Piukunen Kirjoitettu April 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 15, 2007 Semmareiden fanina selailin biisejä läpi ja löysin seuraavat:Sata JänistäSä oot parempi kuin sata jänistä sä ootvuolaampi kuin Tourujoki ethän sylistäsmua hätistä minä rakastan sua tokiSä oot aidompi kuin luomutomaattivärikkäämpi kuin vappupallo saanhan ollasun omasi ethän jalkoihis mua talloNiin vähin vedoin on saatukaan aikaanjotain noin äärettömän kaunista Oih!Olet ihmeellinen ehkä olet enkelipudonnut taivaistaSä oot parempi kuin sata jänistä sä ootviekkaampi kuin viskigrogi ethän vetelevain välistä minä rakastan sua tokiSä oot kauniimpi kuin kaunein kukkanenväkevämpi kuin Seppo Räty lennän käsissäskuin rukkanen minä kärsin vaan en säryNiin sua palvon valvon myös yöni työnisaan vain hädin tuskin tehdyksi Aih! Oletvaarallinen ehkä olet vampyyri ime mutkuivaksiOu beibe mä oon sun Veli Kani vie mutkotiis ja halaa mut puhkiHääkellotHääkellot soittaa joudun satimeenHääkellot soittaa joudun satimeenSä osaat lehmät lypsää sun ruokasi on kypsääsä kahvipöydän hienoksi teetsä kannat kaksi tonkkaa ja hoidat konkkaronkkaaja puolestani kirkkoonkin meetSä voit olla odusoga tai kaunis kuuselaoman kylän pohtamo aa kuuma aavikkosiltana kuutamo ootko minun kohtaloHääkellot soittaa joudun satimeenHääkellot soittaa joudun satimeenpappi sanoo aamenen en en en eeeeenpappi sanoo aamenen en en en en ole varma enen ole varma en hääkellot soittaa joudun satimeenpudistelet mattoo kaikki sua kattooemäntä oot verratontukkas tuuleen liehuu sisälläni kiehuupäätöksenkö aika onseison tekemässä ratkaisua tässäeessä lemmen alttarinkohta kellot raikaa tahdon voittaa aikaakarkuun vielä ehtisinHääkellot soittaa joudun satimeenHääkellot soittaa joudun satimeenHääkellot soittaa joudun satimeenvettä olet voimaaOlet öljyä minun hiuksissaniolet öljyä minun lampussaniolet öljyä minun hiuksissanisillä sydämeni on iso kuin ilmapalloOlet tulta minun sisälläniolet kultaa minun kielelläniolet tulta minun sisällänisillä sydämeni on kuuma kuin kuolematuima kuin tuonela on sen liekkiJa seuraan sua mielelläni minne kuljetkinniin kuin peura kaipaa vettä kaipaan luokses minäkinja seuraan sua mielelläni minne kuljetkinminne päätät jäädä sinne jään minäkinOlet kyyhkynen minun pääni päälläolet myrskytuuli minun sisälläniolet kyyhkynen minun pääni päälläsillä sydämeni on vapaa kuin vappupalloOlet vettä minun huulillaniolet voimaa minun lanteillaniolet vettä minun huulillanisillä sydämeni on syväkuin suuri virta vahva kuin kiivas koski kirkasvettä olet voimaa vettä olet voimaa(ei ole rajaa) vettä olet voimaaOnnensirpaleet salaiset toiveetunelmat ja haaveetsinun kanssasi ne toteutuuonnensirpaleet salaiset toiveetunelmat ja haaveetsinun kanssasi ne todeksi teenTässä parit.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jyväskylä Kirjoitettu April 22, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 22, 2007 He,Tykkään tästä runosta tosi paljon, mutta sopiiko se mielestänne hääkutsuun? Itse olen vähän kahden vaiheilla... :-/Tänään kerron sen,mutta se on vaikeaa.Siksi hapuilen,etsin sanaa sopivaa.Tänään kerron sen.Hengästyttää väkisin.On kuin hetkisensisimpääsi näkisin.Olet minulle rakas.Kuuletko, kun kuiskaan sen.Olet minulle rakas,tärkeä ja läheinen.- Anna-Mari Kaskinen - Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cuddlyheart Kirjoitettu May 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 13, 2007 Meille tulee kutsukortin runoksi tällainen:Maailman parhaita ja kauneimpia asioita ei voi nähdä eikä liioin koskettaa. Ne täytyy tuntea sydämellä.Tuo runo vaan tuntuu just sopivalta meille. Mutta sen kirjoittaja on mulla hukassa, on kenelläkään tietoa?Kirjoittaja on Helen Keller, menee englanniksi näin:"The best and the most beautiful things in the world cannot be seen or even touched. They must be felt with the heart-Ihana lausahdus Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cuddlyheart Kirjoitettu May 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 13, 2007 Tulipa täss muutamia runoja mieleeni, jotka voisivat sopia... itsellä tulee olemaan amerikkalais-suomalais-häät, joten tekstiäkin on molemmilla kielillä. Ja tietty, kun olen aina ollut runoihmisiä, niin runoja tulee olemaan varmaan kaikkialla ;D "To love is to receive a glimpse of heaven."-Karen Sunde-"Teillä tulee olemaan niin vahva yhteys, että kun toinen itkee, toinen tuntee suolan maun.""When you smiled,you had my undivided attention.When you laughed,you had my urge to laugh with you.When you cried,you had my urge to hold you.When you said you loved me,you had my heart forever.""You are the sun in my winter sky, you are the hello in my goodbye. You are the stars shining down on me, you are everything I had hoped you would be. You are the arms wrapped around a hug, you are the pull when I need a little tug. You are the lips that feel my gentle touch, you are the one who loves me so much. You are the one who I come to for love, you are my angel sent from above. I need your love, I need you too, because I am the I in I love you."- Linda LaTourelle -"..että ei ole enää iloa kuin hänen iloitessaan,ei surua kuin hänen surressaan;että hänen huokaistessaan rakkaudestahänen hymyillessään kiintymyksestä on tästä eteenpäin ainoa autuus;silloin tietää,että täss on rakastunut ihminenja tämä on rakkautta."-Benjamin Disraeli-"Love doesn't make the world go round.Love is what makes the ride worthwhile."-Franklin P. Jones- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
EloMorsian07 Kirjoitettu May 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2007 Liinaharja: Aivan mahtava runo!!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
milizza Kirjoitettu May 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2007 Onnen kahle kultainen, lämmin loiste rakkauden, ihanin tunne ihmisen, sydän on löytänyt sydämen.Kuka on tämän tekijä???? eikö kukaan muka tiedä???Tarvitsen pikaista apua! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
miiaska Kirjoitettu May 16, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 16, 2007 heimeillä on jo valmiiksi pikkuinen tytön tyllerö joka häiden aikaan on n. 10kk. tietäiskö kukaan jotain nättiä runoa joka sopisi tälläiselle hääparille. olisi kiva jos jotenkin lapsiki mainittaisiin runossa.kiitos jo etukäteen! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dulcet Kirjoitettu May 16, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 16, 2007 Onnen kahle kultainen, lämmin loiste rakkauden, ihanin tunne ihmisen, sydän on löytänyt sydämen.Kuka on tämän tekijä???? eikö kukaan muka tiedä???Tarvitsen pikaista apua!Moro! Mun mielestäni tämä on näitä suomalaisia värssyjä, joille ei aina löydy alkuperäistä kirjoittajaa. Itse tunnen version "Onneksi kahle kultainen / ikuinen side ihmisten / kauniisti kertokoon hohde sen / sydän on löytänyt sydämen"... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jossu_80 Kirjoitettu July 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 13, 2007 Mä elämältä kaiken sainNyt kirkkoon sinut vien kun aamu koittaaKaksin käymme tien ja kellot soittaaLupaan sulle sen Elämältä kaiken sainSormuksen mä voin jo tänään antaaHuntuasi saat sä kohta kantaaLupaan sulle sen Elämältä kaiken sainEi onneamme saa nyt kukaan estääNiin kuin taivas maa se kaiken kestääLupaan sulle sen Sun omakseni tänään saanEi vertaistasi löydy päältä maanSua päästä en pois milloinkaanMä lupaan sen sua vaihda en Elämältä kaiken sainEi onneamme saa nyt kukaan estääNiin kuin taivas maa se kaiken kestääLupaan sulle sen Sun omakseni tänään saanEi vertaistasi löydy päältä maanSua päästä en pois milloinkaanMä lupaan sen sua vaihda en Mä elämältä kaiken sainNyt kirkkoon sinut vien kun aamu koittaaKaksin käymme niin ja kellot soittaaLupaan sulle sen Elämältä kaiken sain Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaniQ Kirjoitettu July 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 15, 2007 Entäs sitten kun linnut on lähteneetja verkkaan käy virtojen juoksu.Entäs sitten kun päivät on viilenneetja poissa on nurmien tuoksu.Sinä vieläkö viivyt mun vierelläintuuli tuiskuna lunta kun heittää.Yhä kätesi löydänkö kädestäinpaksu jää vaikka muistoja peittää.Entäs sitten kun päivät jo hämärtyyse pois viekö elämän uskon.Entäs sitten kun eessämme värjäytyyranta taivaan jo väreillä ruskon.Sinä vieläkö viivyt mun vierelläinaallot raueten iltaan kun taipuu.Yhä kuiskaatko hiljaa mun nimeäinpäivä lopulta mailleen kun vaipuu.Entäs sitten ku lyhenee askeleeton haaveiden tilalla muistot.Entäs sitten kun silmiin saa kyyneleetnauru lasten ja leikkipuisto.Sinä vielä jos viivyt mun vierelläinkun kaikki jo sanottu kerran.Sulle ojentaa tahtoisin elämäinse on sun yhden elämän verran.Elokuvasta Pekko ja massahurmaaja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nelleh Kirjoitettu July 17, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 17, 2007 Entäs sitten kun linnut on lähteneetja verkkaan käy virtojen juoksu.Entäs sitten kun päivät on viilenneetja poissa on nurmien tuoksu.Sinä vieläkö viivyt mun vierelläintuuli tuiskuna lunta kun heittää.Yhä kätesi löydänkö kädestäinpaksu jää vaikka muistoja peittää.Entäs sitten kun päivät jo hämärtyyse pois viekö elämän uskon.Entäs sitten kun eessämme värjäytyyranta taivaan jo väreillä ruskon.Sinä vieläkö viivyt mun vierelläinaallot raueten iltaan kun taipuu.Yhä kuiskaatko hiljaa mun nimeäinpäivä lopulta mailleen kun vaipuu.Entäs sitten ku lyhenee askeleeton haaveiden tilalla muistot.Entäs sitten kun silmiin saa kyyneleetnauru lasten ja leikkipuisto.Sinä vielä jos viivyt mun vierelläinkun kaikki jo sanottu kerran.Sulle ojentaa tahtoisin elämäinse on sun yhden elämän verran.Elokuvasta Pekko ja massahurmaaja.Siis aivan ihana. pääsi kyllä omalle listalle kärkipäähän ehdotukseski kutsuun.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaniQ Kirjoitettu July 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 23, 2007 ^ Mun mielestä se on kanssa ihana, mutta kun menin pölvästi talvella kirjoittamaan sen veljen hääonnittelukorttiin, niin nyt en enää viitsi sitä käyttää.. :-/ Mutta ilo auttaa niitä joille se on passeli! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsB Kirjoitettu October 24, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 24, 2007 Paljon ihania runoja mutta vielakin etsin sita oikeaa runoa kutsuihini. Olisko jollakin etenkin englanninkielisia runoja joista olis myos suomenkieliset vastineet. :-X Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
minä ja hän Kirjoitettu October 26, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 26, 2007 Voiskohan joku auttaa...etsin Rauman Giälisii runoja kutsuun. Yhden löysin täältä, mut ois kiva olla vaihtoehtoja. Kutsu on muuten valmis, mutta runo puuttuu. Pian alkaa tulee kyl kiire.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wing Kirjoitettu October 31, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 31, 2007 Meille tulee kutsuun tekstiksi Arno Kotroa" Vedit minut mukaasi huikeaan hulluuteesimielettömiin maailmoihisiVai oliko se päinvastoinYhtä kaikkisiellä ollaan"Just niin sopiva meille 8-) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
harri-henrik Kirjoitettu November 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 1, 2007 Meillä on projekti vielä ihan vaiheessa, mutta tekstiä tämän polun varrelta on kyllä syntynyt. Ehkä siitä tulee "meidän tarinamme" lisäksi vielä joku yksittäinen, käyttökelpoinen teksti vaikkapa kutsukortteihinkin, sitten kun se päivä koittaa.harri-henrik.blogspot.com Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
thulin Kirjoitettu November 12, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 12, 2007 Meillä tulee häiden aikaan yhteisiä vuosia kuluneeksi kuusi, joten yhdistelemällä erilaisia sovelluksia, saatiin aikaiseksi tällanen:Aikaa vierähti kuusi vuottamutta ei sitä olla odotettu suotta.Siispä kutsumme Teidät todistamaan,kun toisillemme rakkauden valat vannotaan.Vihkiminen tapahtuu xxx kirkossa 15.3.08 klo 13.00.Kirkolta käy matka xxx,jossa hääateria tarjotaanja juhlaa tanssien jatketaan.Tervetuloa! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasander Kirjoitettu December 5, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu December 5, 2007 Ajattelin ensin tätä kun ensi lukemalla tykästyin:Miksi minä olen minäenkä kukaan muu,ja sinä olet sinäetkä kukaan muu?Ihmeellistä olla ihmisinäsinä ja minäja ystävinäminä sinulle sinä.-Kirsi KunnasMutta onko tuo nyt rakkausruno, vai enemmänkin sopiva ystävänpäiväkorttiin... :-? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindie Kirjoitettu January 2, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 2, 2008 Sattuisiko kukaan tietämään suomennosta tälle Thomas Mooren runolle: Came but for friendship, took away love?Tuo tuli tuollaisenaan englanninkielisiin kutsuihin, mutta olisi kiva jos suomenkielisiin tulisi sama suomeksi. Itse en uskalla ruveta runoa kääntämään, kun en ole runollinen ihminen.Superiso kiitos, jos joku sattuisi tietämään tuolle yhtä kauniin suomennoksen kuin alkuperäinenkin on!Meille tuo sopii kuin nenä päähän. Tuon lirkuttelevampaa runoa en olisi suostunutkaan valitsemaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pörris Kirjoitettu January 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 15, 2008 i carry your heart with me i carry your heart with me(i carry it inmy heart) i am never without it(anywherei go you go, my dear; and whatever is doneby only me is your doing, my darling)i fearno fate(for you are my fate, my sweet) i wantno world (for beautiful you are my world, my true)and it's you are whatever a moon has always meantand whatever a sun will always sing is youhere is the deepest secret nobody knows(here is the root of the root and the bud of the budand the sky of the sky of a tree called life; which growshigher than the soul can hope or mind can hide)and this is the wonder that's keeping the stars aparti carry your heart (i carry it in my heart) ee cummings Tämä on todella ihana ja käyttäisin tätä varmasti, jos häät olisivat vielä edessä päin! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sannibal81 Kirjoitettu January 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 15, 2008 Pörriksen laittama runo on kyllä TODELLA kaunis! Ja meillä se tulee vieraskirjan etusivulle! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elletti Kirjoitettu January 20, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 20, 2008 En jaksanut koko triidiä selata läpi, joten postaan uhallani tänne Markku Aroa, vaikka joku kuitenkin on jo nämä sanat laittanut (tosin voisin kuvitella käyttäväni vain boldattuja kohtia, muut sanat kirjoittelin muuten vain, niin kaunis laulu )Etsin kunnes löydän sunEn lopettaa voi kuitenkaanMiten rauhaton oon yhä vain,jotain multa puuttunee.Jotain mikä rauhoittaa,mun sydämeni lyönnit vois.Kuten aamuisin päivä ja yösuutelevat toisiaan:Me jossain kohdataan.Etsin kunnes löydän sunja tiedän toiveen täyttyvän.Ilman sua mitään mieltä ei oiskuljeskella yksinään.Yksin vielä huomiseenmä jaksan sillä löydän sunSinä myös ehkä etsien käyt.Kunnes tulee hetki tuo,se kutsuu meitä luoEtsin kunnes löydän sunsä merkityksen mulle luotOlet syy miksi luovuta en, vaikka joskus ?sana?Sinuun tahdon uskoaJa etsin kunnes löydän sun.Löysin saman myös alkuperäiskielellä Et si tu n'existais pasDis-moi pourquoi j'existeraisPour traîner dans un monde sans toiSans espoir et sans regretEt si tu n'existais pasJ'essaierais d'inventer l'amourComme un peintre qui voit sous ses doigtsNaître les couleurs du jourEt qui n'en revient pasEt si tu n'existais pasDis-moi pour qui j'existeraisDes passantes endormies dans mes brasQue je n'aimerai jamaisEt si tu n'existais pasJe ne serais qu'un point de plusDans ce Monde qui vient et qui vaJe me sentirais perduJ'aurais besoin de toiEt si tu n'existais pasDis-moi comment j'existeraisJe pourrais faire semblant d'être moiMais je ne serais pas vraiEt si tu n'existais pasJe crois que je l'aurais trouvéLe secret de la vie, le pourquoiSimplement pour te créerEt pour te regarderMm mm mm mm mm mm mmMm mm mm mm mm mm mmEt si tu n'existais pasDis-moi pourquoi j'existeraisPour traîner dans un monde sans toiSans espoir et sans regretEt si tu n'existais pasJ'essaierais d'inventer l'amourComme un peintre qui voit sous ses doigtNaître les couleurs du jour Sielun veljien Rakkaudesta laulussa on kaunis kohta, jota voisin ehkä kuvitella käyttäväni kutsussa:Me neroja ollaan sä tiesitkö senme keksimme rakkauden Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elletti Kirjoitettu January 20, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 20, 2008 epuilta: rakastuimme sinä yönä, se ei katoa milloinkaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anuliina Kirjoitettu January 24, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 24, 2008 Kuulin kerran aivan ihastuttavan laulun, jonka sanat menivät suurinpiirtein näin:"Pysty en lupaamaan sulle lailla ruhtinaan,kauniita vaatteita enkä koruja kaulaan,mutta vannon sen, et vuoksi rakkautes,uhmaan vaikka kuolemaaNäen sieluni silmillä kauniin alttarin,ja sinut siellä morsiamenain tietenkin,kun sormuksen sormeesi pujotan,koko maailma vaikeneeSinun rakkauttas vaihtaisi en mä mihinkään,askeleita en ottaisi yksin pimeään,sinun kanssasi elämä niin kaunista on,ja se saa minut itkemäänJa jos meidän tiemme viel kerran erkanee,tiedä että sydämeeni sulle paikan teen,sen sinulle säilytän yksin vain,vuokses vuodatan kyyneleet"san. Sami JylhäViimeinen säkeistö ei ehkä ihan sovi, mutta muokkamaalla tästäkin runosta voisi saada ihanan kutsuun Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugi Kirjoitettu January 25, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 25, 2008 Ihastuin tähän,pitää vielä saada suostumus sulholta.Tyttö kaunis suloinenSydämeltään iloinenPoimii kedon kukkasista kranssin sulhollensaHuomenna kun väistyy kuuTyttö kaunis suppusuuAntaa hennon vartensa komistuksellensaSulho vähä sanainenOttaa vastaan kukkasenNostaa rinnalleen morsiammensaHuomenna kun väistyy kuuPoika tyttöön lupautuuAntaa liiton merkiksi kruunusormuksensaJa onnesta kilahtaaOnnesta rakastaaOnnesta laulaa saaTyttö pojallensaKyllä ne murehet tulla saaKyllä ne hualet tulla saaMe kestetään mitä vaanMe ollaanKimpale kultaaLauri Tähkä ja elonkerjuu/Kimpale kultaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts