Nellisi Kirjoitettu March 29, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu March 29, 2011 Miehelle suunniteltiin ensin vain tummaa pukua, liiviä ja plastronia. Juhla-asussa Tampereella kuitenkin ehdottelivat eri vaihtoehtoja, joten nyt miehelle tulee bonjourin takki. Tällainen kuva öytyi miehestä koneelta: Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
saisai Kirjoitettu April 6, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu April 6, 2011 (muokattu) Miehellä on luonnonvalkonen puku ja kengät aiheuttaa päänvaivaa. Mustat kengät ei mun mielestä millään käy, mutta luonnonvalkoset on ehkä vähän oudot, eikä sellasia ees löydy mistään. Apua..Voi kakku, pitääks plastronin kanssa olla joku pystykauluspaita? Seki vielä.. Muokattu: April 6, 2011, käyttäjä: saisai Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiinau Kirjoitettu April 10, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu April 10, 2011 saisai: miten ois ruskeat kengät? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brad Kirjoitettu April 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu April 15, 2011 Tämä on varattu. Bestmaneille tulee sama puku mutta eri liivillä ja solmioneulallaMitä tarkoitat solmioneulalla? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
_sinna_ Kirjoitettu April 30, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu April 30, 2011 Mun miehelle tulee saketti viininpunaisella liivillä, silinterillä ja kepillä. Tämän tyylinen suunnilleen: Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terhi^ Kirjoitettu May 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2011 Mun mies päätti heti häistä puhuttaessa, että haluaa valkoisen puvun. Siis ihan valkoisen, eikä mitään pellavapukua. Nooh, voitte arvata ettei puvun löytäminen ole ollut ihan helppoa. Noo tällainen hälle sitten tulee: http://www.cavaliere.se/Liivi varmaan tulee olemaan hiukan eri. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
SisterRay Kirjoitettu May 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2011 Tämä on varattu. Bestmaneille tulee sama puku mutta eri liivillä ja solmioneulallaMitä tarkoitat solmioneulalla?No tammonen neula joka tulee solmioon Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auppis Kirjoitettu May 24, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2011 Sulhanen haluaisi laittaa frakin ja mun mielestä se sopisi hyvin hänelle. Ollaan kuitenkin laitettu vieraille kutsuihin pukukoodiksi tumma puku. Onko etiketin vastaista, jos sulhasella onkin frakki? Mitä mieltä olette? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absinthe Kirjoitettu May 30, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 30, 2011 Sulholle tulee mustat liituraitahousut, musta kauluspaita, punainen kraka ja musta liituraitaliivi. Takki ajateltiin jättää suosiolla pois, kun häät on epäviralliset ja heinäkuussa. Tarkoitus ei ole aiheuttaa sulhaselle lämpöhalvausta kuitenkaan.Mulle tulee punaisia ja mustia asusteita luonnonvalkoisen puvun kanssa. Esim. kengät on punaiset. Sopii hyvin siis.Päivitän vähän. Mustat suorat housut valkoisilla liituraidoilla, harmaa liivi, musta kauluspaita ja punainen kravatti. Näihin ollaan päädytty. Kuulostaa sekasikiöltä, mutta on oikeesti todella hieno ja erilainen. Jos saan sen tänä iltana pukemaan ne päälle, niin otetaan kuva esittelyä varten. Liiviä pitäisi kyllä kaventaa. Paljon.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
*emilie* Kirjoitettu July 20, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 20, 2011 (muokattu) Olen kuullut, että harmaata pukua ei voi vuokrata, pitääkö tämä paikkansa? Haluaisimme sulhaselle hieman hohtavan/kiiltävän harmaan puvun, osaisiko joku neuvoa mistä saisi vuokrattua/ostettua edullisesti? Muokattu: July 20, 2011, käyttäjä: mi-mi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilli* Kirjoitettu December 29, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu December 29, 2011 Olen aika järkyttynyt tuon plastronin suosiosta. Onko se sitten se, että suomessa miehet harvemmin pukeutuvat juhlavasti ja sitten kun pukeudutaan, halutaan "erilaista". Muualla maailmassa etiketti on ajanut plastronin ohi jo 1900-luvun alussa. Samoin tuo smokin käyttö on aikamoista... Smokki on rento iltapuku. Tarkoitettu ei niin juhlaviin tilaisuuksiin, illalliselle, teatteriin jne. Ei häihin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenore Kirjoitettu December 30, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu December 30, 2011 Meillä sulhanen pukee frakin. Vaikka itse vihkiminen onkin ennen kuutta illalla, antaa etiketti nykyään kuulemma sen verran periksi, sillä pääpaino on illassa. Frakki istuu sulholle hyvin, on arvokkaan näköinen ja kaiken riemuksi se löytyy valmiiksi kaapista, joten ei tarvitse lähteä vuokraamaan toista Vieraille on pukukoodina kutsussa tumma puku, joten emme oleta vierailta frakkeja ja iltapukuja.Kuva: Jääskeläinen Oy Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightatvogue Kirjoitettu January 15, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu January 15, 2012 (muokattu) Meillä tulee olemaan luultavasti tumma puku. Itse haaveilin myös vähän smokista, mutta tumma puku on käytännöllisempi, kun sille tulee käyttöä myös jatkossa. Vaikka James Bond homma olisi ollut kyllä aivan ihana. Näille shaketti/frakki/bonjour puvuille olen aika kylmäkiskoinen. Muokattu: January 15, 2012, käyttäjä: nightatvogue Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GingerKid Kirjoitettu January 17, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2012 Yiritin perustella sekä smokin että frakin juhlavuutta, mutta kuulemma tummassa puvussa on isännän mielestä kivempi olla. Passaa mulle, pääasia että viihtyy asussaan. Tummassa puvussa hyvää on myös se, että sitähän voi sitten laittaa mieleisekseen kraka-/paita-/kalvosinnappivalinnoilla + ei ole niin hankintana kertakäyttöinen kuin nuo kaksi muuta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Printsessa Kirjoitettu April 2, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2012 Oma kultani onneksi tykkää pukeutua juhlavasti, kun saa siihen tilaisuuden, joten hänellä myös shaketti + liivi ja plastron unohtamattahattua ja keppiä <3 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flik Kirjoitettu April 14, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 14, 2012 mun murulle tulee varmaankin ihan tumma puku.tosin nyt jäin miettimään että mitenköhän mun puvun kanssa sopis musta liituraitapuku mikä sillä ois valmiina tuolla kaapissa.. HMMM. On meinaa hyvännäkönen hänen päällä, ja jos sinne alle jonkunmoinen liivi, niin tekis vähän juhlavammaksi?rennot häät kuitenkin pienellä porukalla niin ei tarvii niin formal olla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elo2013 Kirjoitettu May 7, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 7, 2012 Minä olen kaavaillut miehelle hänen omaa mustaa pukua, musta paita sekä vaalea/shampanjan värinen kraka..Krakan pitäisi olla sellainen muhkea, melkein kuin plastron. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
- MEF Kirjoitettu May 7, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 7, 2012 Näin jossain telkassa että valkonen paita hopea/harmaa liivi ja tumman harmaat housut... Takki varmaan tulee olemaan musta mutta ei olla päätetty että kuinka "juhlava" Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charon Kirjoitettu May 10, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2012 En oo ihan varma mitä mie späälle laittaa, hänellä kun on vapaat kädet tämän asian suhteen ja mie en siihen puutu. Mutta häiden teemana on KeltaMusta ja vihiä olen saanut että kävelykeppi, silinteri kirkkaan keltaisella nauhalla, Pitkää gootti tyylistä takkia suunnitellut. Loppu onkin aivan auki Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lime<3 Kirjoitettu May 14, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 14, 2012 Hei, mistä te olette löytäneet oikean värisiä liivejä/plastroneita? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kedi Kirjoitettu June 5, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 5, 2012 Meillä sulhanen pukeutuu hieman rennommin ja tyylilleen uskollisesti:Pukuun kuuluu samaa sarjaa oleva harmaa liivi jossa selkäosa tuota mustavalkoraitaa. Kengiksi tulee mustat (joissa valkoista ja violettia) DC:n lenkkarit ja paidaksi purppuran/violetin värinen kauluspaita lisukkeenaan valkoinen kravatti. Sulhanen siis vannoutunut DC- ja Volcom-fani joten vaate- ja kenkävalinnat olivat aika helppoja... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
t_m_a Kirjoitettu June 11, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2012 Sulhasen pukeutumisongelma on nyt kuumimmillaan, kun sopivan väristä liiviä ei vaan tunnu löytyvän.Tarkoitus oli siis juhlavoittaa mustaa liituraitapukua vaaleanruskealla liivillä. Nyt kun sitä ei löydy - ja olen alkanut epäillä, että sopiikohan liivi edes liituraidan kanssa - niin varasuunnitelmia pitää ryhtyä punomaan.Miltä näyttäisi, jos sulhasella olisi liituraitapuvun kanssa vaaleanruskea kauluspaita? Voiko sellaisen edes laittaa, vai rikkooko värillinen kauluspaita pahasti hääetikettiä?Vaaleanruskean kauluspaidan kanssa voisi laittaa vaaleanpunaisen/vaaleanruskean kuviollisen kravatin. Nämä siis häidemme teemavärit, jotka näkyvät esim. rintavieheessä.Tai olisiko jotain muuta ideaa, miten sulhasen pukeutumisongelman ratkaisisi. Musta liituraitapuku siis on jo (ja häiden teemaväreihin sopiva krakakin löytyy) - kaikki muu vielä hankkimatta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakiitti Kirjoitettu June 14, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 14, 2012 Meillä ainakin sulhaselle tulee värillinen kauluspaita valkoisen sijaan. Alkuun suunnitelmissa oli tummanpunainen kauluspaita ja musta kravatti. Oman pukuni löydyttyä tilanne muuttui ja sulhaselleni tulee musta kauluspaita ja harmahtava kravatti. En näe mitään syytä sille, miksei kauluspaita voisi olla värillinen, jos se vaan sopii puvun kanssa muuten. En tosin ole mikään suuri hääetikettiasiantuntija, mutta kuitenkin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
susumu Kirjoitettu June 14, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 14, 2012 Hei, mistä te olette löytäneet oikean värisiä liivejä/plastroneita?Turkulainen Matex tekee ainakin miesten liivejä ja plastroneita, heidän mallistostaan voi kuikuilla sopivaa. Nyt on tarjolla liikkeissä vielä se, mitä kesämallistosta on jäljellä. Ovat kuulemma heinäkuun lomilla ja sitten elokuussa alkavat valmistaa syksyn malliston tuotteita. Heiltä voi ymmärtääkseni tilata myös omalla kankaalla liivin ja plastronin.Liivin voi myös teettää ompelimossa, vaatturilla tai räätälillä. Esim. pukuvuokraamossa, jossa on oma ompelija tekemässä pukujen muokkauksia, voi usein myös omasta kankaasta teettää liivin ja/tai kaularievun, mikä se sitten kullakin on. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu June 21, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 21, 2012 Tiukka etiketti (jostain vuodelta kuokka ja kirves) sanoo, että sulhasen paita on valkoinen -minusta tämän ohjeen saa heittää romukoppaan! Miksei sulhasella(kin) voisi olla teemaan/värimaailmaan mätsäävä asu tai lempivärinen asu/paita? Olen samaa mieltä kuin malakiitti, värillinen paita käy, mikäli sopii pukuun ja sen väriin. Kannattaa mallata eri (ruskean) sävyisiä paitoja puvun kanssa ja verrata valkoiseen, siinähän sen parhaiten näkee, mikä omaa silmää miellyttää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts