Ea* Kirjoitettu September 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 12, 2012 Niin ja tuosta miten kauan on... En usko, että sillä todellisuudessa mitään merkitystä on, jos on paluulento vasta parin kuukauden päästä. Ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmaa tosta. Tarvis vaan olla todiste siitä, että olet todella sitten menossa takaisin Suomeen ja että sulla on SYY mennä takaisin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Epätoivoinen Kirjoitettu September 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 12, 2012 Sillä onko menossa tapaamaan ystävää vai poikaystävää, ei oikeasti ole niin paljon merkitystä, merkitystä on sillä, miten vakuuttava olet innokkuudessasi ja suunnitelmissasi palata takaisin Suomeen.No mä oon pelännyt sanoa sitä sanaa "poikaystävä", jottei niillä ala heti hälytyskellot soimaan, että tää nainen aikoo mennä naimisiin täällä ja jäädä maahan asumaan. Turistiviisumilla tai Visa Waiver Programin alaisuudessa maahan tullessa kun ei saisi suunnitelmissa olla naimisiinmeno. Oon jotenkin järkeillyt niin, että joutuu heti lisäkuulusteluihin, jos paljastaa olevansa menossa poikaystävän luokse. Siksi kyselin teiltä konkareilta, että mitä mieltä olette, mitä sanaa kannattaisi käyttää tai mitä sanaa olette käyttäneet - ja säästyneet ongelmilta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Eve* Kirjoitettu September 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 12, 2012 Kyllähän ne sitä jonoa skannailee sillä silmällä, että kuka vaikuttaa hermostuneelta ja/tai heidän mielestään jollain tavalla epäilyttävältä. Mäkin olen aina lennellyt verkkaireissa ja meikittä, ja suhteen alkuvaiheessa kävin yleensä laukkua odottaessa naistenhuoneessa vaihtamassa nätimpään vaatekertaan, sipasemassa tukkaa ja pesemässä hampaat. Mä uskon, että matkan kestolla on myös hieman väliä. Multa nimittäin kyseltiin juuri siitä eniten kun olin menossa kahdeksi kuukaudeksi: miten voit olla pois kotimaasta noin pitkän aikaa, missä asut ja miten asunnon käy, mitä teet työksesi ja miten työnantaja laskee olla pois noin kauan, ei sulla noin paljoa lomaa voi olla, jne jne. Ellinoran vinkkasema keino voi hyvinkin helpottaa rajalla.En usko että noissa asioissa on mitään "tee näin niin kaikki menee varmasti hyvin" -neuvoa, vaan säkästä se on paljolti kiinni. Kannattaa varautua pahimpaan ja ottaa kaikenmaailman papereita mukaan varuilta, ja toivoa parasta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabe Kirjoitettu September 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 12, 2012 Mä oisin samaa mieltä kuin Eve että matkan kesto vaikuttaa, kuukausien täällä olo ei oikein kuulosta lomalle kun täällä suurin osa työpaikoista antaa vain pari vko lomaa vuodessa. Multa kysyttiin myös sitä miten voin olla 3 kk pois töistä. Olen käynyt maassa lähemmäs 10x ennen kuin muutin tänne ja aina matkan kestosta on kysytty. Olin ehdottomassa samaa kuin Ellinora eli lippujen vaihtoa kun pääset perille, sillä itsekin harkitsin sitä vaihtoehtoa viimeisellä reissullani. Itseasiassa sillä pitkällä reissulla jouduin vaihtamaan paluun kun en ollut tajunnut että 3kk ei ole suoraan kolmen kuukauden päässä oleva sama päivämäärä.. vaan 90 pv ja missasin sen päivän kahdella päivällä.Silti pääsin maahan ja virkailija vihaisena vannotti mua muuttamaan lennot.Enkä ihmettelisi yhtään jos pukeutuminen ym vaikuttaisi sillä onhan täällä paljon nettifirmoja jotka tuovat maahan esim. venäläisiä vaimoja miehille maksua vastaan, ja rajalla ovat siksikin todella tarkkana.Jösses millaista kohtelua sait! Kuulostaa aika karsealta. Jos yhtään lohduttaa Epätoivoinen, niin et ole ainoa joka on tuon kuulustelun käynyt, tiedän jopa pari suomalaista jotka on jopa käännytetty rajalla mutta ovat myöhemmin tulleet K1 viisumilla eli siihen ei käännytykset ole vaikuttaneet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Epätoivoinen Kirjoitettu September 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 12, 2012 Mäkin olen aina lennellyt verkkaireissa ja meikittä, ja suhteen alkuvaiheessa kävin yleensä laukkua odottaessa naistenhuoneessa vaihtamassa nätimpään vaatekertaan, sipasemassa tukkaa ja pesemässä hampaat. Mä uskon, että matkan kestolla on myös hieman väliä. Multa nimittäin kyseltiin juuri siitä eniten kun olin menossa kahdeksi kuukaudeksi: miten voit olla pois kotimaasta noin pitkän aikaa, missä asut ja miten asunnon käy, mitä teet työksesi ja miten työnantaja laskee olla pois noin kauan, ei sulla noin paljoa lomaa voi olla, jne jne. Ellinoran vinkkasema keino voi hyvinkin helpottaa rajalla.Bostonissa mut revittiin jonosta kuulusteluun laukkujen saamisen jälkeen, just ennen kuin olisin päässyt ulos. Eli ei ois auttanut matkustaa verkkareissa ja tälläytyä ennen laukkujen saamista.Kirjoitit, että eniten tentattiin kun olit menossa 2 kuukaudeksi: sen takia mua jännittääkin, kun just kesällä olin vajaa 3kk ja nyt olisin jäämässä 2 kuukaudeksi! Olisi siis 2 pitkää reissua peräkkäin. Varmaan pitää tehdä niin kuin Ellinora neuvoi eli vaihtaa paluulennon päivämäärä pidemmälle vasta Bostonissa, jos sitten enää tilaa lennolle löytyy... Kuinka usein te seurusteluaikoina kävitte USA:ssa? Ellinora kirjoitti, että ramppasi 2 vuotta putkeen Vermontissa, ollen vain 1,5 viikkoa - 2 kk Suomessa matkojen välissä, eikä ongelmia tuntunut pahemmin olevan, muuta kuin kerran Frankfurtissa. Olen just miettinyt, että kuinka kauan sitä väliä noissa reissuissa oikein kannattaa pitää? Ärsyttävää, että mitään selviä sääntöjä ei ole... että se on vain tuurista kiinni, että miten huono päivä tai miten tiukkis virkailija sattuu olemaan vastassa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabe Kirjoitettu September 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 12, 2012 (muokattu) Mun mielestä jossain olen nähnyt ohjeen että saman verran pitäisi pitää taukoa kuin olet ollut maassa. Eli jos olet 3kk niin pidät saman 3kk taukoa. En tosin muista mistä tämän olen lukenut. Visajourney -sivustolta löytyy paljon hyvää tietoa ja erilsia tarinoita ja kokemuksia.. kannattaa lueskella. Itse tulin vain kerran maahan seurusteluaikana sillä mieheni kävi useasti Euroopassa. Kannattaa myös muistaa että jos päätätte hakea viisumia, on eduksi se että poikaystävä on myös käynyt sinun luona ja olisi hyvä jos olisi tavannut perheesi, ja se jos olette tapailleet muuallakin. Ei siis pakollista mutta hyväksi. Ette ehkä ole vielä näin pitkällä suhteessa mutta jos yhtään ajattelet että tulevaisuudessa voisit anoa viisumin, kannattaa jo näillä tapaamisilla kerätä todisteita suhteesta... valokuvia teistä yhdessä joissa on kameran päivämäärä, lentoliput, erilaisia matka- tai pääsylippuja paikoista joissa käytte yhdessä, passi jossa leimat ym. Siis kaikki mikä todistaa että olette olleet samassa paikassa samaan aikaan esim. uottokorttilaskut ym. Samoin s-posteja ja muuta yhteydenpitoa kannattaa säästää. Muokattu: September 12, 2012, käyttäjä: Pabe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabe Kirjoitettu September 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 12, 2012 Ehkä olen väärässä ja tiedän että ihmiset on päässeet maahan ilman matkojen välistä taukoakin mutta tällaisen löysin : There is no hard-and-fast rule on this, but generally, the Border Agency expects visitors to stay a maximum of six months in any 12 months period. This can be a series of shorter visits, but when aggregated the stay shouldn't exceed 6 months in 12. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Epätoivoinen Kirjoitettu September 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 12, 2012 Ehkä olen väärässä ja tiedän että ihmiset on päässeet maahan ilman matkojen välistä taukoakin mutta tällaisen löysin : There is no hard-and-fast rule on this, but generally, the Border Agency expects visitors to stay a maximum of six months in any 12 months period. This can be a series of shorter visits, but when aggregated the stay shouldn't exceed 6 months in 12. Kiitos Pabe! Mistä löysit tämän tekstin? Jos pystyt linkin laittamaan, niin olisin kovin kiitollinen Vai oliko tuolta VisaJourney sivustolta? Pitääkin tsekata se seuraavaksi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Epätoivoinen Kirjoitettu September 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 12, 2012 Mun mielestä jossain olen nähnyt ohjeen että saman verran pitäisi pitää taukoa kuin olet ollut maassa. Eli jos olet 3kk niin pidät saman 3kk taukoa. En tosin muista mistä tämän olen lukenut. Visajourney -sivustolta löytyy paljon hyvää tietoa ja erilsia tarinoita ja kokemuksia.. kannattaa lueskella. Itse tulin vain kerran maahan seurusteluaikana sillä mieheni kävi useasti Euroopassa. Kannattaa myös muistaa että jos päätätte hakea viisumia, on eduksi se että poikaystävä on myös käynyt sinun luona ja olisi hyvä jos olisi tavannut perheesi, ja se jos olette tapailleet muuallakin. Ei siis pakollista mutta hyväksi. Ette ehkä ole vielä näin pitkällä suhteessa mutta jos yhtään ajattelet että tulevaisuudessa voisit anoa viisumin, kannattaa jo näillä tapaamisilla kerätä todisteita suhteesta... valokuvia teistä yhdessä joissa on kameran päivämäärä, lentoliput, erilaisia matka- tai pääsylippuja paikoista joissa käytte yhdessä, passi jossa leimat ym. Siis kaikki mikä todistaa että olette olleet samassa paikassa samaan aikaan esim. uottokorttilaskut ym. Samoin s-posteja ja muuta yhteydenpitoa kannattaa säästää.Mäkin olin kuullut ton säännön jostain, että pitäisi olla taukoa ainakin edellisen matkan verran, mutta sitten olen myös kuullut tarinoita, kuten Ellinora kertoi, että on rampattu jatkuvasti siellä ilman mitään taukoja tai ongelmia. Ugh.Juu todistelujen keräily aloitettiin jo kesällä: valokuvia tuli otettua enemmän kuin laki sallii ja pääsyliput kaikenmaailman peleihin ja tapahtumiin on tallessa Miehen kamerassa on kyllä päivämäärät aina päin mäntyä, omassani ne on kohillaan, pitääkin sanoa sille, että ne päivämäärät on paree olla kohillaan jatkossa Pitäiskö ne päivämäärät olla printatuissa kuvissakin, ei kai? Meiän teetettyihin kuviin ei mitään päivämääriä tullut, mutta tietokoneellahan ne otettujen kuvien päivämäärät näkyy...Saa nähä saako mies pidettyä mitään vapaata, että olis jotain yhteistä lomaa Euroopassa tai Suomessa. Tekee töitä 7päivänä viikossa, kesällä sai pidettyä yhden vapaapäivän viikossa, kun mä olin siellä Illat on onneksi vapaata yhteistä aikaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabe Kirjoitettu September 13, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2012 Koitan etsiä sulle linkin tuohon juttuun Kyllä nimenomaan printatuissa kuvissa pitäisi olla päivämäärät. Meille tuli RFE eli lisäselvityspyyntö todisteista jossa erikseen oli tämä mainittuna. Ihan kaikissa kuvissa meillä ei ollut mutta kirjoitettiin sitten tussilla tiedot kuvan taakse. Netistä löytyy myös ohjelma jolla voi lisätä päivämäärät kuviin jos ei ole kamerassa ollut päiväykset päällä. Hassua että ne tällaista vaativat kun nykyään voi kuvia muokata vaikka kuinka mutta näin vaan vaativat. Meidän RFE oli tosin eri asiasta ja ymmärtääkseni tämä oli standardi teksti joka laitetaan kaikille jotka todisteiden takia saavat RFE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellinora Kirjoitettu September 13, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2012 Jep, matkustelin tosiaan lyhyiden Suomessa olojen jalkeen takaisin Yhdysvaltoihin, enka koskaan joutunut vaikeuksiin. Ehkapa oli siis onni matkassa? En edes osannut ajatella, etten olisi paassyt maahan, joten en varmaan vaikuttanut hermostuneelta.Samaa mielta olen Paben ja Even kanssa, etta kylla varmasti lyhyemmat matkat on vahemman epailyttavia. Harvat turistit tosiaan on melkein 90pv:n matkoilla, taitavat olla yleensa vaan parin viikon lomia ja sellaset on helppo perustellakin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Epätoivoinen Kirjoitettu September 13, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2012 Jep, matkustelin tosiaan lyhyiden Suomessa olojen jalkeen takaisin Yhdysvaltoihin, enka koskaan joutunut vaikeuksiin. Ehkapa oli siis onni matkassa? En edes osannut ajatella, etten olisi paassyt maahan, joten en varmaan vaikuttanut hermostuneelta.Samaa mielta olen Paben ja Even kanssa, etta kylla varmasti lyhyemmat matkat on vahemman epailyttavia. Harvat turistit tosiaan on melkein 90pv:n matkoilla, taitavat olla yleensa vaan parin viikon lomia ja sellaset on helppo perustellakin.Niin mäkin oon nyt käsittänyt, että lyhyempiä matkoja saa olla usein ja useitakin vuodessa, mutta just nää pitkät 2-3kk:n matkat aiheuttaa epäilyksiä ja kuulusteluja, kun ei normi-ihmiset pidä lomaa tyyliin 3 x 2-3 kk vuodessa. Mut ihan uteluaisuudesta Ellinora, kun kerroit että ramppasit siellä jatkuvasti, ni oliko ne sun USA:n matkat minkä pituisia sitten?Ja tosiaan jatkossa matkustan ilman viimeisen päälle tälläytymistä ja yritän sulautua harmaaseen massaan, ni eipä tule sit ainakaan habituksella kerättyä ylimääräistä huomiota. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ea* Kirjoitettu September 13, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2012 Tohon poikaystävä-asiaan vielä: se ainoa kerta, jolloin jouduin "takahuoneeseen" kuulusteltavaksi (tästä on nyt pari vuotta jo) oli, kun virkailija kysyi, suunnittelemmeko menevämme naimisiin ja vastasin rehellisesti, että kyllä jossakin vaiheessa. Tästä vedettiin johtopäätökset, että olemme kihloissa ja aion jäädä laittomasti maahan. Toisaalta pitkä historia menemisiä ja tulemisia oli heille yksi merkki siitä, että lähden silläkin kertaa pois. Mulla olikin aluksi lyhyempiä vierailuja, joten varmaan se jollakin tasolla vaikuttaa, jos heti on pitkiä aikoja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellinora Kirjoitettu September 13, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2012 ^^ Olin melkein joka kerta sen 88 paivaa, ja aina kun maahantulotarkastuksessa kysyivat kuinka kauan aion olla, niin sanoin "less than 3 months". Tama riitti joka kerta vastaukseksi. Nyt tosiaan teidan kokemuksia lukiessa alkaa tuntua silta, etta olen paassyt tosi helpolla! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ms S. Kirjoitettu September 14, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 14, 2012 Hei, ihanaa huomata, ettei ole ainut tässä tilanteessa Minä olin työharjottelussa jenkeissä 2010-2011 ja tapasin elämäni miehen! Harjoittelun jälkeen olin viikon suomessa, ja turistiviisumilla 3 kk jenkeissä. Tulin suomeen 5 kk käymään kouluni loppuun, ja tammikuussa 2012 lähdin taas 3 kuukaudeksi. Tällöin sain epämukavat kuulustelut rajalla (venäläiseltä mieheltä!!) en onneksi minnekkään koppiin joutunut, mutta sain varoituksen, että ensi kerralla en pääse maahan. Kuulemma ainakin 6 kk täytyy olla välissä omassa kotimaassa... Noh, tulin huhtikuun alussa takaisin Suomeen, ja rakkaani tuli tänne heinäkuun alussa (turistiviisumilla, eli kohta olisi lähtö takaisin :'( ).Haluamme naimisiin, ja muuttaa jenkkeihin suht koht pian, koska minun on helpompi saada sieltä töitä, kun hänen on täältä, mutta emme halua enää olla erossa! Mitä voimme tehdä???? Onko Fiance-viisumi nopein keino? Silloinkin joutuisimme olemaan erossa monta kuukautta Ongelma on myös se, että koska hän irtisanoutui työpaikastaan (koska ei jenkeissä tunneta 3 kk lomia ) hän ei täytä "sponsorin" kriteereitä. Vaikkakin hänen on helppo löytää uusi työpaikka tai mennä takaisin edelliseen työhön, viisumiprosessia ei voi aloittaa ennen sitä.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PennyV Kirjoitettu September 14, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 14, 2012 ^Te voitte kylla ehdottomasti esitayttaa paperit, ja tutustua hakemusvaatimuksiin, etta kunhan hanella on tyopaikka, saatte homman rullaamaan. Tai sitten pyydatte vaikka miehen vanhempia co-sponsoreiksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabe Kirjoitettu September 16, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 16, 2012 Kyllä nopein vaihtoehto taitaa olla K1 eli fiancee viisumi. Ja kuten Penny sanoi, kannattaa esitäytellä papruja niin siinä samassa tulee tietoon vaatimukset ja tiedätte mistä asiassa on kysymys. Ja samalla kannattaa alkaa säästelemään todistusaineistoa. Mikäli hän ei täytä sponssorin kriteereitä tarvitsette co-sponsorin. Erossa olo on aina surullista ja pelottavaa mutta myöhemmin sitä aikaakin muistelee kokemuksena joka kasvatti luottamusta. Me ainakin soittelimme skypellä ja chattailimme joka päivä, joskus mietinkin tuntisinko miestäni niin hyvin kuin tunnen jos emme olisi tuntikausia keskustelleet. Ja ainahan voitte koittaa treffata jossakin muualla jos maahanpääsy on vaikeaa kuten me tehtiin, samalla tuli kiva yhteinen ensimmäinen ulkomaan loma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Miss S Kirjoitettu September 17, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 17, 2012 Hei PennyV ja Pabe, kiitos paljon vastauksistanne.Parissa eri paikassa sanotaan, että I-129F hakemuksen voi tehdä työttömänä, koska vasta NO2 jälkeen haastatteluun tarvitaan se Affidavit of Support ja palkkakuitit jne. Mutta en halua, että papereita ei katsota hyvällä "unemplyed" sanan takia Olemme joutuneet olemaan erossa jo 5kk + 3kk suhteemme aikana ja on ollut ihan kamalaa. Eilen sain vielä sormuksen sormeeni (jeeee!!!! :')) eli nyt joudun olemaan erossa kihlatustani (tulee olemaan erittäin raskasta!) Toivottavasti hän saa jouluna lomaa, että voi tulla tänne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heidi84 Kirjoitettu September 17, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 17, 2012 Heippa ja loistavaa, että on suomi-sivukin olemassa! Oon kanssa amerikkalaisen kihlattuni hakemassa K1-viisumia, (packet3 saapui tässä syyskuun alkupuolella) ja tänään juuri laitoin DS-230 lomakkeen postiin ja varasin lääkärin.. Sille Borgstromin herralle myös, et toivotaan, että se nyt ei (kuulemista päätellen!) kupsahda ennen mun medikaalia . Mutta luin tässä juttuja ja tuli mieleen, että mulla on se I-219f paketti täällä Suomessa nyt ja kihlatun syntymätodistus on pelkkä kopio. Pitääkö nyt kiireesti pyytää häntä postittamaan siitä sellaisen kopion, jossa on notaarin vahvistus tms? Ihan tuollaisena peruskopiona laitettiin se siihen alkuperäseen I-129F-hakemukseen...Terkuin, Heidi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabe Kirjoitettu September 17, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 17, 2012 Onnea Miss S!!! Ja tsemppiä molemmille prosessiin. Minä kanssa kävin Borgströmillä.. ihan hauska heppu Muista Heidi pyytää itsellesi kopio siitä rokotuspaperista josta tässä ketjussa aiemmin on puhuttu niin pääset AOS vaiheessa helpommalla.Nyt joku viisaampi saa vastata kysymykseen syntymätodistuksesta. En nimittäin enää muista miten me tehtiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Miss S Kirjoitettu September 18, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 18, 2012 Kiitos Eikö se ollut niin että ainakin tässä vaiheessa (eli I-129F paketti, ensimmäinen) riittää että lähettää kopiot kaikista amerikkalaisen passin sivuista? Ollaan tosiaan Suomessa nyt, ja syntymätodistuksen saaminen kestäisi kauhean kauan :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Eve* Kirjoitettu September 18, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 18, 2012 Onnittelut, Miss S!Se erossaolo on todella raskasta, mutta peesaan Pabea siinä, että tuona aikana oppii paljon luottamusta. Toisesta oppii todella paljon kun kirjoittaa päivittäin sähköposteja ja juttelee skypessä. Mekin käytiin Euroopassa paljon viettämässä pitkiä viikonloppuja silloin, kun kumpikaan ei pystynyt olla töistä poissa kokonaista viikkoa (tai pitempään). Oli helpompi ja nopeampi (ja halvempi!!) kummankin lentää esim. Lontooseen tai Amsterdamiin kun toisen kotikaupunkiin asti.Lista I-129F -dokkareista löytyy VisaJourney.com -saitilta, kannattaa siellä käydä tarkistamassa mitä pitää lähettää - mäkään en yhtään enää muista noita.Heidi, tervetuloa! Siinä Packet3 -listassa pitäis olla tarkat tiedot mitä sä tarvitset haastatteluun, mukaanlukien pitääkö papereiden olla notarisoituja vai apostillella vai riittääkö tavallinen kopsu. Jos sä olet epävarma, niin pistä konsulaattiin sähköpostia - ne on avuliaita ja vastaa yleensä ihan päivässä-parissa. Mulla ois mielikuva että pitäis olla certified, mutta nyt en oo ihan varma...Minnepäin teillä on suunnitelmissa muuttaa, Heidi ja Miss S? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heidi* Kirjoitettu September 18, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 18, 2012 Oon jutellut tässä paljon mailitse täälläkin olevan Juhan kanssa, ja hän muisteli, ettei heillä ollut notaarin vahvistamaa syntymätodistusta.. Ja kait täällä Suomen päässä muutenkin ollaan enempi kiinostuneita minusta, kuin jenkkipuolisosta. Hänet kai on jo koluttu ameriikan päässä Ja ohjeiden mukaan koko tuota I-129f-pakettia ei edes tarvitsisi ottaa mukaan, mutta aion ottaa IHAN kaiken niin ei ainakaan jää mikään sitten haastatteluvaiheessa uupumaan.Mä oon muuttamassa Springfield/Kansas City, Missouri-akselille. Oon asunut vuoden KC:ssa työharjottelussa, mutta siiippa asustelee siitä parin tunnin ajomatkan päässä. Riippuu lähinnä töistä jne, minne sitten asettaudutaan.Ja kiitos vinkeistä! Pitää muistaa mainita kopioista lääkärillä.. Oon muistaakseni 2006 ottanut AMK:ssa jonku oikeen rokotuspaketin, tai ainakin 2 piikkiä pistettiin.. Pitää käydä siellä terveyshoitajalla kyselemässä niiden tietojen perään. Hep. A/B en ole saanut, sain joskus pari vuotta siihen reseptin, mutta jotenkin se unohtui kaapin pohjalle, kun se olisi pitänyt itse hakea apteekista (näin muistaakseni) ja sen jälkeen etsiä joku pistotaitoinen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Miss S Kirjoitettu September 19, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 19, 2012 Me laitetaan tänään ekat paperit menemään!! Sitten vaan odottamaan huhhuh.. Toivottavasti mies saa joulun vapaaksi ja pääsee tänne silloin! Tavattiin New Yorkissa kun olin siellä työharjottelussa, ja sinne siis tarkoitus lähteä Harmi vaan että Vermontissa näyttäisi kestävän kamalan kauan tuo prosessi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heidi* Kirjoitettu September 19, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 19, 2012 Tiedättekö jo minne teidän paperit menee, tai ette kai ihan vielä, jos eilen laitoitte? Mutta tosiaan Vermont on ollut tuskaisan hidas.. Meillä kävi tuurit ja paperit lähti Calirforniaan. NOA2 saatiin 82 päivässä eli ei mennyt ees kolmea kuukautta, joten oli positiivinen ylläri.. Nyt tosiaan hoitelen Suomen pään asioita, ja toivon, että kaikki menis hyvin. Ressaava proggis :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts