stikku Kirjoitettu June 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 18, 2008 Vieläkö löytyy lisää kauniita lauluja morsiamen laulettavaksi?? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Potkuri Kirjoitettu June 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 18, 2008 Tää Hymni Rakkaudelle on iki-ihana sekä sanoiltaan että melodialtaan (esitt.mm. Edith Piaf, ranskaksi toki..): Sinitaivas vaikka katoaaVaikka jäähän peittynyt on maaMua rakastat, se riittääKaiken muun voin unhoittaaPäivin öin kun tuntea mä saanKätes hellän mutta voimakkaanHuolen ohdakkeet se niittääRuusu rakkauden vain kukkaan saaHuolen ohdakkeet se niittääRuusu rakkauden vain kukkaan saa2-säkeistöä en näin pikaisesti onnistunut löytämään, mutta muistaakseeni se alkaa: "Vaikka päivän yhden ainoantietäisin mä eessä olevankun mua rakastat, se riittää..."Jos olisin laulaja, vetäisin ihan ehdottomasti tämän . Esitimme piano-laulu -kombinaatiolla tämän viime kesänä ystäväni häissä ja kehuttiin kovasti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nene Kirjoitettu July 5, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 5, 2008 Mekin lauletaan sulhasen kanssa yhdessä laulu hääjuhlassa. Valintamme on Aki Sirkesalon viimeiseksi jääneeltä levyltä Parempaa aikaa. Säv. & san. Aki SirkesaloHei tänä yönä sulan sinuun kii.Ei, en tahdo tuijotella telkkarii.Mä tiedän ettei lapset huomaa,kun kaadan sulle lisää juomaa- ne on menneet jo tunti sitten nukkumaan.Hei, tänä yönä sulan sinuun kii.Ei, en aio sommitella sonettii.Mun täytyy jostain peitto löytää.Ethän töni tota tarjoilupöytäätai ne herää ja törmää pariin apinaan.Jos odotat aikaa, parempaa aikaa, odotat seuraavaan elämään.Mä olen nyt tässä yllyttämässä sinua leikkiin tärkeään.Hei, tänä yönä sulan sinuun kii.Ei, en aio vatvoa mun ongelmii.Mä tiedän, että arki painaa,mutta silti vähän lämpöäs lainaa.Ei se haittaa, vaikka hetki vielä valvotaan.Jos odotat aikaa, parempaa aikaa...Sä olet siinä, jo lantio laulaa saa:Hello, goodbye, hello, goodbye.Sä olet siinä, jumalat kuunnelkaa:Aamen ja hallelujaa!Jos odotat aikaa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosse Kirjoitettu July 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 10, 2008 Itse laulan Päivänsäde ja Menninkäisen... Viimeisen säkeistön sanat tosin muutin hieman iloisemmiksi:Säde vastas: "Peikkokulta, sydämen sä veit jo multa,sinun kanssas kuljen vain.Näytä mis on kotis pieni, vaimos sinne pian jo viepi,jätä sua en milloinkaan."Niin tarina tää alkoi ja jatkua se saa,kun yhdessä me tallustetaanMe mietitään et miten aina yhdes pysytäänja toisiamme rakastetaan.Ja ihan täydellisenä yllätyksenä tulee sekä sulhaselle että lähes koko juhlaväelle Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.a.n.z.i.c.c.a Kirjoitettu July 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 11, 2008 (muokattu) Mä laulan itse miehelle tämän:Jälleen huomaan sen jälkeen vuosienkuinka enemmän sinua kaipaan kuin ketään muuta.Olet niin kuin maa josta voimaa saan, sinun kanssasi kasvatan pientä elämän puuta. Olet valoa auringon sinun säteesi lämmin on. Sinun kanssasi vain tahdon astua aamuuni uuteenSinun kanssasi vain uskon rakkauden mahdollisuuteen.Sinun kanssasi vain tahdon vanheta rinnakkain.Jälleen huomaan sen jälkeen vuosienIlman sinua oisin kuin laulu sanoja vailla vaikka eksyisin olet sielläkin.Olet minulle syli ja suoja vierailla mailla.Olet yö jota käydä saan, pala taivasta päällä maan.Sinun kanssasi vain tahdon astua aamuuni uuteenSinun kanssasi vain uskon rakkauden mahdollisuuteen.Sinun kanssasi vain tahdon vanheta rinnakkain.Toinen kaunis ois se kaskisen minä rakastan sinua - runo joka löytyy ainakin juha tapion ja lauluyhtye viiden esittämänä ihan biisinäkin jälkimmäisen voi kuunnella netissäkin ihan ilmatteeksi Muokattu: July 11, 2008, käyttäjä: m.a.n.z.i.c.c.a Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tiffy Kirjoitettu July 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 11, 2008 ^Ihana kappale ja sopii varmasti todella hyvin häihin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
maijamehilainen Kirjoitettu July 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 11, 2008 Olin häissä, jossa morsian lauloi ennen häävalssia sulholleen Maijan ja Jannen häävalssin. Siis "Vie minut vietellen..." Sopi tilanteeseen hyvin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raparperitaivas Kirjoitettu August 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 19, 2008 Tuleva anoppini ehdotti että laulaisin häävalssin samalla kun sitä tanssisimme,jos nyt valssi tulee olemaan!Saas nähä sekoileeko siinä sitten sanoissa että askelissa Valssimme olisi juuri tuo Maijan&Jannen häävalssi ^^Finlandersin "Tahdon oikeesti olla sinun" olen päättänyt ainakin laulaa,mies tosin jo sen tietää.Muille saa tulla yllätyksenä.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belle-Epoque Kirjoitettu August 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 19, 2008 Laulettavan laulun ratkaissee lähinnä oma musiikkimaku ja morsiamen laulutaito. Kauniita, häihin sopivia lauluja on niin kovin, kovin monia. Omasta mielestäni yksi kauneimmista ja sopivimmista on "I want to spend my lifetime loving you", joka on Zorron naamio-elokuvan tunnuskappale (Tina Arenan ja Marc Anthonyn esittämänä). Sen lauloin omissa häissäni ilman säestystä, kaksinäänisesti siskoni avustuksella. Tässä vielä sanat:Moon so bright, night so fineKeep your heart here with mineLife's a dream we are dreamingRace the moon, catch the windRide the night to the endSeize the day, stand up for the lightI want to spend my lifetime loving youIf that is all in life I ever doHeroes rise, heroes fallRise again, win it allIn your heart, can't you feel the gloryThrough our joy, through our painWe can move worlds againTake my hand, dance with meI want to spend my lifetime loving youIf that is all in life I ever doI will want nothing else to see me throughIf I can spend my lifetime loving youThough we know we will never come againWhere there is love, life beginsOver and over againSave the night, save the daySave the love, come what mayLove is worth everything we payI want to spend my lifetime loving youIf that is all in life I ever doI want to spend my lifetime loving youIf that is all in life I ever doI will want nothing else to see me throughIf I can spend my lifetime loving you Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Päivänsäde_08 Kirjoitettu August 20, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 20, 2008 Minä lauloin miehelleni häissämme yllätyksenä "Puhu hiljaa rakkaudesta" elokuvasta Kummisetä. Sanat sopivat tilanteeseen hyvin, ja kun leffa on vielä mieheni lempielokuvia... "Kun puhut rakkaudesta hiljaa kuiskaten, niin silloin läheisyytes tunnen lämpöisen. Kuin maailman mä omistan, vain tämän tunteen löytää harva ihminen. Yö harsollaan tummuvan maan saa purppuraan, me kaksin vaan. Kun puhut hiljaa, taivas sen vain kuulla saa, en tiedä maailmassa mitään kauniimpaa kuin hetki tää, se mieleen jää, näin aivan hiljaa tahdon sua mä rakastaa." P.S. Aivan ihanat nuo Rossen muuttamat viimeisen säkeistön sanat kappaleeseen "Päivänsäde ja Menninkäinen" Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanna63 Kirjoitettu August 31, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 31, 2008 Päivänsäde 08Mäkin olen ajatellut laulaa samaa kappaletta, onko tossa yllä kaikki sanat lauluun? Kappale tunttu äänialaltaan mulle sopivalta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrinsessaFiona Kirjoitettu September 1, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 1, 2008 Miten onnistuu tunteelliselta morsiamelta hääjuhlassa laulaminen ilman hirmuista kyynelehtimistä...? Aloin jo tätä ketjua lukiessani vetistellä... Haluaisin kovasti laulaa jotain miehelleni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minette Kirjoitettu September 4, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 4, 2008 PrinsessaFiona, minä olen pyrkinyt mahdollisimman paljon laulamaan itsekseni kappaletta ja käyn tilannetta läpi mielessäni varmasti vielä moneen otteeseen ennen häitä. Toivon ainakin, että tämä väsytystaktiikka tehoaa minuun. Itse olen ajatellut laulaa häissämme Timo Koivusalon Entä sitten -kappaleen, jonka Joel Hallikainen siis on esittänyt. Pidän mielettömän paljon tuon kappaleen sanoista. Eräs tuttumme säestää minua kitaralla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras_annaH_* Kirjoitettu September 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 10, 2008 Minä esitin sulholle häissä Anna Hanskin kappaleen, johon olin sanat muokannut sopiviksi. Kaasoni säesti minua pianolla ja kotona harjoitellessa meinasin aina pillahtaa itkuun. Häissä kappaletta esittäessäni ei itkettänyt yhtään ja pystyin jopa katsomaan kyynelehtivää sulhastani. Eli rohkeasti vain tuumasta toimeen kaikki ajatusta miettineet! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecily Kirjoitettu September 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 18, 2008 Miten ois Pepen biisi, Elämältä kaiken sain...Mulla itselläni on ainakin tuo harkinnassa.Oon paljon yrittäny lauleskella, mut saas nähdä miten laulaminen onnistuu SINÄ päivänä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Päivänsäde_08 Kirjoitettu September 24, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 24, 2008 Päivänsäde 08Mäkin olen ajatellut laulaa samaa kappaletta, onko tossa yllä kaikki sanat lauluun? Kappale tunttu äänialaltaan mulle sopivalta.Joo, tuossa on kaikki sanat. Mä tein bändin kanssa niin että soittivat ensin pari tahtia introa, sitten lauloin kerran läpi, bändi soitti kerran läpi ja vielä puoleen väliin ja sitten mä lauloin muutamat vikat tahdit. Sori vähän viipyi vastaus, toivottavasti vielä kerkiää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mila Kirjoitettu October 7, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 7, 2008 Itse lauloin sulhaselle Anna Erikssonin Kun katsoit minuun. Tuli kylläkin levyltä, kun kävimme polttareissa studiolla, ja lauloin sen siellä levylle, ja sitten soitimme sen häissä sulhaselle Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Potkuri Kirjoitettu October 23, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2008 Chydenius on säveltänyt maailman parhaat rakkauslaulut. IMHO.Aivan samaa mieltä! Ne ovat täynnä tunnetta, aitoja & hienot melodiat. Nuoruustango etenkin on ikisuosikki minullakin. Kuin myös alma-kaarinan Vain Rakkaus. Hienoja valintoja!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlee Kirjoitettu November 13, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2008 (muokattu) Lauloin miehelleni häissämme Lonestarin Amazed-kappaleen. Säestin itse pianolla. Transponoin säestyksen omalle äänialalle sopivaksi, enkä edes etsinyt nuotteja. Olen aina soittanut paljon korvakuulolta, joten onnistui näinkin. Kävi vielä niin, että unohdin sanat+säestyslaput kotiin ja jouduin parin viinilasillisen jälkeen muistelemaan miten biisi menikään. Onneksi sain paperia ja kynän hääpaikasta, niin pystyin kirjoittamaan muistin varassa soittolapun itselleni. Ei välttämättä kaikki sanat menneet ihan justiin, mutta onneksi biisi on hieman tuntemattomampi monelle ja vielä englanninkielinen, niin laulaessa pystyi hieman soveltaan .Ja tosiaan aina ei tarvitse etsiä biisiä, joka levytettynä on sopiva omalle äänialalle. Tärkeintä on, että oma ääniala riittää kattamaan biisin ylimmät ja alimmat nuotit. Koko biisin voi siis esittää joko ylempää tai alempaa, mutta jos joku kohta on joka tapauksessa aivan liian korkea tai matala niin kannattaa ehkä miettiä olisiko jokin toinen biisi parempi. Biisiä voi transponoida ts. muokata omalle äänialalle sopivaksi. Tämä on erityisen helppoa ja onnistuu kaikilta, jos laulaa ilman säestystä. Säestyksen kanssa kannattaa pyytää apua joltakin, jos ei itse ole aiemmin nuottien kanssa vekslaillut .AmazedEvery time our eyes meetThis feeling inside meIs almost more than I can takeBaby when you touch meI can feel how much you love meAnd it just blows me awayI've never been this close to anyone or anythingI can hear your thoughtsI can see your dreamsI don't know how you do what you doI'm so in love with youIt just keeps getting betterI want to spend the rest of my lifeWith you by my sideForever and everEvery little thing that you doBaby, I'm amazed by youThe smell of your skinThe taste of your kissThe way you whisper in the darkYour hair all around meBaby you surround meYou touch every place in my heartOh, it feels like the first time, every timeI want to spend the whole night in your eyesChorusSoloEvery little thing that you doI'm so in love with youIt just keeps getting betterI want to spend the rest of my lifeWith you by my sideForever and everEvery little thing that you doBaby, I'm amazed by you Muokattu: November 13, 2008, käyttäjä: marlee Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pippurinen Kirjoitettu December 1, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 1, 2008 Kaikki ovat aivan ihania vaihtoehtoja, mutta olisiko kenelläkään tiedossa mitään humoristisempaa? Periaatteessa huumorikipaleen voisi esittää vaikka romanttisemman biisin jälkeen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nomeni Kirjoitettu December 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 10, 2008 (muokattu) Leijonakuninkaan Can you feel the love tonight on kiva biisi, tykkään hirmuisesti tuosta kertosäkeestä Jos erehtyisin laulamista ajattelemaan esiintymisnumerona, tämä voisi olla sellainen biisi jonka loilottelisin. "There's a calm surrender To the rush of day When the heat of the rolling world Can be turned away An enchanted moment And it sees me through It's enough for this restless warriorJust to be with you And can you feel the love tonight? It is where we are It's enough for wide eyed wanderer That we got this far And can you feel the love tonight How it's laid to rest It's enough to make kings and vagabonds Believe the very best There's a time for everyone If they only learn That the twisting kaleidoscope Moves us all in turn There's a rhyme and reason To the wild outdoors When the heart of this starcrossed voyager Beats in time with yours And can you feel the love tonight? It is where we are It's enough for this wide-eyed wanderer That we got this far And can you feel the love tonight How it's laid to rest? It's enough to make kings and vagabonds Believe the very best It's enough to make kings and vagabonds Believe the very best" Muokattu: January 7, 2010, käyttäjä: nomeni Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susantra Kirjoitettu December 13, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 13, 2008 Jälleen huomaan sen jälkeen vuosienkuinka enemmän sinua kaipaan kuin ketään muuta.Olet niin kuin maa josta voimaa saan, sinun kanssasi kasvatan pientä elämän puuta. Olet valoa auringon sinun säteesi lämmin on. Sinun kanssasi vain tahdon astua aamuuni uuteenSinun kanssasi vain uskon rakkauden mahdollisuuteen.Sinun kanssasi vain tahdon vanheta rinnakkain.Jälleen huomaan sen jälkeen vuosienIlman sinua oisin kuin laulu sanoja vailla vaikka eksyisin olet sielläkin.Olet minulle syli ja suoja vierailla mailla.Olet yö jota käydä saan, pala taivasta päällä maan.Sinun kanssasi vain tahdon astua aamuuni uuteenSinun kanssasi vain uskon rakkauden mahdollisuuteen.Sinun kanssasi vain tahdon vanheta rinnakkain.Mikä tämä biisi on ja kuka esittää? Olen miettinyt pääni puhki ja googlettanut mutta en vaan löydä...Sanat on aivan ihanat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arby Kirjoitettu December 14, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 14, 2008 Olin tuossa jokunen vuosi sitten häissä missä morsian esitti sulhaselle kappaleen "Tahdon oikeesti olla sinun" (Finlanders?)Se sopi mielestäni ihan hyvin tilanteeseen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanttu Kirjoitettu January 9, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 9, 2009 Laura Voutilaisen Vuoksi sun saa karvat nousemaan pystyyn ja niin sulhasen kuin häävieraatkin taatusti liikuttumaan. Itse ainakin muutuin kaasosta suihkulähteeksi, kun morsian lauloi orkesterin säestyksellä tämän sulholleen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
krista83 Kirjoitettu January 9, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 9, 2009 Olimme pari vuotta sitten häissä jossa sulhanen lauloi ´vain kaksi nauhaa´en ole varmaa menikö näin , mutta sinne päin , minulle noista häistä on jäänyt tuo sulhasen esitys päällimmäisenä , oli niin koskettava esitys.Joten kannustan laulamaan jos osaa , itse en kyllä meinaa laulaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts