Jump to content
Naimisiin.info

Kokemuksia morsiuspukuliikkeistä / Hki


Recommended Posts

Kävin tuolla Morsmaikussa kesällä katsomassa, kun siellä oli jo sillon loppuunmyynti, mutta ei siellä sillonkaan ollut ainuttakana pukua mitä olisin sovittanut.. Kävin uudestaan sisällä nyt talvella katsomassa kenkiä (näisätkin hyvät alennukset, mutta ei löytänyt sopivia) Voi olla että sinne oli ilmestynyt lisää pukuja, ainakin ihania lyhyempiä hääpukuja tuolla oli :) , mutta siis tosi pieni paikka se on eikä paljoa valikoimaa..

Link to comment
Share on other sites

Missäköhän liikkeessä olisi Helsingissä hyvä valikoima isompia kokoja?

 

Olen käynyt Stockalla sovittamassa ja päälle sain vain yhden puvun, enkä edes sitä merkkiä mitä haaveilin... Heidän mittailujensa mukaan olisin Pronoviaksen puvuissa 56 kokoinen, vaikka farkuissa menee kyllä 52 sujuvasti jalkaan :D Olisi myös kiva päästä sovittamaan jotain muuta kuin a-linjaista pukua, sitä kun tunnutaan tuputtavan joka paikassa :D Tampereella olen käynyt Morsiusgalleriassa, sielläkin aika laihoin tuloksin.

Link to comment
Share on other sites

Itse sovittelin pukuja helmikuun alussa - ja omasta mielestäni kannattaa ehdottomasti ajella Tampereen Morsiugalleriaan. Siellä isoille puvuille on oma rekki - joka helpotti todella paljon valikoimaan sovitettavat puvut. Omalla kohdallani sapiskaa antaisin siitä, että ainakin noissa isoissa puvuissa tuntui olevan hiukan yksipuolisesti erilaisia malleja (ostavat tietty sitä myydyintä) mutta kun ainakin itselleni sopii kapeampi linja huomattavasti paremmin kuin a-linja tai prinsessa, niin niitä en tuolla päässyt kokeilemaan. Toisena sapiskana antaisin puvun valmistajana beautiful brides mallistolle. Tätä myydään morsiusgalleriassa ja mallistossa on todella paljon ihania pukuja. Niissä on hiukan pidemmät /vahvemmat luut, on siis huomioitu morsiammen koko myös materiaalissa. Nämä puvut olivat minulle liian suuria (olin tuolloin +malliston 46 kokoa) !!! Olihan se toki imartelevaa, mutta myös harmillista, kun olisi tuon malliston puvun halunnut ostaa.

 

Munkin puku tilattiin suurimman mitan mukaan jenkkikoossa 18, vaikka muut mitat ovat huomattavasti pienemmät kuin tuo koko. Päätin kuitenkin luottaa, että ammattilainen osaa valita oikean koon. 

 

PS. Helmikuussa myös Stilissimassa oli runsaasti isoja pukuja - ja samaa sanottiin puhelimessa Niinattaresta. Valikoimasta en osaa sanoa, kun näitä ei minulle tarjottu sovitettavaksi.

Link to comment
Share on other sites

Tuolla Morsiusgalleriassa juuri ärsytti se, että ei tarjottu muuta kuin a-linjaa. Korostettiin vielä sitä, että "tässä sulla tulee nätti vyötärö ja peppu peittyy". Miks mä peittäisin sen, mistä sulho tykkää eniten? :D Ei kaikki isommat morsiamet halua piiloutua pukuunsa, mutta ilmeisesti se on kuitenkin perusolettamus pukuliikkeissä :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Puolivuotta pukua etsineenä ja jo melkein löytymisen toivosta luopuneena sekä kaikki mahdolliset Helsingin liikkeet kolunneena voin lämpimästi suositella Lovebirds- käytettyjen morsiuspukujen myymälää! Liike on pieni ja sinne ei tarvita ajanvarausta. Eniten ilahdutti pukujen hinnat! Pitsipuvuista kun saa pääsääntöisesti sen 1000 - 1500 euroa pääkaupunkiseudulla maksaa, täältä löytyi upeita pukuja alle 500 euron!  Suoraan kävelin liikkeeseen, tangolle ja sen oman puvun luokse, josta tuli se VAU-fiilis, mitä olen odottanut! Löysin puvun, vaikka luulin jo ajan loppuvan kesken! Huh... 

Link to comment
Share on other sites

Kävin tänään Lovebirds-liikkeessä. Se on se uusi käytettyjen hääpukujen liike. Tykkäsin! Hyvä palvelu ja oli helppo mennä sinne, vaikka ahdistun jo pelkästä ajatuksesta, että pitäisi sovittaa hääpukuja. Tää oli mulle eka kokemus hääpukuliikkeistä ja löysin samalla kertaa itselleni Sen Hääpuvun.

 

Tein sovittelustani kuvapostauksen, jos haluatte nähdä, niin kuvia on siis blogissani: http://blingblingmorsian.blogspot.fi/2013/05/shoppailua-lovebirds-liikkeessa.html

Link to comment
Share on other sites

Kävin Stockmannilla eilen, ja en voi muuta kuin suositella! Myyjä oli ihanan ammattitaitoinen, avulias ja ystävällinen. Hän esitteli puvut, jotka vastasivat kuvailujani, ja kävi lopuksi vielä pikaisesti läpi kaikki puvut, ja poimi muutamia vielä ehdolle sovitettavaksi. Sovitustila oli avoin, mukavan viileä tulikuumana kesäpäivänä sekä rauhallinen.

Ainoa ikävä puoli oli, että vain yksi mekoista oli edes jotenkuten sopivan kokoinen minulle. Sovituskoot olivat ihan liian suuria, eikä kaikkia oikein saanut neuloilla kiristettyä tarpeeksi, joten täydellistä kuvaa puvuista ei saanut. Myyjä kyllä yritti parhaansa ja ymmärrän, että pukujen on oltava lähellä keskivertomyyntikokoa.

 

Saatan kyllä hyvinkin ostaa hääpukunu täältä, sillä niin hyvä mieli jäi mukavasta palvelusta ja ihanista mekoista! Pelkäsin vähän, että Stockalla on liian kallista, mutta kaksi suosikkimekkoani ovat hyvinkin budjetin rajoissa (toki siellä oli jotain kalliimpiakin pukuja). Kivaa oli myös, että ei yhtään tykytetty, vaan sanottiin suoraan, että kannattaa odottaa vähintään syksyyn, ja katsella vielä ensi vuoden mallisto.

Link to comment
Share on other sites

Tuolla Morsiusgalleriassa juuri ärsytti se, että ei tarjottu muuta kuin a-linjaa. Korostettiin vielä sitä, että "tässä sulla tulee nätti vyötärö ja peppu peittyy". Miks mä peittäisin sen, mistä sulho tykkää eniten? :D Ei kaikki isommat morsiamet halua piiloutua pukuunsa, mutta ilmeisesti se on kuitenkin perusolettamus pukuliikkeissä :D

Apua, kuulostaa kyllä tosi omituiselta lähtökohdalta myydä hääpukua! Mitäs niitä parhaita puolia peittelemään, ja muutenkin myyjien olisi hyvä ymmärtää, että kauneutta on monenlaista. Tsemppiä unelmien hääpuvun löytämiseen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minä kävin viime marraskuun tienoilla etsimässä itselleni pukua. Ensimmäinen liike oli Niinatar, jossa palvelu oli ystävällistä. Tosin olisin kaivannut vähän enemmän apua sovitettavien pukujen valitsemiseen, koska itselläni ei kokemusta vielä siinä vaiheessa ollut. Koon 46-48 pukuja ei löytynyt kovin montaa sovitettavaksi, mutta ihan positiivinen mieli tästä jäi. Kävin myös myöhemmin katsomassa Niinattaressa boleroa, ja silloinkin palvelu oli ystävällistä, vaikkakin aika passiivista.

 

Seuraavaksi kävin Lavemissa, ja sielläkin palvelu oli ystävällistä. Myyjä oli kiitettävän aktiivinen ja ehdotteli myös sopivia asusteita. Täältä löytyi unelmapuku, joka jäi harkintaan ja jonka vielä samana päivänä palasin ostamaan. Sopivan kokoisia pukuja löytyi täältä useita. Lavemista ostin myös boleron.

 

Kolmantena kävin VIPissä, jossa palvelu oli mielestäni todella ala-arvoista. Tuntui kuin myyjä olisi pitänyt minua idioottina; vakuutteli, että sovittamani liian pienet puvut ovat ihan sopivia ja niitä voidaan muokata minulle sopiviksi. Hän oli sitä mieltä että pukua ei enää ehdi tilaamaan (tuolloin 7kk häihin), eli sen olisi pitänyt löytyä tangosta. Täällä yksikään puku ei istunut minulle, ja myyjän asenne ärsytti niin, että en olisi täältä mitään halunnutkaan.

 

Lavemista sain myöhemminkin hyvää palvelua. Tosin puvun kanssa meinasi tulla vähän paniikki, koska sain sen 2 viikkoa myöhässä eli vasta 2 viikkoa ennen häitä. Mieheni vuokrasi osan vaatteistaan Lavemista, ja juhlapukupuolella myyjä oli kyllä ihan pihalla. Pukupussiin oli noutoa varten pakattu ihan vääriä vaatteita, eikä myyjä kummemmin edes pahoitellut virhettään. Onneksi huomasimme tämän jo liikkeessä, ja saimme oikeat vaatteet mukaamme. Lavemin morsiuspukupuolta suosittelen ehdottomasti, juhlapukupuolta varauksella.

 

Boleroita kävin katsomassa myös Stilissimassa ja Zazabellassa. Stilissimassa oli ystävällinen palvelu, ja myyjä ehti auttamaan minua, vaikka asiakkaita oli paljon enkä ollut varannut aikaa. Zazabellassa jouduin katsomaan boleroita itsekseni kaasoni kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Etsin Allure Bridals -merkkiä myyviä liikkeitä, ja Google johdatti minut tämän putiikin sivuille: http://www.margaretsbridalboutique.com/. Sijainti Mannerheimintie 134:ssä. En kuitenkaan ole koskaan kuullutkaan tuosta liikkeestä. Puhelinnumero antaa tulokseksi sen nimisen henkilön kuin Margaret Kamanga, ja sillä nimellä muuten löytyy Facebookista vain afrikkalaisia naisia.

 

Onko joku ostanut tai tilannut tuolta jotain? Millaisia kokemuksia? Aion kyllä pyhien jälkeen soittaa tuonne, mutta hieman vain ihmetyttää, kun ei missään päin tätä foorumia tai nettiä ole sanaakaan tuosta putiikista...

Muokattu: , käyttäjä: ValentinaG
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itse voisin lämpimästi suositella Boutique Sanjaa. Liike oli pieni ja viihtyisä. Myyjä todella ystävällinen ja ammattitaitoinen, tällainen ujompikin selvisi oikein hyvin sovituksesta. Löysin täältä hyvin puvun, olen kooltani 44. Sovitin muistaakseni 8-9 pukua sovitusajan puitteissa eikä ollut mihinkään kiire. Oma pukuni oli edullinen ja sopi budjetilleni (alle 500 e).

Link to comment
Share on other sites

Etsiskelin hääpukua talvella ja kävin läpi hääpukukauppoja, tässä pari kokemustani.

 

Stilissima oli ensimmäinen kohteeni, koska nettisivut antoivat ymmärtää erittäin laajasta pukuvalikoimasta.

Palvelu oli harmillisen tylyä, eikä pukua löytynyt, koska mikään ei mahtunut päälleni, vaikka olen normaalivaatteissa kokoa 38/40.

 

Niinattaressa palvelu oli todella ystävällistä ja avuliasta, vaikka en ollut varannut aikaa etukäteen, sain sovittaa pukuja heti. Puvut mahtuivat päälle, mutta mielusta ei löytynyt.

 

Zazabellassa palvelu oli myös erittäin ystävällistä, mutta mallistossa ei ollut pukua, johon olisin ihastunut.

 

Lopulta menin Muotitalo Tyynelään, jossa palvelu oli erittäin avuliasta ja he jaksoivat kehua, mikä oli ehkä hieman hassun tuntuista ja ylitsevuotavaa.

Kaikki meni hyvin, kunnes puvun piti tulla muutaman kuukauden päästä.

Puku ei kuitenkaan tullut sovitusti, sain kyselyihini hyvin epämääräisiä vastauksia, en saanut lopultakaan tilaamaani pukua.

Kun menin paikanpäälle kysymään pukkua siinä vaiheessa, kun sovittu ajankohta oli jo ylittynyt viikolla, sain edelleen vastaukseksi, ettei he voi tietää milloin puku tulee.

Häihini oli tässä vaiheessa pari viikkoa.

Vanhempi naismyyjä oli todella tyly, hän kommentoi jatkuvasti, että olisin lihonut. Tämä keskustelu oli todella outo ja ystävänikin ihmetteli, miksi myyjä

kertoi minulle lihoneeni yli kymmenen kertaa. Ikään kuin hän olisi syyllistänyt minua, ettei puku tullut ja se ei edes mahtuisi päälle, joten ei ole heidän vika. Ja kaiken lisäksi en edes ollut lihonut, ja ehkä siksi pystyin suhtautumaan asiaan jokseenkin huvittuneena. Tilanne oli omituinen :)

Hän tilasi kaksi numeroa isomman puvun minua varten toisesta liikkeestä, koska hänen mielestään puku ei tulisi sopimaan minulle, vaikka itse olin erimieltä asiasta.

Kävi ilmi, että he olivat tilanneet alunperinkin liiaan pienen puvun, mikä ammattitaitoisen myyjän pitäisi huomata. Lopultakaan tilattu puku ei kuitenkaan tullut.

Sain heiltä toisen puvun, joka muokattiin sopivaksi, josta myös maksoin. Hinnassa ei tultu vastaan, vaikka homma ei mennyt ihan putkeen.

 

Kaikki hyvin loppu hyvin, ja puku oli kaunis, vaikkei se mikä piti, mutta hieman jäi paha mieli myyjän asenteesta ja kommenteista.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Minä kävin sovittamassa pukuja Niinattaressa, Seremoniassa, Leimulinessa (Hyvinkäällä) sekä Stilissimassa.

 

Parasta palvelu oli mielestäni Leimulinessa ja Niinattaressa. Leimulinessa ei ollut muita asiakkaita, joten pääsin sovittelemaan kaikessa rauhassa ja sain palvelua kahdeltakin eri myyjältä. Molemmat vaikuttivat ammattitaitoisilta ja esittivät myös omia näkemyksiään siitä, millainen puku minulle sopisi (vartalon muodon perusteella). Toinen myyjistä auttoi sovitettavien pukujen valinnassa kertomieni kriteerien pohjalta, mutta lisäksi hän toi sovitettavaksi myös muutaman sellaisen puvun, jotka eivät ihan täysin vastanneet kriteerejäni, mutta joista toinen lopulta päätyi jaetulle ykkössijalle erään Niinattaressa sovittamani puvun kanssa. Pidin tuosta, että myyjällä oli myös itsellä silmää sen suhteen, millainen minulle sopisi ja että hän "uskalsi" hieman uhmata kriteerejäni. Minulla itselläni ei ennen sovittelukierrosta ollut mitään kovin tarkkaa käsitystä siitä, millaisen puvun haluaisin, tiettyjä suuntaviivoja lähinnä. Jos itselläni olisi ollut tarkka käsitys, niin siinä tapauksessa en toki ehkä olisi ollut kovin riemuissani siitä, että myyjä ehdotti sovitettavaksi myös sellaisia, jotka eivät kriteerejäni täysin vastanneet.

 

Niinattaressa valitsin osan sovitettavista puvuista itse ja osaa ehdotti myyjä kertomieni kriteerien pohjalta. Myös täällä myyjä osasi mielestäni esittää hyvin kommentteja siitä, miksi joku puku sopii minulle ja joku toinen taas ei ehkä ihan niin hyvin. Samaan aikaan oli sovittamassa myös yksi toinen morsian, ja vaikkei tila peilin edessä kahdelle kovin suuri ollutkaan, niin mielestäni kuitenkin täysin riittävä. Tämä oli ensimmäinen liike, jossa kävin ja täältä myös lopulta päädyin pukuni ostamaan. Kävin Niinattaressa vielä toisen kerran sovittamassa sitä pukua, jonka lopulta myös ostin. Tällä kertaa minua palveli eri myyjä kuin ensimmäisellä kerralla, ja olin oikein tyytyväinen myös häneltä saamaani palveluun. Tämä kyseinen myyjä oli mielestäni mukavin kaikista minua palvelleista myyjistä, sellainen kivan rempseä.

 

Seremoniassa käynnistä jäi itselleni hiukan hämmentynyt olo. En tiedä, oliko minua palvelemassa mahdollisesti joku kesälomasijainen tms, mutta häneltä en kyllä saanut oikeastaan mitään kommentteja sovittamistani puvuista, ja lisäksi hän pukujen nyörejä kiristellessä valitteli moneen kertaan, miten hän ei ole kovin hyvä niiden kanssa ja on siksi aika hidas. Kuulosti jotenkin hassulta tuollaisessa liikkeessä töissä olevan henkilön suusta. Kävin Seremoniassa lauantaina kesäkuussa, joten siinä mielessä minua palvellut myyjä olisi ehkä hyvinkin saattanut olla joku kesätuuraaja. Seremoniassa oli muihin käymiini liikkeisiin verrattuna selvästi enemmän pitsi- ja tyllipukuja, jotka eivät itseäni tyylillisesti miellytä, joten sovitettavaa löytyi lopulta melko vähän. Sovitusympäristönä Seremonia sen sijaan oli mielestäni kaikkein mukavin. Tilaa peilailuun oli paljon (ainakin silloin, kun ei ollut muita sovittajia samaan aikaan), sovitustila oli oikein viihtyisä ja plussaa vielä siitä, että tilassa oli tuuletin, joka lämpimänä kesäpäivänä tuli tarpeeseen.

 

Stilissimassa käynnistä jäi päällimmäisenä mieleeni kova kiire ja häslinki. Liikkeessä oli kaksi muutakin morsianta sovittamassa samaan aikaan (tämä toki ei haitannut, tilaa peilailuun kyllä oli), lisäksi puhelin soi monta kertaa ja minua palvellut myyjäkin kävi pari kertaa vastaamassa kesken sovituksen. Lisäksi heillä oli käynyt jokin tuplabuukkaus, ja tämän takia henkilökuntaa tuntui tuona hetkenä olevan liian vähän. Tottakai on ymmärrettävää, että tuplabuukkauksia voi joskus vahingossa käydä ja tunnelma olla kiireinen sen takia, ja kyllä minua palvellut myyjä tätä kovasti pahoitteli, mutta siitä huolimatta tuollainen väistämättä vaikuttaa asiointikokemukseen. Palvelu sinällään oli kyllä ystävällistä ja myyjä auttoi minua valitsemaan pukuja sovitukseen. Olisin kuitenkin kaivannut häneltä hiukan enemmän aktiivisuutta itse sovitustilanteessa, sillä kovin paljoa hän ei kommentoinut sovittamiani pukuja. Jossain vaiheessa hän myös hoputti minua ottamaan jo päälläni olevaa pukua pois, vaikka olin hädin tuskin ehtinyt ympäri pyörähtää peilin edessä. Ei se kirjaimellisesti ihan noin ollut, mutta siltä se tuntui. Itselläni kun oli tuolloin vielä kaasoni kanssa juttu kesken kyseiseen pukuun liittyen. Minua tarpeeksi paljon miellyttävää pukua liikkeestä ei löytynyt, mutta sen sijaan iskin silmäni yksiin kenkiin, joten Stilissimaan varmaankin tulee mentyä vielä sitten, kun kenkiä alan etsiä.

Link to comment
Share on other sites

Ehdin käydä kahdessa liikkeessä ennen kuin löysin pukuni.

 

Ensimmäiseksi kävin Stockmannilla. Myyjä oli todella ammattitaitoinen ja löysi "tiukkojen vaatimusteni" mukaisia pukuja pari ja sitten ehdotti ja demonstroi miten voisin muokata erilaisen puvun haluamakseni. Hintataso oli hieman korkeahko, mutta mikäs ei ole kallista kun menee naimisiin. Sain olla ihan yksin liikkeessä (olin varannut sovitusajan), ei ollut muita morsiamia samaan aikaan sovittamassa pukuja ja tunnelma oli hyvin kiireetön. Negatiivisena asiana jäi mieleeni nakuttamaan kuitenkin myyjän kommentti kun tahdoin kokeilla kreikkalais jumalatart tyylisiä pukuja, että "Olet liian lyhyt noihin pukuihin" ja en tosiaan saanut sovittaa yhtään tämän tyylistä pukua. No voin kyllä uskoa että myyjä saattoi olla oikeassa, mutta mitäpä jos hän vaan olisi antanut minun kokeilla ja todeta asia ihan itse. Oikein positiivista oli, että sain ottaa kuvia puvuista joita sovitin ja pystyin myöhemmin katselemaan pukuja.

 

Viimeiseksi kävin Niinattaressa. Saavuin paikalle noin puoli tuntia ennen varattua sovitusaikaa ja sain merkitä kiinnostavia pukuja sovitettavaksi. Olin jo aikaisemmin ihastunut netissä yhteen pukuun ja halusin ehdottamasti sovittaa tätä päälle, joten etsin jatkuvasti juuri tätä pukua. Valikoima oli selkeästi suurempi kuin Stockmannilla, mutta en löytänyt etsimääni pukua. Minua ennen oli morsian sovittamassa pukuja ja myyjiä oli kaksi paikalla. Kun sitten vihdoin tuli vuoroni kerroin myyjälle mitä haluan ja mainitsin että haluan sovittaa tätä yhtä pukua koska siitä oli jo tullut pakkomielle minulle. Myyjä alkoi etsiä pukua ja auttoi minua sovittamaan pukuja samalla. Tunnelma oli hyvin kiireinen, luultavasti juurikin sen takia että hän yritti löytää haluamani puvun. Niinattaressa oli sitten valinnut pari kreikkalais jumalatar pukua ja yllätykseni ne eivät näyttäneet pahalta ja myyjäkin vain kehui että tuohon vartaloon voit pukue ihan mitä vain päällesi ja kaikki näyttää hyvältä. Eli muutuin liian lyhyestä täydelliseksi mallinukeksi!

Viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa ja sovitusaikani loppua puku viimein löytyi. Kävi ilmi että pakkomielle pukuni oli ollut varastossa ja kukaan ei ollut sitä päässyt vielä sovittamaan. Pistimme puvun päälle ja vaikka koko oli hitusen liian pieni huomasin heti että tässä se puku oli.

Hieman hävetti että olimme liikkeessä lopulta melkein puoli tuntia sen sulkemisen jälkeen, mutta myyjä oli yhä hyvin ystävällinen loppuun asti. Negatiivisena asiana olisi vain tuo kiireisyyden tunne, mutta siitä osa oli tosiaan ihan omaa "syytäni" kun pistin myyjän etsimään. Kuvia ei saanut ottaa ja unohdin aivan totaalisesti edes kysyä että olisinko voinut ottaa kuvan ostamastani puvusta.

 

Voin siis suositella molempia liikkeitä oikein lämpimästi, pienistä vioista huolimatta molemmat kokemukset olivat mielyttäviä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hauska miten voi olla niin erilaisia kokemuksia samasta liikkeestä täällä...

 

 Itse olen vieraillut Helsingissä Lovebirds(käytettyjen pukujen liike), Niinattaressa,Kauniissa morsiammessa ja Seremoniassa,josta löysin pukunikin... (Sekä Tampereen morsiusgalleriassa)

 

Kaunis Morsian Oli kamalin kokemus.Kaverini kanssa kierreltiin liikkeitä ja mentiin sitten KM.  Koska ajanvarausta ei tarvinnut niin kaksi myyjää palloili paikasta toiseen yrittäen palvella kaikkia kolmea seuruetta. Me olimme tulleet ensimmäisenä kyseiseen liikkeeseen. Myyjä näytti pukuja rekistä ,että oisko tää tai tää. Enkä kertaakaan selannut itse rekkejä niinkun muissa liikkeissä.Pukuja ei ollut paljoa. Koitin päälleni 2 pukua ja se sai riittää. Toinen puku oli ihan mieleeni mutta oli niin nuhruinen,että kaverini mainitsi tästä ja myyjä tokaisi vähän nyrpeesti että he ei ole pukuvuokraamo... Seisoin puku päälläni siinä kun muut pyöri ympärillä ja kattoi itselleen pukuja myyjien kanssa(koska myyjät yritti palvella muita samaan aikaan). Lähtiessä emme saaneet mitään vastausta moimoi huutoihimme....

 

Niinattareen varasin ajan etukäteen ja saavuimmekin katselemaan pukuja noin 20 min aikasemmin varattua aikaa niinkun myyjä oli kehottanut. Pukuja oli paljon ja joka lähtöön mielestäni. Myyjä oli mukava, mutta palloili kyllä vähän siellä sun täällä sovitusaikanani(kun ovesta tuli porukkaa sisään kyselemään ja kattomaan,liian vähän siis henkilökuntaa?) . Sovituskopit tosi ahtaat. Mutta asia,joka eniten vaivasi oli että myyjä ei laittanut pukuja minulle kunnolla kiinni (niinkun muissa liikkeissä olin tottunut),nyörityksiä sun muita vaan vähän sinne päin ja piti vähän kädel kiinni et näin miltä näyttäis...

 

Lovebirds Sinne sai mennä ilman ajanvarausta ja siihen aikaan kun me(maanantaina puolitapäivin) siellä ei ollut ketään muita ja myyjä heti kyseli että minkäslaista olen ajatellut ja esitteli valikoimaa(jota oli mukavasti). Siitä sitten noukimme pukuja joita halusin kokeilla. Myyjä oli mukava ja asiantunteva,laittoi puvut kunnolla kiinni. Olin jo laittanut vaatteet päälle ,mutta rupesin vielä kattomaan lisää pukuja ja teimme toisen sovituskierroksen. Pukua ei kyllä löytynyt sieltä,mutta mielestäni kun uusia pukuja ja valikoimaa oli niinkun aikasemmin sanoin.

 

Seremonia oli mielestäni näistä kyllä paras,mistä löysin pukunikin. Liikeesseen saa mennä ilman ajanvarausta,myyjiä oli ainakin hyvä määrä kun kävin itse. Myyjä joka minua palveli oli tosi mukava ja asiantunteva.Jutteli mukavia ja kyseli koska häät on jne...Hänellä oli hyviä vinkkejä ja sain paljon tietoa häneltä, koska esimerkiksi korjauksiin yleensä varataan aika(siis ennen kun olin päättänyt ostaa mitään pukua edes), ja mitä aina tietystä puvusta täytyisi korjata(jos oli jtn korjattavaa) ja osasi kattoa puvun sopivuuden ja värinkin sopivuuden minulle. Näytti millanen puku olisi korjausten kanssa(siis rinnuksen korjaus, ja miltä puku näyttäisi kun laahus on nostettuna napille). Sovitustilat oli kivasti liikkeen perällä ja tilavat ainakin kahdellekkin morsiammelle samaan aikaan :)

Link to comment
Share on other sites

Tässä minun kokemukseni:

 

Leimuline Hyvinkäällä oli ehdottomasti paras. Pirjo osasi kokeneena sanoa monenlaisia ajatuksia puvuista ja niiden sopivuudesta minulle. Katsoimme mm. mikä valkoisen sävy sopii minulle parhaiten ja miten laahuksen kanssa toimitaan. Tuli todella sellainen olo, että voin luottaa tähän liikkeeseen. Tilasin täältä sitten pukuni.

 

Niinatar tarjoaa todella laajat ja hyvät valikoimat, ja kaikki myyjät olivat todella iloisia ja ystävällisiä.

 

Zazabellan myyjät olivat nuoria ja kokemattomia, ja eräs myyjä ei osannut vastata varmaa vastausta oikeastaan mihinkään kysymykseeni. Tuli todella hutera olo palvelusta, en todellakaan luottaisi Zazabellaan. Lisäksi netistä löytyvät kokemukset siitä, että Zazabellan kautta Kiinasta tilattu puku on tullut ihan erilaisena kuin oli tarkoitus, nostattavat ihokarvat pystyyn.

 

Stilissima tarjosi aika tylsiä pukuja. Nuori naismyyjä oli ystävällinen mutta kun kyselin heillä myytävien merkkien kuvastoja, että voin etsiä muualtakin kuin rekeistä, niin kuvastot olivat missä sattuu ja minulle tuli sellainen olo, että ihan kaikkia kuvastoja en saanut selattavaksi.

 

Lavem by muotitalo Tyynelä oli aika omituinen paikka. Maahanmuuttajanainen oli todella kylmä ja töksähtävä myyjä. Valikoimat sisälsivät paljon peruspukuja.

 

Seremonia tarjoaa todella pitsipainotteista valikoimaa, ja kuvastosta tilattavissa olevat Maggie Sotteron puvut ovat kalliimpia kuin Leimulinessa.

 

VIP Juhlapuvut -liikkeessä oli paljon upeaa valikoimaa, mutta myyjä (nimeä en kysynyt, mutta hän oli sellainen hieman isokokoinen) oli todella ärsyttävä. Pyysin sovituksen aikana, että hän kirjoittaisi minulle paperille jokaisen puvun, josta tykkäsin, että voin katsella netistä kuvia ja miettiä, minkä tilaan. Kirjoittaminen oli todella nihkeää, ei millään halunnut laittaa niitä ylös. Minulla jäi parin kauniin puvun tiedot saamatta, eikä myyjä kirjoittanut lapulle myöskään kaikkia heillä myytäviä merkkejä, vaikka pyysin, että voisin katsella netistä ja tilata sitten heidän kauttaan. Lisäksi liikkeessä oli paikalla myös omistaja, joka kertoi tulleensa juuri pukumessuilta Saksasta. Sanoin myöhemmin myyjälle, että haluaisin jutella vielä omistajan kanssa siitä, millaisia pukuja syksyllä on tulossa, mutta myyjä ei päästänyt minua omistajan luo eikä pyytänyt omistajaa meidän luo, sanoi vain tylysti, että "katsotaan nyt nämä myymälän puvut ja Morileen kuvasto läpi". Olin ihan että mitä ihmettä? Myyjän vaihto olisi paikallaan tässä paikassa. Ainiin ja sovitushuivi oli sellainen, josta ei näkynyt läpi, niin melkein kaaduin aina kun sitä mekkoa alettiin tunkemaan päälle, kun en nähnyt mistä päin se tuli ja miten minun olisi pitänyt siinä sukellusasennossa liikkua. Kun sanoin, että sellainen läpinäkyvä on parempi, niin myyjä vain hymähti kyllästyneesti.

 

Kaunis morsian myy sellaisia hieman 90-luvun tyylisiä pukuja, joissa on esim. tummanpunainen yläosa. Tavallisiakin heiltä löytyy. Omistaja oli erittäin mukava nainen.

 

Boutique Sanjan omistaja on ystävällinen ja mukava nainen. Olisi ollut ihana ostaa puku hänen suloisesta liikkeestään, harmi vain en löytänyt omantyylistä sieltä. Valikoimat ovat aika pienet, mutta tilattavien merkkien kuvastoissa on laajat valikoimat.

 

Stockmannilla en sovitellut pukuja ollenkaan, koska katsoin ensin merkkien kuvastot läpi enkä löytänyt etsimääni tyyliä niin ei ollut sitten järkeä alkaa sovittamaan mitään.

 

Suomen pukuvuokraamossa piipahdin myös, mutta siellä myytävien merkkien kuvastot tarjosivat niin tylsiä pukuja (esim. perus-Lilly's), ettei ollut järkeä jäädä sovittelemaan.

 

Meslewi ei enää myy hääpukuja, viimeiset olivat siellä alessa. Naisomistaja on maineensa mukaisesti huijarimainen.

 

Morsmaikku eli Johanna Lätti lopettaa liiketoimintansa.

Link to comment
Share on other sites

Stockmannista kirjoitinkin jo ylistävää palautetta, mutta lisäilen nyt muutaman muun kokemuksen.

Niinattareen olin varannut sovitusajan, mutta joku toinen asiakas sattui ajallani myymälään kyselemään kenkiä, Myyjän aikaa meni sitten tämän asiakkaan palvelemiseen, eikä hän minulle ehdotellut pukuja tai neuvonut valinnassa. Merkkailin siis kaason kanssa muovirenkuloilla niitä pukuja, joita halusin sovittaa. Turhautti, koska pukuja oli todella paljon ja ne oli ahdettu rekkeihin. Pukuja oli vaikea vetää esiin ja yrittää tunkea takaisin muiden sekaan, kun etsiskelin mieluisia. Myyjä oli kyllä oikein herttainen ja ystävällinen ja lopuksi palvelukokemus parani huomattavasti, kun hän vielä kuvastosta esitteli samantyylisiä pukuja kuin yksi josta pidin kovasti. Huono tuuri siis taisi lähinnä käydä, kun  tosiaan toinen asiakas sattui samaan aikaan paikalle ja viipyi vielä koko sovitukseni ajan. Loppujen lopuksi jäi siis kuitenkin hyvä mieli.

Kauniista morsiamesta satuin sitten löytämään pukuni. Tämä oli kyllä kokemuksista ikävin. Omistaja oli kovasti maireana, mutta painosti ja ilmeisesti jopa valehteli minulle (väitti puvun olevan viimeinen kappale että heti pitäisi päätös tehdä, mutta toiselle morsiamelle myöhemmin kertoi, että pukua on pian toinenkin kappale tulossa myymälään..?! Muita morsiamia kuului painostavan samaan tyyliin 'viimeinen kappale, tänään varmasti menee jos et osta' ja 'alennusmyynti kyllä loppuu ihan pian') Puku oli sellainen mitä etsinkin ja puolet halvempi kuin Niinattaren lähes vastaava, joten päädyin kuitenkin ostamaan täältä. Tosin vähän nyt jäi ahdistunut olo kun painostuksen ja paniikin vallitessa jouduin puvun ostamaan. Että tuliko nyt varmasti tehtyä oikea päätös...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kävin siskoni kanssa Meslewissä katselemassa hääpukuja. Myyjä, joka myöhemmin osottautui omistajaksi, oli ehkä huonoin asiakaspalvelun "ammattilainen" koskaan. Nyrpeä, ylimielinen, omahyväinen ja jopa ilkeä asenne meitä kohtaan oli pöyristyttävä! Siskolleni ei kuullemma löytynyt hänen toivomaa mallia, sillä "niin isoja kokoja ei tehdä tässä mallissa". Omistaja m.m kehotti sisartani laihtumaan (huom. hän on kokoa 40) jotta voisi näyttää hyvältä EDES hääpäivänä.

 

No, varmaan kaikki osavat jo aavistaa ettei kauppoja tämän leidin liikkeestä tullut. Rouva omistajan pitäisi ehkä laskeutua asiakkaiden vaatimattomalle tasolle ja opetella asiakaspalvelun perusteet.

 

P.s Kyseinen hääpukumalli on saatavilla kokoon 46 asti

Link to comment
Share on other sites

Kävin elokuussa katsomassa pukuja. Tässä kokemuksiani eri paikoista. Olin varautunut siihen, että joutuisin/saisin käydä todella monessa paikoissa, mutta se oma puku löytyikin aika pian.

 

Seremonia: Heillä oli alennusmyynnit, joten suunnistin ensimmäiseksi tänne. Minulla oli nuorempi myyjä, joka oli erittäin ystävällinen. Hän jaksoi etsiä uusia pukuja ja auttaa sovittamisessa, vaikka sovitinkin aika monta pukua ja oli helteinen päivä. Täällä oli todella ihania pukuja, mutta ne eivät oikein tuntuneet minulta. Sovituskoppi oli pieni, mutta en ole niin ujo, joten puimme puvut kopin ulkopuolella, "sovitushuoneessa", jossa toinen nainen peilaili itseään iltapuvussa. Kaiken kaikkiaan todella kiva ensimmäinen sovituskerta. Plussaa sille, ettei myyjä painostanut ollenkaan, vaan sanoi itsekin, että kannattaa käydä muutamassa paikassa ennen päätöstä.

 

Lovebirds: Minulla oli alussa vähän tiukempi budjetti puvun suhteen, joten kävin katsomassa pukuja täällä. Pukuja sai katsoa ja sovittaa itse, mikä toisaalta oli ihan kivaa, mutta toisaalta olisin ehkä halunnut hieman enemmän palvelua. Puvut olivat hieman sikin sokin ja oli vaikeaa löytää oman tyylisiä rekistä.

 

Niinatar: Toisella sovituskerralla olin varannut ajan Niinattareen. Tulin liikkeeseen noin 20 min etukäteen, kuten myyjä oli soittaessani kehottanut. Sain muovirinkulat, joilla merkkasin kivoja pukuja. Myyjä lupasi, että minua palvellaan, kun sovitusaikani alkaa. Kellon ollessa tasan seisoin kahden myyjän vieressä odottamassa palvelua, mutta toinen laittoi boleroita henkareihin ja toinen kävi läpi papereita kassalla. Kello meni eteenpäin ja aloin jo stressaantua siitä, että varaamani aika oli tuhlaantumassa. Yritin pyytää myyjää avuksi, mutta he sanoivat, että joudun odottamaan. Vasta joskus melkein viisitoista minuuttia myöhässä sain sitten myyjän avukseni ja pystyimme aloittamaan. Suuri miinus siis siitä!! Myyjä oli sitten oikein mukava ja auttoi minua valitsemaan pukuja, mutta loppujen lopuksi osasin kyllä paremmin itse valita sopivia pukuja. Sovitin muutamia "ihan ok" pukuja, mutta sitten löysin sen oikean. Heti kuin sain sen päälleni tiesin, että se oli pukuni. Myyjä vastasi hyvin kaikkiin kysymyksiin ja oli hyvin auttavainen, eikä liian painostava. Merkkasimme puvun tiedot ja lähdin. Niinattaressa on hyvä valikoima pukuja, mutta varaudu siihen, että ne ovat kalliita. Olin ajatellut sovittaa outlet-pukuja, mutta ne eivät olleet ollenkaan mieleeni. Outlet-puvut vaikuttivat mielestäni "jämä-puvuilta" eli sellaisilta, jotka muut morsiamet eivät olleet kelpuuttaneet. Monessa normaalihintaisissa puvuissa ei ollut hintalappua, joten sain tietää oman puvuni hinnan jo sen jälkeen kuin olin jo ihastunut siihen.

 

V.I.P-juhlapuvut: Niinattaren jälkeen suuntasin tänne. Täällä oli myöskin jonkinlainen ale, mutta pukuja ei ollut jäljellä enää kovinkaan paljon. En löytänyt sellaisia pukuja, joita olin miettinyt etukäteen, mutta valitsin kuitenkin muutamia sovitukseen. En oikein tiedä mitä olisin mieltä myyjästä. Hän oli todella hauska ja koska makutuomarini olivat tässä vaiheessa aika väsyneitä (ja itsekin olin) niin koko sovitus meni vähän vitsailemiseksi. Sovitin pukuja, jotka etukäteen eivät vaikuttaneet yhtään omalta tyyliltä, mutta jotka sitten olivatkin aivan ihania. Plussaa siis siitä, että myyjä todella hyvin pystyi suosittelemaan erilaisia pukuja. Mutta muuten tuntui, ettei myyjä oikein kuunnellut minua. Yhdestä puvusta sanoin, että se on niin pieni etten pysty hengittämään, mutta myyjä vähätteli tätä ja sanoi, että niin on tarkoituskin. Muutenkin tuli tunne, että myyjä oli hiukan liian painostava. No, täällä sovituksessa Niinattaren puku oli koko ajan mielessäni ja tiesin, että se oli se oikea puku.

 

Seuraavana päivänä palasin Niinattareen ja sovitin puvun vielä varmuuden vuoksi, mutta tiesin kyllä jo, että se on se oikea puku. Tällä kertaa liike oli todella tyhjä, sain heti palvelua ja se oli erittäin ystävällistä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kävin tällä viikolla muutamassa liikkeessä, alla on kokemuksiani.

 

 

VIP Juhlapuvut: Olin varannut sovitusajan tänne. Paikalla oli yksi myyjä, nuorehko tyttö, joka oli ystävällinen ja mukava, mutta aika tietämätön. Hän sanoikin moneen otteeseen, että "tätä sinun pitää kysyä omistajalta". Sain hänen puheistaan myös sellaisen käsityksen, että he mieluummin pienentävät mekon sopivan kokoiseksi kuin tilaavat valmistajalta pienemmän koon. Puvuista ei saanut ottaa kuvia.

 

Stilissima: En ollut varannut sovitusaikaa, mutta sain kolmen myyjän ja omistajan jakamattoman huomion. Sain myös sovittaa pukuja. Liikkeessä tuli sellainen olo, että asiakkaasta todella ollaan kiinnostuneita ja hänelle halutaan löytää mieluinen puku.

 

Niinatar: Tännekään en ollut varannut sovitusaikaa. Liike oli suorastaan ahdettu täyteen pukuja, ja myyjä ei itsekään oikein löytänyt etsimäänsä. Myyjä vaikutti hektiseltä ja painostavalta.

 

Lovebirds: Tässä liikkeessä vain piipahdin, en sovittanut mitään. Myyjä vaikutti mukavalta.

Link to comment
Share on other sites

Ensimmäinen kerta morsiuspuku päällä, mahtava kokemus! :)

 

Stilisimmassa pieni härdelli alkuun, mutta ystävällisesti ohjattiin sisään. Itseasiassa oli parempi katsella pukuja ensin kaasojen kanssa yhdessä ja valita rauhassa sopivat puvut sovitukseen. Äärimmäisen ystävällistä, kiireetöntä palvelua ja arvostin rehellisiä mutta ystävällisiä kommentteja miten puvut korostivat mitäkin puolia. Tiesin myös, että haluan vain sovitella ensimmäisellä kerralla ja tuntui hyvältä ettei pakkomyyty mitään.

 

Meslewissä en tule käymään, sen opin 3v. sitten ollessani kaasona. Morsiamia ja asiakkaita on moneksi, mutta hämmästyttää itseäkin miten liike on pystyssä kun tuntuu kaikilla olevan vastaavanlaisia kokemuksia omistajasta ja asiakaspalvelusta.

 

Lisää pukuja sovittamaan, can't wait! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...