isasa Kirjoitettu June 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2009 Me laitoimme utsuun Nuoruustangon kaksi viimeistä säkeistöä, toiveena olisi myös, että sulhasen sisko laulaisi kyseisen kappaleen häissä.NUORUUSTANGO(Anu Kaipainen)Lämpöni lempeni annankaunis on nuoruuteinNäät suven ruusut kannanitseni yksin teinEi ole muuta antaakuin tämä nuoruuteinSulle sen tahdon kantaaen ota itselleinMuuta en koskaan tahdokuin sinun olla vaanElämä ympärilläinkaikkoaa kokonaanHuominen päivä ei meitä vaaranna varjollaankun sinun saan vain ollatäysin ja kokonaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Titvi Kirjoitettu December 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu December 4, 2009 Tämä tulee meille.Paina minut sinetiksi sydäntäsi vasten,pane sinetiksi ranteesi nauhaan.Rakkaus on väkevä kuin kuolema,kiivas ja kyltymätön kuin tuonela.Sen hehku on tulen hehkua,sen liekki on Herran liekki. Laulujen laulu 8:6 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janelle Kirjoitettu January 8, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 8, 2010 Meille tulee Veeti Kallion kirjoittama pätkä Laura Voutilaisen biisistä "ei edes kuolema". Biisi sinällään ei merkitse meille mitään, mutta tämä säe on niin nappiin meille osuva ja uskomattoman kaunis mielestäni."Sinut kun näin ihmeellinen,sydämessäin ääni niin yksinäinen,kuiskasi näin:siinä hän nyt on."~Veeti Kallio ~ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna-Riina Kirjoitettu January 12, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 12, 2010 onkohan kukaan törmänny semmoseen runoon mikä kävis häihin joissa on risiäiset samalla??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
fannie Kirjoitettu January 14, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 14, 2010 Väännän täällä kyynelampea :') Aivan ihania!Meille tulee jotain Juha Tapiota.Sä käännyt minua päinsun hymysi tarttuukun lähemmäs tuutMua katsotko vielä näinkun vuosia karttuukun päät harmaantuu?Vuodet vieriä saatoiveena mullaon jokainen niistä vierelläs taivaltaasinuun nähdä kun saanja nähdyksi tullakaksi pelkonsa voittaa - Vuodet vieriä saatai sittenTahtoisi olla en,niin kuin ne joilla valta onMieluummin vaikenen,ja ootan nousua auringonEi mitään siitä saa,jos maailmaa,sen keinoilla tahdon valloittaaSiks mieluummin laulaisinsinulle hiljaaTähän rakkauteen, sen tuntemiseentähän kaipaukseen kaikkeni laitoinLupausten toteutumisenIkävöintiin toivoni annoinMua kantaa saa odotus päivän uudenSiihen voiman saan tuntemisesta totuudenEi viisaampaa, ei kauniimpaakuin tyytyä luottamaan - Ei viisaampaaHenk.koht. haluaisin tuon jälkimmäisen. Saas nähdä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sellofaani Kirjoitettu January 14, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 14, 2010 Haluaisin kutsuumme jonkin suhteellisen hyväntuulisen, mutta ei-humoristisen runon (tai sitten toisesta ääripäästä sellaisen "karun" runon ilman siirappisia "ilman sua elää en mä voi"-juttuja), mutta sitä just eikä melkein runoa ei ole tullut vielä vastaan.Jostain syystä olen mieltynyt Scandinavian Music Groupin Hölmö Rakkaus-kappaleen kertsin lyyrikoihin, joita voisi hiukan muokaten käyttää vaikka näin:Muistatko miltä tuntuujuopua kesäyönähölmöstä rakkaudesta?Kastella jalat heinikossa,tanssittaa tyttöä laiturillasiellä missä kaislat kumartaaSuudella poikaa aidan takanasiellä missä nokkoset lakastuuEn vaan oikein tiedä, sopiiko tuo nyt niin hääkutsuun. Lisäksi sanalla hölmö voi olla negatiivinenkin vivahde, vaikka mun korvaan tuo biisi kokonaisuudessaan ei ole negatiivinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
NapaKissa Kirjoitettu January 25, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 25, 2010 Mimosa123:n runovinkistä sama tuli meillekin, eli kutsukorttiin sisäsivulla oli tuo runo "Kuin taisi se poikanen vastustaasen tyttösen silmäin tulta.Ja mitäpä mahtoi tyttökään, kun vastahan sattui kulta"Ja siihen alapuolelle molempien lapsuuskuvat Kovasti ovat ihmiset kehuneet kutsuamme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sarletta Kirjoitettu February 2, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu February 2, 2010 Minä olen rakastunut elokuvasta Moulin Rouge poimittuun lauseeseen ja käytän sitä häissämme ainakin kutsukorteissa elikkä "The Greatest Thing You'll Ever Learn, is Just To Love and Be Loved In Return" Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
SininenHetki Kirjoitettu February 4, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu February 4, 2010 Aamu kun valon tuo kahden janoisen luo,hetkeksi vielä piiloudumme.vahva on tunne niin vastaus odotuksiin,toistemme syliin kaivaudumme.Pimeästä valoon paetaantoisistamme lohtu haetaan.Leijumme yli huomisenja unohdamme eilisen.Toiseen kun kietoutuu,jää silloin kaikki muu.Todellisuus unohtuu,kun suuta etsii toinen suu.Sinua kaipasin, sanoja tarvitsinkosketit hiljaa sisintäni.Muuttua kaikki voi, herkästi sielu soi.Murtuvat kahleet kehästäni.kohtalo meidät toisiinsa liittiolit vain siinä, se riittiYÖLINTU- PIMEÄSTÄ VALOONToi on mun mielestä hyvä, kokeilen meidän kutsuihin pätkän tuosta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tättähäärä Kirjoitettu February 5, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu February 5, 2010 Ja jos rakastat mua silloin, kun eniten mä sitä tarvitsen,oot mulle oikea ihminen.Ja jos rakastat mua silloin, kun vähiten mä sitä ansaitsen,oot mulle oikea ihminen.Meille tulee tuo, se on Discon kappaleesta Pidä hyvää huolta minusta. Sopii meille kun nenä päähän Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nyytiäinen Kirjoitettu April 5, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu April 5, 2010 Mikä on oikea tapa viittaamiseen, kun on mukaeltu jonkun muun runoa?Siis Mukaeltu N.N:n laulusta X vai mukaelma N.N runostavai N.N:n mukaan vai miten? onko tälle jotain lyhennettä?tämmöistä ollaan siis mietitty:Ei yksin kannata murjottaakun reilun kaverin mukaan saaKaksin meillä on hauskaa niinettä päätimme mennä naimisiin!(mukaeltu A. Martinheimo) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hammari Kirjoitettu April 16, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu April 16, 2010 Meidän kutsun vasemmalle sivulle tulee lainaus Muumipapan urotöistä:Hosuli ja Sosuli seisoivat vierekkäin odottamassa meitä aallonmurtajan uloimmassa kärjessä.- Noo? sanoi Fredrikson ja laski maihin.- Anteeksi vain! sanoi Hosuli. Minä olen mennyt naimisiin!- Minä myös! sanoi Sosuli ja niiasi.- Mutta Mehän sanoimme, että teidän on odotettava iltapäivään, valitti itsevaltias. Nyt ei saadakaan hauskaa hääjuhlaa!- Anteeksi, mutta me emme voineet mitenkään odottaa niin kauan. Olemme niin ihastuneita toisiimme!Hääkutsuumme tulee ihana Hosulin ja Sosulin hääkuva, joten siksi näin. Sopii hyvin myös siksi, että menemme melko nuorina naimisiin.Ja olemme molemmat suuria Jansson -faneja. (: Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
aamur Kirjoitettu May 23, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu May 23, 2010 Meille tulee kutsuihin Meiju Suvaksen kappaleesta Tahdon sinut pieni katkelma.eliYmmärrän sentää tarinamme kaunis onvoima pienen kosketuksenon välillämme suunnatonikuisesti sinun niinminuun on kirjoitettusellaista ei voisi pyyhkiä poisMä tahdon sinutkuulut mun vierelleinvie sinä minutvie koko rakkauteinon puhe tositässä ja ainiaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapsu Kirjoitettu July 5, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu July 5, 2010 Itse olen ihastunut tähän tekstiin:"Minä sinua rakastan, tiedän sen.Se ei ole hetken huumaa, se on nuotion hehkua hiljaistaja roihua polttavan kuumaa.Se ei sammu kun saapuvat hallayöt,se ei kuole kun maassa on routa. Minä sinua rakastan – katsothan,kuinka kirkkaasti tuikkivat tähdet!Ne sinulle yksinään lahjoitan, jos kanssani matkalle lähdet.Ja kun kuljemme raskain askelin,kun aika tuo murheita tupaan, pidän sinua kädestä silloinkinja yhä rakastaa lupaan." Runon olen joskus monta vuotta sitten ottanut talteen jostain lehdestä (jossa julkaistiin lukijoiden omia runoja), mutta tekijän nimi on hukassa... :-/ ]Kyseessä on Lasse Heikkilän kappale "Minä sinua rakastan", sanat ovat Anna-Mari Kaskisen. Löytyy ainakin Elämän siiville laulukirjasta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mindiläinen. Kirjoitettu July 21, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu July 21, 2010 Hei kaikille tuleville & oleville morsiamille!Kutsut jo lähetetty, joten sen suhteen huoli pois. Runoa kutsussamme edustaa laulu, Vanha Polska Hattulasta. Valinta oli itsestäänselvyys, sillä tulevan mieheni kanssa olemme tavanneet kymmenvuotiaina tanhutessa... "Sut kun mun silmäni tansseissa tapassilmiini jäit ja sinä olit seKätesi sä anna mulle, minä annan sulle sydämeni ainoisen.Käteni mä annan sulle, sinä annat mulle sydämesi ainoisen.Tule tähän lähelleni olkaa vasten paina pääsanna mun viedä sua raitilla tanssiinkesällä me vietämme hääs.Taivaalla tähtiä, maanteitä yksiluoksesi johtaa, tämäkö se onTähtesi sä anna mulle, minä annan sulle elämäni ainoisen.Tähteni mä annan sulle, sinä annat mulle elämäsi ainoisen.Kulje tässä vierelläni, onni olkoon kanssamme.Annan sun viedä mua, onnesta laulanmäen päällä on kotimme"-trad....ja töllikin suunniteltu mäen päälle, joten... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pitkhä Kirjoitettu August 4, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 4, 2010 Meille tulee:Yksi on suurempi muitanyt ja ainaja kun sen kohtaat et kysele hintaatai kuuntele jeesusteluitane ei mitään painane ei helli ja polta sun rintaa-Maija Vilkkumaa-Sopii meidän suhteeseen kuin nenä päähän. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heli Kirjoitettu August 17, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 17, 2010 "Kuin varkain sä veit mun sydämen,vaikka tuntenut sua en,kuin tosta vaan teit sen hymyillen.Kuin varkain annan sulle senja päivän jokaisenjonka kanssas kulkea saan" (Yö -vie mut minne vaan) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
My_Dream_Wedding Kirjoitettu August 24, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 24, 2010 Meidän kutsun preludeksi mukaillaan Amorphiksen ihanaa biisiä Her Alone, muuttaen paria sanaa:Her alone I will lend my ear toonly her will I obeyHim alone I will always want to serveonly him I will defy :-X Menee kylmät väreet aina kun kuulen tuon biisin ! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-kk- Kirjoitettu September 7, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu September 7, 2010 Meille tulee kutsuun etusivulle yksinkertaisesti:"Voisiko olla tänään se päivä jolloin sanon sua rakastan?"51-koodia levytti samannimisen kappaleen, ja seurustelun alkuaikoina kuuntelimme paljon tuota biisiä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siipileikki Kirjoitettu September 7, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu September 7, 2010 Aika varmasti tulee runo tai ainakin runonpätkä, sillä kirjoitan runoja itse. Jokin oma runo, joka kertoo meistä, sellaisen aiomme kutsuun liittää Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mermaid2010 Kirjoitettu September 9, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu September 9, 2010 Meillä oli kutsussa osa Anna-Mari Kaskisen kirjoittamasta ja Petri Laaksosen esittämästä kappaleesta Meren laulua kuuntelen.Meren laulua kuuntelenSinä olet kaste ja minä olen maajoka aamua odottaa,sinä olet tuuli ja minä olen puujohon tuuli laskeutuu,sinä olet tuli ja minä kuiva maajoka liekkiin leimahtaa,sinä olet meri ja ulapalla senmeren laulua kuuntelen.Me kuulumme yhteen kuin taivas ja maaei meitä voi erottaa,me kuulumme yhteen kuin myrsky ja yösinun aaltosi rantaani lyö.Me kohtaamme hetkessä ikuisuudenme palamme roihutenkun muistomme hiekkaan jo haihtunut onelää rakkaus sammumaton.Anna-Mari Kaskinen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gadian Kirjoitettu September 16, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu September 16, 2010 Meille tulee tämä Tommy Tabermanin runo:Sitoutua niin syvästiettä muuttuu pohjattomaksiPuristaa niin lujastiettä muuttuu rajattomaksirakastaa niin mielettömästiettei mikään enääole vailla merkitystä. Kylmät väreet kulki kun ekan kerran tuon luin.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marabello89 Kirjoitettu September 19, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu September 19, 2010 Meille tuli kutsuihin tällainen:Elämä käy kuin korkeammaksimilloin ihmisen lasta kaksikäsi kädessä, toistansa tukien,katseesta toinen toisensa lukienkasvavat yhdessä, kasvavat yhteen,leikkaavat, sitovat yhteisen lyhteen.Leipä ei kapea, leipä ei leveä.Osansa saaneen käydä on keveä.-Helvi Juvonen-Musta tuo on kaunis runonpätkä ja kolahti meihin. Etenkin tuo yhteenkasvamisjuttu, koska kutsumme kansikuvassa on kaksi toisiinsa kietoutunutta puuta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saijushka Kirjoitettu September 27, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu September 27, 2010 ARMAAN LÄHEISYYSSua aattelen,kun päivän kimmelteessänään aavat veet.Sua aattelen,kun kuultaa lähteen veessä kuun kujanteet.Nään sinut tomun kohotessa tiellä.Sun yhä nään,kun vaeltaja vaivoin kulkee sielläyön pimeään.Sua kuuntelen,kun laine rannan kehtoon kohisten käy.Jään usein ääntäs kuuntelemaan lehtoonkun hiljentäy.Oon luonas sun jos kauaskin pois lähdet,jäät lähellein.Jo painuu päivä, kohta syttyy tähdet.Käy vierellein.-Uuno Kailas- (suom.) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saijushka Kirjoitettu September 27, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu September 27, 2010 Rakastan sinua paljon, paljon.Mutta tiedän, ettei rakkaudessaedes paljon, ole tarpeeksi.Silti tiedän myös, että minusta tuleekaksinverroin voimakas ja hyvävain siksi, että sinärakastat minua.-Eino Leino- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts