Sari_O Kirjoitettu February 25, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu February 25, 2011 (muokattu) Kirjoitatteko kutsuun teidät isolla 'Teidät' vai pienellä 'teidät'? Siis kun kutsussa lukee Kutsumme teidät... Molempia näkee, vaan mikä on oikein? Muokattu: February 25, 2011, käyttäjä: Sari_O Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
bluehoney Kirjoitettu February 26, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2011 (muokattu) Meille tulee näin:1. sivulle "Tahdon,mä tahdon,mä tahdon vain sut,tahdon enemmän kuin koskaanolen ketään tahtonut.Mä tahdon,mä tahdon,mä tahdon sut,koska olen rakastunut."-Eppu Normaalija toiselle sivulleTervetuloa todistamaan kun Me Tahdomme toisemme xx kirkossa30.7.2011 klo 14ja sen jälkeen juhlimaan kanssamme paikkaan xxIlmoittautumiset 26.6. mennessämorsiansulhoMuistamiset ja lahjat häämatkatilille xxxx-xxxx Muokattu: February 26, 2011, käyttäjä: bluehoney Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiinaO_o Kirjoitettu March 3, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2011 Meille tulee kutsun sisälle tällainen teksti:Sitoutua niin syvästi,että muuttuu pohjattomaksi.Puristaa niin lujasti,että muuttuu rajattomaksi.Rakastaa niin mielettömästi,ettei mikään enää ole vailla merkitystä.-Tommy Tabermann-Meillä on ilo kutsua teidät todistamaan, kun rakkautemme sinetöidään avioliitoksi Tuusulan kirkossalauantaina 20. elokuuta 2011 klo 16.00.Vihkimisen jälkeen vietämme hääjuhlaa kahvitarjoilun, naurun ja hyvän seuran keraSiellä ja Siellä.Sydämellisesti tervetuloa!♥Tiina & MiesVp. 10.7.2011 mennessäpuh. 040-1234567 / 040-1234567Lisäksi pistetään pieni hääinfo mukaan, missä kerrotaan paikkojen osoitteet, lahjatoive, ym. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Olivia Kirjoitettu March 3, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2011 Heippa kaikki!Minulla olisi hakusessa niin kuiva ja muodollinen kutsuteksti kuin vain mahdollista. Keksiikö joku parempaa:A ja Bkunnioittavimmin kutsuvat Teidät avioliiton vihkimistilaisuutensax-kirkkoonlauantaina x. päivänä x-kuuta 2011 kello xsekä sen jälkeen häävastaanotolle ravintolaan x.tumma pukua vp. Eli tässä olisi koko kutsu. Syynä näin kuivaan kutsuun on meidän molempien ammatit ja tahdomme häissä yllättää vieraita Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhiteLion Kirjoitettu March 3, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2011 Heippa kaikki!Minulla olisi hakusessa niin kuiva ja muodollinen kutsuteksti kuin vain mahdollista. Keksiikö joku parempaa:A ja Bkunnioittavimmin kutsuvat Teidät avioliiton vihkimistilaisuutensax-kirkkoonlauantaina x. päivänä x-kuuta 2011 kello xsekä sen jälkeen häävastaanotolle ravintolaan x.Moi! Mä haluisin kanssa mahdollisimman yksinkertaisesti ja arvokkaasti kutsua -ei mitään runoja tms-, mukana sana hääjuhla, ja mietin tuolla aikaisemmin tällaista:---Tahdomme kutsua TeidätHääjuhlaammelauantaina x.x.2012kylän kirkkoon klo xxja sen jälkeen ravintolaan X.Morsian MoilanenSulhanen SulkanenVastausta pyydetään x.x.2012 mennessäMorsian: 0xxxxxxxSulhanen: 0xxxxxxxTumma puku---Lisäksi tulisi hääinfo, jossa voi antaa tarkempia ohjeita. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
<ansku> Kirjoitettu March 20, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu March 20, 2011 Kirjoitatteko kutsuun teidät isolla 'Teidät' vai pienellä 'teidät'? Siis kun kutsussa lukee Kutsumme teidät... Molempia näkee, vaan mikä on oikein? Samaa mietiskelen, kertokaas viisaammat! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikaste Kirjoitettu March 20, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu March 20, 2011 ^ Eikös kaikissa hienommissa jutuissa kirjoteta isolla "Teidät"...näin oon sen ainakin useimmiten nähnyt Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krissuli Kirjoitettu March 23, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu March 23, 2011 (muokattu) Kirjoitatteko kutsuun teidät isolla 'Teidät' vai pienellä 'teidät'? Siis kun kutsussa lukee Kutsumme teidät... Molempia näkee, vaan mikä on oikein? Riippuu kai siitä, haluatteko teititellä. Tai näin ainakin sen itse miellän Jos kirjoitat "kutsumme teidät", tarkoittaa se "sinut + muut kutsun piiriin kuuluvat henkilöt" (eritelty esim. kirjekuoressa "Perhe X" tai "M.M., N.N. ja O.O."), kun taas "kutsumme Teidät" voi tarkoittaa joko edellä olevaa, mutta vaihtoehtoisesti vain yhtä henkilöä (sama kuin "kutsumme sinut").Eli oman käsitykseni mukaan tuolla isolla T:llä korostetaan sitä, että kyseessä on teitittely. Hääkutsuissahan teksti on yleensä sama kaikissa, vaikka kutsu menisikin vain yhdelle henkilölle (harvemmin näkee muotoa "Kutsumme sinut.."), ja tuolla teitittelyllä saadaan se sopimaan kätevästi sekä niihin tapauksiin, kun kutsu koskee monia, ja niihin, joissa se koskee vain yhtä. Muoks: korostettakoon, että perustuu vain mutu-tuntumaan, en ole tästä mitään etikettisääntöjä nähnyt Muokattu: March 23, 2011, käyttäjä: Krissuli Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kielipoliisi Kirjoitettu March 24, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2011 Googlettamalla löytyi tällainen:http://webcgi.oulu.fi/oykk/abc/kielenhuolto/oikeinkirjoitus/alkukirjain/iso_alkukirjain_kohteliaisuutta_osoittamassa/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sellofaani Kirjoitettu April 7, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu April 7, 2011 Meille tulee tälläinen teksti:Joskus kaikki vain menee kuin elokuvissa. Niinpä voimme ilolla kutsua Teidät todistamaankun astumme avioliittoon16.07.2011OikeinKivassa kirkossaklo 17 alkaen,jonka jälkeen jatkamme juhlintaaseuraintalo VieläKivemmassa aina pikkutunneille asti.sellofaani & daorv.p. 15.06.2011 mennessäosoitteessa www.ollaanyhdessaikuisesti.fitai puhelimitse 000-0000000/sellofaani000-0000000/ Daor Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chianti Kirjoitettu April 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu April 15, 2011 APUA KAIVATAAN!Todella monella näyttää olevan teksti, jossa viitataan hääpariin itseensä (esim. "tervetuloa häihimme/vihkiäisiimme/todistamaan kun sanomme tahdon" jne.), mutta meillä tulisi teksti, jossa meihin viitataan kolmannessa persoonassa (vai miten se nyt sanotaan). Eli:"Sydämellisesti tervetuloa todistamaan, kunXXXjaXXXmenevät naimisiin" jne.Ongelmana on se, miten kutsuun merkataan kutsujat? Me ei edes ajateltu laittaa kutsujia vaan pelkästään tuollainen teksti, ja loppuun sitten vp. mennessä ja pukukoodi. Mutta onko se sitten tyhmän näköistä jos teksti vain loppuu, eikä alla ole kenenkään nimiä? Kaikki varmasti tajuavat kenen häihin ovat tulossa , mutta onko tuossa silti joku virhe? Melkein kaikilla näyttää olevan morsiamen ja sulhasen nimet lopussa, mutta minun mielestäni tuo teksti oli aivan hyvä ennen kuin luin täältä että kaikilla on joku allekirjoittajana.Jos me sellainen laitetaan, niin miten? Voiko kirjoittaa esim. "Morsian ja Sulhanen vanhempineen", vai pitääkö sitten kirjoittaa kaikkien nimet auki. Me ei haluttaisi kuutta eri nimeä kutsuun, ne ei varmasti edes mahtuisi sinne.Kiitos pikaisesta avusta (laitetaan kutsut tilaukseen asap, ehkä jo tänään)! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
medde Kirjoitettu April 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu April 15, 2011 Ootko Diora käyny kattoon tuolta now and foreverin sivuilta, kun siellä on teksti- ja asettelumalleja? Niin ainakin niissä asettelumalleissa on tuommosia esimerkkejä, että "tervetuloa todistamaan kun xx ja xx sanovat toisilleen tahdon" ja noissa sitten kutsujina on morsiamen vanhemmat. Eli voisko sitten olla, että laittaisitte kutsun tuollain nimillänne kuten ehdotit ja sitten kutsujina olis vaan teidän molempien vanhemmat? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chianti Kirjoitettu April 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu April 15, 2011 Kiitos ideasta, pitää käydä katsomassa niitä esimerkkitekstejä. Tässä oli vain se ongelma, että ei oltais haluttu vanhempiamme kutsujiksi ja tykättiin itse siitä ideasta, että kutsujia ei olisi ollenkaan. Mutta voipi olla että laitamme silti jonkun nimmarin sinne alle, oli se sitten meidän tai vanhempiemme nimet. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirsikk.a Kirjoitettu May 1, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 1, 2011 Mun mielestä tommonen "ilman kutsujia"-kutsuteksti käy ihan hyvin. Ei aina tarvi olla kaikki niinkun on aina tehty. Se olisi kiva ja erilainen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ninns Kirjoitettu May 8, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2011 Yhteisestä sopimuksesta olemme päättäneet lopettaa seurustelun ja sanoa toisillemme Tahdon.Tulethan todistamaan tapahtumaa xxxx kirkkoon lauantaina 23.7.2011 klo 14 ja sen jälkeen juhlimaan yyyy-talolle.Ninns & UkkoIlmoitattehan, tulette tai ette viimeistään 1.7.2011Ninns puh.Ukko puh.Kutsut tulostettu ylläolevalla tekstillä, ja nyt iski paniikki: Alussa sanotaan "Tulethan", lopussa kuitenkin "IlmoitatTEhan, tuletTE", eli alussa yksikkö ja lopussa monikko... Apua, pitääkö korjata? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Papu- Kirjoitettu May 8, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2011 ninns, minä korjaisin. Yhden kutsun saajina on varmaankin useampi henkilö, esim. perhe, pari tai mahdollisesti avecillinen kutsu sinkuille. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ninns Kirjoitettu May 8, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2011 -Papu-, sitähän vähän miekin...toivoin vaan et jos sitä ei välttämättä huomais... äh, ei kai sit muuta kun ukko tulostamaan uusiks... dääm kun olis tajunnut oikolukea... -.- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Papu- Kirjoitettu May 9, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 9, 2011 Nooh, paperiahan se vain on... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kellen Kirjoitettu May 9, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 9, 2011 Kun oltiin tulostettu kutsuteksti paperille, tajuttiin vasta sitten miettiä että tulikohan kirjoitusvirheitä Ei ollut onneksi, pieni paniikki meinasi silti iskeä. Mutta mutta... teksti tuli näin:Olette sydämellisesti tervetulleita todistamaankun sormukset pujotamme ja Tahdon lausumme16.7.2011 Kymin kirkossa klo 15.Näin yhteinen elommme puolisoina alkaa,jonka jälkeen Mussalon Saaripirtillänostamme maljaa.Kun lisätilaa ei ole vaikka kuinka raivaa,ei vieraienkaan kannatanähdä lahjan suhteen vaivaa!Häätili: ******-********Morsiammen nimi & Sulhasen nimiIlmoittanette - tulette tai ette 3.7 mennessä.***-******* / Morsian***-******* / SulhanenSelailin erilaisia kutsutekstejä ja niitä yhdistellen teimme tuollaisen. Mukana sitten kartta juhlapaikalle ja pieni info. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ninns Kirjoitettu May 9, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 9, 2011 -Papu-, niinhän se on, mutkun haluis jo päästä askartelemaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Htikkis Kirjoitettu May 12, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 12, 2011 Meillä rennosti ja yksinkertaisesti:_____________________________________Tervetuloa hääjuhlaammeMeidät vihitäänXX kirkossa lauantaina XX.XX.2011klo 16.00Juhlat jatkuvat aamuyön pikkutunneille astiXX KartanollaMorsian & Sulhanen R.S.V.P 01.07.2011 mennessäNimi puhelinnro [email protected]Nimi puhelinnro [email protected]____________________________________________"Allekirjoitus" oli lempinimillä, kun niitä käytetään enemmän kuin oikeita ja jotenkin halusin mukaan ujuttaa myös sen, että tämä pari juhlii vieraiden kanssa aamuun asti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiusku Kirjoitettu May 20, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 20, 2011 (muokattu) Jo kääntyy kaikkien päät: "Nyt niillä on häät!"Äkkiä hankkimaan puvut ja kukkia ..sulhanen etsii vielä sukkia.23. heinäkuuta klo --, eikös olekin aikamoista?------- kirkossa kellot soi, kutsukortissa posti ilouutisen toi.Jatkot ---------, jossa napit paukkuu. Laittakaas tästä hääinfo laukkuun!Lahjoja ei paikalle tarvitse tuoda, vaan sentin-pari voitte tilillemme suoda.20.6. mennessä ilmoittakaa, jos paikalle pääsette saapumaan.Tiusku&Herra H+info ja iskälle annoin myös runon Muokattu: May 20, 2011, käyttäjä: tiusku Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marjasin Kirjoitettu May 22, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 22, 2011 Meidän täytyy laatia kutsut useammalla kielellä, joten olennainen on pakko saada lyhyeen ja pelkistettyyn muotoon. Lisäksi haluaisin, että sisältö olisi kaikilla kolmella kielellä suhteellisen samanlainen. Todennäköisesti teemme yhdet kutsut yhdellä kielellä ja toisiin kutsuihin mahdutamme tekstin kahdella kielellä.Lisäksi runomuotoiset kutsut eivät oikein itselleni "nappaa", mutta kukin toki tyylillään. Itse haluaisin luultavimmin jotain tämän kaltaista:Sydämellisesti tervetuloa vihkiäisiimme XXX (Päivämäärä, kirkko ja kellonaika) sekä hääjuhlaan (paikka). Vastausta pyydetään XX mennessä.Allekirjoituksena morsian ja sulhanen (ehkä myös vanhemmat).Toinen, mikä minua miellyttää:Meidät vihitään XXX (Päivämäärä, kirkko ja kellonaika), jonka jälkeen jatkamme hääjuhlaa XXX (Paikka). Tervetuloa! Vastausta pyydetään XXX mennessä.Kutsuihin emme aio laittaa mitään lahjatoiveista tai pukukoodista. Lahjatoiveet kun eivät kuulu jokaiseen kulttuuriin. Lisäksi uskomme ja luotamme vieraidemme pukeutuvan juhlaan asianmukaisesti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanni88 Kirjoitettu May 26, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 26, 2011 (muokattu) Tervehdys kaikki! Ideoita kutsuun tulevaan runoon? Tilanne se, että olen raskaana ja sitä myötä päätimme myös mennä syksyllä naimisiin, lapsi syntyy jouluna. Joten haluaisin, että runosta tämä kävisi ilmi se, että lapsi meidät ikuisesti yhdistää. Emme siis edes ole kihloissa, mutta kun lapsi ilmoitti itsestään päätimme tehdä perheestä kokonaisen.Itse en mikään runollinen ihminen ole, enkä usko että valmiina tuon tyylisiä runoja on??muok. lisäsin saman myös Kutsun runo ketjuun. Muokattu: May 26, 2011, käyttäjä: Nanni88 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olgis Kirjoitettu June 4, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu June 4, 2011 Meille tuli ihan yksinkertaisesti näin:"Sinä olet minulle kaikki mitä haluan,kaikki mitä toivoisin, kaikki mistä haaveilin."-Samuli PutroTervetuloa vihkiäisiimme20.elokuuta 2011 klo 16:00xxx kirkkoon.Vihkimisen jälkeenjatkamme juhlintaaxxx-paikassa.morsiamen nimi & sulhasen nimiLisäksi tuli hääinfo, jossa oli erillisinä kohtinaan ilmoittautuminen, ruokailu, ohjelma, muistamiset, majoitus ja ajo-ohjeet. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts