Hollannikas Kirjoitettu February 3, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 3, 2008 ”Häät eivät synny kukistatai hääkelloista tai kynttilöistä,kirkon kuoreista tai pitseistä.Ne eivät kaipaa suurta väenpaljouttatai avaraa näyttämöä.On vain kaksi ihmistä ja heidän rohkeutensajättää taakseen yksi elämä ja löytää toinen –luottaen toisiinsa ja osoittaen todellistakärsivällisyyttä ja suvaitsevaisuutta,antaen toisilleen voimaa ja rakkauttavalmiina kohtaamaan mitkä tahansa vastoinkäymiset,joita tulevat vuodet saattavat tuoda.”-Pam Brown-Moi!Voisiko joku ystävällinen kertoa minulle, mistä tämän runon löytää englanninkielellä? En ole onnistunut löytämään.Olisin ikuisesti kiitollinen! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esteria Kirjoitettu February 5, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 5, 2008 Meille saattaisi tulla tämä:Ei enää synnysellaisia kuin sinä:päät kääntyivät,kun astuit sisään,kuva tarkentui, musiikkituntui hiljenevän.Se on pätkä yhdestä runosta Otto Grundströmin kirjasta Tähtiotsa. Toinen vaihtoehto saattaisi olla tämä, samasta kirjasta:Sinun nimesion minun nimeni puuttuva osa.Minun nimeni on sinun nimesi kadonnut etuliite.Sinun nimesi merkitsee ruhtinatarta,minun jalosukuista.Yhdessä ne tekisivät kunniaakaiken synnytäjälle:rakkaudelle joka ei ole valinta - Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-murmeli- Kirjoitettu March 9, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 9, 2008 En nyt lukenut koko ketjua läpi, joten en tiedä onko tämä jo täällä...Itse en ihan tavanomaista korkealentoista liirunlaarumia halua, joten vanhana suomirock-fanina ajattelin jotain tämmöistä:Tahdotko mut tosiaan suhteeseen vakavaan,Pitkin polkuu poloista rinnallasi tarpomaan?Elinkautistani seurassasi päivästä päivään lusimaan,Aamuteesi kanssas jakamaan? Popeda: Tahdotko mut tosiaanJa sitten jatkoksi tyyliin: Kyllä, me tahdomme ja toivoisimme Teidän saapuvan tärkeää hetkeämme todistamaan sinne ja sinne... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
salza08 Kirjoitettu March 9, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 9, 2008 (muokattu) Luulen, että tämä on meidän kutsussa ainakin osittain. Koska tämä kappale soi autossa, kun tajusin, että rakastan tuota miestä. Itketti, enkä voinut sitä heti kertoa. Oli ihana kesäilta ja piti istua ihan hiljaa kyyneleet silmissä ja odottaa, että pystyi sen sanomaan.Teleks - SIIVETMä taisin jäädä kiinni tähdenlentoonmenin sen mukanajo pitkän aikaa kaivannut oon enemmän sinuakuin ketään muutamietin mihin kaikki oikein jäivät matkan varrellaoon ajatellut nämä yöt ja päivät enemmän sinuakuin ketään muuta, kuin ketään muutaJokainen laittaa kiinni siivet selkäänsäsen kaiken mitä niistä on jäljelläniin sydän vähitellen arpeutuujokainen laittaa kiinni siivet selkäänsäse ainoo joka on mun mielessäse olet sinä, ei kukaan muuMiten voikaan kaikenlaiseen roskaan elämä kuuluatarvitsen vierelleni nyt jos koskaan enemmän sinuakuin ketään muuta, kuin ketään muutaJokainen laittaa kiinni siivet selkäänsäsen kaiken mitä niistä on jäljelläniin sydän vähitellen arpeutuujokainen laittaa kiinni siivet selkäänsäse ainoo joka on mun mielessäse olet sinä, et kukaan muuJokainen laittaa kiinni siivet selkäänsäsen kaiken mitä niistä on jäljelläniin sydän vähitellen arpeutuujokainen laittaa kiinni siivet selkäänsäse ainoo joka on mun mielessäse olet sinä, ei kukaan muu. Muokattu: March 9, 2008, käyttäjä: salza08 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malssi Kirjoitettu March 13, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 13, 2008 Mä olen aina toivonut meille kappaletta Hymnistä rakkaudelle.Tässä on eri säkeistöistä yhdistelty osa (Ranskaksi eka säkeistö on sama, toinen koko biisin viimeinen, syystä että suomalaisessa versiossa se viimeinen ei rimmaa niin hyvin tuon ekan kanssa.) Millonkahan sitä pääsee joskus ketään kutsumaan (toivottavasti pian...), sitä odotellessa... Sinitaivas vaikka katoaa,vaikka jäähän peittynyt on maa,kun mua rakastat, se riittää,kaiken muun voin unhoittaa.Vaikka päivän yhden ainoan,tietäisin mä eessä olevan,kun mua rakastat, se riittää,aika silloin seisahtaa. :-X Le ciel bleu sur nous peut s'effondreret la terre peut bien s'écroulerPeu m'importe si tu m'aimesje me fous du monde entierNous aurons pour nous l'éternitédans le bleu de toute l'immensitéDans le ciel plus de problèmesDieu réunit ceux qui s'aiment. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras_muiskis_* Kirjoitettu March 14, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 14, 2008 Meille tulee kutsuihin "runoksi" Raamatusta yksi kohta, mut mielestäni monet Raamatun kohdat on kuin runoja."Miten kaunis oletkaan, kalleimpani,miten kaunis on katseesi!Kyyhkyjä ovat sinun silmäsi,hunnun verhoamat."Löytyypi Laulujen lauluista, 4:1. Tuolta löytyy muitakin hienoja kohtia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeRi Kirjoitettu March 14, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 14, 2008 mä en muista olenko jo vastannu tähän ketjuun,mutta vasataanpa nyt meille tulee pätkä yö:n taikasanat biisitä pieni pätkä.joka sitten myös tanssitaan juhlissa kun taikasanat lausutaan,niin seisahtaa maa radallaanja katsoo kuu lapsiaan,kun kaksi maan kulkijaatunnustaa rakkauttaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sin Kirjoitettu March 14, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 14, 2008 Mä oon ajatellut haikua meidän kutsuun.. Ei vaan ole löytynyt oikein mieleistä. Vielähän tuota on tosin aikaa kirjoittaa vaikka itse, mutta jos jollain olisi ideoita, niin otetaan kiitollisena vastaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solalen Kirjoitettu March 20, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 20, 2008 Mulla on pari mahtavaa runoa, jotka tekis mieli työntää johonkin kohtaan kutsuja/ kiitoskortteja, mutta ei taida mahtua. Meillä tulee pätkiä häätanssista, mutta tässä on nää kaksi "hylkiötä":"Missä maassa, millä tähdellä kohtasimmemissä metsässä huojuimmemillä niityllä kasvoimme kukkien rinnakkainKulkivatko sielumme samojen usvien läpisaman ikävän kantamina ja nyttällä tähdellätällä polulla kohdatessammesielumme samaa sukualöysivät levon toisissaan"-tuntematon-Sikojen rakkaus Kun auringon alla puhkeaa onni, kun lehmänsä löytää muhkea sonni. Kun kaislikon hauesta hauki saa parin ja kukkoa kosii se kanoista arin. Niin mikseivät sitten sika ja sika saparon verran ja kärsänsä mitan toisilleen vannoisi ikuista valaa: Oi rakkaani, sulle mun kyljykset palaa! Niin kuu etsii maata, niin suu etsii suuta, niin kyyhkyset yhteistä nukkumapuuta. Kun peittojen alla on pehmoista kaksin ja kahdelle yö ryhtyy suojelijaksi. Niin mikseivät sitten sika ja sika saparon verran ja kärsänsä mitan toisilleen vannoisi ikuista valaa: Oi rakkaani, sulle mun kyljykset palaa! -Ilpo Tiihonen- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MissPyjama Kirjoitettu March 20, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 20, 2008 Meijän kutsuun tuli tämä:"Mutta luojani oi olen rakastanutolen rakastanut kaiken aikaaolen rakastanut taivaan sineä kaiaamun usvaista outoa taikaaOlen rakastanut sinun nauruasiolen rakastanut kyyneleitäminä elän ja kuolen sun edessäsiolen rakastanut aina meitäOlen rakastanut illan hämärääkun on lumesta valkeat pellotolen rakastanut tätä elämääsoikoon sille ne kauneimmat kellot"*niisk*Pätkä siis Yön biisistä..blackout vaan biisin nimen kohdalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eekkeri Kirjoitettu March 24, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2008 Meijän kutsuun tuli tämä:"Mutta luojani oi olen rakastanutolen rakastanut kaiken aikaaolen rakastanut taivaan sineä kaiaamun usvaista outoa taikaaOlen rakastanut sinun nauruasiolen rakastanut kyyneleitäminä elän ja kuolen sun edessäsiolen rakastanut aina meitäOlen rakastanut illan hämärääkun on lumesta valkeat pellotolen rakastanut tätä elämääsoikoon sille ne kauneimmat kellot"*niisk*Pätkä siis Yön biisistä..blackout vaan biisin nimen kohdalla.ONNEKSI olen yksin kotona. Silmistä valuu vesi niin että tarttisin ämpärin tuohon polvien päälle. Ihania. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilma83 Kirjoitettu March 26, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 26, 2008 Meille tulee tämä:" Tämä ilo ylittää kaiken muun ilon.Tänään käy toteen unelma,jota tuskin uskalsin uneksia.Kaikki onni on läsnä,kaikki toivo ja varmuus.Tänä päivänä mealamme rakentamaan elämää -suurempaa kuin kumpikaan meistä olisi yksin kyennyt rakentamaan."- Pam Brown – Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marta Kirjoitettu March 28, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 28, 2008 "Missä maassa, millä tähdellä kohtasimmemissä metsässä huojuimmemillä niityllä kasvoimme kukkien rinnakkainKulkivatko sielumme samojen usvien läpisaman ikävän kantamina ja nyttällä tähdellätällä polulla kohdatessammesielumme samaa sukualöysivät levon toisissaan"-tuntematon-^tuon runon on kirjoittanut Maaria Leinonen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kittykatti Kirjoitettu March 28, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 28, 2008 © Jo pilvihin taivas peittyy ja paljas on rannan puu, tuul' laineita ärjyen nostaa, keto kukkiva kellastuu. Suven hertas ja hempeä aika se kestävi hetken vaan, mut ainaiseksi se rinnan voi velloa aaltoamaan. Kesän kukkaset elpyy kyllä taas tullessa keväimen - kun kestäis kesämme lempi yli talven ja tuiskujen! eino leinoonko tämä teistä sopiva runo hääkutsuun? mies vaan naureskeli että vieraat aattelee et meidän suhde ei ole kovin vakaalla pohjalla kun epäillään jo et kestääkö meidän liitto edes seuraavaan kesään Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malssi Kirjoitettu March 28, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 28, 2008 ^ No jos mielipidettä kysyt, niin ehkäpä joku muu kappale Leinon tuotantoa sopisi mun mielestä paremmin. Entäs Nocturne? Toisaalta, entäs jos tuon "kun kestäis" vaihtaisi muotoon "ja kestää", niin se ei vaikuttaisi mitenkään epäilevältä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Kirjoitettu March 30, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 30, 2008 Aivan ihana tuo yönlaulusta otettu pätkä Mutta, muistaako joku laulun nimeä???Ompa kauniit sanat:) Tulisikohan kutsuumme on niin upea ?? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MissPyjama Kirjoitettu March 31, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2008 ^ Biisin nimi on "hengissä". Aiii-van ihana. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lilli_T Kirjoitettu April 2, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2008 Se alkaa aivan hiljaakuin tuuli keväinen.Ja äkkiä vain huomaaton siinä ihminen.Hän unelmasi jakaahän heti ymmärtää.Hän viipyy vierelläsija elämääsi jää.Tietääkö joku onko tämä Anna-Mari Kaskisen runo? Sulho löysi jostain keskustelupalstalta ja haluaisin varmistaa tekijän, ettei tule väärin kutsuun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peikkonen Kirjoitettu April 5, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 5, 2008 On kyllä kaunis tuo Lilli T:n runo!Tietääkö kukaan Pikkumyyn rakkausruonoa tai olisiko ollut ajatuksia rakkaudesta, joskus olen sellaisesta kuullut. Vastailkaahan pikaisesti. Kutsuja pitäisi alkaa kiireen vilkkaan tekemään mutta vielä pahasti suunnittelu vaiheessa.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
shallan Kirjoitettu April 7, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 7, 2008 Tietääkö kukaan Pikkumyyn rakkausruonoa tai olisiko ollut ajatuksia rakkaudesta, joskus olen sellaisesta kuullut. Vastailkaahan pikaisesti. Kutsuja pitäisi alkaa kiireen vilkkaan tekemään mutta vielä pahasti suunnittelu vaiheessa.. Moikka!Tarkoitatko tätä:"Kaksi karamellia kai lasketaan yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa" Ihan takuuvarmaksi en mene lupaamaan tuota sanamuotoa, jostain täältä foorumilta olen sen itsekin poiminut, enkä oo jaksanut selata Tove Janssonin tuotantoa läpi tarkistaakseni sitä Ajateltiin itsekin laittaa tämä korttiin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jkp Kirjoitettu April 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 8, 2008 Ollaan ajateltu laittaa kutsuun j.karjalaista koska se toimii tod.näk. myös meidän häätanssina Kyseinen laulu on myös alusta alkaen ollu "meidän laulu", eli:Mä olen sinun,sinun enkä kenenkään muun.Mä olen sinun,sama mitä tapahtuu.Tää ei oo unelmaa,satua kaukaisen maan.Mä sulta kaiken saan,sun kanssas mä kaiken jaan....... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
shallan Kirjoitettu April 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 11, 2008 Se alkaa aivan hiljaakuin tuuli keväinen.Ja äkkiä vain huomaaton siinä ihminen.Hän unelmasi jakaahän heti ymmärtää.Hän viipyy vierelläsija elämääsi jää.Tietääkö joku onko tämä Anna-Mari Kaskisen runo? Sulho löysi jostain keskustelupalstalta ja haluaisin varmistaa tekijän, ettei tule väärin kutsuun.Moips!Ystäväni kirjotti tän aikoinaan kihlajaiskorttiin, ja on merkinnyt tekijäksi Hannu Tarmion... Mutta yheltä keskustelupalstalta taas löytyi tieto, että olisi juuri Kaskisen kirjoittama... Että tiedä nyt sitten tässä. Kiinnostuin näet itsekin tosta kaunnista runosta. Ei löytynyt Kaskisen kotisivuiltakaan... Tuuthan kertomaan, jos löydät tekijän? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipi Kirjoitettu April 12, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 12, 2008 Entäs sitten kun linnut on lähteneetja verkkaan käy virtojen juoksu.Entäs sitten kun päivät on viilenneetja poissa on nurmien tuoksu.Sinä vieläkö viivyt mun vierelläintuuli tuiskuna lunta kun heittää.Yhä kätesi löydänkö kädestäinpaksu jää vaikka muistoja peittää.Entäs sitten kun päivät jo hämärtyyse pois viekö elämän uskon.Entäs sitten kun eessämme värjäytyyranta taivaan jo väreillä ruskon.Sinä vieläkö viivyt mun vierelläinaallot raueten iltaan kun taipuu.Yhä kuiskaatko hiljaa mun nimeäinpäivä lopulta mailleen kun vaipuu.Entäs sitten ku lyhenee askeleeton haaveiden tilalla muistot.Entäs sitten kun silmiin saa kyyneleetnauru lasten ja leikkipuisto.Sinä vielä jos viivyt mun vierelläinkun kaikki jo sanottu kerran.Sulle ojentaa tahtoisin elämäinse on sun yhden elämän verran.Elokuvasta Pekko ja massahurmaaja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouva TL Kirjoitettu April 12, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 12, 2008 Kirjoitin itse tällaisen runon kutsuumme:On ollut yhteinen meil' osoitejo melko monta vuotta.Ei yhteisiä tavaroita kerätty oo suotta.Vaan ovessa meillä vielä,on sukunimiä kaksi. Yksi nimi tekee meidän oven kauniimmaksi.Sen jälkeen seuraavalla sivulla alkaa Tervetuloa vihkiäisiimme..... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eleuthera Kirjoitettu April 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 19, 2008 Voi mä kyyneehdin täällä Rakastuin kahteen runoon ja nyt vain pitäisi päättää niiden väliltä:Minä Sinua rakastan, tiedän sen. Se ei ole vain hetken huumaa. Se on nuotion hehku hiljainen ja roihua polttavan kuumaa. Se ei sammu, kun sammuvat hallayöt, se ei kuole, kun maassa on routa. Se kestää arjet ja pehmeät yöt, se kestää, on myrsky tai pouta. Ja kun kuljemme raskain askelin, ja aika tuo murheita tupaan, pidän kädestä Sinua silloinkin, yhä Sinua rakastaa lupaan. Minä Sinua rakastan silloinkin, jos ehdimme korkeaan ikään. Olet edelleen minulle suloisin, ei hellyyttä sammuta mikään. Mitä siitä, jos ryppyjä poskiin saat, taikka kumaraan selkäsi taipuu. Kun näen silmäsi kirkkaat ja kuulakkaat, taas polvilleen rakkaus taipuu.(A-M Kaskinen)Entäs sitten kun linnut on lähteneetja verkkaan käy virtojen juoksu.Entäs sitten kun päivät on viilenneetja poissa on nurmien tuoksu.Sinä vieläkö viivyt mun vierelläintuuli tuiskuna lunta kun heittää.Yhä kätesi löydänkö kädestäinpaksu jää vaikka muistoja peittää.Entäs sitten kun päivät jo hämärtyyse pois viekö elämän uskon.Entäs sitten kun eessämme värjäytyyranta taivaan jo väreillä ruskon.Sinä vieläkö viivyt mun vierelläinaallot raueten iltaan kun taipuu.Yhä kuiskaatko hiljaa mun nimeäinpäivä lopulta mailleen kun vaipuu.Entäs sitten ku lyhenee askeleeton haaveiden tilalla muistot.Entäs sitten kun silmiin saa kyyneleetnauru lasten ja leikkipuisto.Sinä vielä jos viivyt mun vierelläinkun kaikki jo sanottu kerran.Sulle ojentaa tahtoisin elämäinse on sun yhden elämän verran.Elokuvasta Pekko ja massahurmaaja.Jälkimmäinen on mulle uusi tuttavuus, Kaskisen runoa olen ennenkin ihastellut. Molemmat jotenkin sopivat meille tosi hyvin, nyt olemme jo vuosien aikana rämpineet yhdessä aikamoisten soiden läpi ja niin lupaamme tehdä jatkossakin.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts