Dingbat Kirjoitettu June 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2005 Itselläni on off-shoulders hääpuku, enkä meinaa olkapäitä kirkkoon peittää. Pitkät hansikkaat laitan kyllä kirkkoon. Äitini on seurakunnassa töissä, eikä hänenkään mielestä olkapäiden peittäminen ole tarpeellista. Mutta jokainen siis tavallaan ja minä näin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
juhannus_morsian Kirjoitettu June 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2005 Aijon mennä olkapäät paljaana alttarille, en ole edes ajatelut asiaa sen tarkemmin. Mietin kyllä että mitä laitan ulkona liikkuessa hartioille, jos on oikein kylmä, onko ehdotuksia kenelläkään?? ??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sandramaria Kirjoitettu June 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2005 Vihitty on olkapäät paljaana olkaimettomassa mekossa. Kukaan ei tietääkseni ihmetellyt moista ollenkaan... Ulkona piskotteli hieman vettä, kun lähdettiin kirkosta ja silloin pidin hartioilla suurta huivia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikkurinsessa Kirjoitettu July 2, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 2, 2005 paljaana on...vain huntu niinku hieman verhona ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emma-liina Kirjoitettu July 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 3, 2005 Minä myös Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest memmuska Kirjoitettu November 22, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 22, 2005 Minullakin on olkapäät paljaana, enkä todellakaan halua peittää kaunista pukuani jollain sen tyyliin sopimattomalla huivilla! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.a.i.s.a Kirjoitettu November 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 23, 2005 Minulle tulee olkaimeton korsetti yläosaksi hääpukuun, enkä ajatellut peittää millään huivilla olkapäitäni kirkossa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuuliainen Kirjoitettu November 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 23, 2005 Minulla myös on olkapäät paljaana enkä ole edes ajatellut millään huivella tai vastaavilla peitellä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finnmarie Kirjoitettu November 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 23, 2005 Huntu valuu vähän kai siihen olkapäillekin, mutta ihan vaan naruolkaimet on puvussa, eikä huivia silti tule. Kylmää vastaan joku paksumpi huivi/viitta ulkona oloa varten kyllä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
muskettisopuli Kirjoitettu November 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 23, 2005 Olkapäät paljaana minäkin alttarille aion. Juuri tänään varattuun pukuuni kuuluu kyllä myös huivi jos kylmyys myöhemmin yllättää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neiti.Aurinko Kirjoitettu November 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 23, 2005 Ei minun mielestä ole mitenkään epäkunnioittavaa ola olkapäät paljaana. Se on aika yleistä nykyään Minulle tulee pashmina käsivarsille, mutta vain siksi, että hauan sellaisen 8) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meba Kirjoitettu January 11, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2006 Minulla tulee myös olemaan olkapäät paljaana, haluan puvun näkyvän kunnolla! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hienostolainen Kirjoitettu January 11, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2006 Minulla on kapeat olkaimet puvussa, käytän näillä näkymin äitini vanhaa lyhyehköä huntua. Hansikkaat hankin todennäköisesti myös. Huivia ei tule. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapuze Kirjoitettu January 11, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2006 Mun hääpuku on niskalenkillinen eli olkapäät nakuina. Kirkkoon laitan huivin harteille, ihan jo senkin takia kun vihkiminen maaliskuussa ja olen vilukissa. Huivi saa kyytiä heti juhlapaikalla! ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raiku Kirjoitettu January 11, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2006 Minäkin paljastelen. Ja jos joku sitä jaksaa paheksua, niin miettiköön sitä vaikka illalla aina ennen nukahtamista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sade_82 Kirjoitettu January 11, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2006 Minulla myös olkapäät paljaana. Huntu kyllä on hieman niiden peittona . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
musica Kirjoitettu January 12, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 12, 2006 Mä oon niin onnessani kun puku löytyi! :Puvun yläosa on olkaimeton, mutta huntu laskeutuu vähän olkapäillekin, ja jos kampaus on puoliksi avonainen, niin sitten hiuksetkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ses Kirjoitettu January 12, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 12, 2006 Minulla ainakin olkapäät paljaana, puvun myyjä lähinnä kielsi minua laittamasta siihen kuuluvaa huivia kirkkoon (peittää kauniin puvun) Huntu minulle tosin tulee. Mummo on jo mutissut ennen puvun valitsemista asiasta, mutta kun äitikin taipui sen nähtyään niin ehkä mummokin Sittenhän sen kirkossa näkee..! Papin tunnen entuudestaan ja luulen ettei hänellä ainakaan ole mitään vastaan. Toki jollain voi olla, että ehkä aina parempi asia ottaa esille...? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mila81 Kirjoitettu April 5, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 5, 2006 Minulla sellainen puku jossa olkaimet laskeutubat olkavarrelle eli siis kyllä on paljaat olkapäät kirkossa. Mummini ei vaan oikeen meinaa olla suostuvainen vaan tuputtaa jotain huivia mulle mut onneksi siihen pukuun ei käy mikään harteille. Noh..semmosia nuo vanhat ihmiset ovat. Kaulaa myöten piiloon kun kirkossa ollaan. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu April 5, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 5, 2006 Minullakin on olkaimeton puku, mutta haluan itse ehdottomasti huivin olkapäitäni peittämään vihkimisen ajaksi. Heitä, joilla on olkapäät paljaana kirkossa en kuitenkaan missään nimessä paheksu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neiti_S Kirjoitettu April 5, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 5, 2006 Olkapäät paljaana olen kirkossa, ainakin näillä näkymin. Mitenkään epäkunnioittavana en sitä pidä, enkä ihan ymmärrä miksi se olisì? Käsittääkseni raamattu ei käskenyt ihmistä pukemaan päällensä vaan ihminen itse Vaikka no..en kyllä alasti kirkkoon kävelisi silti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalatkin_uivat Kirjoitettu April 11, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 11, 2006 Eiköhän kukin omissa häissä saa tehdä miten haluaa. Muut hyväksyvät tai ovat hyväksymättä. Vihkipaikan /siviilivihkimispaikan voi valita, ja puvun paikan/uskonnon mukaan.Olen aiemmin kiertänyt kuorolaisena katolisia, ortodoksisia ja luterilaisia kirkkoja ja oppinut säännöille ja tavoille että järkytyin, kun olin yksissä luterilaisissa häissä, joissa morsian oli olkaimettomassa : alttarilla. Mutta se on vaan mun ongelma/ tottumus, ja ihmettelin sitä itsekseni ;D Kun menen kirkkoon, kunnioitan, mikä muille siellä on pyhää. Vaikken katolilainen olekaan, peitän luterilaisessakin kirkossa aina olkapäät. Mulle tulee siis läpinäkyvä huntu olkapäille kirkossa. Sen läpi puvun kirjailut näkyvät kauniisti. Ja onhan ihmisillä sitten koko hääjuhla aikaa ihailla pukuani Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
millar Kirjoitettu April 18, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 18, 2006 Minun puvussani tulee olemaan ohuet naruolkaimet ja ajattelin kirkon ajaksi laittaa jonkun sifonkihuivin peittämään avonaista selkääni. En osaa olla kirkossa hirveän avonaisissa vaatteissa. Juhlapaikalla meinaan kuitenkin olla ilman huivia jos ilma on lämmin ja ehkä illalla taas laittaa huivi lämmikkeeksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jende Kirjoitettu May 25, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 25, 2006 Oon kyllä kuullu että tuollanen suositus olis olemassa. En lukenu yhtää mitä muut on kirjottanu Oon monesti ollu häissä missä ylhäältä avaran puvun kanssa on käytetty pukuun sopivaa hartiahuivia kirkon ajan. Hääjuhlassa ilman. Tosi hyvä ratkasu mun mielestä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vermeli Kirjoitettu May 25, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu May 25, 2006 Mulle tulee hartiat paljaax, ei huivia, ei huntua ja tukkakin on ylhäällä nutturalla!Mä en voi ymmärtää mitä niin kamlaa paljaissa hartioissa voi olla?! Ristiäiset, konfirmaatitot ja tuttujen häät olen olkapäät paljaana kiertänyt!Taitaa nää "paljastamisesta" vouhkottajat olla ihan omilla mielipiteillään liikenteessä...Jotkut kattoo paheksuu paljaita olkapäitä, toinen naispappia, kolmas ties mitä...! (Saattavat kyllä pitkälti olla samaa porukkaa...)Katolisessa kirkossa tietysti kunnioitan heidän tapojaan ja peitän hartiat! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts