Guest Krassi Kirjoitettu April 9, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 9, 2006 Meidät siis vihittiin eilen, eli voinko jo ensi viikon lopussa olettaa nimen vaihtumisen menneen väestörekisteriin?Onnea vihityille Uusi nimesi voi olla rekisterissä viikon loppuun mennessä, mutta varmaa se ei ole. Siinä saattaa kestää hieman aikaa, mutta usein tieto on vihkimistä seuraavan viikon lopulla jo perillä asti. Muoks: Mitään tarkkaa aikaa ei siis voi sanoa. Siviilivihityillä tieto kai saatetaan kirjata jo vihkimisen yhteydessä (jos vihitään arkipäivänä). Kirkossa vihityillä aikaa menee eri verran varmaan riippuen siitä, missä paperi sitä ennen kiertää ja kenen pinossa se odottaa tietojen päivitystä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ki-vi Kirjoitettu April 12, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 12, 2006 Olipas harvinaisen nopeaa toimintaa. Mentiin naimisiin 1.4. ja 6.4. uusi nimi oli jo rekisterissä! Tänään tipahti postiluukusta kela-kortti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
penni Kirjoitettu April 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu April 13, 2006 täytyypä tännekin iloiten kertoa, että nordeassa onnistuu nimenmuutosasiat verkkopankin kautta. siellä kun on sellainen POSTI-kohta, niin laitoin vaan tiedustelumielessä postia sinne, kun nimi oli kyllä automaattisesti muuttunut omille tileilleni, mutta yhteisille ei. samalla kysäisin uusien visa electron -korttien tilaamisesta. sain melkeinpä heti vastauksen, ja kaikki onnistui yhdellä vastausviestillä! nyt saan uudet kortit postitse kotiin ja nimi on muutettu kaikille tileille. jipii Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linda-82 Kirjoitettu June 19, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 19, 2006 En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta: Mitä maksaa uusi ajokortti ja pitääkö uudella nimellä varustetuista pankkikorteista maksaa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krassi Kirjoitettu June 19, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 19, 2006 Ajokortin hinta löytyy Poliisin sivuilta ja muistaakseni tästä ketjustakin jostain aiemmin (olisiko noin 40 euroa?). Pankkikortit eivät maksa ainakaan Osuuspankissa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muruli Kirjoitettu June 19, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 19, 2006 Pankkikortit eivät maksa ainakaan Osuuspankissa.Näin juuri. Itse tilasin juuri uuden kortin Osuuspankista. Tosin tietty se kortin vuosimaksu täytyy maksaa, mutta se on sitten jo eri asia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu June 20, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 20, 2006 Pankkikortit eivät maksa ainakaan Osuuspankissa.Eivät myöskään Nordeassa.Mihin olette tarvinneet virkatodistusta (vai mihinkään)? Minulla kaikki korttien uusimiset sujuivat ilman virkatodistusta, mutta isännöitsijä jostain syystä tarvitsee sellaisen. Ihme juttu, ärsytti tilata se vain isännöitsijää varten. Kypsänä ihmisenä viivyttelin ensin todistuksen tilaamista ja nyt sen lähettämistä, ja otimme itse vanhan sukunimenikin pois ovesta, mutta kai kopio todistuksesta pitäisi vihdoin pistää postiin. Ärsytys se on pienikin ärsytys. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei Kirjoitettu June 20, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 20, 2006 Minä en tarvinnut mihinkään. Tosin näin jälkiviisaana tilaisin sen kuitenkin, koska sen avulla olisin saanut aikaisemmin nimen vaihdettua yliopistolle ja tilattua pankkikortin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei Kirjoitettu June 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 21, 2006 Mulla onnistui nimen vaihtaminen yliopiston rekisteriin ihan vaan soittamalla.Tampereen yliopistossa ei onnistunut. Siellä vaadittiin vähintään Kela-kortti, ja mulla meni senkin saapumiseen jonkin aikaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krassi Kirjoitettu June 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 21, 2006 ^Turun yliopistossa riitti sähköposti. Toisaalta esim. kaupunginkirjastossa vaadittiin virkatodistus tai muu virallinen dokumentti. Kovasti siis vaihtelevat käytännöt paikoittain. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest memmuska Kirjoitettu June 25, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 25, 2006 Minä tarvitsin virkatodistuksen Turun kaupungin kirjastossa. Siellä se sitten syynättiinkin tarkaan, että minä olen varmaan minä ja just se henkilö, jonka nimi on vaihtunut ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krassi Kirjoitettu June 25, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 25, 2006 Minä tarvitsin virkatodistuksen Turun kaupungin kirjastossa.Sama juttu minulla samaisessa kaupunginkirjastossa. Ja tarkkaan tosiaan luettiin se dokumentti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei Kirjoitettu June 25, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 25, 2006 Nää käytännöt on ihan sekavia. Tampereen kaupunginkirjastoon riitti ilmoitus nettilomakkeella. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
teaz Kirjoitettu August 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2006 Riittääkö vihkitodistus todisteeksi passia haettaessa vai täytyykö minun odottaa sitä, että se näkyy väestörekisterissä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krassi Kirjoitettu August 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2006 Riittääkö vihkitodistus todisteeksi passia haettaessa vai täytyykö minun odottaa sitä, että se näkyy väestörekisterissä? Kannattaa odottaa, että päivittyy Väestörekisteriin. Uutta passia ei voida tilata ennen kuin nimi on rekisterissä sama kuin mikä uuteen passiin halutaan. Eipä tuossa päivittymisessä mene kuin noin viikon verran. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nooa(Guest) Kirjoitettu August 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2006 Kannattaa muistaa, että vaikka Väestärekisteristä menee nimenmuutostiedot automaattisesti joillekin tahoille, niin niiden henkilöiden tiedot, joilla on tietojenluovutuskielto, eivät mene. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei Kirjoitettu August 12, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 12, 2006 Mulle tuli vanhempien osoitteeseen tyttönimellä Imagen mainos. Olen siis asunut muualla jo kolme vuotta, ja nimenmuutoksestakin on puoli vuotta. Kannattaa siis ehkä ilmoittaa Imagelle, jos sitä tilaa. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.a.i.s.a Kirjoitettu August 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 16, 2006 Kävin tänään viemässä poliisiasemalle uuden passihakemuksen. Toimistovirkailija meinasi rueta äpättämään siitä kun minulla oli ajokortti vanhalla nimellä eikä minulla ollut mitään muuta todistusta nimen vaihdosta kuin uusi kelakorttin. Aika jännä juttu, kun viime viikolla kävin viemässä uuden ajokorttihakemuksen ja silloin kelakortti kävi todisteena nimen vaihtumisesta.Uudesta pankkikortista jouduin maksamaan 10 e, mutta otin kuvallisen kortin ja lisäsin pankkikorttiin visan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
teaz Kirjoitettu August 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 16, 2006 Kävin tänään hakemassa huviluvan (tai mikä se nyt sitten viralliselta nimeltään onkaan) ja samalla kysyin passin hakemisesta. Sanoivat, että virkatodistuksillakaan ei ole mitään merkitystä passin hakemisen yhteydessä, sen pitää näkyä koneella, jotta uusi passi voidaan alkaa painamaan. Hakemuksen voi kyllä jättää sisään, mutta mitään ei tapahdu ilman väestörekisterin pävittymistä. K.a.i.s.an ongelma on mielenkiintoinen: miten isnulla voi olla mitään virallista todistusta nimen vaihtumisesta henkilökortin muodossa, jos juuri sellaisia haet? Ja näkeväthän he koneeltaan sinun uudet tietosi, jos ajokorttia näytät... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.a.i.s.a Kirjoitettu August 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 16, 2006 K.a.i.s.an ongelma on mielenkiintoinen: miten isnulla voi olla mitään virallista todistusta nimen vaihtumisesta henkilökortin muodossa, jos juuri sellaisia haet? Ja näkeväthän he koneeltaan sinun uudet tietosi, jos ajokorttia näytät...Tämä samainen nainen olis sitä mieltä että minun olisi pitänyt JO NYT tuoda vanha passi poliisilaitokselle. Sitten kun kerroin etten tuonut, koska tarvitsen sitä vielä ennen kun saan uudella nimellä passin, niin hän oli sitä mieltä etten olisi saanut lähteä häämatkalle vanhalla passilla!En olisi kerennyt saamaan uutta passia ennen matkaa (paitsi jos olisin ottanut pikapassin). Ja toiseksi enhän minä pysty jättämään edes vanhaa ajokorttia poliisilaitokselle kun haen uutta, koska kyllä minä sitä tarvitsen sen kolmen viikon aikana mitä uutta odotellessa menee... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krassi Kirjoitettu August 17, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 17, 2006 Minulta virkailija kysyi silloin uutta passia tilatessani, että tarvitsenko vielä vanhaa, ja kun sanoin tarvitsevani, passi jäi minulle ja virkailija muistutti vain ottamaan sen uutta passia hakiessa mukaan. Uutta passia noutaessani virkailija rei'itti passin ja sain sen muistoksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.a.i.s.a Kirjoitettu August 17, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 17, 2006 Meilläkin häät kaksi viikkoa sitten ja olen ihmetellyt että mitä teen nyt....mihin pitää ilmottaa jne!Eli ei oo kuullunut mitään kelakortteja sun muita ja oon elänyt jo pelossa et onko vanha nimi jäänyt ;D!Mut ilmeisesti ei odotellaan vaan !taidanpas lähteä sitten pankkiin....!Pitäiskös mulla olla joku ihmeen vihkitodistus vai tulisko se postissa...?Miehen veljen vaimolla oli mennyt kuukausi ennen kuin uusi kelakortti oli tullut. Pankissa pitäisi riittää vanha ajokortti ym. henkilöllisyystodistus ja uusi kelakortti. Olen kylläkin kuullut että joissakin pankeissa ovat halunneet nähdä vihkitodistuksen.Sitten kun olet saanut uuden kelakortin, niin sinun kannattaa ainakin-vaihtaa ajokortti-vaihtaa passi-ilmoittaa uudesta nimestä kaikkiin kauppoihin, joiden etukortti sinulla on-ilmoittaa vakuutusyhtiöön, sähköyhtiöön ym. muihin, joilta tulee sinun nimellä lasku Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krassi Kirjoitettu August 20, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 20, 2006 Pitäiskös mulla olla joku ihmeen vihkitodistus vai tulisko se postissa...?Tuosta vihkitodistuksesta on keskusteltu ennenkin, mutta kerrataan nyt vielä: Joissakin seurakunnissa vihki- (tai vihkimis-)todistuksen saa vihkimisen yhteydessä. Toisissa taas ei. En ole kuullut, että sitä jälkikäteen postitettaisiin. Vihkimistodistus on lähinnä hääparille jäävä muisto. Jos haluaa jonkin virallisen dokumentin nimenmuutoksen toteamista varten, kannattaa tilata virkatodistus, joka maksaa muutaman euron. Virkatodistuksen voi tilata seurakunnasta tai maistraatista, ja se tulee muutamassa päivässä (jos hakee paikan päältä, sen taitaa saada yhdellä käynnillä). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jokala Kirjoitettu August 22, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 22, 2006 Tulipa tässä sellainen mieleen että kun sukunimi ensi elokuussa vaihtuu niin mitä himskattia mä teen kuvallisella kelakortilla kun mulla on ajokortti... Mutta oonko tämän ketjun systeemeistä tajunnu oikein että sitä kelakorttia ei oo eikä tuu kun mulla nyt on kuvallinen versio? vai menikö se niin että postista tulee automaattisesti kuvaton kortti? ****tosi tyhmä**** ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei Kirjoitettu August 22, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 22, 2006 Ei tule kumpaakaan automaattisesti. Voit sitten itse tilata sen kuvattoman. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts