Laurencia Kirjoitettu October 31, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 31, 2005 Upis olis aika hassunhauska : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaiffi Kirjoitettu November 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 1, 2005 Meillä oli kutsukortissa Anna-Mari Kaskisen runoTänään kerron sen, mutta se on vaikeaa.Siksi hapuilen,etsin sanaa sopivaa.Tänään kerron sen.Hengästyttää väkisin.On kuin hetkisensisimpääsi näkisin.Olet minulle rakas.Kuuletko, kun kuiskaan sen.Olet minulle rakas, tärkeä ja läheinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raiku Kirjoitettu January 1, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 1, 2006 Tämä lienee kutsuun liian pitkä, mutta koska tämä on kaunein runo, johon olen ikänäni törmännyt, haluan jakaa sen kanssanne. Tietenkin tästä voi irrottaa kutsun runoksi vaikka vain yhden säkeistön tai kaksi. Tämä Michael Longleyn runo kertoo yhdessä vanhenemisesta.HÄÄLAULU Nyt pimeä on täysi, piirittää taloa,yön hyönteiset koputtelevat nälkäisinä päästäkseen sisään, pimeää pitkin suuntaavatkohti ikkunastamme tulvivaa valoa.Ne kai uhmaavat kohtaloa yksinäisinä,ainoat valvojat, niin kuin me,niin onnellisinaettä valo rikkoo meidän lihammeja ruoholle läikkyy säteitä,tällaiset vieraat heijastavatkuin tähdet hullaantuneettämän puutarhan kirkkauttaajelevat sen valokäytävillä, juopuneet,kukkien yläpuolella, jotka supussa nukkuvat,nämä palvojat meidät pukevatkuninkaallisiksi, kun ne lentävätluoksemme, kunnes hiljaiset tähdetvielä hiljemmin syttyvät,ja niiden ikuisuudet yössä palavat,pukeutua juhlavasti viittaan,ympärillämme hiljaisuus, sinäja minä, pimeä luontoja harras valomme sen sisällä,kuninkaallisuus sopii yön tunnelmaan.Ja kun vallien yli syöksyy hiljaisuuteenhiljaisuudesta, paatunut, äkkinäinenja äänekäs junasopeudumme helposti sensekasortoon ja rahtaukseen.Välttämätöntä on syvä läheisyys,koska olemme yhdessä sopineet,että pimeys on tällaistaikuisesti ja koska olemme rakastuneet,ja pimeys jo ikääntyy.Aamu on tulollaan, valotkuten aina, aikataulussaanpikkutunnit avautuvat päiväksimeidän huoneemme eteishuoneenaanse täyttää hiljalleen kaikki talot,meidänkin on kaikkien uhallasanaa sanomatta yölamppu sammutettavakun pimeän viimeiset rippeet laskeutuvatsen päälle, ja häiriintymättä likaisenamakaavasta yöperhosestahuomattava kuinka puut, jotka pimeä muutti näkymättömiksi näyttävättaas aikansa ja historiansa,ja että minne tahansa silmämme näkevätei millään ole yön nimeä,kukat kuihtuvat joka puolellaja tähdet pois häipyvätja sekoittuvat häikäisyyn,vaikka meitä hellästi ympäröivätviime yönä ja me kaksi huoneessayksi niistä valoista olimme,jotka aikainen aamu saa hälvenemään,ja toivomme, että uusissa ulottuvuuksissayhteisen muodon onnistumme löytämään,jossa voimme tuntea toisemmetai että ainakin kun me olemme nousseetne näkyvät muistumina aamunkoitossayhä kirkkaina symboleinakuin liput, jotka liehuvat taivaallakun kuningas ja kuningatar ovat poistuneet. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pinsessa Kirjoitettu January 12, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 12, 2006 Tuntisitko mun ääneni muiden joukosta?Tuntisitko mun nimeni sanomatta?Olisinko sinulle vain joku ihminen?Vai yksi ja ainoa, ainutkertainen?Tuntisitko sä käteni pimeässä?Tietäisitkö mun tarinani kysymättä?Olisinko sinulle läpi aikojenSe yksi ja ainoa, ainutkertainen?Juuri se oikea alla tähtienSe yksi ja ainoa ainutkertainenKävelisitkö vierelläni kirkon ovesta?Kuulisitko sä musiikin soivan holveissa?Olisinko sinulle läpi aikojenSe yksi ja ainoa, ainutkertainen? -Sami Saari- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pilvipouta(Guest) Kirjoitettu January 12, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 12, 2006 Joku tuolla aiempana kyseli talvista runoa. Tässä yksi mielettömän kaunis. Kirjoittajaa en kuollaksenikaan muista, mutta joku suomalainen klassikko tämä on. Yritän tarkistaa tekijän, kun olen taas kotona."Sydäntalvella kukkaset kukkivat,sydäntalvella puhkeevat puut.Elo itse kuin ihmeeksi tullut on.Sadut vaikenevat muut." Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Boogima Kirjoitettu January 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 13, 2006 Me ollaan joskus ajateltu:"RAkkaus on talo jossa voi asua, Luja tie, jota voi kävellä..." Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orange Kirjoitettu January 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2006 Meidän kutsussa oli tämä:Onnen kahle kultainen,ihanin tunne ihmisen,lämmin loiste rakkauden,sydän on löytänyt sydämen.Hieno! Tietääkö kukaan tekijää? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heta syrjänen(Guest) Kirjoitettu March 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 16, 2006 Meille tulee hääkutsuun seuraava runo::-XRINNALLAS RAKKAANI Koskaan en todeksi uskonut oisi sinut näin itsellein kokonaan saan. Ilman sua tänään ei hääkellot soisi, punaiset ruusumme lois hehkuaan. Rinnallas rakkaani elämän matkaani hymyillen nyt lähden taivaltamaan. Vierelläin rakkaani kuljethan kanssani, tien tämän elämään. Ystävät yhteiset matkamme pienen luoksemme tulleet on todistamaan, maailman onnellisin minä lienen, sinut kun kotiimme näin viedä saan. Rinnallas rakkaani elämän matkaani hymyillen nyt lähden taivaltamaan. Vierelläin rakkaani kuljethan kanssani, tien tämän elämään. Antaako elämä lapsia monta, tytön, vai pojan, vai kumpaisenkin. Toisiko säätä se myös sateetonta, välillä paistaa sois auringonkin. Rinnallas rakkaani elämän matkaani hymyillen nyt lähden taivaltamaan. Vierelläin rakkaani kuljethan kanssani, tien tämän elämään. san. Ulla Kytöluhta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heta syrjänen(Guest) Kirjoitettu March 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 16, 2006 Itse olen ihastunut tähän tekstiin:"Minä sinua rakastan, tiedän sen.Se ei ole hetken huumaa, se on nuotion hehkua hiljaistaja roihua polttavan kuumaa.Se ei sammu kun saapuvat hallayöt,se ei kuole kun maassa on routa. Minä sinua rakastan – katsothan,kuinka kirkkaasti tuikkivat tähdet!Ne sinulle yksinään lahjoitan, jos kanssani matkalle lähdet.Ja kun kuljemme raskain askelin,kun aika tuo murheita tupaan, pidän sinua kädestä silloinkinja yhä rakastaa lupaan." Runon olen joskus monta vuotta sitten ottanut talteen jostain lehdestä (jossa julkaistiin lukijoiden omia runoja), mutta tekijän nimi on hukassa... :-/ Sulhasen mielipidettä ei vielä ole kysytty, mutta luulen, että saan aika vapaat kädet tuon runon (ja koko kutsukorttien) suhteen... ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lomakuu Kirjoitettu March 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 16, 2006 Tätä oon ajatellu:Rakkaus ei ole samaa kuin katsoa toisiaan silmiin, se on katsomista yhdessä samaan suuntaan.-Antoine de Saint-Exupéry-Meille tulee tämä sama runo, mutta vähän sujuvammin suomennettuna, eli: Rakkaus ei ole vain toisiinsa tuijottamista, vaan yhdessä samaan suuntaan katsomista. Kiitos tuosta runoilijan nimestä! Nyt saan ihan virallisen nimen sille! (valitettavasti nuita välkkyviä sydämiä ei saa paperikorttiin mukaan, tosin ois ne kyllä vähän kornit ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiiwi77 Kirjoitettu March 17, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 17, 2006 mulla on kanssa vielä runo hukassa mutt tässä yksi ihana" Tämä ilo ylittää kaiken muun ilon.Tänään käy toteen unelma,jota tuskin uskalsin uneksia.Kaikki onni on läsnä,kaikki toivo ja varmuus.Tänä päivänä mealamme rakentamaan elämää -suurempaa kuin kumpikaan meistä olisi yksin kyennyt rakentamaan."- Pam Brown - Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest solmu Kirjoitettu March 26, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 26, 2006 Rakkaus on voima,joka kantaa,talo, jossa voi asua, luja tie, jota pitkin on hyvä kävellä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nat Kirjoitettu March 26, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 26, 2006 Sulho on ehdottomasti ilmoittanut ettei meidän kutsuun sitten runoja rustailla joten meillä tämä ihana runo tullee kirkko-ohjelman takasivulle....Jos sinä olet omenapuutahdon minä olla omenaJos sinä sytyt tuleentahdon minä olla vesitai herkästi syttyvä aineJos sinä hukuttahdon minä olla pohja tai virtaJos sinä katsot kauastahdon minä olla etäinen pisteJos sinä suljet luomesitahdon minä olla äkillinen pimeys-Tommy Tabermannedit. tää nyt näköjään löytyikin jo tuolta kakkos sivulta, mutta olkoon tässä nyt kuitenkin toistona, musta tää on jotenkin niin kaunis.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest taru(Guest) Kirjoitettu April 1, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2006 Olipa kerran kesä kaunis ja kuuma.Seurasi sitä onnen huuma ja tuuma.Vois nyt veneen yhteisen vesille laittaaJa keulan tulevaisuuteen taittaa.Purjeisiin kun myötäinen tuulee,Muutkin onnen sanoman kuulee.Kun xxx kirkon niemessä näät,On siellä xxx ja xxx häät.Vihkiminen tapahtuu klo xx.xx, xx.kuuta,Toivottavasti teillä ei silloin ole muuta.Kestikievariin jatkuu sieltä matka,Hauskanpitoa myöhään yöhön jatka.Yhteisbussi kulkee perille xxx:staVieraiden ei tarvitse murehtia kuljetuksesta.olisiko mitään tämän tapaista talvihäihin sopivaa. hauskaa ja erilaista Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest taru(Guest) Kirjoitettu April 1, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2006 Olipa kerran kesä kaunis ja kuuma.Seurasi sitä onnen huuma ja tuuma.Vois nyt veneen yhteisen vesille laittaaJa keulan tulevaisuuteen taittaa.Purjeisiin kun myötäinen tuulee,Muutkin onnen sanoman kuulee.Kun xxx kirkon niemessä näät,On siellä xxx ja xxx häät.Vihkiminen tapahtuu klo xx.xx, xx.kuuta,Toivottavasti teillä ei silloin ole muuta.Kestikievariin jatkuu sieltä matka,Hauskanpitoa myöhään yöhön jatka.Yhteisbussi kulkee perille xxx:staVieraiden ei tarvitse murehtia kuljetuksesta.olisiko mitään tämän tapaista talvihäihin sopivaa. hauskaa ja erilaista Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pomppi Kirjoitettu April 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 3, 2006 Nyt tuli ongelma:kumpi on oikea Eppu Nuotion alkuperäinen runo?"Häät on sellaset, että marssitaanja yhdellä on päässä pitsiverho.Sitten lauletaan virsi ja edessä nyyhkii nenäliinakerho."VAI"Häät on sellaset, että marssitaan ja yhdellä on päässä pitsiverho.Kaikki nousee seisomaan jaedessä nyyhkii nenäliinakerho."Olen nähnyt molempia käytettävän, mutta haluaisin sen alkuperäisen!Kiitos! [smiley=dankk2.gif] Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
NamiNami Kirjoitettu April 22, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 22, 2006 Meille tuli:olet aamu johon herään,olet päivä jota elän,olet ilta jota odotan, olet yö jota rakastan.Olet unelma jonka haluan Onko kenelläkään tietoa kenen runo tämä on? Meille on tulossa tämä ja olisi kiva laittaa ruonoilijan nimi myös kutsuun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papunen Kirjoitettu April 22, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 22, 2006 Meille tuli Eino Leinon Nocturnen ensimmäinen säkeistö:Ruislinnun laulu korvissani,tähkäpäiden päällä täysi kuu;kesäyön on onni omanani,kaskisavuun laaksot verhouu.En ma iloitse, en sure, huokaa;mutta metsän tummuus mulle tuokaa,puunto pilven, johon päivä hukkuu,siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,tuoksut vanamon ja varjot veen;niistä sydämeni laulun teen.Ei ole ihan perinteinen hää- tai rakkausruno, mutta tuttu ja tärkeä meille. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pulttibois Kirjoitettu April 23, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 23, 2006 Tämä tulee meille:”Häät eivät synny kukistatai hääkelloista tai kynttilöistä,kirkon kuoreista tai pitseistä.Ne eivät kaipaa suurta väenpaljouttatai avaraa näyttämöä.On vain kaksi ihmistä ja heidän rohkeutensajättää taakseen yksi elämä ja löytää toinen –luottaen toisiinsa ja osoittaen todellistakärsivällisyyttä ja suvaitsevaisuutta,antaen toisilleen voimaa ja rakkauttavalmiina kohtaamaan mitkä tahansa vastoinkäymiset,joita tulevat vuodet saattavat tuoda.”-Pam Brown-KIITOS. tämä on ihana, tämän laitamme pienimuotoisiin hääkutsuihimme Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meeri06 Kirjoitettu May 8, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2006 Meille tuli:olet aamu johon herään,olet päivä jota elän,olet ilta jota odotan, olet yö jota rakastan.Olet unelma jonka haluan Myös minä kaipaisin tämän runon kirjoittajaa!? :-? Kuten NamiNamikin totesi, olisi kiva laittaa runoilijan nimi näkyviin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eulalia Kirjoitettu May 9, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 9, 2006 Nulli se dicit muliermea nubere malle quam mihiNaiseni sanoo,ettei halua mennä naimisiinkenenkään kanssapaitsi minunCatullus 70, 1-2 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sani80 Kirjoitettu May 9, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 9, 2006 Meille tulee tämä:Olet nuori -ja minä rakastan vain sinua.Vanhenet -ja minä vain rakastan sinua.Olet vanha - ja vain minä rakastan sinua.Tämä on mielestämme tarpeeksi yksinkertainen ja samalla myös mukava sanaleikki Sulhokin tykkäsi tästä!Ainoa ongelma on, että runon tekijä ei ole tiedossani. Osaisikohan joku auttaa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jonkka Kirjoitettu May 10, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2006 Tämä oli kanssa kiva eräässä kutsussa 9.9.1990 Sydän löysi sydämen9.9.1992 Vaihdoimme sormuksia merkiksi sen9.9.2000 Vannomme ikuisen rakkaudenEn muista oliko päivämäärät nyt justiinsa nuo, mutta periaatteessa kutsu alkoi tälläisillä sanoilla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Smirgeline(Guest) Kirjoitettu July 6, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu July 6, 2006 Meille tulee kutsuun Walt Whitmanin runon, taisi olla elokuvassa Love Story, josta oon sen bongannut jo ihan pienenä, ja jo tuolloin sanonu että tää tulee mun hääkutsuun... Sulholla tuskin on mitään sitä vastaan. Tässä käteni, annan sinulle rahaa arvokkaamman, annan rakkauteni. Annan sinulle saarnoja ja säädöksiä verrattomamman, annan itseni. Haluatko sinä antaa itsesi minulle? Lähdetkö matkalle kanssani? Pysyttelemmekö yhdessä niin kauan kuin elämme?-Walt Whitman Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
October Kirjoitettu August 4, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 4, 2006 Meidän hääkutsussa on runona Finlandersin laulun Oikeesti kertsi... eli:Tahdon oikeesti olla sinun, enkä vain leikisti rakastaa.Kanssas oikeesti kokea kaiken, mikä ollut on unelmaa.Tahdon syliisi painaa pääni, tahdon lämpöösi nukahtaa.Olla kanssasi oikeesti onnellinen, sua oikeesti rakastaa! san. Sinikka Svärd Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts