koran_ Kirjoitettu February 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 13, 2006 Pikkutyttönä sitä mustavalkoista suomalaista Prinsessa Ruusunen-leffaa katsoessa päätin, että tää on se mitä häissäni soitetaan. Nyt vaan tupsahti mieleen, että voisko se olla häävalssina? Kun mulla on siitä sellanen versio missä sitä biisiä soittaa koko orkesteri eikä vaan "pimputusta" uruilla.Onkos kukaan muu kuullut tätä "hienompaa" versiota tästä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taapelo Kirjoitettu February 22, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 22, 2006 Se on muuten ihan hyvän kuuloi uruillakin Parempi kyllä tosin sit sinä orkesteri versiona Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
koran_ Kirjoitettu February 24, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu February 24, 2006 On, se orkesteriversio ihanampi. Tietäis vaan että miten sitä voi tanssia? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chirpy Kirjoitettu February 26, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2006 Jos siis tarkoitat sitä Melartinin säveltämää "Prinsessa Ruususta", niin käsittääkseni sitä ei voi valssina tanssia, sillä rytmi on nelijakoinen (siksi se käy häämarssiksi) kun taas valssissa pitäisi olla kolmijakoinen. Valssirytmihän on se yy-kaa-koo yy-kaa-koo ja sitä ei Ruususesta taida löytyä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pepe Laine Kirjoitettu February 26, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2006 Pikkutyttönä sitä mustavalkoista suomalaista Prinsessa Ruusunen-leffaa katsoessa päätin, että tää on se mitä häissäni soitetaan. Nyt vaan tupsahti mieleen, että voisko se olla häävalssina? Kun mulla on siitä sellanen versio missä sitä biisiä soittaa koko orkesteri eikä vaan "pimputusta" uruilla.Onkos kukaan muu kuullut tätä "hienompaa" versiota tästä?Kuten tuossa jo todettiinkin,niin valssina sitä ei voi tanssia koska se ei ole 3/4-osa jakoinen.Eikä muutenkaan voisi ajatellakaan tällaista sävellystä tanssittavaksi,koska se on arvokasta taidemusiikkia.Jos haluat sen häihisi,niin häämarssinahan se on erittäin suosittu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
koran_ Kirjoitettu February 27, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2006 No voi höh. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saaruskainen Kirjoitettu February 27, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2006 Heips koran_,minulla on ystävältäni lainassa häämusiikkilevy "Tahdon, maailman kauneinta häämusiikkia". Tällä levyllä on erikseen "Prinsessa Ruusunen, valssi" ja "Marssi näytelmästä Prinsessa Ruusunen". On erilainen kuin tuo marssi! Kuulostaa ihan valssilta (vauhdikkaan alun jälkeen...). En tosin tiedä, onko tämä tuosta leffasta... Mutta ainakin tämä levy väittää, että on myös Prinsessa Ruusunen valssina ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saaruskainen Kirjoitettu February 27, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2006 Vielä lisää... tässä lukee, että on Tsaikovskin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pepe Laine Kirjoitettu February 27, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2006 Heips koran_,minulla on ystävältäni lainassa häämusiikkilevy "Tahdon, maailman kauneinta häämusiikkia". Tällä levyllä on erikseen "Prinsessa Ruusunen, valssi" ja "Marssi näytelmästä Prinsessa Ruusunen". On erilainen kuin tuo marssi! Kuulostaa ihan valssilta (vauhdikkaan alun jälkeen...). En tosin tiedä, onko tämä tuosta leffasta... Mutta ainakin tämä levy väittää, että on myös Prinsessa Ruusunen valssina ;DKyllä on olemassa myös Tschaikovskin säveltämä Prinsessa Ruusunen- valssi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
koran_ Kirjoitettu March 1, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu March 1, 2006 Joo, se on varmaan just se versio mikä mullakin on.Vähän mä ihmettelinkin, että miten kaikki tuntuu olevan sitä mieltä ettei sitä voi tanssia kun omasta mielestä kuulosti ihan tanssittavalta kappaleelta ;D Jee, ehkä mä voinkin päästä pyörähtelemään Ruususen tahtiin! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouhe Kirjoitettu March 1, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 1, 2006 Meillä oli ulostulomarssina Melartinin Prinsessa Ruusunen uruilla ja häävalssina Tschaikovskin Prinsessa Ruusunen pianolla soitettuna. Ja hyvin toimi ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saaruskainen Kirjoitettu March 1, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 1, 2006 Meille tulee kanssa kirkosta poistumismarssiksi Prinsessa Ruusunen. Nyt mietin, että pitäisköhän olla niiiin prinsessaa, että ottaisi Ruususen "myös" valssiksi ;D. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouhe Kirjoitettu March 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2006 Jokainen tyttö ansaitsee päivän prinsessana Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saaruskainen Kirjoitettu March 4, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 4, 2006 Olen aivan samaa mieltä kanssasi Rouhe ;D. Sulho on alkanut kutsua häitämme Saaruskaisen prinsessapäiväksi . Ja muistaa toki mainita itsensä prinssinä: "se on se päivä, kun prinsessa saa komean prinssinsä". Mä olen muuten kyllä niiiiiiin kaukana mistään prinsessamaisuudesta, että kai sitä yhtenä päivänä vähän voi... ;D. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mai78(Guest) Kirjoitettu October 9, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 9, 2006 Pikkutyttönä sitä mustavalkoista suomalaista Prinsessa Ruusunen-leffaa katsoessa päätin, että tää on se mitä häissäni soitetaan. Nyt vaan tupsahti mieleen, että voisko se olla häävalssina? Kun mulla on siitä sellanen versio missä sitä biisiä soittaa koko orkesteri eikä vaan "pimputusta" uruilla.Onkos kukaan muu kuullut tätä "hienompaa" versiota tästä?Hassu juttu!Mulla on nimittäin ihan sama kokemus! Näin itsekin samaisen elokuvan pikkutyttönä ja ihastuin musiikkiin. Haluan ehdottomasti tuon musiikin kirkkoon poistumismusiikiksi. Se on niin ihana! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yrtti Kirjoitettu January 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 15, 2007 Oisko kellään linkkiä, missä tuota prinssessa ruususen häävalssia voi kuunella? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouhe Kirjoitettu January 19, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2007 http://www.amazon.com/Tchaikovsky-Nutcrack...ples/B0000041A8Tuolta ainakin löytyy, sivun alaosasta. Alussa on aika pitkään jotain alkusoittoa, mutta kyllä se melodiakin sieltä tulee... ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
koran_ Kirjoitettu April 18, 2007 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu April 18, 2007 Empäs muistanutkaan tälläistä ketjua olevankaan. Tultiin sulhasen kanssa siihen tulokseen, että rinsessa ruususen tahtiin astellaan kirkkoon ja tanssitaan sitten häävalssina... tai siis hitaana Metallicaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts