Guest Rouvaksi tulevaisuudessa Kirjoitettu May 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 3, 2005 Miten olis Suurlähettiläiden biisi, jossa lauletaan näin:Sinun olkapäällä kaikki hyvältä näyttää, sinun vierelläsi mikään ei tee kipeääSinun olkapäätä on niin mukava käyttää,tähän vielä tänään vähän jäänTämä biisi tulee meillekin sitten joskus olemaan "häävalssina" Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosalinda Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 Siiri Nordinin "Sydämeni osuman sai" on aivan IHANA !!Niin ihanat sanat!! Tulee meille häälehteen! Sydämeni osuman sai.Nuoli on Amorin viinistä kai.Syvälle se upposi niinaivan kuin jäädäkseen iäksi kii.Iskusta sen mä vavahtelen,vaikka se sattuu, mä vaikeroi en.Elin maailmassainluulin, että sen rauhaa ei järkkymään mokoma saa.Mutta ootapa vain,sinä uniini tuut, olet mun, olet unelmissaiin.Päivin ja öin ikävöin vain.Sydämeni kädessä sunheikoksi muutun mä kun rakastun.Sydämeni omakses' saattoivon et' kanssani omasi jaat.Sieluni kuin sumua on,luoksesi etsin ja oon levoton.Sylihisi kaatua kaipaan,hymysi sen saanut on aikaan.Wo-hoo o-yee.En kosketustas ootella malta,polvet multa pettävät alta.Minut saat, kokonaan.Mä sylihisi matkaani teen, yeah.Sydämeni osuman sai.Nuoli on Amorin viinistä kai.Syvälle se upposi niinaivan kuin jäädäkseen iäksi kii.Iskusta sen mä vavahtelen,vaikka se sattuu, mä vaikeroi en....vaikeroi en... hmm mmm mm mmm Muoks: Enpä ollut huomannut, että joku oli jo laittanutkin biisin sanat ketjuun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaisa-Riina Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Voiovoi..näitä lukiessa jäi päähän soimaan Leif Wagerin laulama "Sua vain yli kaiken mä rakastan..." Kaunista...!!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siro Kirjoitettu May 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 23, 2005 Ote laulusta: Rakkaudesta(Ismo Alanko)On kotini linnaakin komeampi, sydämesi.On kotisi lämmin ja lohdullinen,sydämeni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivi@ Kirjoitettu May 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 23, 2005 Ystäviemme hääkutsu tipahti viime viikolla postiluukusta tällaisen tekstin kera:Rakkaudestaan ken voimansa saa,uupumaton sellainen on.Sen vahvistamaa ei voi nujertaa,Se kanssani jaa. -P. Hanhiniemi- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teisku Kirjoitettu May 24, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2005 Jari Sillanpäähän laulaa:Jos saan sulle itseni antaa, kohti rakkauden rantaa sinut saatella saan...Niin ihana biisi.. Ja teharit:Kun yössä yksin vaeltaa, voi kaltaisensa kohdataja hetken tie on kevyt kaksin kulkeaJa taas niisk... ihanaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adelheid Kirjoitettu June 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2005 Aivan ihania! Just hääkutsun teko kuumimmillaan. Sai hyvän idean, kiitos kaikille kirjottaneille! ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lellukka Kirjoitettu June 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 3, 2005 Meille tulee luultavasti tämä:Mä olen sinunsinun enkä kenenkään muunMä olen sinunsama mitä tapahtuuSuistukoon tähdet kauaksi radoiltaanMä olen sinunnyt ja ainiaanTää ei oo unelmaasatua kaukaisen maanMä sulta kaiken saansun kanssas mä kaiken jaan-J. Karjalainen-Zen Cafetakin on ehdolla, yritän nyt saada sulhaseltakin jonkun mielipiteen asiasta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonja04 Kirjoitettu June 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 23, 2005 Haluan ehdottomasti lainata tänne Ismo Alangon "Rakkaudesta"-tekstiä... "Sä lähetät kaukaisen kaupungin luolista valoa lämmittävääme neroja ollaan, sä tiesitkö senme keksimme rakkaudensä olet maa, mä olen kuusä olet kuu, mä olen maarakennan sun sydämeesi taloa, mä rakastan suaenemmän kuin jumalaa" Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
satunalle Kirjoitettu June 26, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 26, 2005 Arja Korisevan hääsunnutai. Sitä tekstiä voi muokata itselleen sopivaksi... Vaikka se ei nyt olekaan pop/rock lyriikka... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
salamanteri Kirjoitettu December 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 7, 2005 Tässä olisi vähän mun keräämiä Zen cafen pätkiä. Suluissa on mistä biisistä pätkä on poimittu ja Samuli Putrohan on nuo kaikki sanoittanut.Saatan viettää monta päivää ajatellen niitä näitä, vihamiesten hautajaisia ja ystävien häitä(Idiootti)Ja sinun sielusiavautuu helposti mullejoskus mä mietinmitä merkitsen sulleolenko sulle ihan tasaista kauraaolenko se jolla sä voit nauraa?(Sella)jollain tutulla tiellä se vastaan tulihymyili hiljaa varmastino mä kysyin sen nimeä, se hiljaa kuiskas:”hei, tule tänne, niin kerron enemmänkin”(Kissa kuumalla katolla)mies on sairas, täysin suunniltaanyönsä valvoo, eikä aikaakaanei nainen tahdo enää vierelleenmies on koirana ja tottelee(Herkkä jätkä)Hei, mä olen jättiläinen vanhan suvun jälkeläinenme varmaan yhteen sovitaan.(Jättiläinen)Mitä luulet, onko meidän mahdollista onnistuaminä olen varma siitä, turha kylvää jollei niitäsen verran on tulosvastuuta(Jättiläinen)Saattaa mennä monta päivää etten sua ymmärrä,silti antais en tuntiakaan pois niistä päivistä.Olet mulle virhe, jota tahtoisi en kadottaa.Olet mulle perkele ja olet mulle satumaa.(Jättiläinen)Me kestäisimme toisiltamme mitä tahansa.Se mitä saisin sinulta, se voisi korvatane levottomat illat sekä unettomat yöt,ajat, turhan hapuilun ja mitättömät työt(Todella kaunis)Me pystyisimme toisillemme ihmeen tekemään,jos sinä pystyt niin kuin minä pystyn näkemään(Todella kaunis)Samaan taloon muuttolasti kovin salakavalastikulkeutuu ja sisustus saa uuden ilmeen kerrassaan(Jos etsit miestä)Tottakai minä rakastan.Tottakai minä rakastan.Tarvitseeko sitä todistella miljoonilla sanoilla?(Sika)Tottakai minä rakastanTottakai sinut haluanTarvitseeko sitä todistellamiljoonilla sanoilla?(Sika)Teen kaikkeni sun vuoksesi.Meen vaikka maan alle nukkumaan.(Teen kaikkeni)Olen surullinen ainakun olen ilman suaen tahdo mennä ulosen edes pukeutuaen osaa tehdä mitäänen tahdo tehdä mitäänolen surullinen ainakun olen ilman sua(Surullinen aina)olen kärsimätön ainakun olen ilman suaen sovi tähän rooliinen osaa mukautuajostain syystä jäädäon parempi kuin mennäolen kärsimätön ainakun olen ilman sua(Surullinen aina)aamulla kun saavuttiedän mitä teenlaitan sinut suureen pulloon lasiseenkorkin pistän kiinnikukaan muu ei saakatsella sua enääolet mulle kuuluvaamulle kuulut vaan (Surullinen aina)Asemalla pysähdynkatson suurta kelloakuinka monta tuntiasiihen että tavataan, taas(Helvetisti järkeä)Siin on helvetisti järkeäet on koko ajan ikävä(Helvetisti järkeä)Minä olen kadullanäen sinut joka nurkallavärimainostauluissakahviloiden kassoilla(Helvetisti järkeä)Minä olen kadullanäen sinut joka paikassaasfaltilla korkkinaröökiaskin kannessa(Helvetisti järkeä)Siin on helvetisti järkeäet on koko ajan ikävähelvetisti järkeäEttei me, vaan minä minä ja mähelvetisti järkeä(Helvetisti järkeä)Jos sinulla on mies jonka todella tahdotja sinulla on mies jota todella etsit,sinulla on mies joka nimesi muistaa aamulla(Älä tee)Jos sinulla on mies jonka todella tahdotja sinulla on mies jota todella etsit,sinulla on mies joka tekisi aamuista lauhkeita(Älä tee)Sinä olet minun tuulensuojatalon seinät sekä postin tuomaminä luen sua pitkään aamulla(Tuulensuoja)Sinä olet minun toiveeni ja haaveeni ja kaikki anteeksitoiveeni ja haaveeni jaSinä olet minun toiveeni ja haaveeni ja kaikki anteeksiSinä olet minun,sinä olet minun(Tuulensuoja)Sinä olet minun keinonahkaturkki, akrobaatti sirkuksenseinäkellon viisarit ja ryijy keltainenSinä olet minun alkuilta, loppupäivä, yöni kiireinenSinä olet minun, sinä olet minun(Tuulensuoja)Puhelimen kohinaei yhteistä kotiaikäviä päiviäkun tuntuu epäreilulta et me ei voida asua yhdessäSä oot tuhannen kilometrin päässä(Tuhannen kilometrin päässä)Me puhutaan ja puhutaan toisillemme asioitajoista mä en oo sanonutkenellekään(En oo koskaan tavannut)En oo koskaan tavannut ketään niin kuin nyt oon sutEn oo koskaan tavannut ketään niin kuin nyt oon sut(En oo koskaan tavannut)Sinä olet minulle kaikki mitä haluankaikki mitä toivoisinkaikki mistä haaveilin(En oo koskaan tavannut)Minun on kaipausihoni tunsi äsken senmeidätyhteen nivoenminä en pelkääminä oon valmis sotimaanjos saan sua koskettaa(Nainen vailla historiaa)Muoks. Älkää ihmetelkö tota yhtä pätkää, missä ikävöidään toista kaukana asuvaa. Me siis asutaan tällä hetkellä töiden takia eri kaupungeissa. Siitä johtuen tuo on muikana. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivego Kirjoitettu December 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 13, 2005 Hei... Mistä Zen Cafen biisistä on toi pätkä:Tottakai mä rakastantottakai sinut haluantarvitseeko sitä todistellamiljoonilla sanoilla?Aivan ihana pätkä ja jonkin verran zen cafeeta tunnen, mut tätä biisiä en tiedä.. Kiitos avusta! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
salamanteri Kirjoitettu December 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 14, 2005 Hei... Mistä Zen Cafen biisistä on toi pätkä:Tottakai mä rakastantottakai sinut haluantarvitseeko sitä todistellamiljoonilla sanoilla?Aivan ihana pätkä ja jonkin verran zen cafeeta tunnen, mut tätä biisiä en tiedä.. Kiitos avusta! Se on biisistä Sika, joka on Idiootti levyllä. Aika kammo biisin nimi muuten. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvi81 Kirjoitettu December 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 14, 2005 Työkseen kirjoittava niuho-Elvi täällä muistuttelee, että kun lainaatte biisien sanoja/runoja tms., muistattehan iskeä perään tekstin tekijän nimen. Ja jotta menee krediitit oikeaan paikkaan, muistakaa, että kaikki lallattelijat eivät tee biisejään itse (tuli mieleen noista Arja Koriseva- ja Siiri Nordin -esimerkeistä).Hauki on kala, ja maapallo pallo, mutta ajattelin kuitenkin muistutella. : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
walna Kirjoitettu January 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 7, 2006 Olettekos tutustuneet Petri Laaksosen teksteihin?!? Sieltä itse löytänyt moniin tilanteisiin osuvia riimejä. Tässä pieni pätkä yhdestä:Sinä olet kaste ja minä olen maa,joka aamua odottaa. Sinä olet tuuli ja minä olen puu,johon tuuli laskeutuu.Sinä olet tuli ja minä kuiva maa,joka liekkiin leimahtaa.Sinä olet meri ja ulapalla senmeren laulua kuuntelen.Me kuulumme yhteen kuin taivas ja maa,ei meitä voi erottaa.Me kuulumme yhteen kuin myrsky ja yö,sinun aaltosi rantaani lyö.Me kohtaamme hetkessä ikuisuuden,me palamme roihuten.Kun muistomme hiekkaan jo haihtunut on,elää rakkaus sammumaton. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
dyddi Kirjoitettu January 11, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2006 Varoituksen sana, ihmiset rakkaat. Jos näette jonkun ihanan sitaatin, kaivakaa biisi vaikka kirjastosta ja kuunnelkaa se kokonaan läpi. Esimerkiksi ensimmäisellä sivulla on lainattu Hukun-biisiä. Kaunis kohta, mutta biisi kertoo ex-muijan perään kuolaamisesta. Vois kutsuttavilla, jotka biisin tunnistavat, mennä kahvit väärään kurkkuun.Sitten aiheeseen: Häävalssistanne (tai mikä teillä mahdollisesti soikaan) löytynee myös nättejä riimejä. Olisi somaa, jos sanat toistuisivat kutsuissa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PoisonIvy Kirjoitettu March 29, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 29, 2006 Aivan Dyddi! Ihmettelen tässä myös sitä, että kun hääkutsuteksteistä on kyse, niin tuossa vilahti seuraavia: olet mulle perkele, vihamiesten hautajaisia, ...ei nyt millään pahalla, mutta onko oikein sopivia.... :-/ :-XSUURIN OSA IHANIA!!!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
salamanteri Kirjoitettu March 29, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 29, 2006 Aivan Dyddi! Ihmettelen tässä myös sitä, että kun hääkutsuteksteistä on kyse, niin tuossa vilahti seuraavia: olet mulle perkele, vihamiesten hautajaisia, ...ei nyt millään pahalla, mutta onko oikein sopivia.... :-/ :-XSUURIN OSA IHANIA!!!! Tuo pätkä taisi olla minun viestistäni. Laitoin sinne poimimiani pätkiä biiseistä. Ne kaikki ei ole tarkoitettu mihinkään hääjuttuihin, mutta ovat samassa tiedostossa, joten en alkanut kaikkia yksitellen sieltä poistamaan. Siksi siellä siis on hautajaisia ja muita joukossa. Ja sitten vielä tuosta, että mistä kokonaisesta biisistä on kyse. Mua ei ainakaan haittaa mistä koko biisi kertoo, vaan nimenomaan se mitä niissä lauseissa lukee. Mutta tietysti jos jotain haittaa se niin jättää ne vaan pois omista häistään.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jii83 Kirjoitettu April 2, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2006 Puhelimen kohinaei yhteistä kotiaikäviä päiviäkun tuntuu epäreilulta et me ei voida asua yhdessäSä oot tuhannen kilometrin päässä(Tuhannen kilometrin päässä)Muoks. Älkää ihmetelkö tota yhtä pätkää, missä ikävöidään toista kaukana asuvaa. Me siis asutaan tällä hetkellä töiden takia eri kaupungeissa. Siitä johtuen tuo on muikana. Snif, tuo pätkä on tosi liikuttava, meilläkin oli suhteen 1.vuosi noin 1000km välimatkaa, silloin tuli kuunneltua iltaisin tuota biisiä aika tiuhaan... :-[ :'( Onneksi ne ajat on ohi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
salamanteri Kirjoitettu April 2, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2006 Snif, tuo pätkä on tosi liikuttava, meilläkin oli suhteen 1.vuosi noin 1000km välimatkaa, silloin tuli kuunneltua iltaisin tuota biisiä aika tiuhaan... :-[ :'( Onneksi ne ajat on ohi. Juu, muistoja tuo elävästi vielä mieleen. Nyt ollaan oltu ihanasti taas yhteisen katon alla jo kuukausi. Toivottavasti ei enää koskaan tuota uudestaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persoona Kirjoitettu April 10, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 10, 2006 YUP: Rakkaus On Pesti HulluuteenSanat: Jarkko MartikainenMeni turvallinen tiistaipäivä,tuiki tavallinen keskiviikko,tuttu torstaikin taisi mennäkoko vikko sitä samaa taas:rauha maass'Mä kävelen kadulla niin kuin nyt kadulla kävelläänkun sitten nään tän ilmestyksenensi silmäyksen myötäsaankin kädet täyteen työtä tässä rakkaudessa nähkääsMeni muutamia viikkoja lisäähurman hetkillä hulluus marssii sisäänja kysyy: onkos täällä rakastavaisiamä taisin tulla oikeaan paikkaanja niinpä nytsinä saat minut kiehumaan,minä saan sinut kiehumaanja yhdessä asutamme maan jonka nimenä rakkaus onHulluuteen, tälläiseen kerta kerran jälkeen mukaan meenmenee toraillessa tiistaipäivämykkäkoulussa keskiviikkotorstai on epätoivoa täynnäja perjantaikin kovin pitkätästä kaikesta saa helposti kyllikseenminne katsonkin aina punaista näänmun pää paisuumä hakkaan sitä seinäännään mustaa verkalleenkunnes taas ymmärretään toisiammekunnes on lämpöa ja tahtoa auttaaja ymmärrystä niille joilla on vain niidentasainen kelkkamäki hautaanJa niinpä taas sinä saat minut juopumaanminä saan sinut luopumaanleikiten antautumaan tällä maalla,jonka nimenä rakkaus onEikä tässä yhtään missäänole mitään normaaliuteen viittaavaarakkaus on pesti hulluuteenMeidän kutsuun tulee siis tosta lopusta toi lihavoitu pätkä, mutta laitoin koko biisin, sillä joidenkin meielstä tämä ei ehkä ole sopivaa tekstiä hääkutsuun. Teksti on kuitenkin niin totta ja kaikkihan sen tietää, ettei suhteet ole pelkkää juhlaa (mutta kaikkien mielestä siitä ei tietenkään tarvitse puhua hääkutsussa ). Mut siis, meille tulee toi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
villituuli Kirjoitettu April 14, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 14, 2006 Ja sitten vielä tuosta, että mistä kokonaisesta biisistä on kyse. Mua ei ainakaan haittaa mistä koko biisi kertoo, vaan nimenomaan se mitä niissä lauseissa lukee. Mutta tietysti jos jotain haittaa se niin jättää ne vaan pois omista häistään..Kyllä minä ainakin miettisin, millainen on koko biisin henki. Kutsuttavalle biisi voi olla hyvinkin tuttu ja herättää voimakkaita mielikuvia, vaikka kyseessä olisi vain yksi lause kappaleesta. Ja suoraan sanoen se antaisi minusta kutsujista hieman oudon kuvan (kun niin paljon on tarjolla sellaisiakin lyriikoita, jotka oikeasti sopivat tilanteeseen) : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
salamanteri Kirjoitettu April 18, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 18, 2006 Kyllä minä ainakin miettisin, millainen on koko biisin henki. Kutsuttavalle biisi voi olla hyvinkin tuttu ja herättää voimakkaita mielikuvia, vaikka kyseessä olisi vain yksi lause kappaleesta. Ja suoraan sanoen se antaisi minusta kutsujista hieman oudon kuvan (kun niin paljon on tarjolla sellaisiakin lyriikoita, jotka oikeasti sopivat tilanteeseen) :No, itse pohdin tuota tilannetta vieraan näkökulmasta. Olen itse ollut vieraana ja minua koskaan ole häirinnyt tekstin laajempi yhteys. Ja kuitenkin jokainen tulkitsee tekstit omalla tavallaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.E.K Kirjoitettu May 10, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2006 Kukaan ei ole yksinjokaisen luo on saapumassakutsumatonna, aivan hiljaatanssikaveri laihanlainensanat vaan jäävät kynnykselle taas-CMX, Veden ääri - Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
autumn Kirjoitettu May 20, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 20, 2006 Juha Tapio, Vuodet vieriä saa"Vuodet vieriä saatoiveena mullaon jokainen niistä vierelläs taivaltaasinuun nähdä kun saanja nähdyksi tullakaksi pelkonsa voittaa.."Meille tuli tämä kutsuun tosin vielä hieman pidempänä versiona koska tossa biisissä on muitakin kohtia jotka ovat meille tärkeitä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts