dora2004 Kirjoitettu April 25, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 25, 2012 Minun sukunimi on kans yksi suomen yleisimmistä eli Hyvärinen ja heinäkuussa nimi muuttuu Haapakoskeksi,joka mielestäni on paljon kauniimpi ja ei ehkä niin yleinen sukunimi.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tikrustiina Kirjoitettu May 7, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 7, 2012 Itsestäni tuli Ahokas-Valtanen huhtikuun lopulla. En siis luopunut omasta mutta kunnioitin mieheni sukunimeä myös. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightatvogue Kirjoitettu August 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu August 12, 2012 Minusta tulee Rouva Heino. Oma sukunimi ei kamalan erityinen ollut, eikä tämä tulevakaan nyt mikään uskomaton ole, mutta miehelle muut vaihtoehdot eivät tulleet kuuloonkaan. Ja ellei sulhon pikkuveli (tosin ikää vasta 8) joku päivä hanki lapsia yms. niin ei ainakaan tästä sukuhaarasta tule muita Heinoja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lumenvalkea Kirjoitettu December 21, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu December 21, 2012 Minusta tulee rouva Manner. Omasta sukunimestäni en tykkää yhtään, joten oikein mieluusti otan miehen sukunimen.Kaippa sen tyttönimenkin voi mainita..Kotilainen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
katju88 Kirjoitettu December 26, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu December 26, 2012 Musta tulee rouva Tran. Oma tyttönimeni on Rautio Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkis/ Kirjoitettu January 1, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 1, 2013 Minusta tulee myös rouva Heino! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pixu Kirjoitettu February 16, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2013 Mun ja mieheni sukunimet molemmat ovat tilastollisesti hyvin pitkälti tasoissa, mutta otan silti mieheni nimen.Olisin itse halunnut että molemmat olisivat ottaneet jonkun uuden nimen, mutta päädyttiin siiten siihen tuloksen että minusta saa luvan tulla rouva Hytönen. (Tulee itelle mieleen ihan joku piiska-täti tuosta...) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eve-82 Kirjoitettu March 3, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2013 Vuonna 2014 minusta tulee rouva Veteläinen. Aikaisempi olisi ollut Pielaveteläinen (melko pitkä sukunimi) Oma sukunimi on siis Takkinen, tosin sekin olisi aikaisemmin ollut Kimari, mutta se on vaihtunut Takkiseen joskus kauan, kauan sitten... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
iinu86 Kirjoitettu March 4, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 4, 2013 Saattaa tulla omaa tyttönimeä ikävä, koska se on mielestäni niin kaunis, mutta perinteen vuoksi (ja koska haluan koko perheelle saman nimen) otan toukokuussa 2014 mieheni nimen. Eli Venhosta tulee Forsell Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuntzku Kirjoitettu March 12, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 12, 2013 Minä sain aikaiseksi nimikriisin. Olen aina ajatellut ottavani miehen nimen, mutta nyt kun kävin tämän ketjun innoittamana katsomassa nimiemme yleisyyttä, alan tulla katumapäälle:Savolaisia kun Suomessa on lähes 24000 kappaletta ja omaa sukunimeäni "vain" alle 700 henkilöä. Mies ei suostu nimeä vaihtamaan, mutta alan vakavasti harkita yhdistelmänimeä, silloin olisin ainoa laatuaan onneksi tätä on vielä aikaa miettiä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
songvari Kirjoitettu May 7, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 7, 2013 Minun tyttönimeäni kantaa Suomessa 16 henkilöä, mutta silti olen ajatellut ottaa perinteisesti miehen nimen. Näin saan vähän edes lyhyemmän nimen: Junnila. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
weeper Kirjoitettu May 16, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 16, 2013 Lokakuun viidennestä päivästä alkaen olen rouva Kinnunen. Miehen nimi on hyvin samantapainen kuin oma sukunimeni, joka on Niskanen. Ei siis muutu kuin nejä kirjainta nimessä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katinka26 Kirjoitettu July 16, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu July 16, 2013 Neiti Junttila muuttuu rouva Rintamäeksi Molempien nimet harvinaisia täällä Satakunnassa (mun suku Lapista, sulhasen Pohjanmaalta), joten sikäli ei väliä miten vaihdellaan nimiä, mennään siis perinteiden mukaan edes tässä asiassa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Titan Kirjoitettu March 17, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu March 17, 2014 Tsekkailin just tuolta väestörekisterikeskuksesta et omaa sukunimeä on tällä hetkellä sellanen vajaa 2000 kappaletta käytössä. Miehen sukunimeä puolestaan melkeen 19 000 Liityn tuohon jo ennestään suurehkoon joukkoon ja meikäläisestä tulee sitten Laine Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kreiskeli Kirjoitettu March 21, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu March 21, 2014 Itselleni on KOVA paikka vaihtaa tyttönimeni (joita on n.70hlö suomessa) nimeen joka on aika tunnettu. Aluksi ajattelin yhdistelmä sukunimeä mutta siitä tulisi jotenkin... jäykkä ja tyhmän kuuloinen Joten.... Rouva Lind ilmottautuu!Pitäisikö muuttaa eestiin jossa nimi tarkoittaisi 'lintu'? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elona Kirjoitettu May 20, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 20, 2014 (muokattu) Harvinaisempi nimi Juvela (92 kpl) vaihtuu Salmiseen (15178 kpl). Toisaalta ihan hyvä näin koska saman etunimen omistavia on ollut alle 60 kpl 1900-luvulta tähän päivään. Muokattu: May 20, 2014, käyttäjä: elona Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nora_elokuu Kirjoitettu July 3, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 3, 2014 Oma sukunimeni on Alavuo, joita on Suomessa vain alle 30 tällä hetkellä. Pidän sukunimestäni myös sen takia, että matkustelemme paljon ja Alavuo taipuu ympäri maailmaa melko sujuvasti (arabimaissa jopa muotoon Al-Avuo, hahhah). Lisäksi sukunimeni on niin lyhyt, että nimeni mahtuu vaivatta kaikkiin lomakkeisiin, ja sähköpostiosoitekin on ihailtavan lyhyt.Mutta nyt elokuussa minusta tulee Lähdesmäki. Ä:n pisteitä! Pitkä sukunimi! Sekaantuminen Lähteenmäkeen, Lehtimäkeen, Lähdemäkeen jne jne... Lisäksi Lähdesmäkiä löytyy Suomesta 790. Onneksi ei sentään tietääkseni ketään kenellä on sama etunimi kuin minulla Siltikin aion nimen vaihtaa, sehän on kuitenkin vain nimi, ja haluan kyllä, että jos/kun perhettä siunaantuu niin meillä kaikilla olisi sama nimi. Kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta tuo jonkinlaista perheromantiikkaa minun elämääni <3 Lähdesmäki on kyllä mielestäni kaunis nimi, mutta en malta odottaa, että pääsen tavaamaan sitä ympäri maailmaa =) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.I Kirjoitettu July 4, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2014 Oma sukunimeni on Ottelin. Mutta uusi on Immonen. Eli tuleva rouva Immonen täällä! Pidän todella paljon omasta nimestäni, mutta halusin miehen nimen joka tapauksessa. Mielessä kävi yhdistelmäkin, mutta se menisi ehkä liian pitkäksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niittipyssy Kirjoitettu July 14, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 14, 2014 Tulen siirtymään vajaan 8000 Pietilän joukosta Hoviksi, joita löytyy reilut 3200. Mitään tunnesiteitä omaan nimeen ei ole, koska se on "vain" maatilamme nimi, sen sijaan olen yrittänyt houkutella miestä vaihtamaan kanssani sukumme vanhaan nimeen, Holmén. Mutta onhan tuo Hovikin aika kiva, sopii pitkään etunimeeni Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lellumarjatta Kirjoitettu September 15, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu September 15, 2014 Musta tulee huhtikuussa rva Niinivirta.Mietin vielä yhdistelmänimeä mutta se kuulostaisi typerältä: Vornanen-Niinivirta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaisa555 Kirjoitettu October 1, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu October 1, 2014 Omnenoi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
emms Kirjoitettu October 23, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2014 Alkuvuodesta -15 Suomalaisesta tulee Currier. Ihan pakonkin sanelema juttu, on vaan niin paljon helpompaa Yhdysvalloissa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hecate Kirjoitettu February 11, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 11, 2015 Mulla on ennestään jo naitu nimi, en vaihtanut takaisin tyttönimeen erotessa koska kymmenen vuoden ja lapsien jälkeen erottiin kumminkin hyvässä sovussa ja omassa tyttönimessäni isältäni oli enemmän "pahaa karmaa" kuin naidussa nimessä.Joten luonnollisestikin otan miehen nimen kun ei ole syytä pitää vanhaakaan, se on kyllä näköjään kohtuu harvinainen kun rekisterissä on alle 30 nimeä olemassaan at the moment. Eli rouva Lausas minusta pitäisi sitten tulla heinäkuussa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jennna Kirjoitettu March 17, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 17, 2015 Minusta tulee rouva Kuosmanen. : D Todella tavallinen nimi, mutta inhoan omaa nykyistä sukunimeäni joten käy mulle. ; ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vadelmainen2015 Kirjoitettu March 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2015 Minusta tulee rouva Nordström Minulle tämä sopii paremmin kuin hyvin, joskin mielenkiinnolla odottelen minkälaisia kirjoitusasuja tästä nimestä tulen vielä näkemään. Tuntuu että nimeä ei osata kirjoittaa automaattisesti oikein missään muualla kuin ruotsinkielisellä pohjanmaalla, jos minkälaista variaatiota miehen sukunimestä on kyllä tähän mennessä nähty. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts