saniainen Kirjoitettu October 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 12, 2005 Hei ! Olisiko kenelläkään jotakin herkullista lohiruoka ohjetta kaikki kelpaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carmen Kirjoitettu February 10, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 10, 2006 Fileoi iso merilohi. Viiltele fileeseen vakoja, jotka täytät sinihomejuustolla. Päälle ripottele suolaa ja pippuria sekä halutessasi hieman purjoa. Paistoajan puolessa välissä kaada uunivuokaan 1-2 dl kermaa. Helppoa ja hyvää ;DTakuuvarmoja reseptejä ovat myös lohikiusaus, lohisalaatit sekä savustettu lohi! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolianna Kirjoitettu March 13, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 13, 2006 Lohipiirakka on tosi hyvää. Helpolla pääsee, kun ostaa sunnuntai-piirakkapohjan. Pohjan päälle tulee purjoa, paprikaa, lämminsavustettua lohta (ja mitä vaan haluaa laittaa) ja sitten seos jossa kaksi munaa, 2dl maitoa, 1dl kermaa, pippurirouhetta, 1tl suolaa. Lisäksi ripotellaan juustoa lopuksi. Sitten unniin 200 asteeseen ja noin 25 minuuttia muistaakseni. On tosi hyvä suolainen tarjottava esim vieraille. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeherazade Kirjoitettu March 23, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 23, 2006 Hei, onko lohen pakko olla savustettua/graavattua lohipiirakassa? Eikö kävisi ihan suolaamatonkin :-? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsianna Kirjoitettu March 23, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 23, 2006 Mulla on yksi hyvä lohiruokaohje. Kyseessä lohipiirakka, joka tehdään irtopohjavuokaan. Piirakasta tulee tuon vuoan korkuinen (eli aika iso) ja se on taikinakuoren peittämä. Itse olen koristellut taikinakuoren vielä esim taikinaristiköllä ja kun vuoan poistaa on aika komea näky pöydässä. Todella kehuttu piirakka, johon tulee täytteeksi keitettyjä kananmunia, puuroriisiä, tilliä ja ihan raakaa suolaamatonta lohta. Ei ole ohje nyt ihan käsillä, mutta mikäli joku haluaa tarkemman version huutakaa HEP! ps. Zeherazade: se on ihan piirakasta kiinni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeherazade Kirjoitettu March 24, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2006 HEP! Jos vaan löydät reseptin, Morsianna, mua ainakin kiinnostaisi. Ja etenkin, jos sen voisi tehdä graavaamattomasta /savustamattomasta kalasta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tii-Ti Kirjoitettu March 26, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu March 26, 2006 Ihania ovat lohirullat, joissa sisällä pestoa ja juustoa! Uunissa paistetaan - nam! (en ole itse tehnyt, maistelemaan vain päässyt - mutta sulho sanoo, että 175-200 astetta on sopiva määrä asteita, ajasta sanoi vain että se pitää itse tsekata ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts