NeRi Kirjoitettu October 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 6, 2007 Te jotka olette värjäyttäneet kukkia, osaatteko kertoa minkä hintaiseksi tulee? Mä haluaisin vaaleansinisiä ruusuja kimppuuni. Tietenkin joka paikassa omat hintansa, mutta hieman osviittaa olisi kiva saada, vai unohdanko kokonaan hintavuuden vuoksi? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaarlo Kirjoitettu October 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 7, 2007 En oo ihan varma ruusuista, mutta esimerkiksi neilikoita voi värjätä itsekkin lisäämällä veteen elintarvikeväriä (eli siis kun kukat on maljakossa niin sinne vaan väriainetta veden sekaan). Kannattaa kokeilla ruusuillakin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marras-avio Kirjoitettu October 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 8, 2007 Ihan vaan tuli mieleen,että kukkia ei välttämättä kannata värjätä: osuessaan pukuun ne saattavat tahria eli ei kiva,jos esim. vaaleassa puvussa on sinisiä tuhruja... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaarlo Kirjoitettu October 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 8, 2007 Sen takia kannattaakin kokeilla itse etukäteen. Luulisin, että tuolleen "imeyttämällä" se väri ei oo siinä pinnassa hankautumassa vaatteisiin...?Löysin aiheesta pari linkkiä:http://www.amoriini.com/Sivusto/Haaopas/kukat/vari_kieli.phphttp://www.helsinki.fi/luma/ksenonit/tutki...eet_2003-12.docHyvin näyttää toimivan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolina Kirjoitettu October 10, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 10, 2007 Mun oli uteliaana ihmisenä heti kokeiltava tätä mainiota vinkkiä. Ruusu oli keltainen ja aika kulahtanut, pistin lopun kimpusta roskiin. Ei siis varmaankaan hörppinyt vettä enää entiseen malliin. Kaapista löytyi vihreätä elintarvikeväriä.Terälehtien kärjet ja solukko vähän värjäytyivät yön aikana. Laimensin tosin väriä vedellä, kun en halunnut koko purkkia tuhota tähän yhteen kokeeseen. Varmaan olisi koko kukka värjäytynyt kirkkaan keväänkeltaiseksi, jos ruusu olisi ollut tuore ja juonut normaalisti. Testatkaa muutkin ja kertokaa kokemuksianne. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimpula07 Kirjoitettu October 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 13, 2007 Ainakin vielä jokunen vuosi, kun olin itse kukkakaupassa töissä, sain infoa, että ne kaupassa myytävät ruusutkin on värjätty yleensä imeyttämällä ja ihan tavallisella vesivärilläkin voisi kokeilla (ei kuitenkaan mitään ns. myrkkyväri vaan turvallista perusvesiväriä). Toinen vaihtoehto on sumuttaa väri kukan pintaan, mutta silloin se tahraa helpommin ja kukka kestää sen huonommin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esteria Kirjoitettu February 7, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 7, 2008 Minä testailin näitä lapsena.. muistaakseni sain ihan kohtuudella värjättyä sinistä ja vihreää (?), mutta punainen väri meni (neilikassa) vain lehden kärkiin En kyllä muista edes olivatko kaikki neilikoita, vai mitkä.. jotenkin se ei mennyt järjen mukaan, mutta kyllä ne värjääntyivät. Pitänee kokeilla uudestaan tuleeko samanlaisia tuloksia.Muistelen, että meillä oli ihan koulukirjassakin (ympäristöoppi, biologia?) kukan värjäämisestä vesivärillä, mutta karamelliväri on kai parempaa tuohon tarkoitukseen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts