkeää päivää vaan saa aikaan erilaisia tulkintoja mutta ilmeisesti myös Tuuls löytää jotain samaa?! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tuuls22 Kirjoitettu December 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 7, 2006 no en mä sitä kiistelyä haluais kuunnella hääpäivänäni Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poison girl Kirjoitettu December 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 13, 2006 Ei kukaan muu oo kanssasi kauniimmin.... Stella Tulee varmaankin meidän kutsuun ensi kesänä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 31.03 2007 Kirjoitettu March 20, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 20, 2007 ;)Meillä tälläinen!Tahdotko mut tosiaan suhteeseen vakavaanpitkin polkuu poloista rinnallasi tarpomaan.Elinkautistani seurassasipäivästä päivään lusimaan.Aamuteesi kanssas jakamaan?Täähän on Popeden laulusta ja hanhiniemen kirjoittama! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
NinniS Kirjoitettu March 21, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 21, 2007 Täällä on ihan hirveesti kaikkia ihania sanotuksia. Itse haluaisin pistää Kirkan Kahden hullun matkan tai Alku kaiken kauniin sanat. Mutta täältä löyty niin paljon kaikkia ihania, että on vaikea päättää. Oliskohan kellään muuten Matin ja Tepon Minä rakastan sua sanoja kokonaan? Se tulee meille häävalssiksi ja ajattelin josko sieltäkin löytyisi joku kaunis kohta kutsuun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lilith Kirjoitettu March 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 23, 2007 Jarkko Martikainen: Valssi tanssitaidottomille1, 2, 3, vaihtuu valssin askeleet.Ei ne taitu niin kuin vuodet ovat taittuneet.Painajaisten vierasväki saapuu irvimään:[ch8221]ei ne osaa tanssia omissa häissäänkään[ch8230][ch8221]Vaan Fred Astairekin kademielin tanssii taivaassaan:h än tanssii niin kuin enkelivaan kuollut on.Ei voi palata maailmaan.Vanhaherra Cohen tanssi loppuun rakkauden.Itse suosin jatkuvuutta. Siksi tanssi en.Jos vain toisten toiveita käyn täällä täyttämään,sekoitan vain pahemmin jo valmiin sekopään.Siksi muita selitysten syitäKuule et:Vain toisilleen on mies ja nainenja vain toisilleen tilivelvollisett ällä matkalla, jossa näin Ylämäessä tönin sua eteenpäin, alamäessä vauhtias´ jarrutan[ch8230] vaikken kanssasi tanssimaan oppinut, opin enemmän: opin sinut. Jotkut käyvät ulkokultaisuuttaan vaalimaan:sääntökirjaan tartutaan kuin lapseen hukkuvaan[ch8230]Kurttuotsin etiketin mukaan eletäänja jos se etiketti petti, sitten itketään[ch8230]Kuka häissään oli päissään?aivan sama se,kunhan matka yhteinen oneikä kesken jää matkan varrelle[ch8230]T älle matkalle, jossa näin Ylämäessä tönin[ch8230]Yksi lysti muulle, nyt kun kaksi on perhe.Siirto siitä mihin vain on mahtava erhe.Ja yhden väitteen vielä laulaa tanssitaidoton:alku kangerrella saa, jos loppu kaunis on. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minttutiina Kirjoitettu May 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2007 Meillä kutsuissa on pätkä Hurriganesin tuttua biisiä:I will stay by your side now and forever.I will always only be in love with you.Is it true when you say that you love me?And it is true that I'm the one? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ar-wen Kirjoitettu May 21, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 21, 2007 Meillä sitten vaihtuikin tuo kutsuun tuleva biisinpätkä..."In joy and sorrow my home's in your arms" -Ville Valo- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
rakkauden lammikko Kirjoitettu May 25, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 25, 2007 minulle tuli ensimäisenä mieleen Chantal Kreviazukin kappale Feels like home.Ite ihastuin kappaleeseen kun ensi kertaa tämän kuulin. Kirjottelenpa koko kappaleen tähän, kun niin kaunis on :"Somethin' in your eyes, makes me wanna lose myselfMakes me wanna lose myself, in your armsThere's somethin' in your voice, makes my heart beat fastHope this feeling lasts, the rest of my lifeIf you knew how lonely my life has beenAnd how long I've been so aloneAnd if you knew how I wanted someone to come alongAnd change my life the way you've doneIt feels like home to me, it feels like home to meIt feels like I'm all the way back where I come fromIt feels like home to me, it feels like home to meIt feels like I'm all the way back where I belongA window breaks, down a long, dark streetAnd a siren wails in the nightBut I'm alright, 'cause I have you here with meAnd I can almost see, through the dark there is lightWell, if you knew how much this moment means to meAnd how long I've waited for your touchAnd if you knew how happy you are making meI never thought that I'd love anyone so muchIt feels like home to me, it feels like home to meIt feels like I'm all the way the back where I come fromIt feels like home to me, it feels like home to meIt feels like I'm all the way back where I belongIt feels like I'm all the way back where I belong"ihanat sanat ja kappaleena vielä ihananpi, kannattaa tosiaan kuunnella tuo jos tulee mahdollisuutta.Toinen kappale on Kate Winsletin What if, mutta se on enemmän jossittelu kappale, "jos minä olisin tehnyt näin ja jos sinä olisit tehnyt näin, niin miten aisat olisivat nyt"- tyylinen, mutta erittäin kaunis sekin. Ihania poimintoja kappaleista tuli kyllä vastaan foorumia lukiessa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
anu_79 Kirjoitettu May 30, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 30, 2007 Meille tulee kutsuun Neljän Ruusun Tahdon biisistä alku. Mun mielestä kaunis, enkä usko että siitä nyt kauheasti mitään ironiaan viittaavia mielikuvia ihmisille syntyy (kuten tällä palstalla aiemmin spekuloitiin). Kiitoskorttiin laitamme biisistä sitten lopun, eli siitä "Valokuva mustavalkoinen..." kohdasta loppuun. Sopii mun mielestä todella hyvin. Ja olen vielä aina tykännyt Neljästä Ruususta joten senkin puolesta valitsin tämän. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Iitu- Kirjoitettu June 10, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 10, 2007 Kukaan ei ole yksinjokaisen luo on saapumassakutsumatonna, aivan hiljaatanssikaveri laihanlainensanat vaan jäävät kynnykselle taas-CMX, Veden ääri -Eikös tämä kappale kerro kuolemasta? :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonse Kirjoitettu July 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2007 Tämä Ufon biisi on ns. meidän biisi jota on tosi herkissä tunnelmissa usein sulhasen kanssa kuunneltu jo suhteen alkuajoista asti. Sanat on aivan ihanat ja saa mut itkemään aika usein kun kuuntelen tätä biisiä, siis hyvässä mielessä, en suruissani! Ajattelin että sen vuoksi se voisi käydä kutsutekstiksi. Kohdat jotka ajattelin laittaa on tummennettu. Kysyisinkin, onko tää liian pitkä pätkä?Pakko kiivetä puuhunsä sekoitat mutPakko kiivetä torniinoon rakastunutMä katson sua alasoot kaunis oot parasSä katsot mua ylöshei tuu tänne myösNäin kaunista maisemaa sun pehmeitä huuliaNäin hienoja päiviä ei voi unohtaa poisMe ollaan aurinko, aurinko ja kuuAurinko kuuhun rakastuuPakko hypätä uimaansä kuumensit mutPakko sukeltaa pohjaanoon rakastunutMä katson sua ylössä näet mut myösSä sukellat alasoot kaunis oot parasSun kauniita kasvojapehmeitä aaltojanäin suuria tunteita ei voi unohtaa poisMe ollaan aurinko, aurinko ja kuuAurinko kuuhun rakastuu-Ufo Mustonen-Auts... tuli taas ihan kylmät väreet kun on niiiiiin ihana biisi! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marta Kirjoitettu July 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 9, 2007 Olen tuloksetta yrittänyt googlettaa sanoja Mikko von Hertzenin biisiin Lupaus (laulaa sen yhdessä Terhi Kokkosen kanssa). Muistaako kukaan miten laulu menee kokonaisuudessaan? Mielestäni se on todella kaunis ja herkkä ja on tosi harmi että sitä kuulee esim. radiossa niin harvoin.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kullannuppu2364 Kirjoitettu July 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 9, 2007 ^ Mä en ko. biisistä välitä pätkääkään, mutta päätin pelastaa sun päivän Kaivoin vanhojen levyjeni joukosta aikoinaan lahjaksi saamani Levottomat-soundtrackin ja kirjoitin ko biisin sanat ylös. Tässäpä siis, ollos hyvä Lupaus - Mikko von Hertzen & Terhi KokkonenUuteen vuoteenodotettuun hetkeensinun kanssas lupauksen teenMe paperille kirjataanja toisiamme katsellaankun salaisuudet tuleen nakataan*Ja nää vuodet vaihtuuja paikat muuttuueikä elämässä vapaapäivää tuuSe mikä nousee, laskeese mikä syntyy, kuoleemutta lupauksemme pitää edelleen*Antaa ja pyytääempii eikä saa mitäänmä lupaan antaa kun osaat pyytääEtsii ja löytääodottaa eikä mitään nääKun kaksi etsii, kaksi löytää*Ja nää vuodet vaihtuuja paikat muuttuueikä elämässä vapaapäivää tuuSe mikä nousee, laskeese mikä syntyy, kuoleemutta lupauksemme pitää edelleen*Ja vaikka heittäis kuperkeikkaatoisillemme emme feikkaasua vain tahdon rakastaaKun mulle riittää kolme sanaaja joka vuosi lupaat samaasua aion rakastaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marta Kirjoitettu July 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 9, 2007 Ah! Kiitos ja kumarrus Kullannuppu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mansikka82 Kirjoitettu July 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 9, 2007 Voi hitsi - enpä ole muistanut koko biisiä! Meillä on uudenvuodenhäät, joten tuo Lupaus-kappale pitääkin soittaa juhlissa. Ehkä jopa häätanssina.. Kiitokset siis minunkin puolestani Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kullannuppu2364 Kirjoitettu July 17, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 17, 2007 Marta ja Mansikka82: Olkaattes hyvät Kiva että oli sanoista hyötyä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kanelli Kirjoitettu July 26, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 26, 2007 Tässä ainakin mua koskettavia biisejä! Zen Cafen EnsisuudelmaMinä tiedän että sitä suudelmaaOlis saanut kumpainenkin odottaaKatulampun alle grillijonostaJäi maitoa ja lihapiirakkaKaihoisasti iskelmä soi automankastaTeinit rikkoi kaljapullojaKreppirautakampauksesi oli mulle uusVuosi oli kahdeksankytkuusMinä poltin northin sinä mentholinHauras oli syli kaupunginVälitöntä kauhua ja synnintuntoaKoin vasta yöllä kotonarefrainViiltävästi taksin valo meitä luotsasiHumalaiset riitaa rakensiLahkeet oli saappaissa ja aamuun ikuisuusVuosi oli kahdeksankytkuusSinä loistit yössä kuin nuori madonnaHileitä ja huulikiiltoaTalutimme pyöriä ja nauroi tarakkaOrastavan lemmen katveessarefrainJa minä tiedän ettei ensisuudelmaaOle tarkoituskaan unohtaaKatulampun alle grillijonosta Ja Scandinaivian Music Group ValmisHaluan hypätä vieraan auton kyytiin hukata ainoat avaimet pestä hiukset sadevesiämpärissä kävellä kenkäni pilalle Haluan juoda miehen pöydän alle väsyttää loput puheillani lähteä kun pitäisi jäädä jäädä kun pitäisi lähteä Haluan rakastaa kerran tyttöjä herätä oudosta asunnosta valehdella nimeni ja ammattini pestä numeron kämmenselästä Sitten olen valmis sinun pitää omanasi Sitten olen valmis sinun pitää omanasi Haluan istua jalkakäytävällä muistamatta mistä olen tulossa tietämättä minne olen menossa lähteä lentokentälle Haluan ajaa vieraaseen satamaan hukata puhelimen rantaveteen joutua ikuiseen katveeseen Haluan pudota kalliolta löytyä elävänä käteni kipsiin sairaalaan kukkia joita en ole enää näkemässä Haluan kiusata vierasta lasta varastaa lompakon saada sähköiskun pistorasiasta ja lyödä kerran kunnolla Sitten olen valmis sinun pitää omanasi Sitten olen valmis sinun pitää omanasi Sitten olen valmis sinun pitää omanasi Sitten olen valmis sinun pitää omanasi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts