Hyacinth Kirjoitettu August 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 21, 2006 Jos aiotaan heittää sekä morsiuskimppu että sukkanauha, missä järjestyksessä? Onko olemassa vakiintunut tapa kumpi heitetään ensin?Ja onko nämä heittelyt yleensä eri aikaan, vai niin että ensin toinen ja heti perään toinen.Olen kyllä ollut useammissa häissä vieraana, mutta eipä ole tullut näin tarkkaan katsottua...muoks. Siirtääkö joku ystävällinen mode tämän Hääjuhla- osioon, jos tämä kuuluu paremminkin sinne? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emmukka Kirjoitettu August 22, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 22, 2006 Häissä, joissa minä olen ollut, on kimppu heitetty ensin ja sitten vasta sukkanauha, ja molemmat perätysten siis. Mutta eipä tuolla kai mitään väliä ole, tehkää niin kuin hyvältä tuntuu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hyacinth Kirjoitettu August 22, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu August 22, 2006 , tehkää niin kuin hyvältä tuntuu.Niinpä se on tehtävä.. Aattelin vain kysäistä onko tästä olemassa jotain vakiintuneempaa tapaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
saunatonttu Kirjoitettu August 22, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 22, 2006 Enpä tiedä, onko siitä sen vakiintuneempia tapoja. Eiköhän sen saa tehdä tai olla tekemättä ihan siinä järjestyksessä kun kukin tykkää. Mun mielestä täällä monestakin asiasta kysellään, että mikä on oikea järjestys. No okei, voin olla sivistymätön moukka, mutta mun mielestä tollaset asiat ei oo niin justiinsa vaan kaikki voi tehdä niinkuin itselle parhaiten sopii. Vai ootteko joskus olleet häissä, joissa joku vieraista on tullut sanomaan, että "hei hei, nyt meni tuo homma muuten etiketin mukaan väärin". Ja JOS joku pölli näin kehtaisi käyttäytyä, niin mun mielestä sen voi viskata pihalle häiritsemästä muiden juhlailoa ;DRentoutta vaan hääjärjestelyihin! Ei voi olla vain yhtä taivaassa kirjoitettua tapaa suorittaa hommat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rottation Kirjoitettu April 16, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 16, 2007 Aivan sama se on kumpi heitetään ensin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pihlamaaria Kirjoitettu May 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2007 Olen samaa mieltä, että järjestyksellä ei ole väliä. Tosin olen aina nähnyt kimpun heitettävän ennen sukkanauhaa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morssiin-07 Kirjoitettu May 24, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2007 Minusta on ainakin luontevaa, että molemmat heitetään peräkkäin. Ainakin me aiomme järjestää sen niin. Ei tarvitse kerätä porukkaa kasaan montaa kertaa. Toisaalta, enpä usko että on mikään etikettivirhe tehdä hommaa jotenkin muuten. Kukin tekee niin kuin parhaakseen näkee Tuskin ainakaan vierailla on sanottavaa, oli totetutus millainen tahansa : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
maikku2007 Kirjoitettu June 12, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2007 Mielestäni arvostelua ei tarvitsisi kysyjälle langettaa, sillä kyllä montaa ihmistä huolettaa hääperinteet ja niiden kirjaamattomuus senkin vuoksi että useasti paikalla on runsaasti vanhempaa väkeä joille perinteet voivat olle tärkeitä. Voisi esimerkiksi kuvitella, että sukkanauha on viimeinen toimi ennen kuin hääpari jatkaa matkaa ja jatkaa riisumista toisaalla jolloin sukkanauhan heitto on merkkinä siitä että ollaan valmiita jo synnittömiin harrasteisiin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts