Daizy_Delight Kirjoitettu January 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2007 Voihan sitä laulaa, jos varmasti osaa... Jos ei osaa, ja silti laulaa, niin kyllä siinä vieraat saattaa kärsiä vähän myötähäpeästä :-[ En mä kyllä ainakaan pelkästään kuorolaulu -pohjalta kehtaisi laulaa yksin yhtään mitään. Mutta toisaalta olenkin suht estynyt näissä jutuissa : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendela Kirjoitettu January 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2007 Aivan varmasti voi morsian laulaa, mikäs sen hienompaa.Ei hassumpi idea Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pomppivapupu Kirjoitettu February 11, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 11, 2007 Ilman muuta morsian voi laulaa. Itse olen suunnitellut, että laulan meidän häävalssin. Tosin sitä ennen täytyy käydä studiolla tekees kappale valmiiksi ja kun on häävalssin aika laitetaan se cd:ltä soimaan. Olen myös miettinyt, että jahka laulaisin ihan ns. livenä toisen laulun yllätyksenä sulhaselle. Kun aloimme seurustella tein itse oman laulun miehelleni ja kun nyt niitä sanoja katson niin se kyllä sopisi hyvin myös hääjuhlaan.. täytynee vielä sitä miettiä.. Toisaalta onko tyhmää laulaa kaksi kertaa.. no katellaan.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest remu99 Kirjoitettu March 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 7, 2007 Mielestäni on sekä morsiamen että sulhasen sopii laulaa häissä. Mikä on kauniimpaa kuin valmistella laulu rakkaimmalleen ja esittää se elämän tärkeänä päivänä. Itselleni ei ole suotu laulun lahjaa, mutta laulaisin ilman muuta jos ääni sen sallisi. Uskon, että laulu on monen vieraankin mielestä juhlien paras ohjelmanumero! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirlittan-79 Kirjoitettu March 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 7, 2007 Joo, kunhan ei ole koko ajan äänessä, niin kuin viime kesänä eräissä häissä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsB Kirjoitettu March 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 7, 2007 Kummastelen tuota kysymysta ja kaannankin sen toisinpain...MIKSI ei voisi? Hyvanen aika, eihan morsian ole mikaan seinakukka haissa ja kyllahan nykynainen haluaa osoittaa rakkauttaan miehelleen eri tavoin. Itse aijon ainakin laulaa haissamme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sipu Kirjoitettu March 24, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2007 Äitini mielestä ei kuulu tapoihin, että morsian laulaa.Tässä tapauksessa laulaisin kullalleni juhlapöydässä kun istutaan niin nousisin ylös ja laulaisin. Ikäänkuin ohjelmanumerona. Olen kyllä kuullut että sulhanen on laulanut, mutta sopiiko morsiamen? :-?Jos joku tajusi mitä haen takaa niin kiitos jos antaisitte mielipiteitänne Tämä on taas niitä asioita, joissa on kahta koulukuntaa. Myös minun äitini on sanonut, että morsiamen ei kuulu laulaa, vaan olla vain tyylikkäästi juhlakaluna ja jossain määrin olen samaa mieltä. Tällaiset julkiset rakkaudentunnustukset ovat siinä mielessä kinkkisiä, että osalle (vanhemmalle koulukunnalle) ne saattavat olla kiusallista kuunneltavaa ja toisille (nuoremmalle koulukunnalle) taas "ihania ja luonnollisia juttuja". Olen itse ollut parissa häissä, jossa morsian on laulanut sulhaselleen TODELLA kauniita lauluja ja vieraille on jäänyt hieman kiusallinen fiilis, kun sulhanen ei ole tehnyt mitään vastaavaa morsiammelleen, änkyttänyt vaan että "kiitos nyt kovasti ja kiitos myös vieraille". Eli jos aikoo laulaa tms., olisi sulhasenkin suositeltavaa (mielestäni) tehdä jokin vastaava teko morsiammelle. Ja lisäksi, laulutaito on tietysti kaiken a ja o.Mielestäni tuo idea jonkin kappaleen etukäteen äänittämisestä on LOISTAVA, koska silloin vältetään tällaiset kiusalliset tilanteet ja mm. jännityksen aiheuttama äänen kiristyminen. Itse ajattelin "tilata bändiltä" erään kappaleen, joka on tärkeä meille ja se sitten kuulutetaan "morsiamen tilaamana kappaleena" sulholle tms. Mutta kuten sanoin jo alkuun, tässä on selvä vanhemman ja uudemman koulukunnan välinen ero, joten miten päin vaan voi varmaan tehdä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröken Strand Kirjoitettu April 19, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 19, 2007 Kyllä! Kuulostaa todella suloiselta idealta! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendela Kirjoitettu April 19, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 19, 2007 Laulu on lahja. Laulunlahja on asia mitä mä en ymmärrä miksi sitä piiloteltaisiin paikassa missä sen voi antaa kohteen lisäksi koko vierasväelle. Mielestäni osoittaa jotenkin kummallisen umpimielistä ajattelutapaa, ettei pari saisi osoittaa omissa häissään kiintymystään toisilleen, "ettei vaan joku tuntisi itseään vaivautuneeksi..."Ja eihän lahjaan tarvitse lahjalla vastata!!! JOs morsian laulaa ja sulhanen ei, niin mitä sitten.. Voi kiesus, ai niin mutta pitäähän joululahjaankin vastata joululahjalla.. VAI? : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest taateli Kirjoitettu May 11, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2007 Oi, voi kun uskaltaisinkin laulaa sulholleni jonkin ihanan ja iloisen rakkauslaulun, niin laulaisin. Mutta kun tuossa leikin ajatuksella ja lauleskelin itsekseni, niin pillahdin itkuun, joten en varmasti onnistuisi laulamaan pokkanaamalla omissa häissäni. Ehkä jonain päivänä siskoni häissä? Mitä niitä perinteitä aina miettimään, tehdään uusia ja parempia vai mitä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ar-wen Kirjoitettu January 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2008 Mä lauloin sulhaselle I will stayn bändin säestyksellä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liv Kirjoitettu January 31, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 31, 2008 Tottakai voi! Minä laulan miehelleni kirkossa heti aviopuolisoiksi julistamisen jälkeen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sevmek Kirjoitettu February 1, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 1, 2008 Mä meinaan laulaa bändin säestyksellä Finlandersin "Oikeesti"-ja ettei jäis unholaan,annan miehelleni lahjaksi levyn,jolla sen laulan(kaverin miehellä on musiikkistudio jossa sen levytin...) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts