sin Kirjoitettu February 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 15, 2008 Tuli mieleen jossain riparilla tms. esitetty näytelmä, josta voisi tehdä oman versionsa.. Kutsutaan polttariporukka lavalle. Jokaiselle jaetaan roolit lappusissa. Yksi on kertoja, muut ovat esim. minun muistelemassa tarinassa karhu, metsästäjä, kallio, kivääri, kuusi, ym. Roolit esitellään yleisölle ennen tarinaa, jotta katsojat pysyvät juonessa paremmin kiinni. Roolihahmojen on esitettävä tarina sitä mukaa kun kertoja sitä kertoo, eli täysin ilman ennakkovalmistautumista.Tarina menee sitten esim näin. "Karhu nukkuu rauhallista talviunta kallion kolossa. Metsästäjä kyyhöttää kuusen juurella, ja tarkkailee kalliota. Hän huomaa karhun ja tarttuu hitaasti kivääriinsä... "Sekä esiintyjillä että katsojilla on todennäköisesti varsin hauskaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
alma-kaarina Kirjoitettu March 2, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 2, 2008 Olen itse ollut osallisena yllä mainitussa näytelmässä ja se oli juuri sellainen, kuin pitikin, eli hieman nolo osallistujille alussa, mutta loppujen lopuksi KAIKILLA oli aivan älyttömän hauskaa. Itse esitin ambulanssia.... Tarinan pitää todellakin olla hyvä ja siinä pitää olla just noita #karhu kallion kolossa# juttuja, että näyttelijät joutuvat todella käyttämään mielikuvitustaan. Eikä koko tarinaa pidä kertoa etukäteen, vähän vaan vinkkiä.Meille varmaan tulee tällainen, ainakin omalle polttariporukalle jotain tämän tyyppistä pistän pystyyn..tai sitten en, katsotaan ensin, miten polttarit menee Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buttercat Kirjoitettu March 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 19, 2008 Tällanen olis kyllä tosi kiva. Ei kellään olis laittaa tuollaista tarinaa näytille? Kerätään tänne näitä tarinoita, jos jostain niitä bongataan, mielellään mahdollisimman erilaisia, niin jokainen morsian löytää sitten omansa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eekkeri Kirjoitettu March 24, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2008 Kokonaisia tarinoita kenelläkään? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marisavo Kirjoitettu March 28, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 28, 2008 Tuossa olis tuommonen yksi leikki, joka jäi minun mieleen, koska itsekin olen etsimässä polttariporukoille leikkiä loppuiltaan Hääparin kosto Toteutetaan joko orkesterin kanssa tai taustamusiikin avulla. Hääpari antaa takaisin hieman polttareissa järjestettyjä jäyniä kutsumalla polttariporukat esille. Miehet ja naiset muodostavat omat rivit ja musiikki alkaa. Musiikkina on Fröbelin palikat yhtyeen Sutsi Satsi, jonka polttariporukat esittävät ohjeiden mukaisesti. Leikki soveltuu parhaiten loppuillalle esitetyksi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sque_ Kirjoitettu April 27, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 27, 2008 Miekin kaipailisin noita tarinoita Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras_cockeri_* Kirjoitettu May 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu May 18, 2008 tänne kaivataan myös tarinoita.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suklaanalle Kirjoitettu May 21, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu May 21, 2008 Tänne myös tarinoita. Ootteko itse keksineet vai jostain ihan kirjasta löytänny tarinan?? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppis-78 Kirjoitettu May 22, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu May 22, 2008 Olisiko kenelläkään mitään uusia ideoita tähän polttariporukan "kostolle"? Olen ollut monissa häissä, joissa on ollut juurikin tuo SutsiSatsi-juttu ja tuo näyttelytouhu on niin monilla leireillä puhkikulutettu juttu. Huom! Tarkoitan tätä MEIDÄN porukassamme, nuo ovat kivoja ideoita, jos niitä ei olla vielä keritty kertaamaan useissa häissä tai leireillä.Kaipaan siis lisää ideoita, kun oma pää on tyhjä. Ei ideoita. Nada. Ajattelin kyllä antaa itsetekemät lahjat tälle polttariporukalle (itse tehtyä lehtimehua pikkupullossa etiketin kera, liittyy hieman polttaripäivän tehtävään, jossa testattiin emännyyttä), mutta jotain voisi muutakin keksiä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tittelintuure Kirjoitettu June 28, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 28, 2008 Me pistetään sellanen kosto et muutamille polttareita järkänneille annetaan aihe mistä niiden pitää pitää pieni extempore puhe Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Kirjoitettu June 29, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 29, 2008 Kaipailen myös uusia ideoita, sillä (itseni lisäksi) tiedän monen häihimme tulevan vieraan jo osallistuneen näyteltyihin tarinoihin ja tanssineen Fröbelin palikoiden tahdissa... Joten jotain muuta olisi mukavaa keksiä Ongelma onkin vaan se, että mitä kummaa se olisi? Tuo puheen pitäminen on monelle niin suuri "rangaistus", että yritän keksiä paremmin jotain tekemistä. Varmasti muitakin vaihtoehtoja on, eikö? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras_vieras_* Kirjoitettu July 2, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 2, 2008 Tarinaa kaivataan nopeasti ! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
muikkeli Kirjoitettu July 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 17, 2008 Tosi hyvä idea "kosto polttariporukalle" ! Minäkin jään odottelemaan uusia ideoita.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Appelsiini-Sonja Kirjoitettu July 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 19, 2008 Mulla on haaveena pistää polttariporukka vetämään karaokena jonkun helpon laulun, vaikka TikTakin Heilutaan vois olla sopiva kaveriporukalle. Olisi hauskaa tehdä se karaokevideo itse, jossa käyttäisi hauskoja valokuvia vuosien varrelta. Mulla vaan ei ole osaamista tällaiseen, enkä haluaisi pyytää kavereilta apua etteivät keksi mistä on kyse Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sussu1981 Kirjoitettu July 21, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 21, 2008 Tuossa olis tuommonen yksi leikki, joka jäi minun mieleen, koska itsekin olen etsimässä polttariporukoille leikkiä loppuiltaan Hääparin kosto Toteutetaan joko orkesterin kanssa tai taustamusiikin avulla. Hääpari antaa takaisin hieman polttareissa järjestettyjä jäyniä kutsumalla polttariporukat esille. Miehet ja naiset muodostavat omat rivit ja musiikki alkaa. Musiikkina on Fröbelin palikat yhtyeen Sutsi Satsi, jonka polttariporukat esittävät ohjeiden mukaisesti. Leikki soveltuu parhaiten loppuillalle esitetyksiMistä nuo mainitsemasi ohjeet saisi... pidän tätä hyvänä ku ei ole meidän kaveriporukan häissä vielä ollut Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jkp Kirjoitettu July 23, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 23, 2008 Erillisiä ohjeita ei ainakaan sutsi satsi -kappaleeseen tarvita kun toimitaan sen mukaan kun laulun sanoissa sanotaan... >>>>>>>"Sä kätes ojenna, ja taakse taivuta..." jne... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jkp Kirjoitettu July 23, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 23, 2008 Täällä kaipailtiin tuota näytelmää..tän kopioin tuolta "Karhunkaato näytelmä" ketjusta, eli joku oli sen sinne lisänny aiemmin. Jos vielä muita ideoita näytelmään niin laittakaahan tulemaan!!! ------------------------------------------------------------------------Tragedia kolmessa näytöksessäHenkilöt:KarhuKarhunkaatajaPartiolainenTelttaSuoSuopursuMäntyMäntypistiäinenTikka1. Näytös(esirippu aukeaa)Karhu vaeltaa nälkäisenä. Karhun vatsa kurnii (KOVEMMIN). Partiolainen kantaa teltan näyttämölle ja pystyttää sen. Teltta romahtaa kasaan. Karhu lähestyy hiipien partiolaista ja telttaa. Kaikki kolme ottavat katseellaan mittaa toisistaan.Partiolaisen hiukset nousevat pystyyn. Hän ja teltta pakenevat pakokauhun vallassa näyttämöltä. Karhu murisee (KOVEMMIN).(Esirippu sulkeutuu)YLEISÖ OSOITTAA SUOSIOTAAN RAIKUVASTI!!!2. Näytös(Esirippu aukeaa)Karhu ryntäilee edestakaisin näyttämöllä ja murisee hurjasti. Karhunkaataja saapuu paikalle vihellellen. Heidän katseensa kohtaavat. Karhunkaataja sylkäisee. Karhu sylkäisee. Karhu pakenee paikalta pää viidentenä jalkana. Karhunkaataja seuraa karhua hajun perusteelle. (Esirippu sulkeutuu)YLEISÖ EI OLE TYYTYVÄINEN VAAN BUUAA!!3. Näytös (JOSSA KAIKKI HUIPENTUU)(Esirippu aukeaa)Suo saapuu paikalle ja alkaa huokua kosteutta (KOSTEAMMIN). Suopursu menee kasvamaan suohon. Suopursu tuoksuu (VOIMAKKAAMMIN). Mänty saapuu näyttämölle. Mänty huojuu tuulessa (KOVEMMIN). Mäntypistiäinen pörrää paikalle ja alkaa hampaat kirskuen pistellä mäntyä. Tikka lentää männyn oksalle ja naputtaa raivokkaasti männyn latvaa. Partiolainen tulee ja pystyttää teltan suon laitaan. Partiolainen menee telttaan nukkumaan. Karhu saapuu näyttämölle. Karhunkaataja saapuu. He kohtaavat toisensa. He käyvät toistensa kimppuun ja taistelevat raivokkaasti. Karhunkaataja selviää voittajana. Hän hymyilee voitonriemuisesti. KARHU EI HYMYILE. Partiolainen tulee ulos teltasta. Hän poimii suopursun ja ojentaa sen karhunkaatajalle. Karhunkaataja painaa suopursun rintaansa vasten ja vie sen kotiinsa. (Esirippu sulkeutuu)YLEISÖ OSOITTAA SUOSIOTAAN!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppis-78 Kirjoitettu July 24, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 24, 2008 ^tuon näytelmän voisi uudelleenkirjoittaa niin, että se kuvaisi esim. hääparin ensitapaamista. Senkin voi tehdä ihan huumorilla, jos ei halua kertoa tapaamisesta mitään tai siitä ei tunnu syntyvän mitään, niin juontaja voisi siinä sitten sanoa vaikka "kun täysin tarkkaa tietoa ei ole siitä, miten Liisa ja Janne ekaa kertaa tapasivat, lavastimme tällaisen mahdollisen tapahtuman, miten se olisi voinut mennä..."Siinä olisi sitten jotain omaa lisääkin ja varmasti ei ole sellaisella tarinalla ollut kenenkään häissä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
alma-kaarina Kirjoitettu July 29, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 29, 2008 Mun polttareissa käytiin kovaa keskustelua Nelosen järjestämästä korkkarijuoksusta. Koska kyseinen tapahtuma sattuu meidän hääpäivälle, ajattelin laittaa tytöt juoksemaan, sarjat yli ja alle 7cm! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
beluga Kirjoitettu October 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 18, 2008 yhessä versiossa tuosta karhu-näytelmästä oli vähän väli sanat: ja suo hyllyy! ja sitä aina välillä toisteltiin hauskaa oli Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannu Kirjoitettu January 26, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 26, 2009 Eli kertokaa joku kiva leikki, jolla voi kostaa polttarit ym kaasoille ja bestmaneille?Täällä oli muutama ketju, mutta ei oikein mitään "käsiin räjähtävää" Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heinämorsian09 Kirjoitettu January 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 27, 2009 (muokattu) minä myös tahdon lisää... Muokattu: January 27, 2009, käyttäjä: Heinämorsian09 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heinämorsian09 Kirjoitettu January 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 27, 2009 Meillä vasta vuosi sitten oli tuo karhunäytelmä toisissa kekkereissä niin ei oikein voi taas sitä laittaa.. olisiko muuta? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannu Kirjoitettu March 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 1, 2009 Nostetaan, onko ideoita? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maen Kirjoitettu March 23, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 23, 2009 minäkin tahtoisin, aloitin hölmönä vahingossa uudenkin ketjun.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts