Guest Joelle Kirjoitettu July 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 16, 2005 Mieheni ei halua ottaa nimeäni, joten pidämme kumpikin omamme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu July 20, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 20, 2005 Otan miehen sukunimen. Tämä tosin vaihtoi nimensä (tänään tuli tieto) yhdestä yleisimmistä huomattavasti harvinaisempaan suvussa kulkeneeseen nimeen. jos ei olisi, olisin pitänyt omani. Harvinaisesta voi aina kuitenkin vaihtaa harvinaisempaan. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
chandra Kirjoitettu July 20, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 20, 2005 Miehen sukunimi. Tiedän, että hän on onnellinen, koska otan hänen sukunimensä. Onhan tämä nykyinenkin sukunimi "miehen", isäni, nimi. Sukunimellä minun ei tarvitse todistaa miten "emansipoitunut" tms. olen. Ei sukunimi naista pahenna, jos ei nainen sukunimeä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dharma Kirjoitettu July 21, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 21, 2005 Mun sukunimi on yksi pieni kaupunki Saksassa, hassua. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassandra Kirjoitettu July 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 30, 2005 (muokattu) * Muokattu: December 19, 2009, käyttäjä: Cassandra Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vanilja79 Kirjoitettu August 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2005 miehen nimi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.a.i.s.a Kirjoitettu August 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2005 otan miehen sukunimen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mutteri Kirjoitettu August 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 15, 2005 Laitoin ruksin tuohon jokin muu -kohtaan, vaikka periaatteessa mieheni nimen otankin. Kun homma nyt kuitenkin menee niin, että yhdessä keksimme uuden sukunimen, johon mieheni nimensä vaihtoi, ja jonka minä siis saan tällä viikolla käyttööni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rebel_yell Kirjoitettu August 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 30, 2005 Minulle on ollut jostain syystä aina itsestään selvää, että pidän oman nimeni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lokamorsian05 Kirjoitettu August 31, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 31, 2005 Pidän nimen, joka minulla on ollut jo 43 vuotta. Se on sitä paitsi harvinaisempi kuin sulhon. Nauresteltiin, että voisihan hän ottaa minun nimeni. Yhdistelmä olisi vaan lähes yhtä hauska kuin Jari Kari tai Pekka Pakka. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mannis Kirjoitettu September 2, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 2, 2005 Miehen nimi... Oma sukunimi todella yleinen, sulholla harvinaisempi (vain n. 60 Suomessa). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest henskuliini Kirjoitettu September 5, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 5, 2005 tyttönimi + miehen sukunimi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oopperan Kummitus Kirjoitettu September 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 16, 2005 Minä Miehensukunimi. Suomesta ei löydy ko. sukunimeä ainoatakaan kappaletta, vielä. ;DEdit. argh kirjoitushärö Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuulenvire Kirjoitettu September 21, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2005 Mieskin ottaa mun nimeni Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
meowth Kirjoitettu September 22, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 22, 2005 Miehen sukunimi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivego Kirjoitettu September 27, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 27, 2005 Perinteiden mukaan.. minulle mieheni nimi .. vaikke se ole yhtään sen kivempi kuin omanikaan.. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukunor Kirjoitettu September 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 28, 2005 musta tulee nykyinen sukunimeni-miehen sukunimimiehen sukunimeä on ainoastaan hänen sukulaisillaan suomessa ja omani taas on kohtalaisen yleinen (paitsi ehkä juuri täällä kotiseuduillani). etunimeni+miehen sukunimi kuulostaa mielestäni tomeralta maatalon emännältä ja se taas ei oikein istu mulle. muutenkin oma sukunimeni on mulle nykyisin tosi rakas enkä halua luopua siitä kokonaan. ai niin, muutama kuukausi sitten ilmeni, että mieheni kuvitteli että se että minusta tulee yhdyssukuniminen tarkoittaa sitä että hänenkin nimekseen tulee samainen yhdistelmä. musta oli tosi herttaista ettei hän ollut sanallakaan purnannut tätä vastaan vaikka tiesikin että tuleva appeni veljineen ei olisi tällaista järjestelyä valituksitta hyväksynyt. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu October 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 11, 2005 Kahdesta tavallisesta valittuna tulee miehen nimi. Mun mielestä sen vaan kuuluu mennä niin.Justiinsa yksi ilta hehkuin, että vähän siistiä kun musta tulee ens kesänä miehen kanssa saman niminen. Ja sitten tuli mieleen kysyä tulevalta siipalta että niin sopiihan se sillekin että mä otan sen nimen. Ja se oli ihan että ilman muuta, että sehän kuuluu naimisiin menemiseen. Onneks ollaan tästäkin asiasta samaa mieltä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hienostolainen Kirjoitettu October 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 12, 2005 Todennäköisesti nimi vaihtuu minullakin. Omani on sangen harvinainen, ja jo pari kertaa minut on työympyröissä tunnistettu jonkun sukulaiseksi. Haluan eräistä syistä välttää tällaista. Miehen nimi on hyvinkin yleinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paula-Liina Kirjoitettu October 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 13, 2005 Miehen nimen otan. Omani on kyllä harvinaisempi, mutta haluan kuitenkin meille saman sukunimen, enkä usko, että mies haluaisi minun nimeäni. Mulle käy hyvin näinkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu October 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 15, 2005 Oma nimi säilyy! En tasan vaihda! Miksi minun pitäisi vaihtaa, kun ei mieskään vaihda? ??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanju Kirjoitettu October 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 16, 2005 Miehen sukunimi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjo 18.2.2006 Kirjoitettu October 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 18, 2005 Tässä on oltu jo lähes kolmekymmentä vuotta samalla nimellä niin miksi vaihtaisin? On vaan toi nimi niin suuri osa omaa persoonaa. Lisäksi miehen nimestä voi jollekin tulla mukavia assosiaatioita joten en taida sitä huolia.. Omani on kaiken lisäksi tunnettu kotiseudulla. Miehellä ei ole mitään asiaa vastaan; säästytäänpä ainakin häiden jälkeisiltä passien, ajokorttien, pankkikorttien yms uusimisilta. Tilanne varmaan muuttuu kun ja jos lapsia tulee, täytyy sitten funtsia asiaa uudelleen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B Kirjoitettu October 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 29, 2005 Miehen sukunimen otan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MRM Kirjoitettu November 2, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 2, 2005 Ehdottomasti miehen sukunimi. Ihan sen vuoksi, että se on tämä "perinteinen" malli Ja toisaaltas, mikäli aikanaan lapsiakin saamme, minusta on mukavaa, että koko perhe kulkee sitten saman sukunimen "alla" Lisäksi ajattelen, että minulla on eräänlainen kunnia saada mieheni nimi, vaikkakin se on ihan tavallinen suomalainen nimi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts