bride_to_be Kirjoitettu February 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2006 Kävin eilen ostamassa tarvikkeita ja tein rannekukkasen. Siskollani oli tänään vanhojen tanssit ja hän halus laittaa sen mun tekemän "prototyypin" sinne. Hyvin ainakin kesti koko tanssien ajan! Teen sellaset sitten häihinkin kaasoille, jos he haluavat. Toisaalta kiinnitystä varmaan pitää miettii uudellen, nyt oli vaan rusetilla se nauha. Aattelin et jos keksis jotain muuta, koska sitä rusettia ei pysty ite solmimaan hyvin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanssija Kirjoitettu February 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2006 hei mistä kukista teit? Ja oliks siinä yks vai enemmän kukkia? Millä laitoin vieheen kiinni siihen nauhaan? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cessy Kirjoitettu February 17, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 17, 2006 bride_to_be: Olisiko neppari hyvä vaihtoehto? Sen voisi saada aika hyvin itsekkin kiinni. Eikä kai se niin helposti avaudukkaan. Tarra-nauhaa ajattelin myös, mutta se varmasti aukeaa helpommin. Ei sinulla sattumoisin ole kuvaa/kuvia tästä tekeleestäsi? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu February 18, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 18, 2006 Aina luotettavat nettilähteet oli sitä mieltä, että rannekukkaa pidetään vasemmassa kädessä kuten viehettä (itseasiassa rannekukan voisi käääntää suomeksi myös "ranneviehe") rinnassa.Aion tehdä rannekukan itse. Onko teidän rannekukissa ollut jotain kostuketta jossain? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
carinho Kirjoitettu February 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 21, 2006 Mietin, että olisiko tässäkin taas yksi tapa, jota voi soveltaa omien tarkoitusten mukaan. Aiomme kävellä sulhon kanssa yhdessä alttarille, käsi kädessä.Rannekukka - varsinkin jos se on isohko tai riippuva - voisi näyttää hyvältä oikeassa kädessä, sillä se olisi kävellessä meidän välissämme ja alttarilla katsojiin päin. Eikä veisi huomiota sormukselta ;DAjattelin, että juhlaa varten kukan voisi vaihtaa toiseen käteen, jossa se olisi kätevämpi.Tuskin sitä vieraat edes huomaa, kummassa kädessä kukka on, mutta olisiko tällainen järjestely kuitenkin etikettivirhe? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaWom Kirjoitettu March 4, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 4, 2006 Onko jollain kokemuksia tai kuvaa kallasta tehdystä rannekukkasesta? Ajatuksen tasolla vaikuttaisi epäsopivan malliselta kukalta ranteeseen, mutta ongelma saattaa myös olla mun huonossa mielikuvituksessani. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sorja Kirjoitettu March 4, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 4, 2006 Mä kokeilin tehdä rannekukkaa, ihan vain vähän hahmottaakseni sitä tekotapaa.Ja pakko myöntää että vaikealta tuntui ja tämä ensimmäinen tekele oli ihan susi :-/Eli jos jollain on hyviä vinkkejä siitä miten sen saa siistin näköisesti väsättyä niin KERTOKAA ihmeessä!!bride_to_be kerro siis salaisuutesi...mä siis käytin metallilankaa ja kukkateippiä ja kiinnitin sen metalliseen rannekoruun Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanssija Kirjoitettu March 4, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 4, 2006 mua kans epäilyttää se et miten yksittäisen ruusun saa osoittamaan eteenpäin, jos se on kovin nupulla niin on varmaan pakko kääntää se osoittamaan ylöspäin ranteeseen ja laittaa jotain rusetti peittämään kiinnityksen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
bride_to_be Kirjoitettu March 5, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2006 No se mun kokeiluversio oli semmonen, missä käytin nauhana about 5cm leveetä nauhaa jota saa kaiken maailman värisinä Sinoopereista sun muista kaupoista. Se muistuttaa sillai organzaa, et on tiheetä mut silti ohutta. Ostin Sokokselta sellasia valkosia tekoruusuja joiden alaosassa oli pieni tarra laitettu koska aattelin et se tarra sais ne sit pysymään helpommin suorana. (Ne kukkien alaosat on aika suippoja jonka takia aattelin et ne ei pysyis.) Laitoin niitä kaksi vierekkäin ja ostin sellasta ohutta hopeeta rautalankaa jota kieputin sopivista kohdista kukkien ympäri. Sit pistin sen aina välillä nauhasta läpi ja taas takasin yläpuolelle, vähän niinku neulois. Rautalanka kiinnittyi kuin itestään kukkien silkkiosan ja sen muovisen vihreen osan väleihin joten ei tarvinnu oikeestaan lävistää niitä mistään kohti, se muovinen osa piti rautalangan tosi napakasti kiinni. Sit asettelin murattia reunoille ja jostain vanhasta kynttilän koristeesta (Se sellanen pyöree, joka tulee kynttilän ympärille. En tiiä sen oikeeta nimeä.) jossa oli marjoja ja sellasia ja "ompelin" rautalangalla ne kiinni nauhaan. Se rautalanka on niin ohutta et käyttäytyy melkein kun lanka, mut ei tartte mitään neulaa koska se meni vaan sen kankaan läpi. Kukkien läpi se ei olis pystynyt. Sit vielä tein niin et rautalanka lähti kukkien toiselta puolelta toiselle niin et se muodosti muutaman eri kokosen kehän niiden päälle. Ne oli tosi kauniit mut isoimman olis pitäny olla vähän piempi, koska se sit menetti vähän muotoaan ku mun sisko tanssi niis vanhojen tansseissa. Sit koristelin sitä vielä sillai et pujotin rautalankaan helmiä ja pari kristallia mitä askartelulaatikon pohjalta löytyi. Yks huono puoli oli se, et ku rautalangat meni nauhan läpi ni aattelin et ne sit raapii ihoa. Meil on kotona sellasta paksua kaks puolista teippiä jota sit laitoin niiden päälle ni ne ei enää tunnu. Olin tosi tyytyväinen siihen millanen siitä tuli, vaikka se oli harjotusversio. Joku neppari tai hakanen olis varmaan hyvä, koska nauha on niin ohutta. Toisaalta en tiiä onko sitä pakko ottaa pois ollenkaan. Voin yrittää laittaa kuvan vähän myöhemmin jos siit sais paremman kuvan tekeleestä ku tää selitys. Siitä tuli myös tosi aidon näköinen, ku materiaalit on nykyään niin laadukkaita! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sorja Kirjoitettu March 15, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 15, 2006 Eli mun ekassa versiossa mulla oli kukkana tulppaani (tosi huono valinta) enkä hyvistä ohjeista huolimatta saanut siitä siistiä (ruusulla olisi voinut onnistua paremmin).Äsken kokeilin tekoruusuilla ja tuli kerrassaan näyttävä sekä kaunis, tekokin oli helpompaa eikä tarvitse jännittää, että kuoleeko kukat päivän aikana.Joten jos minun kaasolla ei ole mitään sitä vastaan, niin teen sen rannekukan nuista tekokukista ja niistä riittäisi kyllä bestmanin vieheeseenkin. Liekö etiketin vastaista? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nat Kirjoitettu September 21, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2006 Meillä tulee kaasoille rannekukat. Eli yksi valkoinen phalenopsis sinisessä satiininauhassa (nauha mun puvun kankaista). ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laranna Kirjoitettu February 20, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2007 Kaasoilleni ajattelin rannekukkasia. Löytyykö lisää kuvia tai kokemuksia? Mitä kaasot ovat tykänneet niistä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeepCool Kirjoitettu March 22, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 22, 2007 Täältä löytyy ohjeet tee-se-itse-rannekukkaseenhttp://www.save-on-crafts.com/cormakbas.html Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
NinniS Kirjoitettu April 17, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 17, 2007 Mä olen myös miettinyt rannekukkia kaasoille. Onko jollakin lisää kokemuksia itse tehdyistä rannekukista? Oliko helpot tehdä ja olivatko kestäviä? Haluaisin jotakin yksinkertaista, en noita Amerikan malleja. Niin ja lisää kuvia kaivataan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanssija Kirjoitettu April 20, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 20, 2007 Mun kaasot tekivät itse kehotuksestani yksinkertaiset rannekukat yhdestä ruususta. Ruusu lävistettiin nupun alta ristikkäin kahdella metallilangalla ja niistä kierrettiin varsi, jonka sai kierrettyä ranteen ympäri. Varsi päällystettiin kukkateipillä. Kaasot tykkäsivät, että kukat olivat kivat ja helpot pitää. Kestivät koko illan nätimpinä kuin vieheet, jotka oli myös itse tehty. Tuota kukkaahan voi taivuttaa sitten itse mihin suuntaan haluaa, mutta kyllä se pyörii ranteen ympärillä illan aikana. Mä näin itseasiassa vasta kuvista millaiset ne oli, ei ehtinyt oikein kiinnittää huomiota häissä mihinkään yksityiskohtiin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaisu_ Kirjoitettu October 2, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 2, 2007 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristallihevonen Kirjoitettu October 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 7, 2007 nämä on tosi hienoja. kaasoille haluaisin ehkä tuommoiset. itselleni olen kuitenkin ajatellut ihan tavallista kimppua. noiden tekeminen tee-se-itse periaatteella kyllä kiinnostaisi. olen miettinyt myös kimpun + vieheiden tekemistä itse. saa nähä, pitää varmaan koeversioita tehdä ja päättää sitten antaako ammattilaisen tehdä vai näpertääkö ne itse. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
chutney Kirjoitettu September 20, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 20, 2008 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ethlinn Kirjoitettu September 23, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 23, 2008 Kaasollani oli herkkä ranneke, jossa oli oksaneilikkaa pari kukkaa. Valitettavasti se oli sen verran huonosti liimattu, että irtosi tosi pian. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuulihyrra Kirjoitettu October 1, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 1, 2008 Onko kukaan tehnyt tällaisia itse? Ketjun kuvissa on kyllä mahtavia koruja, mutta aikas monimutkaisia...jotenkin tuntuu, että itse kukka on vaan toissijainen kaikkien koristeiden alla! Haluisin nähdä kuvia hieman yksinkertaisemmistä asetelmista Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mörri Kirjoitettu February 12, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 12, 2009 Mulla itselläni oli rannekukka kaasona ollessani ja se oli mahtava, kulahti kyllä kun viuhdoin koko päivän menemään, mutta ketä se illalla enää haittasi. Oli kiva kun oli jotain millä "erottui" muista kavereista, mutta sai kädet vapaaksi. Itselläni se oli semmosessa metalli/vihreä nauha -häkkyrässä joka oli leveämpi siitä kukan kohdalta ja kaventui ranteen alapuolta kohti ja se ei ollut kiinni ympyränä vaan sen sai rannerenkaan tyyppisesti pois (olipas vaikea selittää ), mutta siihen oli siis sitä metallilankaa kiedottu tosi hyvännnäköisesti ym. Ei ole mulla valitettavasti kuvaa siitä, mutta toimi tosi hyvin...taidan miettiä sellaista itselleni kimpun tilalle.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hasabu Kirjoitettu February 12, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 12, 2009 (muokattu) Itselläni oli tällainen hääpäivänäni kimpun tilalla. Ei kyllä ole itse tehty vaan kukkakauppiaan tekemä. Toisessa kuvassa kukkaset on jo vähän lytyssä kun unohdin ne vähän väliä ja lytistelin käsiäni ties missä hameensuoristusoperaatiossa yms. Muokattu: February 12, 2009, käyttäjä: hasabu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu79 Kirjoitettu May 10, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2009 Tässä pari linkkiä, miten tehdä itse:http://www.flower-arrangement-advisor.com/...st-corsage.htmlhttp://www.flower-arrangement-advisor.com/...st-corsage.htmlhttp://www.flower-arrangement-advisor.com/...outonniere.htmlhttp://www.flower-arrangement-advisor.com/rose-corsage.htmlhttp://www.flower-arrangement-advisor.com/...buttonhole.htmlhttp://www.flower-arrangement-advisor.com/...is-corsage.html Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaFiore Kirjoitettu May 11, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2009 Mekin kaasoni kanssa vakavasti harkitsemme rannekukkasia, itse todennäköisesti hermostuisin kimpun kantamiseen, puhumattakaan kaasostani, joka runttaisi kukkakimpun hetimiten lähimpään maljakkoon.... Kukiksi toivoisin ehkäpä oranssin sävyisiä gerberoita, kestävätköhän ne hyvin? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
PirteänHapokas Kirjoitettu September 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu September 6, 2009 Haluaisin kimpun sijasta rannekukan itselleni, mutta kun en tiedä kukista oikein mitään eikä mikään ketjun kuvistakaan oikein sopinut siihen mielikuvaan, minkä olen ko. asiasta päässäni onnistunut kehittelemään..Ajatuksena olisi siis yksinkertainen, ehkä hieman "roikkuva" elegantti kukka, joka olisi isohko. En siis halua mitään kimppua rautalangalla ranteeseeni enkä myöskään koko ranteen ympäri menevää. Iso kukka ja jotain vihreää joka roikkuu. Kiinnitys ehkä silkkinauhalla ympäri ranteen, mahtaako kestää? Ja mahtaako mikään kukkakauppa osata toteuttaa näin alkeellista visiota...? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts