Sivia Kirjoitettu June 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2005 Onko kenelläkään ideoita/tietoa miten voisi muotoilla kutsuun tekstin jossa äidin ja isän häihin kutsujana olisi oma lapsi? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinea Kirjoitettu June 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2005 Minkä ikäinen lapsi teillä on? Jos on sen ikäinen, että osaa puhua ja ymmärtää, että isi ja äiti on naimisiin menossa, niin sitähän vois kokeilla kysyä lapselta itseltä ja muokata sitä sitten vähän. Voipi tulla ihan hauska ja persoonallinen teksti lasten suusta -tyyliin, eikä takuulla ois muilla samanlaista Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sivia Kirjoitettu June 12, 2005 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2005 Meillä poika on vasta 2 vuotias joten... olis vaan mukava jotenkin hänetkin huomioida Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ansku_G Kirjoitettu June 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 15, 2005 Miten olisi: Isi ja äiti sanoo tahdon. Tahdon sinutkin sinne sen kuulemaan. Paikka on x ja aika pp.kk.vvvv klo tt.mm. Laita isille ja äidille tietoa tuletko niin pitävät sinulle paikkaa.Tai jotain tuon suuntaista. Mulla oli tuossa parisen kuukautta sitten aika monta lapsitekstiä, mutta nyt en sitten enää löytänyt niitä mistään. Koitan vielä etsiä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
iines ankka Kirjoitettu June 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 16, 2005 Me saatiin just kutsu, jossa kutsujana oli hääparin vajaa kaksi vuotias lapsi. Siinä luki jotenkin, että äiti ja isä haluavat pussata kirkossa ja sinä varmasti haluat sen nähdä.. Jotenkin niin se meni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest satuh Kirjoitettu June 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 17, 2005 ehkä vähän eri juttu, mutta.. me saatiin joskus hääkutsu, jossa kutsujana oli pariskunnan koira, tyyliin "isäntä ja emäntä menee naimisiin" minusta oli aivan tosi ihana ja hellyttävä, tosin eläimiä ymmärtämättömän siippani mielestä oli aivan älytön : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sivia Kirjoitettu June 18, 2005 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu June 18, 2005 Kiitos vastauksista!!!Nämä ehdotukse tsiirtyivät mietintä myssyyn ja katsotaan mikä sieltä eksyy sitten korttiin...terveisin: poika ja sen äiti ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oljami Kirjoitettu June 20, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 20, 2005 Meillä kutsujana minun 5-vuotiaan vaikka ei olekaan miehen biologinen lapsi. Eli äiti ja xxx menevät naimisiin.... pälä pälä... olisi tosi kivaa, jos pääsisitte tulemaan. Ja kutsun kannessa oli lapsen piirtämä kuva meistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandraki Kirjoitettu June 24, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 24, 2005 Mulla oli tallainen -save the date- email vuoden alussa otsikolla Ajanvaraus:"Varatkaa aika kalenteriinne ja filmi kameraanne,tata ei pida unohtaa tai jaada nakematta!!!AILI KUKKAISTYTTONA!!!(Saattaen aitin ja isin alttarille...)18.8.2005 klo 18Sita ennen tietenkin valmistellaan muutamapaiva, on rituaaleja sun muita, ja sen jalkeenjuhlitaan sen verran ettei toiste tarvitseniin hienosti tallaytya...Ilmoittaisittehan osoitteenne virallisen kutsunvarman perille tulon helpottamiseksi..."Aili on siis haiden aikaan 1v 3kk ja toivottavasti kavelisi siihen mennessa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlai Kirjoitettu July 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 29, 2005 Nonniin!! Tässä tuli ratkaisu mun kutsukortti ongelmaan. Ihana ajatus! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nellukka_80 Kirjoitettu September 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 7, 2005 Nostanpas hiukan, jos vielä joku keksis jonkun huisin hauskan ;D Meillä on tyttö on häiden aikaan 1v9kk. Ois vähän erilainen kutsu kun olis tyär kutsujana Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest santra(Guest) Kirjoitettu December 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 4, 2005 Loistoidea. Meillä olisi kaksi lasta kutsujana (tyttö reilut 2 vuotta ja poika 8 kuukautta). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhannusaatto-06 Kirjoitettu January 30, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 30, 2006 Meillä on kutsujana häiden aikaan 2v tytär.Kutsuun tulee vas. sivulle Eppu Nuotion runo ja itse kutsu menee näin:Tulethan xxx kirkkoon katsomaan,kun minä kukkaistyttönä olla saan.xx.x.xx äiti ja isi alttarilla pussaavat,kun klo 14 avioon he astuvat.(juhlapaikassa) juhlaa jatketaan,yhdessä tanssitaan ja nauretaan.Kaisa KimalainenIlmoitathan xxx mennessä äidille tai isälle pääsetkö tulemaan.Maija Mehiläinen xxx-xxxxxx Kalle Kimalainen xxx-xxxxxx Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariluu Kirjoitettu January 31, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 31, 2006 Meillä myös tyttö kutsujana. Tyttö häiden aikaan 10kk ja risat. Kutsu tulee todennäköisesti murrekielellä kirjoitettuna. Vielä vähän epäselvää, millainen juttu kanteen tulee, että olisi sopusoinnussa koko kutsu. Mitään kovin ihmeellisiä askartelujuttuja ei tule, koska kutsuja väännettävä ainakin 150 kipaletta. Melko simppeliä siis. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Nuppu- Kirjoitettu April 5, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 5, 2006 Nostanpas tätäkin.Meillä tyttö on juhlan aikaan 11,5 kk. Naimisiin mentiin maistraatissa parivkoa ennen tytön syntymää. Nyt siis tarkoituksena olisi juhlia viettämättä jääneitä juhlia sekä 1-vuotishääpäivää. Eli ihan perinteinen kutsu ei käy koska tosiaan jo naimisissa siksi ajattelin, että kutsujana olisi tyttäremme.Ideoita? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rinsessa_Ruusunen Kirjoitettu August 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 21, 2006 Nostetaas tätä ketjua hieman jos joltakin pulpahtaisi ideoita pintaan..Kun kaikilla tuntuu olevan tyttö kutsujana, mutta kun meillä on kaksoset tyttö sekä poika reilu neljän vanhat häiden aikaan ja haluaisin molemmat kutsujiksi.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cornelia Kirjoitettu September 30, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 30, 2006 Meillä tytöt 3 ja 9 vuotta kutsuvat tällä perinteisellä kutsutekstilä jota usein käytetään kun vanhemmat toimivat kutsujina: Tervetuloa todistamaan kun äitimme Cornelia ja isämme Hra X sanovat.... ja alle molempien nimet. Äidin ja isän perään tulee koko nimet, että kaikki sukulaiset tietävät kenen häistä on kyse. (Jos ei lasten nimet ole jääneet mieleen kaikille.)Toi oli kyllä niin ihana toi "äiti ja isä pussaa alttarilla", että pisti miettimään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nemona Kirjoitettu October 2, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 2, 2006 Eikö ole vähän hassua laittaa pientä lasta kutsujaksi kun kaikki kuitenkin tietävät, että vanhemmathan siinä oikeasti ovat asialla. Olisin itse ainakin vähän hölmistynyt jos kävisi ilmi että olen puolivuotiaana kutsunut 100 ihmistä vanhempieni hääjuhlia viettämään ja vielä näppäränä tyttönä väsännyt kutsutekstin ja -kortit. ;DJa tuosta koira kutsujana jutusta... Eiiih, joku raja! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yllikki Kirjoitettu October 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 3, 2006 Aivan ihana kun huomioidaan häiden yhteydessä perheen lapsi/lapset noin. Usein se on lapsille iso juttu, kun äiti ja isi menevät naimisiin, oli sitten kyse biologisista tai uusiovanhemmista! (Jollei ole ihan vauvaikäinen, eikä ymmärrä, tai pahimmassa esimurrosiässä kaikkea kapinoiva ) Tuo juhannusmorsio-06:n kutsuteksti oli todella ihana . Eipä tollaisen kutsun saadessa tarvitsisi ainakaan miettiä voikohan omat lapset ottaa mukaan hääjuhlaan vai saako paheksuvia katseita sen johdosta. Mielestäni tuollainen kutsu on selvästi myös merkki, että kyseessä on todellakin perhejuhla, johon myös lapset ovat tervetulleita! (Joten silloin, jos niin ei ole, en suosittelisi tuon tyyppistä kutsua käytettäväksi.)Eikä varmastikaan kukaan kuvittele lapsen niitä kortteja väsänneen näppäränä, harvemmin kai ne morsiusparin vanhemmatkaan kutsujina on ihan itse niitä kutsuja näperrelly ja tekstejä kehitellyt (huh). Eikö tuo ole jo vähän sama kuin ajattelisi että valmiiksi painetussa ostokortissa pitäisi olla sitten korttifirma kutsujana tai painotalo ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mona1 Kirjoitettu February 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 4, 2007 Meidän kutsu on Sandrakin kutsusta muokattuna tälläinen:Tulethan ---kirkkoon katsomaan, kun minä sulhaspoikana olla saan. 05.05.07 äiti ja isi alttarilla pussaavat, kun klo 15 avioon he astuvat. ----juhlaa jatketaan, yhdessä tanssitaan ja nauretaan. Poika Meikäläinen Ilmoitathan 1.4.2007 mennessä mummilleni tai tädilleni pääsetkö tulemaan. Jos haluat jotain juhlassa ojentaa, voit heiltä lahjalistan tarkistaa. Mummo Meikäläinen puh: Täti Teikäläinen puh: Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ötökkä(Guest) Kirjoitettu February 5, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 5, 2007 Eikö ole vähän hassua laittaa pientä lasta kutsujaksi kun kaikki kuitenkin tietävät, että vanhemmathan siinä oikeasti ovat asialla. Olisin itse ainakin vähän hölmistynyt jos kävisi ilmi että olen puolivuotiaana kutsunut 100 ihmistä vanhempieni hääjuhlia viettämään ja vielä näppäränä tyttönä väsännyt kutsutekstin ja -kortit. ;DJa tuosta koira kutsujana jutusta... Eiiih, joku raja!Minä olen samoilla linjoilla. Minun mielestäni juhlien järjestäjä kutsuu, ja on vaikea kuvitella, että kenenkään lapsi on niitä juhlia järjestämässä. Olen myös sitä mieltä, että avioliitto on kahden aikuisen välinen sopimus, eikä lapsi liity siihen, vaikka avioliitto lapsen elämään voi vaikuttaakin (mahd. sukunimen muuttuminen jne.).Ja tosiaan ei koiraa kutsujaksi, kiitos! Mitä luultavimmin koira ei ymmärrä eikä koskaan tule ymmärtämään, mikä on avioliitto tai miten se vaikuttaa isännän ja emännän elämään, joten minusta on todella kornia esittää koira kutsujana. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myrtti Kirjoitettu February 5, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 5, 2007 Minusta vähän mautonta. Olen ällötellyt myös sanomalehdissä näkyneitä naimisiinmenoilmoituksia, joissa lapsi kertoo isin ja äidin menneen naimisiin.[obligaatti loivennus] Mutta kukin tietysti tavallaan. [/obligaatti loivennus] Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minttu06 Kirjoitettu February 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 6, 2007 KOhta alkaa varmaan tippua kutsukortteja joissa kutsujina ovat perheen villakoirat. MInustakin on aika mautonta pistää oma lapsensa tai sitten elukkansa kutsujiksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lumitähti Kirjoitettu February 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 6, 2007 Tulethan xxx kirkkoon katsomaan,kun minä kukkaistyttönä olla saan.xx.x.xx äiti ja isi alttarilla pussaavat,kun klo 14 avioon he astuvat.(juhlapaikassa) juhlaa jatketaan,yhdessä tanssitaan ja nauretaan.Kaisa KimalainenIlmoitathan xxx mennessä äidille tai isälle pääsetkö tulemaan.Maija Mehiläinen xxx-xxxxxx Kalle Kimalainen xxx-xxxxxxSaako lainata omassa kutsussa? Oli sen verran hieno runonpätkä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kullannuppu2364 Kirjoitettu February 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 15, 2007 Eikö ole vähän hassua laittaa pientä lasta kutsujaksi kun kaikki kuitenkin tietävät, että vanhemmathan siinä oikeasti ovat asialla. Olisin itse ainakin vähän hölmistynyt jos kävisi ilmi että olen puolivuotiaana kutsunut 100 ihmistä vanhempieni hääjuhlia viettämään ja vielä näppäränä tyttönä väsännyt kutsutekstin ja -kortit. ;DJa tuosta koira kutsujana jutusta... Eiiih, joku raja!KOMPS!Mä kyllä jäisin ihan täysin suu auki jos mulle tulisi tuollainen kutsu. Eiköhän kaikki kuitenkin tiedä, että pariskunnalla on lapsi vaikkei sitä kortissa korostaisikaan...Plus se, että vaikka nykyisin monella pariskunnalla on lapsi jo ennen avioliittoa, on musta hieman epäkorrektia kutsua kirkkohäihin lapsen nimellä eli toisin sanoen oikein toitottaen että on sitä esiaviollista seksiä harrastettu (vaikka sitä suurin osa tekeekin).Mä ihan totta kutsuisin ihan omalla nimellä omiin häihini. Uskoisin aika monen kummeksuvan jos lapsi/lemmikki kutsujana. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts