pyytty Kirjoitettu August 4, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 4, 2006 Me olemme ajatelleet säkeistöjä häävalssistamme. Sopiiko tämä teidän mielestä kutsuun?Loistakoon vaan kukkasillaan auringon kiloissa järvien maapeltojen taa elokuussaanhedelmät sadon taas poimijaa odottaa.Todistakaa rakkaudestaankuin taivas ja maa ois häävuoteellaanPäivänä tään syyslemmekkääntanssia voimme ja juhlia lahjoista maanKun yö ennättää, pelloille jäävain pehmeä sumu päin hämärtyvää.Pian aamu on uus, se arkea onvaan ikuisuus helmassaan kantakoon tään tuokion.-Ismo Alanko- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tansku Kirjoitettu August 10, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 10, 2006 Me olemme kotiteollisuus faneja joten sovelsin kutsuun heidän parista kappaleesta seuraavaa:"Tunnen siipiesi pehmeän hipaisun aamun kirkkaassa valossa kun sinut viereeni saan.""Anna minulle kätesi,anna lupaus huomisesta,lupa etten yksin jäätähän kylmään elämään"Ja kutsu tekstinä varsinaisesti oli:Meillä on ilo kutsua teidät vihkiäisiimme lauantaina 30.9.2006 klo 15.00 XXXXkirkkoon ja sen jälkeen juhlimaan ravintola XXXvp. 31.8.2006 menessätansku & sulho Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pauline(Guest) Kirjoitettu August 11, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 11, 2006 Iiiiihania runoja ihan jo melkein tippa silmässä näitä lukee täällä.Suomen kielisiä näyttää löytyvän paljonkin, mutta osaisiko joku auttaa etsimän näistä käännöksiä ruotsiksi, yleisesti ihania ruotsalaisia tai englannin kielisiä? :-? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yllikki Kirjoitettu September 10, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 10, 2006 Kieliversioita kannattaa varmaan etsiä googlesta tekijän nimellä ko. kielisiltä sivuilta haulla.Mutta tässäpä yksi mielestäni sopivan lyhyt ja ihana, vaikkakaan näillä näkymin meidän kutsuun mitä ilmeisimmin ei tule mitään runon pätkää. Mutta jos jollekin muulle olisi tarpeen vielä jotain lainattua niin tästä tämmöinen:Mutta jos sinä kesytät minut, niin me tarvitsemme toinen toisiamme. Sinusta tulee minulle ainoa maailmassa. Ja minusta tulee sinulle ainoa maailmassa... – Antoine de Saint-Exupery, Pikku Prinssi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kesamorsian07 Kirjoitettu September 11, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 11, 2006 Meillä kutsuun tulee:Löytäneet olemme sen,elämämme rakkauden.On onnesta viesti tää,kun meidät nyt vihitään.Meille tulee myös tämä ihanuus ja sitten varsinaisena kutsutekstinä "Ystävällisenä kutsuna ilmoitamme sanovamme tahdon papin edessä, suvun ja ystävien läsnäollessa, xx kirkossa lauantaina pp.kk.vvvv klo xx."Englanninkieliseen kutsuun tulee sama kutsuteksti mukaillen ja runo "From this day forward I will not walk alone. Your heart will be my confort , and your arms will be my home." Näin ainakin jos sulho :exclamation ei muuta mieltään Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepe. Kirjoitettu September 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2006 musta tää on kiva:ihmiset sanovat minulle, että tähdet ovat korkeimmalla, mitä ihminen voi nähdä. mutta minä vastaan heille: "rakastettuni tarttuessa käteeni minä näen paljon korkeammalle"-lauri sallinen- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eLeppis Kirjoitettu October 5, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 5, 2006 Minä haluan ehdottomasti kutsuun runon, mutta ongelmana on se, että tiiän liian paljon ihania... En voi valita! Mutta laitan tänne muutamia suosikkejani, jos vaikka ois muillekin hyötyä. (Ja mielipiteitä saa mullekin avuksi esittää ) Hoidit minua kun olin sairas,kannoit lumisia puitasylissäsi, teit tulta liedenmustaan sydämeen.Markus JääskeläinenLumet putoilevat pimeydestäja kirkastuvat vasta katulyhdyn valossa.Tahdotko, että autan sinua?Vasta kun puhut minulle, tunnen sinut. Näemme kirkkaan talvisen sateen.Niilo RauhalaOlen rikas,rahani tallessapimeällä taivaalla.Risto RasaLehdet putoilevat ja lumi yhtäaikaa.Älä sure mennyttä kesää: se on edessäpäin.Risto RasaSiirrymmekö siis talviaikaan, ystävä?Ehkä. Ehkä ei:silmäkulmassasiäsken pilkahti kevät.Lassi NummiNiin kuin aalto uittaa aallonyli valtameren,niin selviydymme mekintoinen toisiamme tukien.Risto Rasa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
.dcera Kirjoitettu October 28, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 28, 2006 Me olemme ajatelleet säkeistöjä häävalssistamme. Sopiiko tämä teidän mielestä kutsuun?Loistakoon vaan kukkasillaan auringon kiloissa järvien maapeltojen taa elokuussaanhedelmät sadon taas poimijaa odottaa.Todistakaa rakkaudestaankuin taivas ja maa ois häävuoteellaanPäivänä tään syyslemmekkääntanssia voimme ja juhlia lahjoista maanKun yö ennättää, pelloille jäävain pehmeä sumu päin hämärtyvää.Pian aamu on uus, se arkea onvaan ikuisuus helmassaan kantakoon tään tuokion.-Ismo Alanko-Mekin olemme harkinneet yllä olevaa kappaletta häävalssiksemme. Mutta HUOM: jos olette laittamassa tekijän nimen, niin sen on sekä säveltänyt että sanoittanut A.W. Yrjänä, eikä suinkaan Ismo Alanko vaikka kappaleen tulkitseekin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
liinaharja Kirjoitettu November 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 3, 2006 Heräsin toissa yönä kesken unien, ja kirjoitin tämän ylös (oli pakottava tarve ja se pisti ajatuksiani).. en tiedä mistä se tuli:Tää on kuin sadusta suorahan,mut jo tunnetkin prinssin ja prinsessan.He tahdon aikovat sanoa, ja liitolleen siunausta anoa.Nyt toivomme Teitä saapumaan,tätä suurta iloa todistamaan.Siis saavuttehan tämän kutsun myötä,ja juhlitte kanssamme päivää ja yötä.Näin teette päivästämme ihanaa unta,ja täydellinen on satumme valtakunta.Mies piti sitä hyvänä ja sellaisenaan kutsuun sopivaksi... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
murmeli Kirjoitettu November 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 7, 2006 Meille tuli oma runontekele, eli menee näin:Oli vuosi 2001 kun tavattiin,ja kohta sen jälkeen jo rakastuttiin.Viime uutena vuotena kihlat vaihdettiin,ja lupaus avioliitosta annettiin.Pian koittaa suuri päivä tää,joka kaksi onnellista yhdistää.Saa siis prinsessa prinssinsä unelmistaan,ja elää todellista ja kaunista satuaan.Ja haluamme näyttää sen kaikille,perheille, ystäville ja sukulaisille.XX kirkossa 20.1.07 klo XX vihkiminen tapahtuu,jonka jälkeen XX:ssa juhliminen vain jatkuu.Joten sydämellisesti tervetuloa,todistamaan rakkautemme suloa!Loppuun vastauspyyntö ja molempien nimet ja puh.nrot. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tare Kirjoitettu November 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 7, 2006 Toinen toistaan hienompia vaihtoehtoja. Meillä vielä harkinnassa, mutta yhtenä meille sopivana vaihtoehtona voisi olla Häävalssista (sanat Tuula Valkama) seuraavat rivit:"Kun päivä loisti,heilimöitsi viljapellot -silloin kohtasin sun.Toit talvenkin tuiskuihin lämmön jatiesin: oot aina sä mun." Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sysof Kirjoitettu November 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 7, 2006 liinaharja: Uskomattoman hieno tuotos! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eLeppis Kirjoitettu November 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2006 Loppujen lopuksi päädyttiin tähän:Niin kuin hiljaiselle tuulelle on kuiskattava: suloinen, olet suloinen - ja voimakkaalle: mahtavaa - ja keväälle, joka ainoalle; ihana valo! Niin minun sydämeni sanoo sinulle: iloni, minun iloni, minun tieni lämmin ilo.Irja HiironniemiMonet kutsutut ovat kehuneet, että on kaunis ja ei liian ällöromanttinen. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liisa Kirjoitettu November 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 16, 2006 Meille tuli kutsuun vasemmalle sisäsivulle tämä A-M Kaskisen kaunis runo, josta on jätetty yksi säkeistö pois ihan käytännön syistä (tilanpuute):Minä Sinua rakastan, tiedän sen. Se ei ole vain hetken huumaa. Se on nuotion hehku hiljainen ja roihua polttavan kuumaa. Se ei sammu, kun sammuvat hallayöt, se ei kuole, kun maassa on routa. Se kestää arjet ja pehmeät yöt, se kestää, on myrsky tai pouta. Ja kun kuljemme raskain askelin, ja aika tuo murheita tupaan, pidän kädestä Sinua silloinkin, yhä Sinua rakastaa lupaan. Minä Sinua rakastan silloinkin, jos ehdimme korkeaan ikään. Olet edelleen minulle suloisin, ei hellyyttä sammuta mikään. Mitä siitä, jos ryppyjä poskiin saat, taikka kumaraan selkäsi taipuu. Kun näen silmäsi kirkkaat ja kuulakkaat, taas polvilleen rakkaus taipuu.(A-M Kaskinen) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tiitu(Guest) Kirjoitettu November 18, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 18, 2006 Meillä oli tällainen:"Onni on rakkaudessa,missä sielut sulautuvat toisiinsaja sydämet ymmärtävät toistensa kieltä"Kahlil tai Kahil Gibran, löytyy molemmilla nimillä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
HannaMaria Kirjoitettu November 19, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 19, 2006 Tuntisitko mun ääneni muiden joukosta?Tuntisitko mun nimeni sanomatta?Olisinko sinulle vain joku ihminen?Vai yksi ja ainoa, ainutkertainen?Tuntisitko sä käteni pimeässä?Tietäisitkö mun tarinani kysymättä?Olisinko sinulle läpi aikojenSe yksi ja ainoa, ainutkertainen?Juuri se oikea alla tähtienSe yksi ja ainoa ainutkertainenKävelisitkö vierelläni kirkon ovesta?Kuulisitko sä musiikin soivan holveissa?Olisinko sinulle läpi aikojenSe yksi ja ainoa, ainutkertainen? -Sami Saari-...toi on niiiiiin ihana teksti...*niisk*...ihan tässä liikuttuu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenniQ Kirjoitettu November 23, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 23, 2006 Herään kanssas aamuun valkeaanÖinen usva peittää vielä maanSadepisarat jää vain hetkeksi levähtämäänRuohikolle kunnes häviääJuostaan vastaan päivää nousevaaJa rakastutaan aina uudestaanTäysillä niin eletäänRakkaustarina tää, joka meidät tänään yhdistääRakastan sua, rakastan suaMaailma meidät yhteen saaRakastan sua, rakastan suaTaivas ei tahdo erottaaOikeat tunteet kuole eiHuominen vaikka toisen veisToinen jää, etsii häntä aina uudelleen.Viereltäsi koskaan lähtis enTänään viimein vannoa saan senSinut jos kadotanNiin unista löytää saanJa päiviin seuraaviin jäänkaipaamaan.-Tauski-Rakastan sua-Olisitko elämäni viimeinen elämäni rakkaus.-Teleks-Elämäni viimeinen elämäni rakkaus-Eli toi Tauskin biisi vaan jotenkin on mulle niin rakas, mutta soveltuuko lopulta tekstiksi kutsuun.Teleks taas on lyhyesti ja ytimekkäästi asiassa kii oleva kysymys. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amandine Kirjoitettu November 26, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 26, 2006 Minusta hääkutsu ei välttämättä kaipaa runoa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eLeppis Kirjoitettu November 26, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 26, 2006 ^Juu, oon samaa mieltä Amandinen kanssa. Jos runot ei oo itelle mitenkään läheisiä ja ei koe niitä kutsuun kuuluviks, niin hyvin voi olla ilman. Aivan täydellisen kutsusta saa ilmankin. Mulle taas runot on rakkaita ja oon miettiny paljon sitä, miten runot meidän kirjallisessa häämateriaalissa (kutsut, ohjelmalehtiset, kiitoskortit, hääkarkit yms.) näkyy. Mulle kutsun runo oli siis itsestäänselvyys. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShadowCat74 Kirjoitettu November 30, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 30, 2006 Talvihäät On taivaanrannassa talven taikaa. Niin kuulas on sää. Pakkasilmassa kello kaikaa, hääkutsu helähtää. Ei vuodenkiertoa saata estää, ei aikaa seisauttaa. Tää liitto kyllä kestää. Sen tuiskutuulet lujittaa, kun valkoisen vaipan saa maa. Kun kietoutuu huntuun huurteiseen puu, se parhaimpiinsa hääjuhlaan pukeutuu. Jääpeitteissään järvi käy säihkymään, kun talvihäät vietetään. - H. Oskala- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
juuliaj Kirjoitettu December 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 3, 2006 Täältäpä löytyi paljon hyviä vaihtoehtoja kutsuihin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maikki_84 Kirjoitettu December 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 13, 2006 Tietääkö kukaan semmosta runoa, joka sopis talvihäiden kiitoskortteihin tai kutsuihinkin? Se meni jotenkin niin et talvi on mennyt ja tulee kevät ja kesä, mutta rakkaus vaan jää.. Tai jotenkin.. Oon lukenu sen jostain mut en enää löydä sitä! :-? :-? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pottu82 Kirjoitettu December 14, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 14, 2006 Tämä on kaunis ja mielestäni käyttökelpoinen myös hääkutsun runoksi...Tänään kerron sen, mutta se on vaikeaa. Siksi hapuilen, etsin sanaa sopivaa. Tänään kerron sen. Hengästyttää väkisin. On kuin hetkisen sisimpääsi näkisin. Olet minulle rakas. Kuuletko, kun kuiskaan sen. Olet minulle rakas, tärkeä ja läheinen. - Anna-Mari Kaskinen – Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammi08 Kirjoitettu December 20, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 20, 2006 Löysin jo vuosia sitten maailman kauneimman runon hääkutsuuni, mutta en sitten voinutkaan käyttää sitä, koska menemmekin naimisiin talvella. Tämä sopisi kyllä ihanasti kesämorsiamen kutsuun!Tämä hetki on nyt:on kukkien hetkija täyden kesän.On kauneuden hetki.On morsiamen ja sulhasen hetki.Hetkien hetki:rakkaus kohtaa rakkauden.-Eeva Kilpi-Toivottavasti tästä on jollekin iloa! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sts Kirjoitettu December 30, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 30, 2006 ^ varmasti on iloa! Kopsasin omaan päikkyyni.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts