Guest hemppa(Guest) Kirjoitettu July 19, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 19, 2007 Olen ymmärtänyt, että yleesnä häävalssi soitetaan, bändin (tms.) solisti ei sitä laula. Onko asia näin vai luulinko vaan? : Onko kenelläkään laulettua häävalssia? Jos on laulettu, niin onko siihen ollut joku erityinen syy? Mikä? Kertokaa, ettei tarvitse yksin ihmetellä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pepe Laine Kirjoitettu July 19, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 19, 2007 Ennen oli niin,että häävalssi soitettiin instrumentaalisena.Syytä siihen en tiedä.Nykyisin ainakin me esitetään laulettuna kaikki,paitsi Akselinja Elinan häävalssi.Senkin tosin toisinaan hääparit tahtovat laulettavan.Oma mielipiteeni on,että jos valssi on alunperin sävelletty instrumentaaliseksi,vaikkakin sanat lisätty jälkeenpäin,niin sen voihyvinkin esittää soitettuna,mutta myös laulettuna.Jos taas kappale on alkujaankin tarkoitettu laulettavaksi,niin kuiniskelmä valsit, esim"Minä rakastan sua,tai"Kauneimpain,rakkainpain,niin kyllä se pitäisi silloin laulaa.Kuullostaisi aika pöhköltä pelkästäänsoitettuna. : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ikkunaprinsessa Kirjoitettu July 21, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 21, 2007 Kiva saada ammattilaiselta vastaus, kiitos siitä. Juuri vanhemmilta onkin kuullut sitä, että häävalssi vain soitetaan, itse olin muistelevinani, että joissain häissä on häävalssi laulettu. Meilläkin on vähän sellainen valssi suunnitelmissa, että kaipaa mielestämme laulun mukaan. Mukava kuulla, ettei ole nykyaikana mitenkään outo asia! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
laulaja Kirjoitettu July 22, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 22, 2007 Me tehdään tavallisen paljon hääkeikkaa ja oiskohan kymmenen vuoden aikana ollut kahdet häät, joissa häävalssi olis ollut instrumentaalina. Muuten laulettu aina ja Akseli ja Elinakin on laulettu joka kerran.Miks muuten tehtäis lauluihin kauniita sanoja, jos niitä ei laulettais :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendela Kirjoitettu July 22, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 22, 2007 Laululla meille kiitos. Tietenkin jlkainen sen toteuttaa kuten parhaaksi näkee, mutta monille esim ne sanat on tärkeät. Itse olen laulanut häävalsseja ja meille tulee laulettuna. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren Kirjoitettu July 28, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 28, 2007 Meillekin haluaisin laulettuna. Pitäisi vain löytää sellainen juuri meidän valssi. Lyriikat ovat tärkeitä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekka81 Kirjoitettu August 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 8, 2007 Meille tulee laulettuna "Kauneinpain,rakkainpain. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts