Tanju84 Kirjoitettu November 9, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 9, 2005 Rakkaan miehini sukunimi. Siitä ei edes keskustella ;DItse olen melkolailla noissa aakkosissa peräpäässä, kun taas mieheni on alkupäässä ;D Saa sitten aikaisemmin tuon päättötodistuksenkin No ei vaan. Minä tykkään enempi kullan nimestä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meba Kirjoitettu November 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2005 Perinteitä kunnioittaen miehen sukunimi! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elli-Leeni Kirjoitettu November 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 17, 2005 Tyttönimeni+miehen sukunimi.. Sen verran harvinainen oma on ja kun mies ei ota sitä, nin tässäpä ainut vaihtoehto. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samikki Kirjoitettu November 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 18, 2005 Ehdottomasti mieheni nimi. Omassa sukunimessäni ei ole mitään vikaa, ja mielelläni olen sitä tähän saakka kantanut, mutta avioliitossa haluan mieheni nimen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsianna Kirjoitettu November 19, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 19, 2005 En oikein tiedä näistä, joten: Voidaanko nimeä vaihtaa kokonaan naimisiin mentäessä? Tarkoitan sitä, ettei oteta kummankaan nimeä, vaan joku ihan muu? Meillä ei kumpikaan oikein haluaisi omaa nimeään. Ilmeisesti tulee kuitenkin halvemmaksi jos ottaa jonkun isoisovanhemman nimen, vai? Auttakee! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
juni80 Kirjoitettu November 21, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 21, 2005 Miehen sukunimi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
StellaNea Kirjoitettu November 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 29, 2005 Miehen nimen otan... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuulen tupa Kirjoitettu December 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 13, 2005 Pidän omani, sillä minut tunnistetaan (vanhat tutut) heti, miehen nimellä hukkuisin massaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
EevaLiina Kirjoitettu October 8, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 8, 2006 Miehen sukunimi ihan perinteisesti :-X Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappula Kirjoitettu October 27, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2006 Miehen sukunimi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjatta Kirjoitettu November 20, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 20, 2006 Miehen sukunimen otan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikkupeikko22 Kirjoitettu November 20, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 20, 2006 itselläni on harvinaisempi sukunimi mutta otan miehen sukunimen niin on sitten koko perheellä sama Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nightfall Kirjoitettu November 20, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 20, 2006 Säilytin oman sukunimeni, ja niin teki myös mies. Hän olisi tosin ollut valmis vaihtamaankin, mutta minä en halunnut - tämä ihan siksi, että olen oppinut tuntemaan hänet tietynnimisenä, ja olisi ollut hassua ja outoa, jos nimi olisikin yht'äkkiä ollut joku toinen EDIT: Oma sukunimeni on lyhyt ja ytimekäs, miehellä taas on tyypillinen yläsavolainen -nen-nimi Tästä syystä hän vaihdon mahdollisuutta väläyttelikin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marrasmorsian Kirjoitettu November 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 21, 2006 Voidaanko nimeä vaihtaa kokonaan naimisiin mentäessä? Tarkoitan sitä, ettei oteta kummankaan nimeä, vaan joku ihan muu?Voi. Kuten olen jo täällä jossain kertonut, me keksittiin aivan uusi nimi, jota ei ole koskan ollut kellään. Nyt meitä on 2 sen nimistä koko maailmassa. Halvempaa tosiaan on ottaa nimi suvusta (91e), ihan uusi maksaa 166e. Lisätietoa http://maistraatti.fi/maistraatti/frame2.j...utos%2F17.3.htm Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Kirjoitettu November 29, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 29, 2006 Perinteinen ratkaisu meilläkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eeri Kirjoitettu November 30, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu November 30, 2006 ARGH! En ole vielä päättänyt tai siis päätän joka päivä mutta aina erilailla :-[Sattuuko kukaan tietämään löytyisikö jostain ihan virallisia tilastoja siitä kuinka moni pitää oman nimensä, kuinka moni ottaa yhdysnimen ja kuinka moni vaihtaa kokonaan miehen nimeet jne. ? Olisi mienaan mielenkiintoista vilkaista... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
koran_ Kirjoitettu December 3, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 3, 2006 Miehen nimen otan vaikka joskus mietin että haluaisin omankin nimeni pitää.. mietin yhdysnimeä mutta siitä tulisi niin pitkä. Miehen nimen ottaminen on vaan niin "normaalia" ja perinteistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Baquette Kirjoitettu December 4, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 4, 2006 Miehen nimi tulee. Yhdistelmä kuulostaisi tosi hassulta enkä osaa kuvitella itseäni naimisissa nykyisellä nimellä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fullmoon Kirjoitettu December 9, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 9, 2006 Me ollaan mietitty vähän kaikkia vaihtoehtoja. Miehelle kävisi että hän ottaa minun sukunimen, mutta itse en sitä haluaisi koska sukunimeni on aina yhdistetty eräisiin uskovaisiin ihmisiin joihin en kuulu enkä sitä haluaisi aina olla selittämässä . (samasta syystä lapsemme ei saa minun sukunimeäni). Mutta tuntuu kyllä kivalta että mies olisi valmis ottamaan minun sukunimen.Yhdistelmänimi on minulle tietenkin yksi vaihtoehto mutta toisaalta ois kiva kun oltas kaikki samalla sukunimellä kokonaan.Luultavasti päädytään perinteiseen, miehen sukunimi minulle. Miehelle se ei ole kauhen tärkeätä kun hänen mielestään ollaan yhtä ja ollaan perhe sukunimistä huolimatta. Mutta mitä luultavammin minä otan hänen sukunimensä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest flower83 Kirjoitettu December 14, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 14, 2006 Mulle tää on ollu helppo valinta. Miehen sukunimen otan. Ei omassakaan ole valittamista, mutta mielestäni sen vain kuuluu mennä noin ja yhdysnimistä en pidä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tuuls22 Kirjoitettu December 14, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 14, 2006 miehen nimen vaihdan en niin kivan sukunimen hankalaan sukunimeen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ursu Kirjoitettu December 14, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 14, 2006 No miehen nimi, tottakai sama nimi kertoo siitä, että ollaan samaa perhettä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
julhanen Kirjoitettu February 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 8, 2007 Ööh... Koska olen mies, niin miehen sukunimi on oma sukunimeni eikä minulla heterona ole miestä, joka ottaisi minun sukunimeni. Onko tämä vain morsianten palsta? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pupunen85 Kirjoitettu February 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 8, 2007 Miehen sukunimi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziggysd Kirjoitettu February 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 9, 2007 Onko tämä vain morsianten palsta?Lähinnä joo. Tuo galluppi on tosin ihan huomaavaisesti suunniteltu, koska siitä voi ruksia molemmat vaihtoehdot: "Oma nimi" ja "Miehen nimi"(Minäkin pidin muuten oman nimeni ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts