Mimosah Kirjoitettu February 3, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu February 3, 2012 (muokattu) Meillä on kutsun alareunassa: ”Amor, ut lacrima, ab oculo oritur, in pectus cadit”“Rakkaus on kuin kyynel,se syntyy silmässä ja valuu kohti rintaa”Publilius Syrus, A39Ja humoristisen juhlaohjesäännön lopulla:”Nescis quid sit amor, iuvenis, si ferre recusas immitem dominam goniugiumque ferum”“Et tiedä, nuori mies, mitä on rakkaus, jos kieltäydyt kestämästä julmaa vaimoa ja ankaraa avioliittoa” -Lygdamus 4, 73 Muokattu: February 3, 2012, käyttäjä: Mimosah Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sweetie^^ Kirjoitettu February 3, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu February 3, 2012 Meidän kutsuissa oli katkelma Oskalan Talvihäät- kappaleesta. Ajatuksena oli alun perin että kyseinen kappale olisi toiminut myös häävalssina, jolloin vierailla olisi ollut löydettävänä pieni "juju", mutta valitettavasti valintamme menikin toisin."Kun kietoutuu huntuun huurteiseen puu,se parhaimpiinsa hääjuhlaan pukeutuu.Jääpeitteessään järvi käy säihkymään,kun talvihäät vietetään."Arvata ehkä voi, että meillä juhlitaan helmihäitä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
<N86> Kirjoitettu February 15, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu February 15, 2012 Osaako joku sanoa kenen runo tämä on?Jostain olen tämän napannut, mutta tekijästä ei ole tietoa"Linnulla on siipensäauringolla lämpönsäMaalla merensä jataivaalla tähtensä.Mutta minulla on Sinutja Sinä olet minullene kaikki." Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pampuliina Kirjoitettu February 15, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu February 15, 2012 Meille tulee"Se ei sammu kun sammuvat hallayöt.Se ei kuole kun maassa on routa.Se kestää arjet ja pehmeät yöt.Se kestää on myrsky tai pouta.Kun kuljemme raskain askelinja aika tuo murheita tupaan,pidän kädestä sinua silloinkin,yhä sinua rakastaa lupaan." Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
miinin Kirjoitettu March 17, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu March 17, 2012 Me pistimme pätkän CMX:n Suurta yötä päin-kappaleesta:sinulla on hulluutesihulluuksiini sopivatkulmillasi elo juhliihimon koski kuohuaasilmissäni vahvuutesihuuhtoo kiven ihoksikuin tuuli pilvipaimenenakäsi ottein pitävinTekijä siis A.W.Yrjänä. Sopi todella hyvin kutsun yleiseen linjaan ja meihin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest naimisiin12 Kirjoitettu March 21, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu March 21, 2012 Meille tulee"Se ei sammu kun sammuvat hallayöt.Se ei kuole kun maassa on routa.Se kestää arjet ja pehmeät yöt.Se kestää on myrsky tai pouta.Kun kuljemme raskain askelinja aika tuo murheita tupaan,pidän kädestä sinua silloinkin,yhä sinua rakastaa lupaan."Kaunis runo.Talvihäitä suunnitelmissa, ja jotain talvimaista runoa etsimässä... apua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flik Kirjoitettu March 21, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu March 21, 2012 Sitoutua niin syvästiettä muuttuu pohjattomaksiPuristaa niin lujastiettä muuttuu rajattomaksiRakastaa niin mielettömästiettei mikään enääole vailla merkitystä- Tommy Tabermann<3 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
eekoo Kirjoitettu April 11, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 11, 2012 meidän pitäs kohta kutsut pistää jakoon ja minä täällä paniikissa alan olee kun niin muka nirsona en löydä mitään kivaa runoa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kesämorsian Kirjoitettu April 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 12, 2012 Kutsupuuhissa täälläkin. Mun mielestä kannattaa jättää runo pois, jos ei keksi mitään kivaa.Olisi tosiaan kiva tietää, kenen kirjoittama runo tämä on:"Linnulla on siipensäauringolla lämpönsäMaalla merensä jataivaalla tähtensä.Mutta minulla on Sinutja Sinä olet minullene kaikki."Sopii ihanasti kesähäihin! No, eipä se ole varmaan kamalaa, jos runon kirjoittajaa ei löydy, laitetaan sitten ilman sitä.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaryLouise Kirjoitettu May 6, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 6, 2012 Meillä on kutsuissa Anna Puun biisistä pätkä.Tuima talvi tai kesä helteinen,Tulkoon tulvat kadut peittäen.Myrsky, mikä tahansa, mä kestän sen,Kun olet minun, kun olet minun.Rikkaiksi tullaan tai rutiköyhdytään,Kunhan vain on katto päällä pään.Linna se on yksiökin, mä luokses jään,Kun olet minun, kun olet minun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elo2013 Kirjoitettu May 6, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 6, 2012 (muokattu) Minä tahtoisin kutsuun tekstin:" Tahdotko mut tosiaan, suhteeseen vakavaan. pitkin polkuu poloista rinnallasi tarpomaan.."( P. Hanhiniemi )Ja kutsun sisäsivulle:Me Tahdomme!Siinä ja siinä kirkossasilloin ja silloinjne jne... Muokattu: May 6, 2012, käyttäjä: elo2013 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mollastiina Kirjoitettu June 5, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 5, 2012 Meille tulee katkelma häävalssistamme:Ylämäessä tönin sua eteenpäin,alamäessä vauhtias jarrutan.Vaikken kanssasi tanssimaan oppinut,opin enemmän: opin sinut.(J. Martikainen)Tuo biisi muutenkin kolahti molempiin heti kun sen kuulimme: se on niin meitä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
unsku Kirjoitettu June 5, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 5, 2012 Meidän kutsussa on tämä:Sitoutua niin syvästiettä muuttuu pohjattomaksiPuristaa niin lujastiettä muuttuu rajattomaksiRakastaa niin mielettömästiettei mikään enääole vailla merkitystä- Tommy Tabermann :-X :-X :-X Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rimiina Kirjoitettu June 26, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 26, 2012 Meille ei vielä aihe ajankohtainen, mutta luultavasti otamme jomman kumman näistä:Minun RakasMinun Rakas - sanon.Minun Rakas - tarkoitan.Minun Rakas - rakastan.Minun, Sinun, yhteinen,polkumme ollut on jo takana tähtien,siellä sovimme jo kaiken tämän,yhteiset hetket ja viivat elämän.Minun Rakas - sanon ja sitä tarkoitan.Minun Rakas - tarkoitan mitä sanon.Minun Rakas - rakastan Sinua ja kaikkea Sinussa.Minun, Sinun, yhteinen,elämä edessämme ja hetket Rakkaudensyvän yhteyden,siinä kaikki mitä tahdon ja tarvitsen.-Marinka Ehrukainen-Tai:SiipilogiaaKorkeuksiin lennetään,siivet kuvitellut levitetään.Ei ole mitään pelättävää.Tehdään yhdessä matkauuteen tuntemattomaan,valon suuntaan katsotaan.Meillä on tilaa hengittää,menneisyys kauas taakse jää -kaiken kanssa yhtä olemme,luotamme toisiimme.Siivet samanlaiset,toisiaan koskettaa,lentoon rohkaiseeja taivaisiin johdattaa.-Marinka Ehrukainen- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piupalipaupali Kirjoitettu June 27, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 27, 2012 tässä oli itselläkin häät edessä eikä mitään sopivaa runoo meille löydy kun maistraatissa mennää ja pidämme myöhemmi vasta juhlat Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aada12 Kirjoitettu June 27, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 27, 2012 (muokattu) " Onni on rakkaudessa, missä sielutsulautuvat toisiinsa ja sydämetymmärtävät toistensa kieltä"-Kahlil Gibran Muokattu: July 16, 2012, käyttäjä: Aada12 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
esssie Kirjoitettu March 20, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu March 20, 2014 Hääkutsuun: I need you more than anyone else on this entire planet could possibly ever need you. I need you to take care of me, to put up with me, and most of all I need you to love me, ’cause I love you.- Homer Simpson Mietin vaan, että laitanko esim. isovanhemmille, jotka eivät englantia osaa, kenties eri runon/aforismin/mietteen. Lisäksi hääjuhlainfoon tulee vielä tämä: Kaksi kultaista sääntöä onnelliseen avioliittoon: 1. Vaimo on aina oikeassa2. Kun sinusta tuntuu, että vaimo on väärässä, läpsäise itseäsi ja lue sääntö numero 1 uudelleen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pactasuntservanda Kirjoitettu March 29, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu March 29, 2014 Miksi jotkut haluavat hääkutsussa viestiä (vaikkakin vitsillä), että toisen puolison mielipiteellä ei tule olemaan mitään merkitystä tässä tulevassa avioliitossa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
esssie Kirjoitettu March 29, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu March 29, 2014 Miksi jotkut haluavat hääkutsussa viestiä (vaikkakin vitsillä), että toisen puolison mielipiteellä ei tule olemaan mitään merkitystä tässä tulevassa avioliitossa?Kyseinen "miete" on meidän kaveriporukassa vakiintunut sisäpiirivitsiksi. Ja kun tiedän että ihmiset ymmärtävät sen vitsiksi, en näe siinä ongelmaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
katatiita Kirjoitettu July 7, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 7, 2014 Hääkutsuun: I need you more than anyone else on this entire planet could possibly ever need you. I need you to take care of me, to put up with me, and most of all I need you to love me, ’cause I love you.- Homer Simpson Mietin vaan, että laitanko esim. isovanhemmille, jotka eivät englantia osaa, kenties eri runon/aforismin/mietteen. Lisäksi hääjuhlainfoon tulee vielä tämä: Itsekin haluaisin laittaa englanninkielisen runon, mutta mietin juuri tuota, että ymmärtävätkö isovanhemmat. Mietin myös, mettä onko se etiketin mukaan ns. oikein. Noh, taidamme siitä huolimatta laittaa englanninkielisen runon, koska yksi runo on niin tavattoman kaunis. Lisäksi mikään suomalainen runo ei ole iskenyt samalla tavalla. Tästä runosta puhun: “Love is a promise, love is a souvenir, once given never forgotten, never let it disappear.”- John Lennon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
katatiita Kirjoitettu July 7, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 7, 2014 Itsekin haluaisin laittaa englanninkielisen runon, mutta mietin juuri tuota, että ymmärtävätkö isovanhemmat. Mietin myös, mettä onko se etiketin mukaan ns. oikein. Noh, taidamme siitä huolimatta laittaa englanninkielisen runon, koska yksi runo on niin tavattoman kaunis. Lisäksi mikään suomalainen runo ei ole iskenyt samalla tavalla. Tästä runosta puhun:“Love is a promise, love is a souvenir, once given never forgotten, never let it disappear.”- John Lennon. Tai itseasiassa, haluankin tuon tekstin vasta kiitoskortteihin. Täytyy siis keksiä kutsuihin jotain muuta, mutta englanniksi kuitenkin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
katatiita Kirjoitettu July 8, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 8, 2014 Nyt ollaan päätetty runo. Tai ei se ole runo, vaan elokuvasta lainattu pätkä. Ollaan molemmat kovia leffafaneja ja Lord of The Rings kolahtaa erityisen kovaa. Meidän kutsuihin tulee tämä: "I would rather share one lifetime with you than face all the ages of this world alone."-Arwen, Lord of The Rings Pätkä on vielä sopivan lyhyt. Tilaamme kutsut valmiina, joten runon ja kutsutekstin pitää mahtua samalle sivulle. Kutsutekstiin ei tosin tule mitään muuta kuin paikka, aika ja meidän nimet, hääinfoon tulee sitten kaikki lisätiedot Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
OhYeah! Kirjoitettu July 8, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 8, 2014 Meidän kutsuun tulee tälläinen pätkä: Sinun kanssasi tahdon mä kulkea ain,sinut tuntea tahdon mä ain rinnallainPäivä jokainen lahjamme yhteinen onkulku kahden on voittamaton.Sinun silmiisi katson ja tiedän mä sensinun kanssasi vain olen onnellinen.Tule vierelläin kulkemaan elämän tie,meidät onnehen suurimpaan vie. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tajja Kirjoitettu July 19, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 19, 2014 Meille tulee varmaan Jarkko Martikaisen Rakkaus on pesti hulluuteen -kappaleen lyriikoista seuraava pätkä: Eikä tässä yhtään missäänOle mitään normaaliuteen viittaavaa.Rakkaus on pesti hulluuteen Toivottavasti vieraat ymmärtävät vähän huumoriakin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
esssie Kirjoitettu July 21, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 21, 2014 Meillä tulikin kutsuihin nyt sitten pätkä Kaija Koon Erottamattomat-biisistä: ErottamattomatTaivaanrantaa maalaavatToisilleen kuuluvatOnnelliset, onnettomat Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts