Palluska Kirjoitettu October 1, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 1, 2006 Löytyiskö jotain laulua, - jossa mainitaan sana "rippikoulu" tai jotain muuta rippikouluun liittyvää? - sisaruksista jotain...joko pelkästään siskosta tai siskosta ja veljestä yhdessä. PMMP:n pikkuveli on jo käytössä, mutta olisko muita?- ja mikä olis hyvä laulun pätkä, kun kuvia olisi kaasosta ja toisesta parhaasta ystävästä?- sit ois kuvia, jossa mies imuroi, tiskaa, laittaa ruokaa...oisko tähän jotain?Ei tarvitse olla siis koko laulu, vaan jokin pätkä jostain.Tarkoituksena olisi kerätä valokuvakollaasi ja siihen sopiva laulunpätkä. Esim. Tytöt tahtoo pitää hauskaa, ei ne kirjeillä heittele...Tähän liittyisi kuvat minusta ja kavereistani pitämässä hauskaa... Eli tällä tyylillä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipi-lintu Kirjoitettu October 1, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 1, 2006 En tiedä sopiiko nää tarkoitukseen, mutta tulivat heti mieleen..- sisaruksista jotain...joko pelkästään siskosta tai siskosta ja veljestä yhdessä. PMMP:n pikkuveli on jo käytössä, mutta olisko muita?Soul Captain Band: Taistelun arvoinenHei, elämäs' on taistelun arvoinen, oi, rakas veljeni muistathan sen?Jokainen polku ja jokainen tie, kivinen olkoon, mutta eteenpäin vie.hei, se on taistelun arvoinen, oi, rakas siskoni muistathan sen?Jokainen hetki on lahja, oli vaan kansi tai pohja.Nyt sun on oltava vahva!- ja mikä olis hyvä laulun pätkä, kun kuvia olisi kaasosta ja toisesta parhaasta ystävästä?Aki Sirkesalo: EnkeleitäKiitos kysymästä,mä pidän kiinnitästä ystävästä.Demonit kun eksytinlöytää taisin viimeinenkelin.- sit ois kuvia, jossa mies imuroi, tiskaa, laittaa ruokaa...Pekka Ruuska: Mä tahdon sun elämäänMä tahdon sun elämään,ja lyömään sinun tauluillesinaulaa seinään.Mä tahdon sun elämään,sun aamukahvipöytääsija pyykkipäivään.Oothan selannut tämän ketjun, jos löytyisi apuja: http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/Y...m=1096820432/60 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palluska Kirjoitettu October 2, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu October 2, 2006 Soul Captain Band: Taistelun arvoinenEn itse tiedä tuota laulua, joten sen vuoksi on vähän hankala juttu...Aki Sirkesalo: EnkeleitäTämä periaatteessa voisi olla yksi vaihtoehto... Oisko kellään lisää?- sit ois kuvia, jossa mies imuroi, tiskaa, laittaa ruokaa...Pekka Ruuska: Mä tahdon sun elämäänHmm...Eli mies siivoaa ja ajattelee, että tahtoo mun Palluskan elämään...näinkö tämä menis...Lisää ehdotuksia otetaan vastaan!Niin ja lisäksi vielä mies harrastaa metsästystä ja sen harrastuksen parista on kuvia, mutta sopiva laulu puuttuu... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pampam Kirjoitettu October 2, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 2, 2006 Siivouksesta tuli mieleen Eppujen Oi kuinka me sinua kaivataan, siinähän lauletaan tiskaamisesta ja lakaisemisesta (tosin myös itkemisestä ja kaipaamisesta, joten se saattaa olla liian surullinen). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipi-lintu Kirjoitettu October 2, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 2, 2006 [smiley=smiley_up.gif] Niin mullekin, mutta tosiaan, on aika surullinen kappale "mä itkin vähän kun tiskasin ja lakaisin, mä tahdon tähän taloon sinut takaisin"... :'( Ja siitä tuli mieleen tuo Ruuskan kappale. Biisien sopivuushan riippuu ihan siitä mitä tässä kollaasissa nyt haetaan ja mitä kuvilla koitetaan viestiä . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palluska Kirjoitettu October 2, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu October 2, 2006 [smiley=smiley_up.gif] Biisien sopivuushan riippuu ihan siitä mitä tässä kollaasissa nyt haetaan ja mitä kuvilla koitetaan viestiä . Meillä periaatteessa on teemana nämä biisit...vaikka itse olen kaikkea muuta kuin musikaalinen Eli kutsussa on biisin pätkä, Tauskin sinä vain. Ja hääkarkkeihin tulee kans biisin pätkiä, jotka siis jollakin tapaa liittyy rakkauteen /häihin yms. Ja sit keksin, että jos nuihin kuvajuttuihinkin voisi yhdistää nämä biisijutut. Periaatteessa ei haittaa, minkälainen se koko laulu on, jos vaik yks lause passaa... Esim. sulhosta on kuva, kun joskus ekaluokalla tekee vihtaa oikeaoppisesti ja nyt sit ihan parin vuoden takaa on kans kuva...siihen aattelin laittaa Irwinin Ryysyrannasta pätkän "minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa..." eli ihan vaan nuin lyhyesti...Mulla on päikyssä jotain biisejä mietitty ja sit on myös laitettu, etät minkälaisia kuvia olen aatellut yhdistää... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palluska Kirjoitettu October 8, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu October 8, 2006 LÖytyiskö lisää ideoita? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariiqa Kirjoitettu October 15, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 15, 2006 Rippikoulusta tuli mieleen The Rain -bändin "tuuli kulkee",joka alkaa sanoilla "sinä kesänä oltiin rippileirillä.." Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evestiina Kirjoitettu October 22, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 22, 2006 - sit ois kuvia, jossa mies imuroi, tiskaa, laittaa ruokaa...oisko tähän jotain?Mulle tuli tähän kohtaan vaan mieleen se Esa pakarisen "Minä vaan tiskaan astioita ja luudalla lakasen laattioita... ;DSitten tuosta metsästyksestä tuli mieleen sellainen laulu josta muistaan vaan sen pätkän "Hirvi vai ei, hirvi vai ei...." ;D (siinä laulussahan metsástäjá lopulta luulee traktoria hirveksi...) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anskuli(Guest) Kirjoitettu October 23, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2006 ^ Mulle kans tuli mieleen tuo sama "minä vaan tiskaan astioita ja luudalla lakasen lattioita..." Esittäjä on tosin Hiski Salomaa. Biisin nimi on Tiskarin polkka.Neljän Ruusun Muisto-biisissä kerrotaan rippikoulusta.Sydäntäni lähden nuoruusvuosien takaa hakemaan Kaivan kätköistäni rasian Sitä varovasti raotan Sieltä löydän kesäleirin ja sen aikaisen asianJa se vie minut mukanaan pois kauaksi arjesta Muistelen kuinka selasit kirjaa tyttöriihen portailla Huules liikkui kun sä tavasit hiljaa hartaita lauseita Leiri päättyi ja seurakunta palasi kaupunkiin Siellä kauneimmassa rakennuksessa yhdessä juhlitttiin Alttarilla näin enkelin valkeassa kaavussaan Ja sitä näkyä en milloinkaan pois muistoistani saa Katselin kuinka selasit kirjaa tyttöriihen portailla Huules liikkui kun sä tavasit hiljaa hartaita lauseita Nyt on talvi ja lamppu palaa kaupungin laidalla Siinä huoneessa istun, katson kuvaa alttarilta Sen sain sulta muistoksi menneiltä ajoilta Lamppu sammuu ja uni saa minut luoksesi taas johdattaa Muistelen kuinka selasit kirjaa tyttöriihen portailla Huules liikkui kun sä tavasit hiljaa hartaita lauseitaEi tosin mainita rippikoulu-sanaa kertaakaan... Tarviiko kaikkien olla suomenkielisiä? Sister Sledgellä ois ehkä siskoon sopiva biisi "We are family". Lauletaan "we are family, I got all my sisters with me..." Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palluska Kirjoitettu November 5, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu November 5, 2006 Kiitoksia kaikille! Näistä saan taas lisämateriaalia varmaankin kaikista ehdotuksista!Eli tiskijutut, hirvi vai ei ja ehkä tuosta rippileirijutustakin. Olen ajatellut, että suomeksi laittaisin kaikki pätkät, mutta jos ei tunnu löytyvän, niin sit ehkä myös englantia...sen takia suomeks, että kaikki varmasti ymmärtävät...Siskosta tuli kaksi juttua mieleen, mutta ei oikein kumpikaan käy...Sirkesalon -seksuaalista häirintä.."hei sisko, sisko, sisko...hoidetaan ensin tää duuni"Ja toinen (en nyt muista kenen tää on)"sisko tahtoisin jäädä, mutta moottoritie on kuuma..."...Edelleen mietinnän alla siis tämä sisko juttu, ja molempien vanhemmat...Vanhempin kohdalle mietin, että jos johonkin kuvaan tulis teksti "lainaa vaan, lainaa vaan, oi pienokainen oot lainaa mulle hetken vain"... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palluska Kirjoitettu November 5, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu November 5, 2006 Sitten tuosta metsästyksestä tuli mieleen sellainen laulu josta muistaan vaan sen pätkän "Hirvi vai ei, hirvi vai ei...." ;D (siinä laulussahan metsástäjá lopulta luulee traktoria hirveksi...)Muistaako joku mikä tän biisin nimi on, että mistä löytäisin sanat kokonaan? Vois katella, että mitäs muuta siinä lauletaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
laulaja Kirjoitettu November 6, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 6, 2006 Muistaako joku mikä tän biisin nimi on, että mistä löytäisin sanat kokonaan? Vois katella, että mitäs muuta siinä lauletaan.Mulla ei ole sanoja tuohon lauluun, mutta sen nimi on Hirvenmetsästys. Kirjastosta löytyy varmaan ainakin levyllä, jos ei oo nuotteja ja sanoja ( mä en oo löytänyt) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tipi-lintu Kirjoitettu November 6, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 6, 2006 Hirvenmetsästys (Sävel: Aaveratsastajat) Intro puhuen: -Arvoisa maatalouskosmetologi, olkaa ystävällinen ja käynnistäkää traktorinne. -Kiitooksia, kiitooksia...Ei lähde käyntiin. -No, antakaa nyt sitten koneelle vaikka pieni ryyppy. -Tä? -Antakaa koneelle vaikka pieni ryyppy. -Eihän tässä oo itekään saanu mitään ryyppyjä. -No yrittäkää nyt edes käynnistää. Laulaen: Kas traktorilla farmari nyt ajaa pellollaan. Ja yskii ajopelit, nyt me sitä kuunnellaan. (köhköh!) Talonpoika työtään tekee mielin iloisin (puppaa!) ja kultaa säteet auringon kauniisti traktorin. (Finski traktor paras traktor.) Hirvi vai ei, hirvi vai ei? Ja kultaa säteet auringon kauniisti traktorin. Nyt torvet soivat, metsässä on ajo alkanut. (tättärää, titteliuu) Ja pellon laitaan hirvijahti on jo saapunut. (hyvä pojat, hyvä pojat) Metsästäjäjoukko korvesta kun esiin käy, tähystetään tarkoin, eikö riistaa missään näy. (no ei, no ei) Hirvi vai ei? Hirvi vai ei? Tähystetään tarkoin, eikö riistaa missään näy. (Hei, tuolla menee joku! Kato, tonne päin! Mä tähtään sinne. -Missä? -Tuolla noin. -No elä nyt, kato, sehän on linjaauto. -Oho, olipas hyvä kun sanoit. -Niin.) Kas, traktorilla farmari viel ajaa pellollaan ja metsänlaidasta nyt myöskin hänet huomataan. (Ahaa, hirvi!) Aseet nousee poskelle ja käsky kajahtaa: ”Tulta täysilaidalta, tuol hirvi tallustaa!” Hirvi vai ei? Hirvi vai ei? ”Tulta täysilaidalta, tuol hirvi tallustaa.” (-Mitkäs sill’ on jalassa, jalassa, jalassa? -Kumisaappaat, et sä nyt nää, jätkä? Ja reppu hirvellä, katos mä tähtään reppuun! -No älä nyt tähtää, siellä saattaa olla terä... No niin, nyt meni yks jo risaks!) Kun nikkeliä traktorin nyt kylkeen rapisee, niin talonpoika ratissa vain tovin vapisee. (Ai, ei, ei, ou!) Ja sitten sarkaa pitkin juoksee pakoon pinkaisten. (Fiuuuu.... -Tulipas jätkälle kiire!) Luodit tulee takaa mennessänsä vinkaisten. Hirvi vai ei, hirvi vai ei? Luodit tulee takaa mennessänsä vinkaisten. (-Älkää ampuko jätkät, mä oon rauhoitettu eläin! -Turpa kiinni, hirvi!) Ja metsämiehet riemuitsevat, saalis saatiin siis. (Hyvä pojat, hyvä pojat!) Mut eräs silti noituu, että johan nyt on hiis! (No miten niin?) Nääs, onhan saalis tosin iso sekä kopea, mutta kun sen vasa oli liian nopea. Hirvi vai ei? Hirvi vai ei? Mutta kun sen vasa oli liian nopea. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palluska Kirjoitettu November 6, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu November 6, 2006 Kiitos laulaja ja tipi-lintu! Näistä sanoista saadaan pidempikin pätkä laitettua! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palluska Kirjoitettu January 18, 2007 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2007 Nyt ollaan aika lailla loppusuoralla tämän kuvakollaasin kanssa. TÄmän hetkinen tuotos on nähtävillä päikyssäni... Mutta vielä tarvisin ideoita sellaisiin kuviin, joissa olen minä perheeni kanssa tai sulhaseni perheensä kanssa (pikkuisena) ja sisarukset keskenään...Pitäis saada jotenkin äiti ja isä sana näihin lauseisiin, kun niiden kuvia ei vielä ole kuvakollaaseissa...Eli lisää ideoita kiitos! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palluska Kirjoitettu May 3, 2007 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu May 3, 2007 Huhuillaan nyt vielä kerran, että löytyiskö äiti tai isä (tai perhe) lauluja Ne puuttuu edelleen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pampam Kirjoitettu May 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2007 Huhuillaan nyt vielä kerran, että löytyiskö äiti tai isä (tai perhe) lauluja Ne puuttuu edelleen.Äidistä tuli mieleen Sydän äidin ja Äideistä parhain, vähän imeliä tosin molemmat. Isästä tuli mieleen Aja hiljaa, isi. : En tiedä onko nää nyt miten käyttökelpoisia...Tai miten ois Ne luumäkien Onnellinen perhe? : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palluska Kirjoitettu May 5, 2007 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu May 5, 2007 Kiitos Pampam!Käytän tuota Onnellista perhettä (vaikkei passaakaan muuten kuin kertsin osalta:)) vain...se saa kattaa vanhemmat ja sisarukset Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts