saru Kirjoitettu July 31, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu July 31, 2006 Eli mietin tässä vaan et onko se " oikein" jos hääpari tanssii itekseen sen oman häävalssinsa ja seuraavan valssin aikana morsiammen isä tanssittaisi tytärtään ja sulho tanssisi äitinsä kanssa ja saman aikaisesti morsiammen äiti ja sulhasen isä laittaisvat jalalla koreasti ja sit kolmannen valssin aikana hääpari tanssis appivanhempiensa kanssa? Vaiko mitenkä??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
laulaja Kirjoitettu July 31, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu July 31, 2006 esim. just noin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonna-marie Kirjoitettu September 2, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 2, 2006 Hmm...aloin tuossa miettimään, miten häissä yleensä menee nuo valssaukset... Eikös yleensä 3 ensimmäistä valssia ole varattu hääparille & lähisuvulle, ja kolmannen lopussa / neljännessä valssissa koko hääväki voi yhtyä tanssiin.Missä järjestyksessä valssit on useimmiten tanssittu...?....mun käsitys on seuraava:1.valssi: Hääpari yksinään= häävalssi2.valssi: morsian & morsiamenisä, sulhanen & morsiamen äiti - puolessa välissä valssia vaihto niin, että morsian tanssii appiukkonsa kanssa ja sulhanen äitinsä kanssa.(vai tanssiiko myös sulhanen ensin oman äitinsä kanssa, kun morsiankin tanssii oman isänsä kanssa...?)3. Valssi: morsian & veli tai bestman, sulhanen & kaaso tai mummo tai sisar, ja sitten kaikki tervetulleita tanssiin... :-? Osaisiko joku auttaa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hipsukka2007 Kirjoitettu September 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 3, 2006 En tiiä onko tässä joku etikettijuttu. Meillä varmaan tanssitaan ensimmäinen valssi kahdestaan, ja sen jälkeen kaikki saa tulla mukaan. Ainakin isäni kanssa haluun tanssia, mutta muut tehköön miten haluavat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pepe Laine Kirjoitettu September 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 3, 2006 Hmm...aloin tuossa miettimään, miten häissä yleensä menee nuo valssaukset... Eikös yleensä 3 ensimmäistä valssia ole varattu hääparille & lähisuvulle, ja kolmannen lopussa / neljännessä valssissa koko hääväki voi yhtyä tanssiin.Missä järjestyksessä valssit on useimmiten tanssittu...?....mun käsitys on seuraava:1.valssi: Hääpari yksinään= häävalssi2.valssi: morsian & morsiamenisä, sulhanen & morsiamen äiti - puolessa välissä valssia vaihto niin, että morsian tanssii appiukkonsa kanssa ja sulhanen äitinsä kanssa.(vai tanssiiko myös sulhanen ensin oman äitinsä kanssa, kun morsiankin tanssii oman isänsä kanssa...?)3. Valssi: morsian & veli tai bestman, sulhanen & kaaso tai mummo tai sisar, ja sitten kaikki tervetulleita tanssiin... :-? Osaisiko joku auttaa? http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/Y...?num=1117364991 Ei sitä mikään määrää,miten pitäisi tehdä.Tuossa linkissä onaiheesta keskustelua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonna-marie Kirjoitettu September 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 3, 2006 Suurkiitokset, Pepe! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carabossa Kirjoitettu February 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 4, 2007 Apue, viime hetken vinkkejä tarvittaisiin! Siis hääparihan tanssii ensimmäisen valssin mutta entä sitten sen jälkeen...? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eia Kirjoitettu February 26, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2007 Esim. näin:1.hääpari keskenään (vanhemmat keskenään voivat tulla jo samaan tanssiin mukaan)2.morsian isänsä kanssa, sulho äitinsä kanssa, morsiamen äiti sulhon isän kanssa. 3.morsian+ sulhon isä, sulho + morsiamen äiti, morsiamen isä+ sulhon äiti4.sitten miten mieli tekee ;D bestmanien, kaasojen, sukulaisten, kavereiden kanssa..Variaatioita joutunee usein tekemään, niinkuin meilläkin, kun vanhemmista puuttuu 1. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carabossa Kirjoitettu March 10, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 10, 2007 Joo, kiitos, näinhän se meni . Tosin me tanssittiin eka valssi kaksin ja toisen aloitin minä isäni kanssa, sulho äitinsä kanssa ja bestman (miehen isä ei tanssi) äitini kanssa, sitten vaihdettiin. Kolmanteen taisi tulla jo muutakin väkeä ja minä ja sulho tanssimme yhdessä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miksu74 Kirjoitettu March 12, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 12, 2007 Hei!Mulle on jäänyt hieman epäselväksi seuraava asia:Kun hääpari on tanssinut häävalssin (tai -tanssin). Kuka hakee ketä sen jälkeen seuraavaan tanssiin?Siis hakeeko hääpari vai anopit vai apet... Ja kuka ketäkin... ;DMontako valssia (tai tanssia) yleensä tanssitaan "pötköön"?Tulee morsiammella jo tuska hiki ottalle... ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rouvana Kirjoitettu March 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 14, 2007 Esim. täältä löytyy jotain Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 10907 Kirjoitettu July 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2007 Me on aateltu ottaa häävalssi mukaan perinteitä tuomaan. Muuta perinteistä kun meidän häissä ei varmaan juuri tule olemaan. Sulho ei kuitenkaan ole kovin tanssitaitoinen. Itse valssin jollain tavalla hallitsen ja tykkään tanssimisesta. Tässäpä siis mietinki et kuuluuko hääparin tanssia häävalssi kokonaan yksin, vai kuuluuko vieraiden tulla siihen mukaan jossain vaiheessa. En välttämättä haluais sitä tanssia sulhon kanssa yksin kokonaan kun ei sulholta se valssi oikein kunnolla luonnistu eikä kursseille halua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 010907(Guest) Kirjoitettu July 3, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 3, 2007 Eikö kukaan tiedä miten toi käytännössä on tapana? Pitääkö meidän tanssia kahdestaan koko valssi? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2007kaasona Kirjoitettu July 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2007 Olen ollut häissä, jossa pari tanssii koko häävalssin yhdessä. yksi ystäväpariskunta tanssi häävalssin sijaan hitaan. Se oli yhtä juhlavaa, eikä tanssia tarvitse jännittää samalla tavalla kun valssi jos se ei kerta luonnistu..En tiedä onko alla olevasta linkistä apua: http://www.mtv3.fi/helmi/haat/artikkeli.sh...7?haat-haasivut Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kerttu_ Kirjoitettu July 5, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 5, 2007 Perinteisesti pari kai tanssii ensimmäisen valssin kaksin, mutta mikä estää teitä tekemästä niinkuin teitä huvittaa? Vieraille voi ennen valssia ilmoittaa että miten edetään. Hieno ja juhlava se on niinkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Maria- Kirjoitettu July 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 6, 2007 Perinteistä en tiedä, mutta niissä tanssihäissä missä itse olen ollut niin hääpari on aloittanut (luonnollisesti) häävalssin ja ennenkuin se loppuu niin siinä on isä tanssittanut morsianta ja äiti poikaa, appi morsianta ja anoppi sulhoa jne. Ihan miltä itsetä tuntuu parhaalta niin kannattaa tehdä. Teidän juhla! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pantsu Kirjoitettu July 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 7, 2007 Itse olen tavannut myös kahdenlaista tyyliä. Joko että morsian ja sulhanen tanssivat häävalssin kokonaan kaksin tai sitten juuri siten että vanhemmat tanssittavat hääparia osan laulusta. Joskus vanhempien (ja appivanhempien) kanssa tanssittava tanssi on ollut erikseen seuraavana vuorossa. Mutta tosiaan oma valinta. Mun mielestä vanhempien tanssi on hyvinkin perinteinen tapa ja jos ette halua tanssia kokonaista laulua yksin, voitte sopia, että esim. puolessa välissä vanhemmat tulevat hakemaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maikki81 Kirjoitettu July 17, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 17, 2007 Me tanssitaan sulhasen kanssa häävalssi kokonaan yhdes. Eikä enempää tanssia ole. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
virgot Kirjoitettu July 19, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 19, 2007 Me jouduttiin vähän muokkaileen tanssijärjestystä, kun kummankaan meidän isät ei tanssi. Eli ensimmäinen me tanssittiin vaan kaksistaan (itse haluttiin niin) sit toisen sulkki tanssi äitinsä, ja mä hänen miehensä kans. Jossain vaiheessa vaihdettiin niin, et sulkki tanssi mun mutsin kans, ja mä vaihdoin sulkin ukkiin ;D ;Dmuoks.en nyt sentään sulkkia ukkiin vaihtanut, mut tanssiparikseni tuli sulhasen ukki ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts