Helean Kirjoitettu October 5, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 5, 2005 Olen kaasona häissä jossa puolet vieraista ovat lestadiolaisia. Kysyisinkin nyt Kuinka on ohjelman laita tällaisissa häissä vai siirretäänkö kaikki leikit siihen kun nämä vieraat ovat poistuneet ??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninnuska Kirjoitettu October 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 7, 2005 Ei lestadiolaiset nyt mitään luostarikansaa ole. Samanlaiset häät siellä voi pitää kuin kaikki muutkin. Ehkä, jos ovat vakaumuksellisia, niin kannattaa ehkä vähän siistiä alapäähuumori-osastoa. Mutta muuten - antaa palaa! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chirpy Kirjoitettu October 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 12, 2005 Tästä ketjusta saattaa löytyä jotain:http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...96723207;start= Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest anniga Kirjoitettu November 9, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 9, 2005 ovatko itse hääpari lestadiolaisia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
assa Kirjoitettu November 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 11, 2005 No tämä riippuu hyvin paljon itse hääparista sekä tästä suvusta! Kokemuksesta tiedän, että lestaadiolaisia sukuja on niin erilaisia, samoin kuin sukuja yleensäkin! Eli siis mitään yleispätevää ohjetta ei voi antaa! Nämäkin neuvot ovat vain minun näkemykseni asiasta! Paras ja toimivaksi todettu keino lienee se että kysyt suoraan hääparilta linjat, eli mitä toivovat ja mitä ei voi olla. Uskon että osaavat neuvoa kyllä! Äläkä ole huolissasi, lestaadiolaisuus ei automaattisesti pilaa häitä, vaan voi käydä jopa päinvastoin, lisää päänvaivaa se saattaa kyllä aiheuttaa! ELi tunnelma voi olla rento, hauska ja hyvä. Lisäksi kaikissa lessujen häissä joissa olen ollut, on tunnelma ollut poikkeuksellisen lämmin! Sitä ovat kehuneet monet vieraat!Haastetta antaa juuri tuo, miten yhdistää kaksi usein erilaistakin juhlimistapaa, sillä ei pitäisi myöskään unohtaa tätä "tavis-puolta"! Kompromissejä todennäköisesti kaivataan, mutta leikkejä ei todellakaan tarvitse jättää väliin! Kunhan niistä karsitaan seksi, viina yms. jutut! Vanha ja kulunut, mutta hyvä sanonta: tehkää hääparin näköiset juhlat! ;D Oikein antoisaa, hauskaa ja ikimuistoista häiden suunnittelua! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eLeppis Kirjoitettu January 9, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 9, 2006 siirretäänkö kaikki leikit siihen kun nämä vieraat ovat poistuneet ???Minusta tuo olisi jo vähän loukkaavaa... Kyllä lestadiolaisten häissä voi leikkejä olla ja huumoria viljellä, kunhan se on hyvän maun rajoissa. Lestadiolaisille naimisiinmeno on loppuelämän päätös ja Jumalan edessä annettu lupaus etc, joten luultavasti he suhtautuvat siihen tietyllä hartaudella ja vakavuudella. Vihkimisen jälkeen, hääjuhlassa, voi toki olla jo vapaampaa ja ihan rentoa touhua. Oon ollu tosi monissa lestadiolaisten häissä ja monissä on ollut puheita, joille sai nauraa maha kipeena. ;D Lisäksi erilaisia leikkejä on löytynyt. Lestadiolaisissa häissä on musiikki monesti hyvin tärkeää (siis ei tanssimusiikki ). Älä ota turhia paineita lestadiolaisista vieraista. Siihen ei ole tarvetta muoks. ed. kirjoitettu koskee siis vanhoillislestadiolaisia, joka on suurin lestadiolaisryhmä. muista en juuri osaa sanoa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts